Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Postavljeno kod pasarele verovatno za potrebe triatlona ali ovo bi moglo da bude i trajno rešenje na ovom potezu. Mnogo bolje nego da se silazi i prenosi bajs

IMG_20230916_063013.jpg
 
Tu uskoro ide taj uspon na nadvožnjak u prošlost, zajedno sa prolazom za pešake i sve će biti u nivou ulice.
Screenshot_20230916_152048_Drive.jpg
 
Raspisali su tender za tehničku dokumentaciju pre par meseci, zato sam rekao uskoro.
 
Pa zato sam i ja rekao 10tak godina otprilike jer dok prođe taj tender to je godinu-dve, pa onda tender za izvođača opet godinu-dve, pa dok se krene sa radovima godinu, dve, tri i dok se radovi završe, dok se dobije upotrebna dozvola i šta sve eto ti 10tak godina
 
Pozdrav svima,

Mi unutar domaće OpenStreetMap (OSM) zajednice* smo napravili projekat svih biciklističkih staza i traka po Beogradu, Nišu, Kragujevcu i Zrenjaninu koji možete videti ovde:

https://projekti.openstreetmap.rs/bikepaths/

Vidim dosta ljudi je u prethodnom periodu pitalo za ovako nešto, pa evo da javim:) Nadam se da će vam se svideti:)

Od funkcija može da prikaže statistike (koliko km staza), i da highlight-uje podlogu i osvetljenost staze. Ažurira se jednom dnevno. Naravno, većina nas ove staze zna, ali možda nekome može da bude zanimljivo! Možda bude još gradova u budućnosti, ali uglavnom nisu imali dovoljno kilometara staza da bi imalo smisla dodavati ih (bilo bi samo tužno i žalosno).

Takođe, ako vidite neku grešku (što na sajtu, što u podacima) ili vidite nešto novo na terenu, a ne znate da promenite OpenStreetMap mapu sami, možete da me kontaktirate da objasnim ili ja da ubacim (ili samo ostavite belešku na mapi). Ne treba reći da je OpenStreetMap dosta ažuran i da je najbolja mapa za bicikliste, ali potkrade se neka greška uvek. Da dodam da se za bici stazu i bici traku računa samo ono što stvarno postoji na terenu (tj. ako piše znak da je biciklistička staza, a staza je izrovana ili ne postoji, to se ne unosi na OSM, a neće biti i na ovom sajtu).


* OSM je platforma čije mape koristite svaki put kad ne koristite Google (čak i kad ne znate da je koristite:D), tj. praktično svi provajderi - Strava, Apple, uskoro Bing, ridewithgps... i sve ostalo što vam pokazuje rute i što vas rutira uzima podatke iz OSM-a:)
 
Игром случаја дођем за БГ и први пут а да то није БГ маратон потерам бајс. Два дана поподне сам "крстарио" по БГ. Дефинитивно стаза од Аде до Дорћола је најбоље нешто. У сваком смислу речи. Без семафора и саобраћаја, без ивичњака, са добром осветљењем ... евентуално мана је велики број пешака који дефинитивно не воде рачуна. Што се НБГДа тиче буквално сам руке развалио. Константно кочење, разлика у нивоу стазе, улице и тротоара .... мало мало па семафор......
Углавном ако неко хоће да вози бајс као рекреација једино то поред река, чак и са ове друге стране. За остало не знам, добро је отићи до банке, апотеке,....да се не гања по превозу и слично. Дакле бицикл као услужан превоз. Рекреација и дуже стазе за уживање то свакако град није. Нама у унутрашњости је то доста лакше, брзо смо ван града
У сваком случају лепо је за проћи, поздрав
6450e8d2f8e26237bfac4b838932dbe9.jpg
4e09e15333afeaed70b92d02a18df680.jpg


Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
 
Bulevar Milutina Milankovića i Zorana Đinđića su očajne. Vidim da si propustio jedan baš dobar deo staze, a to je Bulevar Mihaila Pupina, a i Narodnih heroja :)
 
Nije bas bilo realno da sve prodjem

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
 
OSM ima načina da označi kvalitet staze (tag "smoothness", npr. rekao bih da Novi Beograd najviše ima "good", "intermediate" i "bad"). Ako neko postavi ove vrednosti u OSM-u, meni neće biti teško da izmenim sajt da prikazuje i ove informacije! Zapravo, bilo bi baš kul. Trenutno nema ovog smoothness-a, evo na brzinu napravljena analiza gde ga ima - crveno je gde ga nema, a plavo gde ga ima: https://overpass-turbo.eu/s/1APh.

Evo moj primer zašto je ovo bitno - Tošin bunar je ceo loš, ali npr. nastavak u Vojvođanskoj je takav da bih ja sa jedne strane stavio "good" (leve kad se ide ka Surčinu), a sa druge strane bih stavio "bad" i stvarno ima razlike kojom stranom Vojvođanske se vozi:)

Obišao sam letos sve staze na Novom Beogradu i slikao sa 360 kamerom, i ko ovo uzme da dodaje - ne mora ni da izlazi iz kuće da gleda, dovoljno je da ode na Mapillary (kao gugl street view, samo za otvorene podatke), ali obavezno preko desktopa (nije uopšte upotrebljivo sa telefona), da filtrira po 360 snimcima (treća ikonica gore levo, piše "Show 360° panoramas only" i da se otvore slike i gleda stanje). Evo direktan link na jednu sliku iz Vojvođanske baš.

Eh, da, ako neko želi da slika sa 360 kamerom, OSM zajednica je iznajmljuje ko želi! (trenutno je u Kikindi, slikali su preko 100km puteva, skoro celu Kikindu).
 
Da sam gradonacelnik, izasao bih u nedelju i video kolika je realna potreba za sirenjem biciklistickih staza. Vikend, septembar mesec.
 
Najbolje bi bilo da kada god se primeti tako nešto, fotografiše i obaveste nadležni.
 
I šta da im kažem - Sve ograde koje ste izvadili proverite ponovo?

Onda će oni tražiti da budem detaljniji, tj. precizniji, a ja zaista nemam vremena da sve slikam i opisujem. Znam da nema šanse sve da srede, tako da sam digao ruke.
 
To je urađeno tako da bi se sprečilo da bahati pojedinci na trotinetima i bajsevima proleću kroz ZONU STAJALIŠTA i da sviraju ko blesavi pa se nekad i svađaju. Kao što to redovno biva na stajalištu prekoputa Hrama, gde dotični misle da to što je neko "prosuo" crvenu štraftu po trotoaru, znači da treba svi da skaču i bacaju se sa staze.

E zato je ovde ta staza prekinuta, da sutra ne bi bilo "Šta sviraš, šta jurcaš?! - Pa šta mi stojite na stazi, moram da žurim, čeka me Bajden bre..."
 
То стајалиште преко пута храма је жешћи промашај пре свега по позицији.
 
Vrh