Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Meni je ta deonica u Bulevaru oslobođenja sasvim ok i lepo urađena, kao i ostatak rekonstrukcije. Samo što me iritiraju pojedini biciklisti koji se zaleću niz tu stazu na prostoru stajališta prekoputa Hrama. Misle da to što imaju ofarbanu podlogu pred sobom znači da mogu da se zaleću u mase ljudi.

Ja ih ne šljivim ni 5% kad se tako zalete. Reko dobro je rođače, oladi, i ja sam biciklista pa ne očekujem da ljudi odleću ko muve sa trotoara čim vide da ti nailaziš.

U zadnje vreme primećujem sve više nabeđenih kategorija ljudi po gradu. Pojedini biciklisti, trotinet kauboji, pojedine majke s decom... Neki među njima se ponašaju ko da su oslobodioci grada.
 
To su ti oni zadrti legalisti. Odlikuje ih zadrtost i ograničenost. To su oni koji legnu na zvonce čim im neko zakorači na stazu i slični...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796408#p796408:32zwlhth je napisao(la):
Bender Rodriguez » Wed Nov 25, 2020 2:33 pm[/url]":32zwlhth]Meni je ta deonica u Bulevaru oslobođenja sasvim ok i lepo urađena, kao i ostatak rekonstrukcije. Samo što me iritiraju pojedini biciklisti koji se zaleću niz tu stazu na prostoru stajališta prekoputa Hrama. Misle da to što imaju ofarbanu podlogu pred sobom znači da mogu da se zaleću u mase ljudi.

Ja ih ne šljivim ni 5% kad se tako zalete. Reko dobro je rođače, oladi, i ja sam biciklista pa ne očekujem da ljudi odleću ko muve sa trotoara čim vide da ti nailaziš.

U zadnje vreme primećujem sve više nabeđenih kategorija ljudi po gradu. Pojedini biciklisti, trotinet kauboji, pojedine majke s decom... Neki među njima se ponašaju ko da su oslobodioci grada.

Ја сам јутрос замало покупио једног у булевару ослобођења, обукао се човек у тмурне боје да буде што неупадљивији, па онда кад му је дунуло скренуо са стазе на улицу право мени под кола, без гледања, успоравања или знакова, срећом сам имао места у левој траци иначе адиос амигос, тако је било глупо да сам помислио да је самоубица или скривена камера.
 
,,..... па онда кад му је дунуло скренуо са стазе на улицу право мени под кола, без гледања, успоравања или знакова, срећом сам имао.... ,,

Ama to se zove automatizam
Kada je ćovek jako opterecen modernija reč kada je pod stresom
uobičajene radnje i uobičajen put kretanja prelazi -- vrši auromatski - jedva svestan šta ćini - razmišljajuči o muci koja ga je snašla... a mnogo ih je...

Sve više takvih vidim oko sebe dok sam i sa bajsom i sa kolima a najbolje se vidi kada idem pjehe.... izgubljeni pogledi odsutnost... obamrelost...

Razloga ima mnogo
pocevši od covida pa redom....


Dobar lek je fizička aktivnost
sve je gotovo zabranjeno osim bajsa
Ljudi mi ne veruju da je biciklizam lekovit
:sesir:
 
Trake i treba da se prave dovoljno široke. Ako u njima nema mesta onda je pitanje za gradske oce šta nam učiniše, a i za nas zašto im to dozvolismo.

@+quamperf, moguće da sam to bio ja :D ne znam gde ti se i kada to desilo, mada uvek pazim da li ide auto i da li ću ga naterati da pravi nagle izmene u svojoj vožnji.

Još jedan razlog da pomenuti oci konačno krenu u izradu bici traka umesto staza i podstaknu suživot suprotstavljenih kategorija. :kafa:
 
Cela staza u Bulevaru Oslobođenja je loša, deo od Slavije do vrha brda jer je to zapravo kozja staza isto oteta pešacima, a deo nizbrdo jer može da se napravi velika brzina tu i da bude opasno i za pešake i za bicikliste prilikom sudara a čak i da neko pogine. I neka mi neko objasni kako sa te staze skrenuti ka smeru Ustaničke ili Južnog Bulevara? Nema šanse, mora da se vozi kolovozom.
 
Боље да су стазу од храма направили са леве стране, поред парка. Доле код Франша није безбедно, баш је стрмо, а имају прво искључење за ветеринарски и паркинг на железничкој, а доле се још паркирају код Франша где стигну. Плус су велике гужве на стајалиштима са те стране.
А лево ка Устаничкој може само кроз подземне пролазе са гурањем низ степениште.
 
Bickilistkinja u misiji protiv bici staza bolje bre da nista nisu dirati ni pravili ...to je logika nekog ko se zalaže za staze i bicikle...
 
