Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Pre neko veče sam trčao bici stazom od Juge do Ušća. Taj deo je uglavnom u mraku. Brojao sam ko ima bilo kakvo svetlo i rezultat je bio 13:6 za neosvetljene. 2 ili 3 osvetljenih su kao svetlo koristili mobilni!?

Da, da, znam da ne bi trebalo da trčim tuda, ali baš je bili mnogo šetača na šetalištu, a i ja nosim svetloodbojne stvari kad trčim.

Poslato sa telefona
 
Тешко да по стазама у Бг можеш да стекнеш праву слику о броју осветљених јер углавном туда неко и користи светло. У предграђу га не користи нико а магистрале су препуне камиказа који возе бајс неосветљени и по правилу у тамној гардероби.

Просечан бициклиста ван Бг има преко 60 година, неосветњен је а на бициклу обично превози неки терет тако да има проблем са равнотежом. То је једна суморна слика бициклиста у Србији а кад се томе дода недостатак инфраструктуре јасно је где смо.
 
Takvi najčešće i ginu i onda se nadležni oglase sa ingenioznim idejama poput obaveznog svetloodbojnog prsluka ili obavezne kacige. Na svu sreću, zakon nije menjan i ove ideje, ostaju samo ba papiru.
 
orion":nf5i47m8 je napisao(la):
Просечан бициклиста ван Бг има преко 60 година, неосветњен је а на бициклу обично превози неки терет тако да има проблем са равнотежом. То је једна суморна слика бициклиста у Србији а кад се томе дода недостатак инфраструктуре јасно је где смо.
Sve je tačno osim broja godina bicikliste
nije ih mali broj sa preko 60 ali vecina ima daleko manjeeee :D

Dugo vec se pitam kada se od svih pa i biciklista zahvata u budjet za izgradnju magistrale, auto puta i sl
što je teško iz te mase ulaganja , da iza branika duž puta urediti i 50 cm za biciklističku stazu ?
Ovako uzima se za silna ulaganja samo za auto lobiste a za pešake i bicikliste nula i ako se i od njih zahvata


Svetao primer je sabracajnica sa Kineskim mostom gde iza branika postoji i (ne dovršena) biciklistička staza :kk:
 
114067968480861186052372.png
 
astrodule":20glgjkf je napisao(la):
Takvi najčešće i ginu i onda se nadležni oglase sa ingenioznim idejama poput obaveznog svetloodbojnog prsluka ili obavezne kacige. Na svu sreću, zakon nije menjan i ove ideje, ostaju samo ba papiru.

Скоро сам био у Морахалуму, тамо постоји нова биц стаза одвојена од пута и готово сви имају и светла и прслуке, не знам да ли је обавезно . На путу поред стоји знак забране за вожњу бајсом и сви возе стазама.

Да то упоредим са Р267 где је скоро направљена стаза, неко вози стазом, неко вози путем а нико није осветљен.

Поредим ове стазе јер су обе примери стаза ван насеља.
 
Fascinira me gotovo histericna reakcija biciklista na potrebu da vide i budu vidjeni.
U cemu je stos?
Buntovnistvo, ili klasican srpski inat u stilu "ma oni ce meni da ..." ???
 
orion":33absjok je napisao(la):
astrodule":33absjok je napisao(la):
Takvi najčešće i ginu i onda se nadležni oglase sa ingenioznim idejama poput obaveznog svetloodbojnog prsluka ili obavezne kacige. Na svu sreću, zakon nije menjan i ove ideje, ostaju samo ba papiru.

Скоро сам био у Морахалуму, тамо постоји нова биц стаза одвојена од пута и готово сви имају и светла и прслуке, не знам да ли је обавезно . На путу поред стоји знак забране за вожњу бајсом и сви возе стазама.

Да то упоредим са Р267 где је скоро направљена стаза, неко вози стазом, неко вози путем а нико није осветљен.

Поредим ове стазе јер су обе примери стаза ван насеља.

Kod nas je bila ideja da se svetloodbojni prsluci nose uvek (i u gradu) što je potpuno nebulozno. Zadnje i prednje svetlo je dovoljno, a sve ostalo treba da bude odluka bicikliste.

Ja bih lično kažnjavao svakog biciklistu koji nema ispravna svetla.
 
astrodule":oxqviaiq je napisao(la):
.. Zadnje i prednje svetlo je dovoljno, a sve ostalo treba da bude odluka bicikliste.
Ja bih lično kažnjavao svakog biciklistu koji nema ispravna svetla.

