Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

UG Ulice za bicikliste

I pored slanja dopisa gradu i protesta koji su beogradski biciklisti organizovali prošlog meseca povodom najave zatvaranja biciklističke staze od Dorćola do Ade, gradske vlasti i preduzećа "Eagle Hills" i Beograd na vodi" su odlučili da se ogluše na zahteve i predloge biciklista. Umesto toga, biciklisti su dovedeni pred svršen čin postavljanjem informativne table za obilaznicu oko radova koja je dugačka ni manje ni više nego 3.5 km, dok je deo staze koji se zatvara dugačak samo 300 metara.
Obilaznica ide preko Brankovog mosta pa kroz novobeogradske blokove do Mosta na Adi. Sugestija biciklista da se barijerama i saobraćajnom signalizacijom napravi bajpas kroz okolne ulice (Hercegovačku, Mostarsku, Travničku i Braće Krsmanović)d nije ni razmatrana, kao ni predlog da se ove ulice rekonstruišu u fazama i tako biciklisti propuštaju kroz delove u kojima se ne izvode radovi.
Postavljamo pitanje nadležnima iz gradske uprave odnosno Sekretarijata za saobraćaj:
Kako zamišljaju da biciklistički lift na Brankovom mostu primi na hiljade biciklista koje grad usmerava na Novi Beograd, kada je kapacitet lifta najviše pet biciklista?
Zašto nisu razmotreni predlozi biciklista i zašto se u javnost nije ranije izašlo sa idejom obilaznice, već se to radi u "pet do 12".
Kako će izgledati buduća promenada i koliko će na njoj biti pešaka?
Biciklisti su već upozorili da ne žele da se ponovi situacija iz Zemuna, gde na promenadi kod hotela Jugoslavija ne može da se vozi bicikl zbog velikog pešaka, iako je biciklistička staza uredno obeležena. Holandski priručnici za projektovanje biciklističke infrastrukture ne preporučuju mešanje pešaka i biciklista tamo gde je više od 200 pešaka na sat po metru širine promenade i sugerišu da tu mora postojati fizička barijera između pešačke i biciklističke staze.
Na žalost, i pored svih izjava gradonačelnika o podršci biciklistima i izgradnji novih biciklističkih staza njegova dela na žalost govore drugačije. U gradovima u kojima je gradskoj upravi stalo do svih kategorija i korisnika ovakve stvari ne bi mogle da se dese. Smatramo da je ovim potezom interes privatnog investitora najgrublje stavljen ispred interesa dobrog dela građana Beograda i da ovo nije način na koji se vrši participacija građana u donošenju odluka, već grubo kršenje njihove volje. Saopštenje za javnost UG "Ulice za bicikliste"

XsTOwcP.jpg
 
Biciklisti: Beogradske vlasti stavile privatni interes ispred javnog
Tanjug | 11. 07. 2015. - 09:41h | Foto: G.Srdanov

Sedam beogradskih udruženja i organizacija biciklista saopštilo je da su gradske vlasti Beograda i preduzeća "Igl Hils" i "Beograd na vodi" stavile privatni interes iznad javnog time što su uspostavili obilaznicu dužine 3,5 kilometra zbog radova duž samo 300 metara obale reke Save.

547757_biciklisticka-staza091214ras-foto-goran-srdanov-009_f.jpg


http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/574559 ... red-javnog
 
orion":6klu2yrn je napisao(la):
Да ли је неко имао искуства са превозом бицикла у ГСП аутобусима.

Pre neki dan sam prisustvovao sledećoj sceni na početnoj stanici linije 601 na Savskom trgu - čovek je uneo bicikl u središnji deo prilično praznog zglobnog busa, međutim vozač ga je uz viku "Izađi napolje! Zabranjeno je da ulaziš sa biciklom! Izađi napolje!" i pretnje da autobus neće ni krenuti, nekako na kraju ubedio da napusti bus...
 
Jutros u 8 staza je zatvorena.
Što smo se vozili, vozili. Zbog 300 metara, obilazićemo 4 km. Stanite u red za lift na vreme....

kyYazW0.jpg
 
U podzemnom prolazu kod 6 kaplara, montirana sina na stepenicama i obelezava se "staza", verovatno kao deo "obilaznice".
 
informacija o trajanju ovih radova nigde nije objavljena.
jedino što se zna je
http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/ ... di.lt.html
(objavljeno: 21.06.2015)
Uređenje 300 metara obale između Brankovog i Starog savskog mosta prva je etapa izgradnje Savske promenade, šetališta dužine 2.000 metara pored reke. Sređivanje tog dela keja sa rekonstrukcijom Hercegovačke ulice i postavljanjem parkinga trebalo bi da se okonča u avgustu, kazao je gradonačelnik Beograda Siniša Mali.

odnosno
http://beta.rs/vesti/drustvo-vesti-srbi ... -septembru
(od 05.07.2015)
"Paralelno sa uređenjem Savske promenade počeli su i radovi na uređenju Hercegovačke ulice, koji će trajati do 7. septembra. Planirano je da se Hercegovačka koja vodi do Savskog pristaništa, asfaltira, da se postave ivičnjaci i trotoari", rekao je Mali novinarima u toj ulici uz Autobusku stanicu Beograd.


