Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Pa ti reče iznad da samo od 17 godina mogu na električne trotinete.

I drugo, jel deca bilo kog uzrasta i dalje smeju na obične trotinete bez motora?
 
Ja više volim da čitam zakon nego novinare koje izvode zaključke. Mislim da su ovo novi bitni članovi za LEV

Član 7

31a) lako električno vozilo je motorno vozilo sa najmanje dva točka, sa mehaničkim upravljačem, bez mesta za sedenje, čija trajna nominalna snaga elektromotora nije veća od 0,6 kW, čija najveća konstruktivna brzina ne prelazi 25 km/h i čija masa praznog vozila ne prelazi 35 kg,

Član 40

Za vožnju bicikla, gde ne postoji posebna staza, odnosno traka, sme da se koristi kolovoz u širini od najviše jedan metar od desne ivice kolovoza, osim na delu puta ispred raskrsnice ili drugog mesta na kome vozilo skreće ulevo, odnosno kada vrši preticanje ili obilaženje.

Za kretanje bicikla i lakog električnog vozila po pešačko-biciklističkoj stazi shodno se primenjuju odredbe ovog zakona o kretanju po biciklističkoj stazi, pri čemu vozač bicikla i lakog električnog vozila ne sme da se kreće brzinom većom od 10 km/h i dužan je da postupa sa naročitom opreznošću prema pešacima, tako da ne ometa kretanje, odnosno ne ugrožava bezbednost pešaka.

Vozač lakog električnog vozila, kada se kreće kolovozom, sme da koristi kolovoz u širini od najviše 1 m od desne ivice kolovoza, osim na delu puta ispred raskrsnice ili drugog mesta na kome vozilo skreće ulevo, odnosno kada vrši preticanje ili obilaženje

20. Posebne odredbe o saobraćaju lakih električnih vozila, bicikala, mopeda, tricikala, četvorocikala i motocikala

Član 88


Dete mlađe od 12 godina ne sme da upravlja biciklom na javnim putevima.

Izuzetno u pešačkoj zoni, zoni usporenog saobraćaja, zoni "30", zoni škole i nekategorisanom putu, biciklom može upravljati i dete sa navršenih devet godina.

Izuzetno u pešačkoj zoni i zoni usporenog saobraćaja, biciklom može da upravlja i dete mlađe od devet godina ako je pod nadzorom lica starijeg od 16 godina.

Član 88a

Lice mlađe od 14 godina ne sme da upravlja lakim električnim vozilom na javnim putevima.

Član 89

Vozač bicikla ne sme da se kreće biciklističkom stazom brzinom većom od 35 km/h.

Ukoliko na putu postoji biciklistička traka, vozač bicikla, lakog električnog vozila, mopeda i lakog tricikla mora da se kreće desnom biciklističkom trakom u odnosu na smer kretanja saobraćaja.

Na biciklističkim stazama za saobraćaj u oba smera vozila, vozač bicikla ili lakog električnog vozila mora da se kreće desnom stranom u smeru kretanja vozila.

Ako se dva ili više vozača bicikala, lakih električnih vozila, mopeda i tricikala kreću u grupi, dužni su da se kreću jedan za drugim.

Član 90

Vozač lakog električnog vozila, bicikla, mopeda, lakog i teškog tricikla, lakog i teškog četvorocikla i motocikla, pri upravljanju vozilom na način propisan odredbom člana 32. stav 1. ovog zakona, naročito, ne sme da:

1) ispušta upravljač iz ruku,

2) sklanja noge sa pedala, odnosno oslonca za noge, osim u slučaju oslanjanja kada vozilo nije u pokretu,

3) se pridržava za drugo vozilo,

4) vodi, vuče ili potiskuje druga vozila, odnosno životinje, osim da vuče priključno vozilo koje je proizvedeno kao priključno vozilo namenjeno za vuču od strane vrste vozila koja isto vuče,

5) dopusti da vozilo kojim upravlja bude vučeno ili potiskivano,

6) prevozi predmete koji mogu da ga ometaju tokom upravljanja,

7) upotrebljava na oba uva slušalice za audio uređaje.

Član 91

Vozač i putnik motocikla, mopeda, tricikla i četvorocikla moraju za vreme vožnje nositi na glavi zakopčanu homologovanu zaštitnu kacigu, na način propisan deklaracijom proizvođača kacige, osim ukoliko na vozilu postoji ugrađena kabina.

Vozač bicikla, mopeda, tricikla, odnosno motocikla, ne sme da prevozi lice koje je pod uticajem alkohola, odnosno psihoaktivnih supstanci ili iz drugih razloga nije sposobno da upravlja svojim postupcima.