Pojavom led svetala je to moguce,
na žalost još uvek se masovno ne primenjuje

Glavni razlozi su
- prosek starosti bickla (naročito u unutrašnjosti) koj se osvetljavaju preko diname na točku
što jako otežava vožnju bicikla , pa ih ljudi rado skidaju (osim onih koj žele da postignu efekat teretane )
-Zakonska ne regulativa , koja dozvoljava prvo uvoz i izradu bicikla bez ugradjenih led svetala
a samim tim dozvoljava ne posedovanje svetlosne signalizacije tj prisutna je velika tolerancija

Sporedni razlozi
pomodarski kao i ,,brzinski,, razlozi za postizanje sto boljih efekata samog bicikla
(velika je i glupost zadnji točak bez branika , gde bi trebalo da stoji svetlo)


Naravno da kod Kineza mogu da se nabave (dodatna) svetla za male pare uglavnom ne kvalitetna
pokazalo se da sijaličice jesu dobre i malo troše ali baterije ne retko kratko traju
a često pri njihovoj zameni kineska plastika se lomi, te svetla opet nema ...

Sve u svemu sveli bi smo stanje na direktnu relaciju
koliki standard biciklista - tolika i bezbednost
 
Ja uopšte nemam problema sa kineskim svetlima koje koritim. Ne služe mi da mi obasjaju put, nego da budem viđen. Da ne spominjem da koristim i neke svetloodbojne materijale, tako da će me auto uvek videti na daljinu.

Iskreno, baš me briga za biciklistu koji nastrada jer nije imao svetla. Više mi je žao vozača kome se biciklista pojavi iz mraka i koji će imati upropašten nastavak svog života jer kr**** nije mogao da odvoji 200 dinara za zadnje svetlo.
 
А шта ћемо са децом, тешко да дете има способност да ствари посматра из перцепције возача. Велика већина уопште није ни свесна ризика овакве вожње.

И овде је била нека слика из Словеније, сви бициклисти на слици су имали прслук, није само стандард тај који је пресудан јер немају нпр Мађари толико бољи стандард колико свест о безбедности.
 
Zavisi šta smatraš pod "detetom".

Dosta stvari bi trebalo da se "povuku" iz porodice, a tu je i ponašanje na stazi, tj. ulici.

Nemam ja ništa protiv ljudi koji hoće da nose prsluk. Na otvorenom putu naravno da utiče na vidljivost bicikliste, ali ne vidim svrhu u gradu.

Deca bi mogla da nose prsluke, ali oni ne voze po ulici toliko.

Trebalo bi izvući statistiku o stradalim biciklistima. Gde je bio udes, da li je bio pijan, da li je imao svetla, u koje doba dana, noći se to desilo i analizirajući te podatke bi se došlo do zaključaka da li treba prsluk, ili je dovoljno da panduri malo rade svoj posao temeljnije.
 
Cela prica sa 'buntom' protiv svetala i prsluka, potseca na 'bunt' koji su vozaci motornih vozila pokazivali kada je uvedena obaveza vezivanja sigurnosnog pojasa.

P.S.
Dinama opterecuje pri voznji maksimalno 10-15%
Prica o efektu teretane je obican izgovor za neke druge stvari.
Kome je tesko da pedala, neka kupi moped.

A da je sve u glavi i iz glave govori i situacija da veliki broj biciklista nemaju ni katadioptere (macije oci).
Dal se i na njima brzo prazne baterije, ili su veliko opterecenje pri pogonjenju pedalama?
;)
 
ih bre lak72i ko da ne čitaš predhodne postove,
teoretski si 100 % u pravu , al osvrni se oko sebe
praksa

odeš kupiš bajs (naravno neki proKinez) nema ni branika a kamoli katadiopter
ko dozvoljava takav uvoz- prodaju - jednostavno biciklizam i u gradskim uredbama je zadnja rupa na svirali

U Borči ravno ko tepsija-idelano za lokal biciklizam
a grad dozvolio ulice bez trotoara,
ne misle na pešake a kamoli na bicikliste
A Zrenjaninac za bicikliste bio i ostao mašina za mlevenje mesa
i nije takav jedini ni put ni ulica u Beogradu kojom se vozi na svoju ruku :(
 
У пракси на сваком ћошку има кинеска радња где се за 100 дин може купити светло, ја се сећам да сам прво светло платио 15 марака што ми је тад био огроман новац, а цркло је после прве сезоне тако да нема оправдања
 
