Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Gde su sad sekundarci kada trebaju, da nose ove nepropisno postavljene šipke...
Inače već su napali stubiće od ove zelene žičane ograde, dosta ih je odneto u zoni Gazele (gde ionako ničemu nisu služili...)

Takođe apelujem da odnesu par polja žičane ograde kojom je pregrađeno savsko šetalište na samom početku obilaznice kod Sajma - to je tek vrhunac bespravnog nasilja da su pileći mozgovi zbog privremene obilaznice pregradili postojeće šetalište, iako je ograda gradilišta bar pola kilometra dalje...

Ako je šetalište postalo slepo pola kilometra dalje, valjda je dovoljna informativna tabla o tome - s kojom idejom slepi deo potpuno ogradiše??
 
Ovi nas zaista #%#$%#vaju

13062304_10207855788664675_53986830032797030_n.jpg

Sanja Stepanović‎ Ulice za bicikliste https://www.facebook.com/groups/uliceza ... et&fref=nf

Volim ja ovakve izložbe na otvorenom, ali postavi ovo na travu da pešaci mogu na miru sa trotoara da uživaju.
 
Возачи бицикала јуре и не гледају на пешаке

Бициклисти на својим стазама могу да се крећу брзином до 35 километара на час, а на местима где могу да се сусретну са пешацима законом је предвиђено да се крећу брзином пешака, односно до 10 километара на сат

Аутор: Бранка Васиљевић понедељак, 02.05.2016. у 19:23

http://www.politika.rs/scc/clanak/35420 ... -na-pesake
 
Jbga, ovih dana svako može da bude novinar i lupa gluposti.

"...а на местима где могу да се сусретну са пешацима законом је предвиђено да се крећу брзином пешака, односно до 10 километара на сат" - ovo važi za Zonu usporenog saobraćaja, dok bicikistička staza to nije.

Upravo je obrnuto, jer se biciklistička staza smatra tipom kolovoza i pešaci ako hoće da pređu istu moraju da prvo provere da li ne nailazi neki biciklista, pa onda da pređu preko iste (član 96 ZOBS-a). A da ne pričam da ni u kom slučaju nema šetanja po biciklističim stazama, što pešaci konstantno rade (kazna je 5000 dinara, član 333 ZOBS-a).

Toj novinarki je neki biciklista nešto uradio (moguće zvonio da se pomeri sa staze), pa sad malo (pre)više generalizuje stvari, pravi ne znam kakve baukove od biciklista i stvara konflikte bez potrebe.
 
Clan 333 zops upodobljije sa zakonom o prekrsajima i generalno navodi visinu kazni
 
Iako je biciklijada "meh" događaj poslednjih godina, ove godine su objasnili. Pre, dok je organizatore sama biciklijada interesovala, znalo se da ako ima najavljene kiše, ista se odlaže za nedelju dana. Sada? Pa, vidi se, stotinak ljudi i to je to - "aj' da odradimo ovo što pre i palimo gajbi". To potvrđuje i nedostatak iole ozbiljnijeg marketinga da će biciklijada biti tad i tad održana.

Smisao je izgubila odavno, posebno pored mesečne "Kritične mase".
 
Bravo džonihsv, ja de pre desetak dana pomučio da nađem info o biciklijadi kada će biti da bih posle odustao.A nemaju ni fb stranicu niti „događaj“, nije ni čudo što je na kraju ispalo privatno okupljanje gde otprilike svi sve znaju od ranije. Ne bi mnogo drugačije bilo ni da je vreme bilo lepše.
 
БГ:ВОЗ ЗА РЕСНИК И БИЦИКЛИСТИЧКЕ СТАЗЕ У ЦЕНТРУ МОРАЈУ ПРЕ РАДОВА НА СЛАВИЈИ

Саопштење Удружења љубитеља железнице поводом будућих радова на Славији и у Булевару Ослобођења

Док метро остаје празно обећање већ више од пола века, не користимо ни 20% могућности изграђене железничке инфраструктуре за брз, удобан, поуздан и јефтин јавни превоз. Током радова на Славији и у Булевару Ослобођења, једино пешацима, бициклистима и путницима градске железнице неће бити озбиљно отежано кретање кроз централне делове Београда.