Za vreme dok upravlja lakim električnim vozilom, vozač mora na glavi da nosi zakopčanu zaštitnu biciklističku kacigu.

Bliže propise o uslovima koje moraju da ispunjavaju zaštitne kacige koje koriste vozači lakog električnog vozila i vozači, odnosno lica koja se prevoze na motociklu, mopedu, triciklu i četvorociklu, donosi ministar nadležan za poslove saobraćaja.

Član 92

Bicikl, moped i motocikl u saobraćaju na putu mogu da imaju priključno vozilo sa dva točka namenjeno za prevoz tereta, priključeno tako da je obezbeđena stabilnost vozila u kom ne smeju da se prevoze putnici. Priključno vozilo ne sme biti šire od jednog metra, a na zadnjoj levoj strani mora imati poziciono svetlo crvene boje ili trouglasti katadiopter ako je vuče bicikl.

Član 92a

Vozač lakog električnog vozila obavezan je da za kretanje koristi biciklističku stazu, pešačko-biciklističku stazu ili biciklističku traku.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, ukoliko ne postoji mogućnost kretanja biciklističkom stazom, pešačko-biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom, vozač lakog električnog vozila može se kretati kolovozom na putu na kome je brzina kretanja ograničena na najviše 30 km/h.

Izuzetno od stava 2. ovog člana, vozač lakog električnog vozila koji je navršio 18 godina života može se kretati kolovozom na putu na kome je brzina kretanja ograničena na najviše 50 km/h.

Član 92b

Vozač ne sme prevoziti drugo lice na lakom električnom vozilu.

Vozač lakog električnog vozila mora nositi svetloodbojni prsluk kada se kreće kolovozom.

Izuzetno od stava 2. ovog člana, vozač lakog električnog vozila mora nositi svetloodbojni prsluk ili biti osvetljen ili označen reflektujućom materijom noću i u uslovima smanjene vidljivosti kada se kreće biciklističkom stazom, odnosno pešačko-biciklističkom stazom.

Član 92v

Prilikom prelaženja kolovoza, vozač ne sme da vozi lako električno vozilo, osim na prelazu biciklističke staze, odnosno pešačko-biciklističke staze preko kolovoza.

Član 92g

Vozač sme da upravlja lakim električnim vozilom u saobraćaju na putu ukoliko je na vozilu postavljena nalepnica, koju izdaje Agencija, iz koje se može utvrditi snaga elektromotora, konstruktivna brzina i masa praznog vozila.

Način izdavanja, vođenja evidencija, izgled i način postavljanja nalepnice iz stava 1. ovog člana, propisuje ministar nadležan za unutrašnje poslove, na predlog Agencije.
 
Od danas jandex mapa trotineta smanjena na trecinu nbgda i kolko vidim vise nema nijednog dostupnog trotineta.
 
Pa ti reče iznad da samo od 17 godina mogu na električne trotinete.

I drugo, jel deca bilo kog uzrasta i dalje smeju na obične trotinete bez motora?
0-14 ne smeju uopste da voze nigde.
14-18 mogu da voze po bici stazama ili po kolovozu gde je ogranicenje 30km/h, a malo je takvih ulica kod nas.
18+ mogu da voze po bici stazama i po kolovozu gde je ogranicenje do 50 km/h.

Kaciga je obavezna za sve bilo gde da voze.

Mislim da tortinet bez motora ne sme na kolovoz. Moze da ga vozi bilo ko ali po parkicima.
 
Da tek sam sam video. Ispade da eletricni trotinet po Vracaru (sem na biciklistickoj stazi u Bulevaru oslobodjenja) ne mogu da voze lica od 14 do 18 godina, a stariji od 18 godina mogu da voze po kolovozu.
Tamo ionako ne možeš da voziš trotoarom od silnih parkiranih vozila.
 
Poslednja izmena:
Takodje su u potpunosti zabranjeni trotineti koji idu preko 25km/h.
Ovakvih trotoneta je mnogo, svaki dan pored mene projuri neko sa trotinetom brzinom vecom od 25kmh, pre neki dan u kneza milosa citava grupa sa snaznim trotinetima, po mojoj proceni vozili 40 do 50 kmh. Sta ce biti sa tim trotinetima?

Kako se tretira ovako nesto, trotinek koji razvija brzinu 110kmh?
 
Poslednja izmena:
Ovakvih trotoneta je mnogo, svaki dan pored mene projuri neko sa trotinetom brzinom vecom od 25kmh, pre neki dan u kneza milosa citava grupa sa snaznim trotinetima, po mojoj proceni vozili 40 do 50 kmh. Sta ce biti sa tim trotinetima?

