Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Svaka čast za inicijativu za čišćenje! Meni se nešto ne dopada prelaženje Pančevca biciklom. Prešao sam ceo grad uzduž i popreko biciklom, ali Pančevac samo jednom, i nikad više. Bilo bi lepo kada bi Železnice puštale bicikliste da se voze besplatno preko mosta, npr. od Pančevačkog mosta do Krnjače (i nazad). Ovako se em plaća karta, em doplata od 100 dinara za bicikl.
 
Pančevački most ima sasvim pristojan trotoar koji ima dva loša dela (ukupno možda 200-300m) na "beogradskoj" strani.

Poslato sa telefona
 
Dobar Priručnik o biciklističkim površinama (Putevi Srbije)
bi trebalo da pomogne raspravi :D

Priručnik za projektovanje puteva u Republici Srbiji
Biciklističke površine
SADRŽAJ

UVODNI DEO
TEHNIČKI ELEMENTI
Opšte
Oblik
Korišćenje
Funkcija

Kategorije, vrste i definicije biciklističkih koridora
Biciklistički put
Biciklistička staza
Biciklistička traka
Biciklisti na kolovozu

Izbor biciklističke površine
Fizički odvojena biciklistička površina (biciklistički put ili staza)
Biciklistička traka
Biciklisti na kolovozu (zajedno sa motornim saobraćajem)

Kriterijumi za izbor vrste biciklističke površine
Širina biciklističkih površina
Širina biciklističkog puta
Širina biciklističkih staza
Širina biciklističkih traka

Horizontalni elementi
Poprečni nagibi
Vertikalni elementi
Uzdužni nagibi
Vertikalna zaokruženja
Preglednost

UKRŠTANJE BICIKLISTIČKIH POVRŠINA SA DRUGIM SAOBRAĆAJNIM
POVRŠINAMA
Sigurnost
Vođenje učesnika u saobraćaju koji skreću ulevo
Direktno vođenje biciklističkog saobraćaja preko ogranka sporednog puta
Indirektno vođenje biciklističkog saobraćaja preko ogranka sporednog puta
Biciklisti na području toka puta s prvenstvom prolaza koji skreće udesno
Vođenje biciklističkog saobraćaja preko saobraćajnih ostrva u raskrsnicama

PARKIRALIŠTA I OBJEKTI ZA ODLAGANJE BICIKALA

Uvod
Dimenzionisanje
Uslovi za način uređenja
Opšti uslovi
Lokacija
Zaštita od krađe
Sigurnost
Prikladnost za korisnika
Kvalitet i trajnost
Dizajn
Posebni uslovi za dugotrajno parkiranje

KOLOVOZNA KONSTRUKCIJA

Opšte
Osnovni zahtevi za kolovoznu konstrukciju biciklističkih površina
Nosivost
Glatkoća
Trenje
Drenaža i odvodnjavanje
Boja i struktura
Kombinacija s javnom infrastrukturom
Materijali
Asfalt
Beton
Kulir ploče
Ploče za popločavanje
Pesak
DETALJI
Odvajanje biciklističke staze od kolovoza
Podvožnjaci i nadvožnjaci
Završetak biciklističkih površina
Površine za zaustavljanje biciklista na raskrsnicama
Prelazak sa biciklističke staze ili puta na biciklističku traku
Odvodni šahtovi
Ivičnjaci
Kosine
Vođenje u području autobuskih stajališta
SIGNALIZACIJA
Namena i zahtevi signalizacije
Bojenje biciklističkih površina

Izvor- klik za ceo priručnik
http://www.putevi-srbije.rs/pdf/harmoni ... rb-konacna).pdf

Kad sam vec tu pitanje.... da li neko zna oko projektovanja biciiklističkih kros-staza
jer
vožnja u prirodi sa biciklama po neuredjenim advekatno stazama preko zime i kišovitih dana stvara oluke po kojima atmosferska voda nekontolirano otiće a posebno kad se nevremena i stvaraju se odroni i kanali koji godinama dovode do teških erozija zemljišta u prirodi

a to bi se sa kvalitetno projektovanom i izvedenom staza lako izbeglo a priroda sačuvala
nisam siguran ni da li takvu stazu uopšte i posedujemo :roll:
(a da nije za motore i automobile)
sto je jako važno za zaštičena područija kao sto su parkovi prirode i sl.
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=412499#p412499:1qzpqpuh je napisao(la):
astrodule » Mon Oct 24, 2016 6:23 pm[/url]":1qzpqpuh]Pančevački most ima sasvim pristojan trotoar koji ima dva loša dela (ukupno možda 200-300m) na "beogradskoj" strani.