Beovoz_in_Novi_Beograd_railway_station_2007.jpg

.....
Бицикл: најпоузданије превозно средство за време радова

Већ сада, док нису почели радови, бицикл је најбрже превозно средство на Старом граду и Врачару. Највећи проблеми су неизграђена инфраструктура, недовољно безбедних паркиралишта за бицикле, и предрасуде о овом виду превоза. Примера ради, у Холандији, Данској и Шведској се бицикл вози и по киши и снегу, само је потребно имати одговарајућу обућу и одећу. Овај вид превоза око 8 пута рационалније користи улични простор од аутомобила. Не постоји мањак простора за овај врло важан вид саобраћаја, већ се постојећи простор улица врло нерационално користи, највише за паркирање аутомобила. Пешацима се оставља углавном минимална ширина тротоара, која од бахатих возача мора да се брани оградама, стубићима и високим ивичњацима. И оно мало постојећих бициклистичких стаза је лоше одржавано, често угрожено бахатим паркирањем, постављањем фрижидера за сладолед и трафика без реда. За масовније коришћење овог врло практичног вида превоза, потребно је мрежу стаза развијати од центра
ка свим деловима града, а нарочито ка Трошарини, Црвеном крсту, Коњарнику и Звездари где ће поремећаји у току радова бити највећи.
.....
Опширније на следећем линку.
 
Biciklist ugrožavaju pešake na trotoaru. Slikano u toku samo jedne šetnje niz i uz Bulevar.
 
Lepo biciklistima piše "Pešaci pazi".
Po tvojoj logici izgleda da ako biciklista ovde udari dete neće biti kriv on nego dete što se našlo na putu njegovog moćnog točka. Logika podseća na onu epizodu Simpsonovih kada je Bart postao moćan i za stolom kad ručaju graškom gađa Lisu, Lisa se žali tati Homeru, a Homer kaže: Lisa skloni se sa puta graška tvog moćnog brata (Lisa, quit getting in the way of your wealthy brothers peas) :bash:
 
Roditelj tog deteta je kriv, ne samo dete. Deca k'o deca, na malo toga obraćaju pažnju, pa su tu roditelji da se potrude da ta deca pravilno odrastu jer će i ona za 5-10-15 godina voziti tuda bicikl i naći se u istoj situaciji. Niti jedan biciklisti (čovek u globalu) neće sigurno namerno udariti dete ako izleti na stazu. Tako da argument Simpsonovih ne funkcioniše u ovoj situaciji jer nema jačih, već samo pametnijih.

A sad, detaljnije...

"Pešaci, pazi" piše jer se na 2 metra od navedenog znaka nalazi pešački prelaz za pešake. To nije napisano nasumice i po celoj stazi, već samo na određenim deonicama gde postoji potreba pešaka da pređu biciklističku stazu. A po ZOBS-u, pešak ako prelazi preko biciklističke staze je dužan da prelazi preko iste najkraćom i najbezbednijom putanjom i to samo ako se uveri da je zapravo bezbedno za prelazak (član 96 ZOBS-a, tačka 1). Ovde na fotografiji koju sam prvu postavio se vide 4 pešaka koji šetaju biciklističkom stazom i zaprećena kazna za kršenje gorenavedenog člana ZOBS-a je 5000 dinara po osobi (ukupno 40000 dinara samo za prekršaje se vidi na toj fotografiji - pročitaj i deo ispod). Sa obzirom da se biciklistička staza smatra drumom za kretanje vozila (bicikl se smatra vozilom u toj situaciji), prelazak pešaka preko staze (sa obzirom da postoji pešački prelaz na manje 100m) mora biti obavljen preko samog pešačkog prelaza (ZOBS, član 96. tačka 3), inače je zaprećena kazna 5000 po osobi.

Ne postavih ja ovu gore fotografiju (kao satiričan odgovor na tvoju poruku) da bih terao mak na konac, već htedoh da pokažem obe strane priče.
 
Da iskoristim priliku dzonihsv da te pitam šta tačno znače one cik cak linije na ivice staze gore? Jel to oznaka za zajednički prostor pešaka i biciklista ili...?
Ima logike i to što ti pričaš i taj zakon. Ali ovde deluje da je problem što je neko smislio da biciklistička staza prolazi između dva prostora koja intenzivno koriste pešaci. Kao recimo kad bi bila pešačka staza bila na sredini kolovoza, a ne sa strana. Ovakva staza između dva šetališta za pešake mi miriše na probleme, sudare, svađe, rasprave... u najavi
 
To je definitno loše odrađeno i ne znam niti jednog čoveka (pešak ili biciklista) koji je taj deo pohvalio. Uska staza za pešake, a staza za bicikliste ide između prometnog restorana i generalno prometnog šetališta... Predlog da bici. staza ide iza kafića (koje su bici. udruženja predlagala) nije prihvaćen, tako da je izgleda to sa fotografije konačno stanje.

Što se cik-cak linija tiče, pisao sam o tome pre nekog vremena. Da se citiram. :)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=360429#p360429:32dhjdmb je napisao(la):
dzonihsv » 29 Nov 2015, 19:02[/url]":32dhjdmb]
RioBL":32dhjdmb je napisao(la):
Sta znace ove cik-cak linije duz biciklisticke staze?
dzonihsv":32dhjdmb je napisao(la):
Te krzave linije ne znače ništa posebno - već da upozore bicikliste da uspore zbog povećanog prisustva pešaka i da uporedo nema zaustavljanja na tom mestu. Samo to i ništa više, jer te linije ne omogućavaju pešacima da šetaju po bici. stazi i slično.

