Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

To su ovi žuti sto su preplavili trotare na nbg ...imaju li dozvolu za zauzeće trotara...
 
За сада су постављени само на територији општине Нови Београд. Код мене испред зграде на Бежанијској коси (трећа месна заједница) су поставили два комада

IMG_20230929_154419_resized_20230929_090231078.jpg
IMG_20230929_154438_resized_20230929_090229844.jpg
IMG_20230929_154445_resized_20230929_090230552.jpg


Ево и апликације за изнајмљивање https://go.yandex/sr_rs/lp/rides/scooter
1. минут = 12,00 динара;
30.минута, а у току једног дана = 249,00 динара;
100.минута у току једне недеље = 849,00 динара
200.минута у току једног месеца = 1.499,00 динара

Чланак из Имформера
Počinje borba protiv saobraćajne gužve! Električni trotineti "za svakoga" osvanuli na Novom Beogradu (FOTO)
https://informer.rs/srbija/beograd/832719/elektricni-trotineti-saobracajna-guzva
 
Zamislite ovakav intervju buduće BG gradonačelnika :D


Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Замислите га да објашњава становницима периферије да могу да живе без аутомобила.
 
To su ovi žuti sto su preplavili trotare na nbg ...imaju li dozvolu za zauzeće trotara...
Damir Okanović na Tviteru napisao da ono što nije zabrenjeno jeste dozvoljeno.

Već vidim najavu stvari koja me mnogo nervira, a to je totalno boluku***ja dobrog dela stanovnika. Ostavljaće trotinete na sred pešačkih putanja i neće se potrošiti ni gram mozga da se nađe mesto koje neće nikome smetati, a da opet trotinet bude vidljiv.

Zna li neko kako je rešeno punjenje baterija? Meni je najlogičnije da postoji lak način za menjanje baterije i da neki lik ide autom po gradu i menja baterije na trotinetima, pa ih puni posle negde (na banderu :) )
 
To su ovi žuti sto su preplavili trotare na nbg ...imaju li dozvolu za zauzeće trotara...
To je pitanje za Komunalnu inspekciju Opštine Novi Beograd. Treba da urade zapisnik o zauzeće trotoara bez dozvole i da pošalju Sekretarijatu za javne prihode da donesu rešenje o naplati.
 
Замислите га да објашњава становницима периферије да могу да живе без аутомобила.
A šta bi to njima objašnjavao? U Beču imaš Park&ride garaže. 4.10 EUR dan, i povezano sve sa metroom.

U centar grada se nema šta dolazit sa autom. A ako baš moraš, to košta.

Pročitajte intervju, dosta je poučan.

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Ми немамо гараже на прилазима града. Немамо гараже на Новом Београду где највише људи путује на посао. Немамо бициклистичку инфраструктуру по центру где имамо гараже, да нпр. неко паркира код Вука и бициклира до Теразија нпр.
 
Tačno. Nema infrastrukture ni za kola..pa se eto voze.

Zar nije pametnije onda da se bajsevi počnu kretati kolnikom, vozači se naviknu na njih i onda iz potrebe stvorimo infrastrukturu.

Čekajući infrastrukturu, bit će sve više vozila.

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
vozači se naviknu na njih
Da se za početak vozači naviknu da traka za skretanje ne znači i da je traka za pravo, da traka za pravo nije i traka za skretanje, da jednosmerna ulica nije jednosmerna u smeru koji mu odgovara, da raskrsnica nije parking prostor, da kolovozna traka nije parking prostor, da tramvajska baštica nije parking prostor, da trotoar za pešake nije parking prostor, da zeleno svetlo za pešake znači da iste treba propustiti, da se za prestrojavanje i skretanje koristi žmigavac, da nije svaki slobodan prostor parking, da table sa ograničenjem brzine ne znače da možeš da voziš koliko ti je volja, da mesto za invalide ne znači da je parking mesto za "invalide" u mozak, da pešački prelaz nije mesto gde ćeš na zeleno za pešake da se izdireš na pešake što ti se ne sklanjaju, da puna linija znači da je zabranjeno preticanje i / ili skretanje, da znak gde je precrtano polukružno okretanje ne znači da je ono dozvoljeno...
 
Zna li neko kako je rešeno punjenje baterija? Meni je najlogičnije da postoji lak način za menjanje baterije i da neki lik ide autom po gradu i menja baterije na trotinetima, pa ih puni posle negde (na banderu :) )
Ovako je otprilike u Podgorici gde ima dva operatora trotineta. Ide lik kolima i menja baterije na praznim trotinetima. Pa onda nosi prazne baterije u centralu na punjenje.
 
Tačno. Nema infrastrukture ni za kola..pa se eto voze.

Zar nije pametnije onda da se bajsevi počnu kretati kolnikom, vozači se naviknu na njih i onda iz potrebe stvorimo infrastrukturu.

Čekajući infrastrukturu, bit će sve više vozila.