Nemaj oni pojma, a i baš ih briga.
 
Ja i dalje ne kapiram sta je tu toliki problem?

Zatvara se staza zbog radova. Valjda svako moze da se snadje i nadje alternativnu trasu?
To sto su stavili tablu gde vam savetuju da idete preko Mosta na Adi ne znaci da morate tuda obavezno.
 
Problem je što nisu oni uredili alternativnu trasu i što nisu uskladili radove. Ne koriste stazu samo iskusni biciklisti, već i stranci i tinejdžeri i mnogi drugi.

Verovatno je za to kriva prethodna vlast.
 
spatiotecte":29yv56c3 je napisao(la):
Ja i dalje ne kapiram sta je tu toliki problem?

Zatvara se staza zbog radova. Valjda svako moze da se snadje i nadje alternativnu trasu?
To sto su stavili tablu gde vam savetuju da idete preko Mosta na Adi ne znaci da morate tuda obavezno.

la_linea.jpg
 
@Zidar,
Ma kapiram da su ljudi nezadovoljni, ko ne bi bio?
Ali imam osecaj da se od sitnice pravi slon.

A od gradske uprave i nisam ocekivao da ce dati pametno alternativno resenje...
 
"Slon" je neadekvatno poređenje.
U sred sezone oni su prekinuli glavnu trasu u gradu, bez organizovana prave alternative, čak bez javnog upozorenja i bez roka završetka.

Da ne spominjemo da se ni ne zna kako će taj pravac izgledati kada se završi ta "promenada".

Cane iz "Brejkersa" je jednom (1) pametno pitao:
da li mi živimo u svojoj zemlji ili, u njihovoj državi???
 
Usmeni rok završetka je do kraja avgusta, što otprilike odgovara obimu posla da se stare granitne ploče zamene nekim behatonom.
Sreća u nesreći je da će za sada upropastiti samo 300m "promenade" a punih 2km obale u Savskom amfiteatru ostaje za neki daleki futur. Ako se javnost digne povodom nasilja izvedenog na tih 300m, možda malo i poboljšalju izvedbu na ostatku "promenade".

Interesantno pitanje je da li je DUP biciklističke staze još uvek na snazi? Ako jeste i ako planiraju da ukinu asfaltiranu trasu biciklističke staze na tih 300m, da prijavimo grad zbog divlje gradnje?
 
stanislaw":32kk29p0 je napisao(la):
Usmeni rok završetka je do kraja avgusta, što otprilike odgovara obimu posla da se stare granitne ploče zamene nekim behatonom.
....

Ovo je suviše bitna i velika stvar da bi se zadovoljavali usmenom izjavom.
Gde su buduća regulacija, kakav je projekat, koji je tačan rok, kako je izabran izvođač?

Da, može da se 300 metara radi mesec i po dana, ako posao dobije neka SZR sa tri radnika angažovanih kod Vuka.

Ako oni radove u Vojvode Stepe nisu pratili i nadzirali, koliko ih je tek briga za ljude koji voze bicikle?


Koji mozak može da predloži svim biciklistima rekreativcima u Beogradu da čekaju lift na Brankovom mostu (namenjen za 5-6 bicikala po vožnji), da silaze u podzemni prolaz kod Ušća i da idu na Most na Adi?

Samo totalni id*** može tako nešto da smisli i da naloži da se napravi takav saobraćajni znak.
 
Ma najmanji problem je privremeno prekidanje staze zbog behatonisanja. Ako ništa drugo, Savanova bi trebala da bude motiv da se u dogledno vreme radovi privedu kraju.
Ključno pitanje je da li su smislili mere za trajno sabotiranje biciklističke rute (da biciklističke trake ne budu više ucrtane, da prolaz ometaju klupe/žardinjere/stubići/ležeće prepreke za usporavanje saobraćaja?) I da li ih dosadašnji DUP biciklističke staze obavezuje na bilo šta?
 
