Novosti, 01.10.2016.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... ckih-staza
Beograd će za nekoliko godina imati 100 kilometara biciklističkih staza
Glavni gradski urbanista Milutin Folić najavljuje izmene u saobraćajnoj infrastrukturi. Cilj je da se dvotočkaš koristi mnogo više za vožnju na posao, fakultet, u trgovinu.
BEOGRAD će za nekoliko godina imati oko 100 kilometara biciklističkih staza, ne računajući Novi Beograd, koji ovu infrastrukturu već poseduje - najavljuje za "Novosti" Milutin Folić, glavni gradski urbanista.
Trenutno se rekonstrukcijom izdvaja 21 kilometar staza. Samo na Dedinju i Voždovcu, kroz Bulevar oslobođenja i Kneza Aleksandra, iscrtano je deset kilometara puta za dvotočkaše.
Realizacijom projekta "Beograd na vodi" dobićemo mrežu dugačku devet kilometara. - Predviđeno je da svaka novoizgrađena ulica ima fizički odvojen prostor za bicikle.
Konkretno, pored biciklističkih staza uz Promenadu, projektom su predviđene i posebne biciklističke trake koje će se nalaziti u svakoj savamalskoj ulici.
Novoizgrađena infrastrukturna mreža imaće i dopunske sadržaje. Naime, planira se postavljanje 60 stanica, gde će zainteresovani građani moći da iznajme bicikle - zaključuje glavni gradski arhitekta.
Folić tvrdi da ove izmene u sabraćaju imaju za cilj da bickl ne bude samo sredstvo za rekreaciju, već da bude vozilo kojim će građani ići na posao, na fakultet i u trgovinu.
Za dve godine potpuno ćemo preokrenuti hijerarhiju u saobraćaju, pa će pešaci i biciklisti biti na prvom mestu, pa tek onda vozila javnog saobraćaja. Na dnu te piramide biće automobili - zaključuje naš sagovornik.
U narednih nekoliko meseci povezaće se Brankov most sa Pop Lukinom ulicom, što je jedan od glavnih zahteva biciklista. Takođe, ivičnjaci na pešačkim prelazima u Novom Beogradu biće svedeni na nulu. Tako će biti na svakoj biciklističkoj stazi.
ZDRAVLjE
TRANSPORT biciklom u Beogradu je na zanemarljivom nivou. Tek nekoliko promila. Milutin Folić kaže da je cilj da to bude od pet do osam procenata. Taj dnevni šer u Ljubljani i Beču je između 13 i 15 odsto. U Kopenhagenu čak 50 odsto. Istraživanja su pokazala pomake u zdravlju stanovništva (dugovočeniji), čistiji vazduh, a štedi se na infrastrukturi i vozilima javnog saobraćaja.