Poslato sa telefona

Ironija ili si stvarno ozbiljan ? :shock:
 
Prešao sam ga više puta (3-4) ove godine i zaista mislim tako.
Loši delovi su baš loši, ostatak je sasvim pristojan.

Poslato sa telefona
 
Ali ako su loši delovi takvi da u nekoliko navrata bukvalno moraš da siđeš sa bicikla i da ga guraš, ili da siđeš na put i razmišljaš da li će neki kamion da te pokupi, onda to baš i nema smisla, zar ne ? A taj prelaz između dobrog i katastrofalnog je baš zaje*******an, jer taman pomislip da je ok i kreneš da voziš, kad ono provalija...

On bukvalno ima 300m bez trotoara, a na trotoaru ima sigurno 3-4 mesta na kojima, ako ih ne primetiš na vreme, možeš da se polomiš... Pa svaki pad sa tog trotoara je pad pod točkove. Možda imamo različite definicije dobrog, ili imaš neki off-road bajs, ali mislim da nije kolegijalno da kao biciklista napišeš da je onako nešto dobro...
 
Masovinije korišcenje biciklističkih staza u svakodnevnom životu Beogrdjana
doprinosi i sve veca upotreba elekto-bajsa :)

Srpski električni bicikl najlepši na svetu
......Svetska medijska korporacija objavila je listu najlepših bicikala u 2016, na kojoj prvo mesto zauzima „Archont“, prvi model srpskog proizvođača električnih bicikala, ručni rad, jedinstven u svetu po dizajnu i tehnologiji.......
izvor i tekst celog članka
http://bajsologija.rs/bbc-srpski-elektr ... A72ppBJzis
 
Tyrion":gugh3y71 je napisao(la):
Ali ako su loši delovi takvi da u nekoliko navrata bukvalno moraš da siđeš sa bicikla i da ga guraš, ili da siđeš na put i razmišljaš da li će neki kamion da te pokupi, onda to baš i nema smisla, zar ne ? A taj prelaz između dobrog i katastrofalnog je baš zaje*******an, jer taman pomislip da je ok i kreneš da voziš, kad ono provalija...

On bukvalno ima 300m bez trotoara, a na trotoaru ima sigurno 3-4 mesta na kojima, ako ih ne primetiš na vreme, možeš da se polomiš... Pa svaki pad sa tog trotoara je pad pod točkove. Možda imamo različite definicije dobrog, ili imaš neki off-road bajs, ali mislim da nije kolegijalno da kao biciklista napišeš da je onako nešto dobro...
Vozim hard tail sa slikovima i sad mi baš dođe da odem na Pančevac i snimim trotoar.

Ove godine sam prvi put posle duže vremena prešao Pančevac biciklom. Slušajući priče, očekivao sam da ću ceo most gurati bicikl. Taj prvi put sam išao ka Beogradu (do borčanske strane sam došao preko Pupina) i do tog lošeg dela sam se pitao sve vreme - o čemu ljudi pričaju.

Ako voziš drumaša, nigde ti neće biti udobno, ali i dalje tvrdim da Pančevac nije toliki bauk kao što mnogi pričaju (osim tih par krš mesta).

Poslato sa telefona
 
^ E sad probaj da ga imaš kao jedini put kojim je moguće vratiti se kući/otići negde. Putinov most ni ne računam, jer je u 3 lepe daleko za biciklizam.

