Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Kritična masa predstavlja prosečnog biciklistu taman koliko i besposlanici u SkupSlini predstavljaju običan narod.
 
Po meni je najbolja staza u Beogradu parče biciklističke trake u Nemanjinoj od Savskog Trga do Sarajevske, tako bi trebale svuda trake da se prave jer je "ravnoća" staze najveća i najbrže se stigne od neke do neke tačke, a tavke trake i najmanje koštaju.
 
Ево још једна бесмислица у планирању, као и код Славије и Рузвелтове, нису предвидели стазу на самом Аавском тргу, већ видим да ће и ту да фарбају линије по граниту.
 
Ne znam za vas ali meni više sigurnosti uliva kada je biciklistička staza viša u odnosu na kolovoz to jest da ima ivičnjak između jer ne osećam da će da me neko pokupi kao kada je samo staza iscrtana na kolovozu. Pogotovu kada se radi o nekim uzbrdicama i nizbrdicama.
 
Vučko to je samo psihološki ali u realnosti automobili kupe i ljude na trotoarima bez problema, svako malo pa se desi neko naletanje automobila na pešake koji čekaju semafor ili autobus.
 
Resenje za Beograd je suzavanje jednosmernih ulica i dodavanje biciklistickih staza na konto tog suzenja.
 
Uz gradnju više manjih garaža. Kako po novim stambenim objektima, tako i po zasebnim (javnim) parcelama.
 
:shok:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797761#p797761:2ahh905j je napisao(la):
Prota » 29 Nov 2020 12:18[/url]":2ahh905j]Resenje za Beograd je suzavanje jednosmernih ulica i dodavanje biciklistickih staza na konto tog suzenja.

Kad ce to dozvoliti parking servis ?
Ah da... . nikad. :lol:
 
Parking mesta se ne diraju sve ostaje, samo se suzi ulica. Svetozara Markovica je npr siroka preko 6m. Nema potrebe da jednosmerna ulica bude toliko siroka, suzi se za po 1m sa svake strane i od toga se na pesackom delu napravi staza.
Ili u najgorem slucaju se iscrta staza po kolovozu tih 1m sa svake strane ali da se pazi na vozace koji se isparkiravaju.
 
Ne vidim sto ne bi moglo kad su Vasinu mogli, ovde je saobracaj 10x manji i mnogo je lakse tako nesto u mirnim jednosmernim ulicama koje su malo sire. Danas na tom delu parkiraju na "sva 4 migavca" zagrade ove sto su parkirani. Kao i u Strahinjica...Uostalom ovo mi je i Vesic rekao prosle godine da je to plan za Svetozara Markovica pa da spoje sa Nemanjinom, jedino je problem kod Cvetnog trga tu je klimavo.
 
Zato prođe Oko Sokolovo pa podeli kazne i puni gradski budžet.

Same solovoze ne treba sužavati niti sakatiti da bi se pravile bici staze. Nego treba ulična parking mesta (tj. niše) postepeno i smisleno izmeštati u garaže. Što privatne (sa gradnjom novih zgrada) što javne. I opet ponavljam - treba da se gradi veći broj garaža sa manjim kapacitetom. Ne obrnuto.


Ne daju Grad i Parking servis svoja nasušna mesta na ulicama pa to ti je. Sve će da urade samo da ne prave garaže. :kafa:
 
Pa gdje ce bašte kafica onda pobogu .....dio ulice od bka do nemanjine mogao bi da se renovira tako da kolovoz bude 4 m parking kako je i sad plus bic staza uz trotoar ali to neće proći zbog svih vezasa iz te ulice ....iako u bloku postoji velika garaža ulaz iz desanka maksimović izlaz iz garaže u krunskoj ....ta garaža ima mislim 200 mjesta polu prazna jer je zakup papren tipa 20 000 din mjesto neki privatnik mafija uzeo 90 tih tu garažu....
 