Da li si siguran da postoji DUP za piciklističku stazu?
U vreme unuka na Dražu, Krunića i Božića, staza je iscrtana, ali, što je i važnije - postavljene rampe i ograde. Civilizacijsko dostignuće za Beograd, ako se zna šira slika.
Za vreme DS-a staza je raskopana i asfaltirana - i tako stvoren preduslov da se kroz par godina sve ponovo raskopa. Ko se seća - diskutovali smo tada o tome. Taj dan je došao, doduše motiv niko tada nije mogao ni da zamisli razmere ludila.

Da li postoji DUP za štrafte iscrtane na pločama, koje je kasnije zamenio asfalt? To treba proveriti. Đavo je u detaljima.



I ne bih se složio da je privremeno prekidanje staze mali, kamoli namanji problem.
To je veliki problem.
Nismo mi raja koja treba samo da trpi.
Ovo je naša zemlja, a ne njihova drža, ovo je naš grad, a ne njihov feud.
Mi ovde živimo, i imamo tu jednu stazu. pardon, ne jednu - GLAVNU.
To što su oni izabrani od strane 25% birača ne znači da mogu da rade šta hoće.
 
Plan detaljne regulacije za izgradnju biciklističke staze od Dorćola do Ade Ciganlije (Službeni list grada Beograda br. 25/05)

Mislim da sam ga jednom davno i gledao, mada sada ne mogu da pronađem kompletan PDF online. Uglavnom, svaka rampa i ograda na stazi je planski utemeljena, pa tako valjda i asfaltna podloga staze (ili makar horizontalna signalizacija).
Koliko se razumem u pravo, sad niko ne bi smeo da gumicom obriše tih 300m staze bez da PDR stavi van snage.
 
To je jedna dobra vest, hvala.

Sad je samo pitanje koliko su ovi spremni da zloupotrebljavaju svoj zakon o "javnom interesu".
 
Staza je ucrtana i u prostornom planu Beograda na vodi.

Malo je presmešno da se biže dževa za kratkotrajno zatvaranje staze i "neobezbeđivanje adekvatne alternative" kada ceo stari deo grada nema 1 metar dužni bici staze ... pa kako biciklisti dolaze do ove staze? Teleportacijom?
 
Neizmerno me raduje glas da je biciklistička staza zadržana i u prostornom planu BNV.
Sada sam savršeno spokojan - kako god da nadležna marva izbehatoniše pokusnih 300m šabanopromenade, verujem da će kritična masa biciklista biti u stanju da svojeručno iscrta trake biciklističke staze ukoliko kojim slučajem budu izostavljene nakon "rekonstrukcije" - i vuk sit i ovce na broju.

A što se tiče odsečenosti biciklističke staze od grada - nije baš toliko tragično. Evo dva hinta koja sam lično praktikovao:
* Poseta strogom centru grada: biciklističkim liftom na Brankov most, pa malo trotoarom (ili Fruškogorskom ko ima mountain bike), zatim komotno može kolovozom Pop Lukina - Vuka Karadžića - Studentski Trg. Samo je neophodno sjahati sa bicikla na uglu Vuka Karadžića i Knez Mihajlove, zbog pešačke zone. To je definitivno najblaži uspon ka strogom centru jednom kad ste na visinskoj koti Brankovog mosta, dostižno je čak i ljudim relativno slabe kondicije (ja imam 120kg)
* Povratak sa biciklističke staze kući u brda: Železničkom ulicom ispod starog mosta ka autobuskoj stnaici, Karađorđeva - Nemanjina - Slavija - Čubura - Žička - Vojislava Ilića i kući u Denkovu Baštu, Šumice, Konjarnik, Medak. Ovo je najblaži beogradski uspon gradskim ulicama, vikendom se može kolovozom uz malo nadmudrivanja sa trolejbusima i 83. Za odlazak postoji spust Ustaničkom, ali je između Franša i Hitne pomoći neprohodno, nedavno je na forumu elaborirano da postoji izvanredna staza iznad autoputa, ali je propala i zarasla. Otvaranje ovog pravca treba da bude sledeći cilj za bicikliste.
 
stf":3pspbhpk je napisao(la):
Staza je ucrtana i u prostornom planu Beograda na vodi.

Malo je presmešno da se biže dževa za kratkotrajno zatvaranje staze i "neobezbeđivanje adekvatne alternative" kada ceo stari deo grada nema 1 metar dužni bici staze ... pa kako biciklisti dolaze do ove staze? Teleportacijom?


Ako je tebi smešno, drugima nije.
I ne bi bio problem da kada bi "ceo stari deo grada" imao te staze - tada bi možda i postojala altrenativna trasa.

E pošto su zatvorili i ovo malo, jeste problem. Bar nama koji vozimo, naročito u ovo doba godine kada je vreme lepo a dan duže traje.
 
Vrh