Ето, да није аутомобила не би било ни бициклијаде :D

Toyota Centar- sponzor Beogradske Biciklijade

Kao i svih prethodnih godina Toyota Centar Beograd je podržao manifestaciju koja promoviže zdraviji život, rekreaciji, relaksaciju i uživanje u vožnji na dva točka.


http://www.toyota-centar.rs/moja-toyota ... -dogadjaji
 
A ko bu drugi nego Toyota ;)

P.S. A kad kupim 'Mirai' produktom sagorevanja (voda) cu vam zalivam cvece pored bic. staza i plocnika :p
 
Šta će biti sa stazom?
http://us10.campaign-archive1.com/?u=40 ... 0b0aa79111 (ceo tekst)

Gradonačelnik Siniša Mali najavio je rekonstrukciju 200-300 metara promenade uz reku Savu, gde se nalazi i najkorišćenija biciklistička staza u gradu. Iako planovi nisu dostupni javnosti na uvid, spominje se da će biciklistička staza postojati i nakon rekonstrukcije. Ostaje, međutim, da vidimo u kom obliku, tj. da li će biti dovoljno prostora, te mogućnosti za bezbedno mimoilaženje pešaka i biciklista ili će većina ove javne površine uz reku biti pokrivena privatnim objektima.

Alternativna ruta u toku rekonstrukcije promenade

Deo promenade od Brankovog do Starog savkog mosta biće zatvoren u toku rekonstrukcije tih 200-300 metara, što može trajati čak do kraja leta. Zato je pripremljena mapa ispod, kao pokazatelj alternativnih putanja kroz Karađorđevu ulicu, Ulicu braće Krsmanovića, Mostarsku i Hercegovačku ulicu, koje će biciklisti i biciklistkinje koristiti dok je biciklistička staza zatvorena. Ova putanja je najkraća i najlogičnija alternativa. Mapa ujedno predstavlja i predlog saobraćajne signalizacije, koju bi Sekretarijat za saobraćaj trebalo da postavi u toku izvođenja radova na promenadi uz Savu, kako bi se podigla bezbednost biciklista na deonici kojom će oni tih dana saobraćati.

Gradski Sekretarijat za saobraćaj može primeniti mere koje će u Karađrođevoj ulici, Ulici braće Krsmanovića, Mostarskoj i Hercegovačkoj ulici povećati bezbednost biciklista, ali verovatno neće, jer ni trenutni sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović nema volje za to. Njegovu izjavu da će se biciklisti ozbiljno „umešati“ među druge učesnike saobraćaja možemo da zaboravimo kao slatkorečivost u toku Evropske nedelje mobilnosti, među biciklistima takođe poznatog kao dana dodvoravanja evropskim partnerima iz oblasti saobraćaja na osnovu izmišljenog napretka.

Poznato je iz iskustva da gradski Sekretarijat za saobraćaj od vajkada ne brine o bezbednosti biciklista: ne bave se poboljšanjima uslova za bicikliranje beogradskim kolovozima i ignorišu činjenicu da neki građani i građanke koriste bicikle kao prevozna sredstva na tim kolovozima, zajedno sa autima. Zajednica biciklista postoji, pa otuda i konstruktivni predlozi koji slede.

Predlog I: Regulacija i upozorenja

U Karađorđevoj ulici, kod ukrštanja sa putem koji preko pružnog prelaza vodi ka Beton hali, treba postaviti privremene semafore koji će regulisati kretanje pešaka i biciklista. Tako bi biciklisti koji se kreću Karađorđevom ulicom iz smera Ade Ciganlije mogli bezbedno da pređu ulicu koristeći biciklistički prelaz, koji bi privremeno bio označen uz pešački prelaz i tako se uključe na biciklističku stazu uz reku. Pred svaku raskrsnicu sa drugim ulicama i pred svaku devijaciju puta koja može smanjiti preglednost, trebalo bi postaviti saobraćajne znake I-16 "biciklisti na putu", što je sve označeno da mapi prikazanoj iznad.

Onako kako se postavlja privremena signalizacija radi preusmeravanja automobilskog saobraćaja u toku izvođenja radova u nekoj ulici, na isti način bi trebalo da bude postavljena i ova signalizacija koja bi služila biciklistima, u toku izvođenja radova na rekonstrukciji dela promenade uz Savu, zbog koje će biti zatvorena i najkorišćenija biciklistička staza u gradu.