Kako se tretira ovako nesto, trotinek koji razvija brzinu 110kmh?
Ne znam kako su takvi trotineti kategorizovani, a verovatno i nisu, i ne znam kakve su kazne za voznju nekategorizovanih vozila po javnim putevima.
 
IMG_8519.jpeg
IMG_8520.jpeg
 
Ne znam kako su takvi trotineti kategorizovani, a verovatno i nisu, i ne znam kakve su kazne za voznju nekategorizovanih vozila po javnim putevima.
Може да се прочита ово

MAKSIMALNA BRZINA 110 KM/H

Svi naši električni trotineti su limitirani na 25 km/h i po trenutno važećim zakonima nisu predviđeni za registraciju i učestvovanje u saobraćaju. Ne ohrabrujemo uklanjanje limita za ograničavanje brzine i preporučujemo opreznu vožnju uz obaveznu upotrebu zaštitne opreme.
Али акако ово тумачити, на какву се регистрацију мисли, какве тренутно важеће законе, вероватно се не узима о убзир ова новe измене закона.

Да ли се категорија возила одређује по шатро лимиту од 25 кмх док ће у пракси сви уклањати лимите кад добију "налепницу", а како није могуће контрилисати брзину имаћемо сиву зону?
 
 
Nikada trotinet ne može da bude ravnopravan učesnik u saobraćaju, a onaj ko ih je zakonom vezao za kolovoz i izjednačio sa vozilima treba da se baci sa Beograđanke.

Tek će biti raznih tuča a i povreda, pogotovu na mestima kao što je Slavija, gde će kolovozi i šine u očajnom stanju redovno zaglavljivati točkove, a onda će sve to da "poklopi" neki pametni koji se zaleteo od pozadi ili prosto neki normalan vozač koji vozi ok ali zbog nekog vozila ispred ili pored, neće videti palog trotinetaša sve dok mu ne bude ispred haube.

Strašno je kakve gluperde ovde kroje zakone i forsiraju besmislena pravila i ograničenja, a sve u cilju stalnog mazanja očiju, samozavaravanja i pelješenja ljudi na glupostima (kacige, nalepnice, kursevi, licence i ko zna šta će još izmisliti). Da ne bude zabune, ne mislim na ograničenje snage nego na zakonsko teranje trorinetaša na kolovoze. Pritom će masovno usporavati i ometati saobraćaj iza i oko sebe, a najviše javni prevoz i taksije koji uglavnom voze uz ivičnjake odnosno žutim trakama.
 
Poslednja izmena:
A, aha... tako je bilo negiranja i sa konjskom zapregama u uodnosu na biciklove , motore , automobile... Ma hajde...
Ja očekujem i turbo sekojtove, rolere i dr . na kolovozima .Nj veličanstvo automobil pada sa trona .. 😀

.
 
Nikada trotinet ne može da bude ravnopravan učesnik u saobraćaju, a onaj ko ih je zakonom vezao za kolovoz i izjednačio sa vozilima treba da se baci sa Beograđanke.

Tek će biti raznih tuča a i povreda, pogotovu na mestima kao što je Slavija, gde će kolovozi i šine u očajnom stanju redovno zaglavljivati točkove, a onda će sve to da "poklopi" neki pametni koji se zaleteo od pozadi ili prosto neki normalan vozač koji vozi ok ali zbog nekog vozila ispred ili pored, neće videti palog trotinetaša sve dok mu ne bude ispred haube.

Strašno je kakve gluperde ovde kroje zakone i forsiraju besmislena pravila i ograničenja, a sve u cilju stalnog mazanja očiju, samozavaravanja i pelješenja ljudi na glupostima (kacige, nalepnice, kursevi, licence i ko zna šta će još izmisliti). Da ne bude zabune, ne mislim na ograničenje snage nego na zakonsko teranje trorinetaša na kolovoze. Pritom će masovno usporavati i ometati saobraćaj iza i oko sebe, a najviše javni prevoz i taksije koji uglavnom voze uz ivičnjake odnosno žutim trakama.
Oko kruznog toka na Slaviji postoji biciklisticka staza, tako da je zabranjeno voziti bicikle i trotinete po kruznom toku.

Da li biciklista sme da vozi zutom trakom?
 
To je jedno pitanje koje se može tumačiti na razne načine.

Na sreću, skoro svuda gde imamo žutu traku imamo i bici stazu pored, ali postoje ipak i ulice gde nije tako.
 
Da li je sada staza do Ade potpuno prohodna kod one kule?
 
Vrh