Ali da, generalno, sam trotoar preko mosta je relativno "ok". Ok u smislu da je moguće voziti preko njega do nekih 20km/h (posle toga mnogo se trucka bajs, ide gore-dole, obilazi staklo, ponekad ono što liči na paukovu mrežu, itd). Srču koja svakih 2-3 meseca se nekim čudom pojavi po jedno 20-30m skroz prosuta po trotoaru, ne bih ni da računam (muka mi je jednog te istog problema koji se ponavlja već evo 7. godinu zaredom). Pristupni putevi (do konstrukcije mosta i trotoara) su haos. Sa specijalkama je neretko nemoguće doći, jer malo-malo pa vidim da neko pao-proklizao-skliznuo. Ovo klizanje je izraženo na novo-nasutom delu kad se pređe most u pravcu ka gradu. Nekada vidim lično, nekada samo tragove pada. Pragovi tj. spojnice trotoara su krš neviđeni, 3x gori nego na drumu i iskren da budem, draže mi je kad ne čiste most, jer onda se pragovi napune prašine, pa i ne trucka toliko preko istih. Pre nekog vremena sam vodio drugara prvi put bajsem preko mosta i preselo mu je. :) Dobro nije pao na par mesta, iako sam mu ih pokazao i naglasio da nailazi na prepreku. Drumom ne sme ili nije hteo (makar povratak kući). Ne znam zašto, jer ga je autom prešao ko zna koliko puta. Još jedna nova stvar jeste vožnja motornih vozila po trotoaru pristupnog puta u kontra smeru! Zbog ovih radova na železnici, kao što se zna, zatvoren je prolaz ispod most kod PKB-a, s toga se ide na obilaznicu kroz Krnjaču. Koga mrzi da čeka tamo, dođe skroz do mosta i popne se na trotoar koji vodi u pravcu ka Krnjači (odmah čim se pređe konstrukcija mosta). Elem, voze u kontra smeru trotoarom (ka mostu), pa se uključe gde počinje sam trotoar kod konstrukcije mosta, spuste se ka Krnjači i na prvom semaforu naprave polukružno i krenu ka gradu.

Most i nije možda toliki bauk kad se ne ide redovno, ali ko ide iole svakodnevno, prelazak preko istog je generalno najgori deo celokupne trase planirane za taj dan. S toga ja praktikujem da kad idem ka gradu, idem "trotoarom", pa polako... Jeste krš, ali sam krenuo, pa imam valjda više strpljenja. Povratak je spust iz pravca Bogoslovije, pa držim 30km/h+ i gledam što pre da ga pređem.
 
Ima li neki plan buducih biciklistickih staza?
Zaista se radujem ovolikoj izgradnji novih kilometra.
 
@astrodule:

Kako mislis nisu oborili? Na slici bas deluje da ivicnjak ima pad u odnosnu na izvicnjake sa desne, odnosno prvi sa leve strane.
Mozes li mi malo detaljnije objasniti oko cega je frka? Stvarno pitam dobronamerno.
 
A sto tu uopste probijaju ulaz kog djavola Na stazama za bicikle je pravilo od skoro da se svodi na nulu bez ivicnjaka ili sa istim ali ravnim bez zuba
 
Da, ovi ivičnjaci bi trebalo da su prošlost. Čak i da nema zuba, nisu odgovarajući.

Imamo pravi primer kako treba raditi kod Brankovog mosta.

Poslato sa telefona
 
Problem je "rešen" za bicikliste dok invalidi ne mogu tuda proći. Eto koliko javne službe Grada brinu o svim članovima društva.

Cx0ORIkXAAAa3m4.jpg:large
 
Pa i deluje kao najbolje resenje, zasto se onda na tome ne insistira?
 
Evo mi insistiramo, umesto onih kojima je to posao. Takođe insistiramo da osim jednoobraznosti, postoji i kvalitet radova.
 
Inače, jedna od najstarjih bici staza u gradu je i strašno propala, i prilično je neudobna za vožnju. Radi se o deonici na dunavskom keju, od samog početka staze na Dorćolu, pa do kule Nebojša. Puno je pukotina, izraslih korenja i kompletno je sazrela za presvlačenje.
 
Moze to da prodje i sa sanaciom pukotina i njihovim zalijevanjem ili kao sto se u sjvetu radi grijanjem pa valjanjem itd vise metoda za koje bG krs put nije cuo
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=418058#p418058:m7w66zj4 je napisao(la):
spatiotecte » 21 Nov 2016, 13:56[/url]":m7w66zj4]Ima li neki plan buducih biciklistickih staza?
Zaista se radujem ovolikoj izgradnji novih kilometra.

Okačio @Stomatolog na prethodnoj strani

b%20trase.jpg


Od bitnijih pravaca u centru imaćemo Ruzveltovu i Kneginje Zorke

Vesić je najavio da će sledeće godine, u okviru rekonstrukcije, biti izgrađena biciklistička staza i u Ruzveltovoj ulici.

Uradiće se i staza u Ulici kneginje Zorke koju ćemo pretvoriti u pešačko-biciklističku, a povezaćemo i pravac od kružnog toka na Bogosloviji, odakle će se kroz Bulevar oslobođenja ići pravo ka Avali, što će biti još jedan novi pravac, rekao je Vesić.

- See more at: http://www.danas.rs/beograd.39.html?new ... ZU5zy.dpuf
 
Vrh