Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Da li su konačno rešili da u Bulevaru kneza Aleksandra Karađorđevića ukinu trake i naprave normalnu biciklistički stazu na delu od stadiona Partizana do KBC dr Dragiša Mišović?
Vidim da su počeli neke radove na trotoaru, a po izgledu deluje da će biti znatno širi. Nadam se, i zbog biciklista i zbog vozača da će tu biti obeležena staza. Taj deo je bio katastrofa za vožnju, a i iscrtavanjem traka oduzeli su ona dva proširenja kod vile Jelena na kojima su mogli da se obiđu trolejbusi...
Ako obeleže stazu, biće to logičan nastavak postojeće staze od Ulice kneza Miloša. Ostaje samo da smisle kako će odatle da se poveže sa Kneza Miloša. Ja koristim trotoar pored BiP-a, pa prolaz kod Hitne, i trotoar pored zgrade MUP-a...pa dalje desnom stranom ka centru...
 
Nadam se da je ovde problem sa nestankom farbe, a ne sa zabranom dodirivanja navijačkog obeležja (Narodnih heroja X Bulevar Zorana Đinđića).
d6ef41e7bc670039706a611b9fa4ea2b.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=573860#p573860:1m9u6j1y je napisao(la):
sudija » Čet Okt 11, 2018 5:21 pm[/url]":1m9u6j1y]Da li su konačno rešili da u Bulevaru kneza Aleksandra Karađorđevića ukinu trake i naprave normalnu biciklistički stazu na delu od stadiona Partizana do KBC dr Dragiša Mišović?
Vidim da su počeli neke radove na trotoaru, a po izgledu deluje da će biti znatno širi. Nadam se, i zbog biciklista i zbog vozača da će tu biti obeležena staza. Taj deo je bio katastrofa za vožnju, a i iscrtavanjem traka oduzeli su ona dva proširenja kod vile Jelena na kojima su mogli da se obiđu trolejbusi...
Ako obeleže stazu, biće to logičan nastavak postojeće staze od Ulice kneza Miloša. Ostaje samo da smisle kako će odatle da se poveže sa Kneza Miloša. Ja koristim trotoar pored BiP-a, pa prolaz kod Hitne, i trotoar pored zgrade MUP-a...pa dalje desnom stranom ka centru...
Živim u blizini , i već sam pisao o ovome u drugoj temi. Problem je što sa bici stazama na kolovozu , svaki put kad stane trola , bilo da je stanica kod stadiona JNA , bilo da je stanica kod škole (vila Jelena) , stvara se kolona vozila , jer je izgubljena mogućnost preticanja (zaobilaženja). Bilo bi lepo da maknu bici stazu , i eventualno iscrtaju tri trake , kao što je slučaj u zoni raskrsnice sa Ljutice Bogdana.
 
Koliko me nervira to navijačko zapišavanje teritorije i infrastrukture. Prvo zato što je tako kvarno i suptilno da uvek mogu da se izvuku i kažu kako je to ''samo ulepšavanje kraja''. I što je najgore - prolazi im. I drugo, što mi je patetično da je neko toliko opterećen klubom da mora čak i šira okolina da mu bude u te jedine dve boje koje poznaje.

Čak ima ona izreka ''ne gledaj sve crno-belo''/''svet nije crno-beo''. E da se ovi paćenici i njihovi rivali pitaju, bio bi baš takav.
 
Jao da, video sam to jednom u prolazu a evo sad sam obratio pažnju i na slici kad si pomenuo.

Ma debilizam. I jedna vrsta sebičluka i varvarizma. Jer, koliko ljudi je u poslednjih 20 godina poginulo negde u Beogradu (što od sudara, što od pada, što od uboda, od pištolja...) pa im se ne dižu takva svetilišta. A ovamo pogine neki probisvet, verovatno u uličnom okršaju oko droge ili teritorije, i odma se pravi mini kapela. Licemeri.

Pokušavaju da glume Koza Nostru. Pošto je dotična svuda u svetu opala i izašla iz ''mode'', sad su tu dokoni Srbi da je rekonstruišu.
 
Не користимо само ми бициклисти (рекративци) и по неки пешаци бицикилстичку стазу. Ето и они је увелико користе, већ сам га видео неколико пута, а сад сам имао прилику да га "уловим" и сликам. Видео сам из 65-це и није ме мрзело да изађем, иако нисам требао ту да сиђем (стајалиште код железничке станице Тошин бунар), али кад сам га видео, нисам одолео да не изађем.