Боље да су правили стазе споредним улицама са мање саобраћаја, да фокус буде на уклањању паркинга тако што би се правиле гараже.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796652#p796652:wqd7dwcr je napisao(la):
Дошљак » Čet Nov 26, 2020 2:13 am[/url]":wqd7dwcr]Боље да су правили стазе споредним улицама са мање саобраћаја, да фокус буде на уклањању паркинга тако што би се правиле гараже.
Auh, pomenuo si dve reči koje izazivaju epiletični napad kod svakog gradskog čelnika kad ih čuju. :o
 
Pa zaista i bolje da nisu ni jednu "stazu" napravili jer sada mogu da kažu da imamo "staze" a to su zapravo dečje plastične igračke. Te staze nisu loše da klinci voze po njima ali su loše da neko svaki dan ide i vraća se sa posla takvom stazom. Vožnja bicikla treba da bude ravna i ugodna i zato staze treba praviti kao suženu automobilsku traku koja je odvojena od ostatka kolovoza, sa takvim stazama bi vreme putovanja bilo slično vremenu putovanja automobila ili autobusa, a sa ovim cik-cak stazama je teško zamisliti neku veću količinu smislenog biciklističkog saobraćaja.

Što je najgore, sada policija može da lupa svima kazne koji ne voze tim sumanutim stazama jer eto postoji iscrtana staza.
 
Ako je staza ovde gde je, u slučaju da biciklista izgubi kontrolu ili padne dok se spušta nizbrdo, postoji šansa da udari u pešaka.

Ako bi staza bila na kolovozu, u slučaju da biciklista izgubi kontroli ili padne dok vozi bilo uzbrdo bilo nizbrdo, postoji šansa da ga samelju točkovi. Kako oni s gumama, tako i oni čelični od tramvaja što tek melju sve pred sobom.


P.S.
Vidim često se poteže argument ''pih šta će nam staze koje ne vode od tačke A do tačke B''. Ljudi, okanite se te ideje da treba i da možete da imate čistu biciklističku pistu od vašeg ulaza pa do bilo kog odredišta u gradu. Jel prolazi gradski prevoz svakom ulicom u Beogradu? Ne. Pa na osnovu čega onda očekujete da svaki blok u gradu ima biciklističke koridore? Na osnovu toga što je bicikl mali i uzan? I dobro, to je argument za zahtevanje bici staze na svakom kvadratnom metru u Beogradu? Pa ajde idite to recite ljudima po naseljima širom zemlje koji već 100 godina čekaju kršten trotoar. A ne koriste ni automobil, ni autobus, ni bicikl nego nešto još manje, uže i energetski efikasnije - sopstvene noge. Jbt preko glave mi je više tog osećaja bezuslovne i apsolutne povlašćenosti koji pojedini biciklisti uporno gaje i guraju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796502#p796502:2e312viz je napisao(la):
Biciklistkinja » 25 Nov 2020 06:28 pm[/url]":2e312viz]Cela staza u Bulevaru Oslobođenja je loša, deo od Slavije do vrha brda jer je to zapravo kozja staza isto oteta pešacima, a deo nizbrdo jer može da se napravi velika brzina tu i da bude opasno i za pešake i za bicikliste prilikom sudara a čak i da neko pogine.
A da je staza na kolovozu ona bi bila ravna. Sram ih bilo sto nisu poravnali taj deo Beograda! Mozda poneko ume da koristi kocnicu?

Sto kaze disa, dosli smo do toga da je biciklistkinja protiv bici staza.
 
On je verovatno od onih što žele čistu pistu od ulaza do odredišta i uz to da nikad ne moraju da koriste kočnicu a volan što manje. A što se zvonca tiče, tu im prst stoji ''na gotovs'' svake sekunde, da mogu da se nane nanine svakome ko im samo na sekund poremeti pogled, a kamoli ako im oduzme sekundu vremena.

Inače eto ja sam nekoliko puta vozio baš tim dvema stazama u Bulevaru Oslobođenja. Kad sam se brinuo da mi se kočnice ne istroše ili ne zablokiraju (mada male su šanse jer je bajs čuvan i održavan ko oči u glavi, ali ipak... kad se uhvati zalet nije svejedno), ja sam lepo sišao s bajsa pa prepešačio deo nizbrdo. A par puta sam išao okolnim ulicama, da smanjim nagib i zalet.

I, ko je sad meni kriv za to? Jel Grad kriv što je Beograd na brdovitom i za bicikle nezgodnom terenu? Pešaci? Automobili? Pa ne, zapravo nije niko. Tako je kako je. Zato se čovek prilagodi okolnostima i isplanira svoje putovanje pre izlaska iz kuće. Ne mora baš svuda da se ide pravolinijskim putem. Ne može baš po svakom kolovozu da se tera inat, ovaj mislim bajs. Ne ide brate uz svako brdo pogon na sopstvene noge. I tako dalje, i tako dalje... Svet oko nas je dinamičan i promenljiv. Čak i kad pričamo o saobraćaju i biciklizmu. Ili se prilagodiš, ili gubiš.