Tako bi bilo da se biciklistički saobraćaj uvažava, ali nažalost, umesto toga možemo samo da se nadamo dobroj volji gradskih funkcionera, koji svojim delanjem zastupaju samo onu kategoriju učesnika u saobraćaju koja se prevozi autima, dok su pešaci i biciklisti duboko na dnu liste prioriteta ili, kako izgleda, čak ni ne postoje na bilo kojoj listi. Tome svedoči i tri godine zatvorena nizvodna strana trotoara na Brankovom mostu, za koju je popravka najavljena tek za sledeću godinu.

Predlog II: Unapređenje bezbednosti

Gore predložena signalizacija dovela bi do poboljšanja u smislu regulacije saobraćaja i povećanja vidljivosti biciklista u Karađorđevoj, Ulici braće Krsmanovića, Mostarskoj i Hercegovačkoj, što bi najmanje trebalo uraditi u toku izvođenja radova na rekonstrukciji dela promenade uz Savu i zatvora biciklističke staze za to vreme, jer će biciklisti koristiti ovu najkraću i najlogičniju rutu kao alternativu.

Ali, kada bismo imali sreće da u našem gradskom Sekretarijatu za saobraćaj postoji volja za istinska unapređenja bezbednosti biciklista, u gore navedenim ulicama bile bi primenjene i mere koje bi bezbednost bicikliranja digle na viši nivo. To bi se moglo uraditi npr. obeležavanjem biciklističkih traka sa piktogramom bicikla V-25.5 u okviru kolovoza, pa možda i postavljanjem montažnih ivičnjaka VII-8 radi zaštite biciklističke trake od kretanja automobila ili čak postavljanjem razdvajajućih ograda VII-9. Tako označene biciklističke trake ulivale bi se u raskrsnice na isti način kako se ulivaju automobili. Biciklisti bi na kolovozu bili vidljiviji i bezbedniji.

Ovakve meru moguće je primeniti jer su sve u skladu sa pravilnikom o saobraćajnoj signalizaciji, a pogotovu sada kada se obnavlja asfalt u Karađorđevoj ulici, pa horizontalna signalizacija još uvek nije vraćena. U toku rekonstrukcije dela promenade uz Savu, automobilski saobraćaj mogao bi da bude vođen tramvajskim šinama kroz Karađorđevu ulicu, a da uz ivicu kolovoza budu označene i zaštićene biciklističke trake, na gore navedeni način. Isto je moguće uraditi i u Ulici braće Krsmanović i Mostarskoj, koje su jednosmerne i dovoljno široke, pa i u Hercegovačkoj ulici za koju se takođe planira rekonstrukcija i regulisanje parkiranja. Moguće je, samo što se borimo sa nedostatkom volje da se u ovom gradu uradi išta za bicikliste od onoga što je negde drugo logično i normalno.
-----------
Deo savske promenade biće rekonstruisan, a biciklisti od toga neće imati ništa.

Zapravo, nadamo se da će biciklistička staza na tom mestu nakon rekonstrukcije biti što sličnija dobroj postojećoj i da se ubuduće nećemo sudarati sa konobarima na toj trasi, budući da se za to mesto spominju neke "spore", te zamenska "brza" biciklistička staza koja će ići zakrivudati kroz blokove budućeg novog naselja. Pak, nejasno je o čemu se radi, jer definicija "spore" i "brze" biciklističke staze u zakonima i pravilnicima ne postoji.
 
Ако се већ у сваком тексту провлачи синтагма "бициклисти и бициклисткиње" онда би било политички коректно и да се говори "пешаци и пешакиње", "возачи и возачице"
 
Beograđani žele više biciklističkih staza

Autor: G. R.

Rezultati ankete koju je tim "Beograd Velograd" festivala tokom juna sproveo među nekoliko stotina građana o korišćenju bicikala pokazali su da bi skoro svi učesnici (94%) koristili bicikle da je grad više prilagođen biciklistima, a svaki drugi ispitanik naveo je nerazvijenu infrastrukturu i mali broj biciklističkih staza kao glavni razlog zbog čega izbegava vožnju biciklom.

http://www.danas.rs/danasrs/srbija/beog ... _id=303801
 
orion":2cuybm69 je napisao(la):
Ако се већ у сваком тексту провлачи синтагма "бициклисти и бициклисткиње" онда би било политички коректно и да се говори "пешаци и пешакиње", "возачи и возачице"

Има реч за овакве еуроЛГБТ правописне појаве - просеравање.
 
Vrh