Krš rešenje naravno (kao i taj deo "rekonstruisane" Savamale), jer je takav vid upozorenja namenjen motornim vozilima na drumu pri prilazu pešačkom prelazu zbog ovakvih problema kao sa slike dole.

TnO85Qy.jpg
viewtopic.php?f=21&t=197&p=360429#p360429
 
ZOBS ostavlja mogucnost postavljanja semafora ;)
 
@direktor - Stara fotka je u pitanju.

@Igor - Ostavlja (ako je razlog dobar), ali šansa za tako nešto je veoma mala i direktno ide protiv popularizacije bicikla kao prevoznog sredstva (što i gradski čelnici proteklih meseci provlače sa vremena na vreme).
 
Problem je naravno u losem projektovanju.
 
pozdrav svima.
zanima me da li postoji bezbedan nacin da se stigne sa ceraka do arene.
zivim u inostranstvu i idem bajsom na posao vec 10ak godina. provescu leto u beogradu, cerak, a beogradski ofis mi je kod arene.
kako se odnose vozaci prema biciklistima na ulicama? kad sam zadnji put probao nije bilo bas prijatno, da li su se malo navikli/pripitomili u medjuvremenu?
hvala!
 
Bezbednog puta nemaš, samo onog sa nešto širim ulicama ili sa manje saobraćaja, pa je lakše. Što se tiče vozača motornih vozila, manje-više je sve isto, mooožda neki malo više paze na bicikliste (jer je leto, pa je povećan broj istih).

A ruta, otprilike ovako nešto - https://ridewithgps.com/routes/14281778

Nisam iz tog kraja, ali sam vozio po celom BG-u više puta, pa mi je ovako nešto pasovalo. Kad naleti neko iz tog kraja, sigurno će moći iz prve ruke da ti kaže šta valja, a šta ne. Elem, prvi deo do Požeške je spust, pa možeš da ideš i tom prometnom ulicom (zbog brzine spusta). Ili njom ili Ratka Mitrovića, pa levo u Đorđa Ognjanovića da bi izašao do Požeške (išao sam i tako, nešto je slabiji saobraćaj, ali ima ležećih, pa se mora češće kočiti jer ih je teško-nemoguće obići). Odmah u Kijevsku, pa u Lješku. Iz Lješke se pri kraju popneš na trotoar nekih 30m, pa bi se mogao spustiti kroz Visoku ulicu (ime ulice je Visoka), pređi preko Radničke, pa na Adu Ciganliju (obodom, stazom) i onda ka Mostu na Adi. Pređi most (od Ade Ciganlije imaš bicikl. stazu) i kad dođeš do buvljaka (prva raskrsnica kad pređeš most), prešaltaj se na drum/put. Vozi samo pravo do Arene i to je to. Povratak je ti generalno isti, al' ako nisi u kondiciji, "ćeizgineš" uzbrdo. :D

PS: Ja vodim računa o jednosmernim ulicama, ne ulazim u njih sa bajsom, tako da sam po tome i planirao rutu. Negde ćeš morati da staneš na pešački i pređeš ulicu kao pešak (da bi izbegao skretanje ulevo/udesno gde nije dozvoljeno... samim tim i ulice sa više saobraćaja).
 
Moj predlog je ići celim tokom niz Kneza Višeslava (ne ići u Blagoja Parovića). Spust je baš oštar pa te neće automobili preticati. Ima ležećih zbog škole, pa treba paziti na klince.

Na dnu Kneza Višeslava, produžiti pravo u Zrmanjsku (iako je suprotan smer) pa skrenuti desno (oštro nizbrdo) u Paštrovićevu i izlaziš pravo na Adu, pređeš preko pešačkog i tu malo siđeš sa bajsa da dođeš do bici staze (kroz prolaz pa desno preko stepenica). https://www.endomondo.com/users/3501894 ... /727869216 (između tačaka 11 i 8)

Ako ti je posao bliže Španskih boraca (GTC zgrada) onda ne bih išao pored Buvljaka, nego sledećom ulicom jer ima manje saobraćaja nego u Antifašističke borbe (ali se brže vozi ulicom jer su šire ulice). Na kružnim tokovima iznad autoputa pazi i nema frke.

Kombinuj pa ćeš videti šta ti najviše odgovara u zavisnosti od dela dana.
 
Центар Љубљане

image upload no resize

Једна од фирми у предграђу на паркингу је више бицикала него аутомобила

adult image sharing

Бициклиста на коловозу нема, дакле стазе, стазе и само стазе.
 
Vrh