A da, ima još jedna stvar. Svetozara Markovića je još odavno ostavljena sa - za srpske standarde preširokom, a za svetske standarde normalnom širinom kolovoza - između ostalog i zato što je nekad kroz nju prolazila autobuska linija. Pa iako je posle zamenjena kombi linijom, ostavljen je prostor da u budućnosti tuda može opet da se provuče neka autobuska linija.

Bili ljudi dalekovidi umesto da prave sokake i mahale na uštrb garaža.
 
Pa 24 je postala kombi zato jer se bus zaglavljivao od silnih 4 zmigavca likova optimum je neki midibus sa 2 vrata niskopodan
 
Pa bili su oni nesrecni beli Ikarbusovi minibusi jedno vreme.

Ali da, za sadasnje uslove optimum je ili kombi ili minibus.
A ako cemo da pricamo kako bi trebalo, optimum, ne samo za taj kraj nego za ceo grad, bi bilo da se nista ne suzava, ne sakati i ne krade (suzenje kolovoza = kradja od vozaca, pljackanje ljudi koji kroz poreze i namete placaju koriscenje automobila) Nego lepo Grad i Parking servis da krenu da sele svoje zlatne koke u privatne i javne garaze a na mestima nekadasnjih nisa za parkiranje da budu bici staze.

Vrlo prosto i ocigledno. Ali ne daju Grad i PS svoje nise nasusne... Radije ce ceo grad da pretvore u Pakistansku mahalu sa biciklicicima i motorcicima zujalicama nego da pocnu da zidaju garaze.
 
Jeste, nekad davno. Mada bilo je i IK-111. Kad su stigli Konektosi 2002-2003 odma su bili angazovani na 24. Tad su sklonili Sanose i Ikare. Konektosi su dugo bili odlika 24. Sve dok nisu zamenjeni onim Ikarbus minibusima.
 
I onda da mi placamo garazu 2000din mesecno umesto sada 470din. A i ne znam gde bi zidali te silne garaze po Vracaru i Dorcolu kad su zgrade jedna do drugih.
Uostalom evo imas garazu hilton, 200din ti je parkiranje od 21h do 7h i nikad nijedan komsija nije parkirao jer Srbin nece da da ni dinar vise od onog sto je vec platio. Bio sam par puta prazna garaza a gore kolaps vrte se pp sat vremena potrose 500din goriva.
 
To nije opravdanje da se ostalim vozacima i svim drugim ucesnicima u saobracaju (u sta spada i JGP i njegovi putnici) krade od kolovoza na svakom koraku i pravi mahala.
 
Ovo crtkanje nekakvih linija i nekakvo farbanje crvenom bojom gde god se stigne se ne može nazivati biciklističkim stazama. Uključivanje struke, udruženja biciklista i sl. u ovakve "projekte" je ravno naučnoj fantastici. Za posledicu imamo nešto što biciklistima ni na koji način ne služi.

Fotke iz Bulevara oslobođenja:

1) Farbani prostor predviđen za bicikliste:

DjlX2UG.jpg


2) Iscrtane linije predviđene za bicikliste:

903Onrv.jpg


Dodao bih da sam na iscrtanim linijama u delu Bulevara oslobođenja od Autokomande u pravcu Banjice (pri tome ne pričam o celoj deonici) primetio pet parkiranih automobila (sa uključena sva 4 ili bez, svejedno), kao i saobraćajce koji koriste ovu traku da bi zaustavljali vozače. Ukoliko se neko bajsom spušta ka Autokomandi, ukoliko pokuša da zaobiđe ovakve barijere, dolazi u rizik, jer ukoliko skrene desno onda ga čekaju solidno visoki ivičnjaci pri prelazu na pešački deo, dok ukoliko skrene levo čeka ga automobilski/autobuski saobraćaj.
 
Sve se da rešiti sa 50 stubica dobro armiranih u podlogu....
Trebo je biti crveni asfalt pa ne bi morali da farbaju...
 
Vrh