Ali avaj... sad je na snazi taj ''hoću pistu za moj bajs od Batajnice pa sve do Sopota'' mentalitet i ''aktivizam''.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796716#p796716:1b1gfwz9 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 26 Nov 2020 11:03[/url]":1b1gfwz9]Vidim često se poteže argument ''pih šta će nam staze koje ne vode od tačke A do tačke B''. Ljudi, okanite se te ideje da treba i da možete da imate čistu biciklističku pistu od vašeg ulaza pa do bilo kog odredišta u gradu. Jel prolazi gradski prevoz svakom ulicom u Beogradu? Ne. Pa na osnovu čega onda očekujete da svaki blok u gradu ima biciklističke koridore? Na osnovu toga što je bicikl mali i uzan? I dobro, to je argument za zahtevanje bici staze na svakom kvadratnom metru u Beogradu? Pa ajde idite to recite ljudima po naseljima širom zemlje koji već 100 godina čekaju kršten trotoar. A ne koriste ni automobil, ni autobus, ni bicikl nego nešto još manje, uže i energetski efikasnije - sopstvene noge. Jbt preko glave mi je više tog osećaja bezuslovne i apsolutne povlašćenosti koji pojedini biciklisti uporno gaje i guraju.
Ovo ko ona analogija sa kupovinom hleba u radnji i plaćanjem Bus plus karte. Hvala bogu pa imamo smislenih bici staza koje vode od tačke C do tačke D, popout one u Takovskoj od Vojvode Dobrnjca do Džordža Vašingtona.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796389#p796389:1pcomlyq je napisao(la):
LudaAmeba » Sre Nov 25, 2020 1:55 pm[/url]":1pcomlyq]
Hvala, pisao sam i parking servisu i oni su me uputili na Sekretarijat za saobracaj. Poslao sam i upit pa cemo videti.

Stigao mi je odgovor da je zahtev prosledjen Sekretarijatu za stacionarni saobracaj posto je u njihoj nadleznosti postavljanje tip P profila za parkiranje bicikala. Nadam se da ce uskoro odgovoriti. :D
 
,, .....Ali avaj... sad je na snazi taj ''hoću pistu za moj bajs od Batajnice pa sve do Sopota'' mentalitet i ''aktivizam''... ,,

Dobar predlog :)
bar da imamo jedan ISCELA koridor
za bajs
mada bi ga ja malko usaglasio sa davno postavljenim biciklističkim Evropskim koridorom
Ako nismo kadri da napravimo jedan u celo auro koridor, nadam se da su bar sposobni da naprave jedan biciklistički UCELO koeidor
Bataja - Sopot .....dobar
:)
 
Naravno da hoću pistu, ne ravnu u smislu ravnice nego ravnu u smislu ravnoće same staze. Staze treba da budu kao piste jer je to logično uostalom. Zašto automobili voze ravnim saobraćajnicama kada mogu da voze cik-cak? Sa druge strane čovek u automobilu pritisne gas i ide, ima amortizere i udobna sedišta, a na bajsu nema ništa od toga, čovek troši svoje mišiće, vožnja bajsa je mnogo "zdravija" za grad i pored toga svega taj grad pravi neke staze koje nisu za upotrebu osim za rekreativnu vožnju.
 
Podržavam. Napljuvaše te neki koji su tuda prošli ukupno dvaput, od toga jednom peške.
 
Daaaa breee, diraju ga zle čike što su nekoliko meseci, svaki drugi dan tuda išle bajsem ka teretani! Nemaju oni pojma bre.
 
Zadnji put prošao danas od savskog trga nemanjinom pa bul oslobođenja pa podzemni prolaz autokomanda pa onda ustanička pa mup u ljermontovljevoj ....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797088#p797088:2h23zt3m je napisao(la):
Biciklistkinja » 27 Nov 2020 10:38 am[/url]":2h23zt3m]Sa druge strane čovek u automobilu pritisne gas i ide, ima amortizere i udobna sedišta, a na bajsu nema ništa od toga
Postoji gomila bicikala sa amortizerima i udobnim sedistima, nisu sva pravljena za trke. Mnogi cak voze i sa elektromotorima koji sluze kao ispomoc.

čovek troši svoje mišiće, vožnja bajsa je mnogo "zdravija" za grad i pored toga svega taj grad pravi neke staze koje nisu za upotrebu osim za rekreativnu vožnju.
Covek ne trosi misice vec ih izgradjuje vezbanjem, a trosi kalorije. Voznja bajsa jeste zdravija i za grad i za njegove stanovnike, ali to i dalje ne znaci da je ona staza koja ide ka Fransu losa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797314#p797314:2auwh1l2 je napisao(la):
Дошљак » 27 Nov 2020 10:35 pm[/url]":2auwh1l2]Бициклом?

Da biciklom redovno idem na posao bajsom i sve sto treba za posao završavam bajsom
 
Neverovatno gde smo stigli. Da smo u Holandiji, pa da kaže čovek da izvoljevamo sa zahtevima...
Ove godine sam prešao oko 5000km biciklom, manje od pola toliko automobilom, ali biciklom ne idem u grad. Bio sam dva puta na Kritičnoj masi prošle godine, više ne planiram, jednostavno je suviše opasno doći do centra grada, a efekat su staze koje postoje samo u statistici.
Već su me gazili, ne treba mi ta lekcija dva puta.
 
Vrh