Bulevarac
Advanced
- Učlanjen(a)
- 26.12.2008.
- Poruke
- 2.410
- Pohvaljen
- 1.671
UG Ulice za bicikliste
I pored slanja dopisa gradu i protesta koji su beogradski biciklisti organizovali prošlog meseca povodom najave zatvaranja biciklističke staze od Dorćola do Ade, gradske vlasti i preduzećа "Eagle Hills" i Beograd na vodi" su odlučili da se ogluše na zahteve i predloge biciklista. Umesto toga, biciklisti su dovedeni pred svršen čin postavljanjem informativne table za obilaznicu oko radova koja je dugačka ni manje ni više nego 3.5 km, dok je deo staze koji se zatvara dugačak samo 300 metara.
Obilaznica ide preko Brankovog mosta pa kroz novobeogradske blokove do Mosta na Adi. Sugestija biciklista da se barijerama i saobraćajnom signalizacijom napravi bajpas kroz okolne ulice (Hercegovačku, Mostarsku, Travničku i Braće Krsmanović)d nije ni razmatrana, kao ni predlog da se ove ulice rekonstruišu u fazama i tako biciklisti propuštaju kroz delove u kojima se ne izvode radovi.
Postavljamo pitanje nadležnima iz gradske uprave odnosno Sekretarijata za saobraćaj:
Kako zamišljaju da biciklistički lift na Brankovom mostu primi na hiljade biciklista koje grad usmerava na Novi Beograd, kada je kapacitet lifta najviše pet biciklista?
Zašto nisu razmotreni predlozi biciklista i zašto se u javnost nije ranije izašlo sa idejom obilaznice, već se to radi u "pet do 12".
Kako će izgledati buduća promenada i koliko će na njoj biti pešaka?
Biciklisti su već upozorili da ne žele da se ponovi situacija iz Zemuna, gde na promenadi kod hotela Jugoslavija ne može da se vozi bicikl zbog velikog pešaka, iako je biciklistička staza uredno obeležena. Holandski priručnici za projektovanje biciklističke infrastrukture ne preporučuju mešanje pešaka i biciklista tamo gde je više od 200 pešaka na sat po metru širine promenade i sugerišu da tu mora postojati fizička barijera između pešačke i biciklističke staze.
Na žalost, i pored svih izjava gradonačelnika o podršci biciklistima i izgradnji novih biciklističkih staza njegova dela na žalost govore drugačije. U gradovima u kojima je gradskoj upravi stalo do svih kategorija i korisnika ovakve stvari ne bi mogle da se dese. Smatramo da je ovim potezom interes privatnog investitora najgrublje stavljen ispred interesa dobrog dela građana Beograda i da ovo nije način na koji se vrši participacija građana u donošenju odluka, već grubo kršenje njihove volje. Saopštenje za javnost UG "Ulice za bicikliste"
I pored slanja dopisa gradu i protesta koji su beogradski biciklisti organizovali prošlog meseca povodom najave zatvaranja biciklističke staze od Dorćola do Ade, gradske vlasti i preduzećа "Eagle Hills" i Beograd na vodi" su odlučili da se ogluše na zahteve i predloge biciklista. Umesto toga, biciklisti su dovedeni pred svršen čin postavljanjem informativne table za obilaznicu oko radova koja je dugačka ni manje ni više nego 3.5 km, dok je deo staze koji se zatvara dugačak samo 300 metara.
Obilaznica ide preko Brankovog mosta pa kroz novobeogradske blokove do Mosta na Adi. Sugestija biciklista da se barijerama i saobraćajnom signalizacijom napravi bajpas kroz okolne ulice (Hercegovačku, Mostarsku, Travničku i Braće Krsmanović)d nije ni razmatrana, kao ni predlog da se ove ulice rekonstruišu u fazama i tako biciklisti propuštaju kroz delove u kojima se ne izvode radovi.
Postavljamo pitanje nadležnima iz gradske uprave odnosno Sekretarijata za saobraćaj:
Kako zamišljaju da biciklistički lift na Brankovom mostu primi na hiljade biciklista koje grad usmerava na Novi Beograd, kada je kapacitet lifta najviše pet biciklista?
Zašto nisu razmotreni predlozi biciklista i zašto se u javnost nije ranije izašlo sa idejom obilaznice, već se to radi u "pet do 12".
Kako će izgledati buduća promenada i koliko će na njoj biti pešaka?
Biciklisti su već upozorili da ne žele da se ponovi situacija iz Zemuna, gde na promenadi kod hotela Jugoslavija ne može da se vozi bicikl zbog velikog pešaka, iako je biciklistička staza uredno obeležena. Holandski priručnici za projektovanje biciklističke infrastrukture ne preporučuju mešanje pešaka i biciklista tamo gde je više od 200 pešaka na sat po metru širine promenade i sugerišu da tu mora postojati fizička barijera između pešačke i biciklističke staze.
Na žalost, i pored svih izjava gradonačelnika o podršci biciklistima i izgradnji novih biciklističkih staza njegova dela na žalost govore drugačije. U gradovima u kojima je gradskoj upravi stalo do svih kategorija i korisnika ovakve stvari ne bi mogle da se dese. Smatramo da je ovim potezom interes privatnog investitora najgrublje stavljen ispred interesa dobrog dela građana Beograda i da ovo nije način na koji se vrši participacija građana u donošenju odluka, već grubo kršenje njihove volje. Saopštenje za javnost UG "Ulice za bicikliste"