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
Па искрено немам поверења у безбедност бициклиста у таквим условима.
 
Pojavili se žutaći i u BNV, jutros sam ih video kada sam došao autobusom na dolazne perone.
E sada onaj tweet od gore mi govori da nemaju dozvolu za to. (ako je sve istina)
 
Ali zar nije taj Helbiz dobio na tenderu da postavi stanice za bicikle širom grada:


Kompanija "Helbiz" izabrana je kao prvi i ekskluzivni upravljač sistema javnih bicikala u Beogradu na period od 15 godina, potvrđeno je iz ove kompanije portalu koji se bavi životnom sredinom SRDA.
 
Ova epizoda sa tronitetima je bila pre tog tendera, verovatno su se u međuvremenu dogovorili.
 
Па искрено немам поверења у безбедност бициклиста у таквим условима.
Ja preko 30 godina vozim bicikl po beogradskim ulicama, a poslednjih 7 idem i na posao. Vodim računa i predviđam moguće problematične situacije, te se tome i prilagođavam. Straha nema.
 
Да али 80% људи се плаши да вози коловозом.
 
Pa onda neka ne voze kolovozom.

Evo recimo moja žena ne voli kolovoz, ali je svesna da je vožnja njime brža i sa manje prepreka u vidu ivičnjaka.

Prelazak po propisima Jurija Gagarina poprečno (preko Omladinskih brigada) je katastrofa jer čekaš barem na dva semafora. Kolovozom je brže, plus mnogo ravnije.
 
Како возити ван коловоза на Врачару нпр. ? Никако? Да ли су Јужни булевар, Грчића Миленка, Максима Горког, Цара Николаја, Шуматовачка, Крушевачка ок за вожњу и ван коловоза и на коловлзу?
 
Sve je manje ulica gde je ok voziti po kolovozu. Čak i u onima gde je relativno bezbedno, postane zamorno posle nekog vremena okretati glavu non stop i trzati se na najmanji zvuk i promene u strahu da te nešto neće pokupiti, a za to vreme moraš da skeniraš svaki cm kolovoza u potrazi za rupama, šahtovima, ulegnućima ili kolotrazima.
I sami vozači su sve gori, hteo ne hteo svakog dana gledam saobraćaj na nekoliko raskrsnica po gradu, i stepen debilizma i agresije koji praktikuju ovdašnje šimpanze za volanima je nikad veći u istoriji, a mislim da smo kao kolektiv verovatno najgori u Evropi. A uz sve to gledam i bumbarčine kojih ili nema dovoljno, ili žmure pred većinom stvari.

Stoga ja ni ne krivim trotinetaše koji su nakon uvođenja ovog novog besmislenog zakona rekli da neće voziti kolovozom pa makar dobili i kazne.

I opet ću da ponovim da prednost i trotineta i bicikla leži upravo u njihovoj zakonskoj dualnoj prirodi. U tome da po potrebi mogu da voze i kolovozom i trotoarom. Naravno, to ne znači da ne postoje neke opasnosti, konfliktne situacije i nedorečenosti koje ne treba rešiti, niti kažem da bicikli i trotineti treba da imaju sve slobode i prvenstva (sem na stazama). Potrebno je ljudi budu obzirni jedni prema drugima i da svako zna i prihvata neku hijerarhiju, kao i to da se razume npr da bicikl i trotinet ne smeju nikada i ni pod kojim okolnostima na autoput (što se moglo videti u Beogradu). Ali vezivati ih samo za kolovoz ili samo za trotoar je i glupo i opasno i kontraproduktivno.
 
Poslednja izmena:
Јужни булевар
Samo rekonstruisani deo

Грчића Миленка​
Deo od Vojislava Ilića do Južnog bulevara strana uz solitere. Deo od Junog bulevara do Ustaničke prošarano, jer ne postoji normalan trotar celom dužinom ni sa jedne strane, dok deo od Ustaniče do autputa nikako nije.
Цара Николаја​
Negde je OK, a negde nije uopšte za vožnju. Sada je moguće sa obe strane na delu od Čuburske do Maksima Gorkog, ali na delu od Maksima Gorkog do Vojvode Dragomira nikako nije, jer je tu trotoar jedva i za jednu osobu. Na delu od Vojvode Dragomira do Crvenog krsta je OK ona strana gde su crveni soliteri.
Шуматовачка​
Više nije nego što jeste. Tu je baš šarenolika situacija i ne mogu preciznije da kažem.
Крушевачка​
Tu postoji trotoar obostrano, celom dužinom, izuzev dela oko trolejbuske okretnice, ali ne bih preporučio vožnju jer je trotoar širine jedne osobe, a na jednom kraćem delu, ima metalnu bankinu gde je i prolaz ljudima problem.​
 
Kazu im da mogu da postave trotinete/bajseve po gradu i kad ih ovi postave, dodju, pokupe ih i preprodaju :ROFLMAO:
 
Vrh