 
Ofarbaše "stazu" u Takovskoj koja vodi nioTkuda do nigde.. :notok:
 
Nakon više decenija provedenih na margini saobraćajnog i urbanističkog planiranja, širom EU bicikl doživljava "povratak na scenu" i neizostavan je deo planova održive urbane mobilnosti velikih gradova. Međutim, u Beogradu se i pored pompeznih najava u medijima o 120 kilometara biciklističkih staza malo toga zaista i uradi na beogradskim ulicama. Da budemo precizniji, ulicama Beograda i dalje vlada njegovo veličanstvo automobil. Razlozi za takvo stanje leže u raskoraku između politike i savremenih principa urbanog planiranja. Na primeru dva grada, Beograda i Berlina, aktivisti i javni zagovarači Zoran Bukvić i Jens Blum će pokušati da naprave paralelu između dve situacije, biciklističkog Berlina i automobilskog Beograda. Da li je naplata parkinga "harač" ili način regulisanja saobraćaja, da li se u isto vreme može udovoljiti i vozačima i pešacima i biciklistima i kako pogrešni potezi gradskih vlasti vode ka daljoj dominaciji automobila slušaćete u okviru razgovora “Bicikl između urbanog planiranja i politike” https://www.facebook.com/events/2169001619777852/
 
Ja mislim da urbano planiranje ne postoji u Beogradu.Sve se to radi tako što neko (Vesić) kaže Foliću da ubudži staze negde, pa onda onako odokativno to i urade gde ima mesta na trotoaru ili na kolovozu (nikakvi radovi osim četke i kante farbe). Nigde nisam video ikakve studije za biciklističke staze. Mislim da si baš ti i tražio studiju po kojoj je rađena staza oko Slavije i nisi ništa dobio.

Ako se bude snimalo, okači snimak te tribine negde.
 
Pa otprilike tako. Osim što mislim da Vesić ima veću političku moć ali se Folić mnogo bolje razume u planiranje od njega. Što i nije toliko teško, imajući u vidu samu pojavu gospodina Vesare.

Pre bih reako da većina inicijativa dolazi od Folića, gde on traži veće pa onda ukraja prema mogućnostima i raznim mišljenjima smetala iz gradskih preduzeća i sekretarijata koji imaju bolju vezu "gore".
 
U planu izgradnja biciklističke staze od Beograda do Novog Sada

https://www.danas.rs/beograd/u-planu-iz ... ovog-sada/

Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam trenutno traži projektantsku firmu koja će izraditi projektno-tehničku dokumentaciju buduće biciklističke staze, kako bi se biciklistima u što većoj meri omogućila nezavisnost u odnosu na druge učesnike u saobraćaju, piše portal 021.rs.
Problemi bi jedino mogli da nastanu na delovima puta na kojima odlike terena ne pogoduju biciklistima (npr. zona između Sremskih Karlovaca i Banstola) ili u naseljenim mestima gde postoje značajna prostorna ograničenja (npr. objekti iznad železničke pruge).
Firma koja bude izabrana na ovom tenderu sekretarijata treba da sarađuje sa Zavodom za urbanizam Vojvodine.
Turističku saobraćajnu signalizaciju je potrebno projektovati u skladu sa principima koji su se koristili u međunarodnom projektu biciklističke rute „Eurovelo 6“, u kojem Srbija učestvuje.
Staze će biti širine dva metra, a trasa će biti:

Od novog Žeželjevog mosta do skretanja ka ciglani, na izlazu iz Sremskih Karlovaca
Od skretanja za ciglanu ka Čortanovcima u zoni između pruge i puta, oko Čortanovaca, do veze sa putem i kroz Inđiju do objekta iznad pruge.
Od objekta iznad pruge između Inđije i Stare Pazove do granice Vojvodine na ulazu u Batajnicu
Rok za izradu projektno-tehničke dokumentacije ove biciklističke staze biće godinu dana, a javno otvaranje svih pristiglih ponuda je 16. novembra.
 
A za angažovanje stručnog lica koje je zaduženo za otvoranje štampača i izvlačenje zaglavljenog papira , potrebno da se ide preko tendera , pa ko da bolju ponudu ...
 
Усвојена одлука о постављању система јавних бицикала у Београду

Скупштина града Београда усвојила је данас одлуку о постављању система јавних бицикала која подразумева да ће у главном граду бити постављене станице за изнајмљивање бицикала, по угледу на друге европске престонице, преноси Танјуг.

Тако ће суграђани моћи на једном месту да изнајме бицикл, уз показивање личне карте, а затим да га оставе на некој другој станици.

Бицикл у Београду користи око један одсто суграђана, а жеља надлежних је да га у наредних неколико година користи пет одсто.

Основни циљ ове одлуке, која је донета у оквиру пројекта ИМЕ (идентитет-мобилност-екологија), је растрећење саобраћаја и прилагођавање бицикала видовима градског превоза са посебним нагласком на очување животне средине и промовисање зелене хијерархије учесника у саобраћају.

ИЗВОР ПОЛИТИКА
http://www.politika.rs/scc/clanak/4...stavljanju-sistema-javnih-bicikala-u-Beogradu
 
Три милиона евра за 150 станица за бицикле
Изабрани оператер имаће задатак да угради станице и да их шест година одржава. – Највише би их требало да буде на Новом Београду, Старом граду, Палилули, Савском венцу и Вождовцу

Аутор: Дејан Алексићсреда, 21.11.2018. у 08:51

Ulica-kisa-07-06-13-002.jpg


(Фото Д. Јевремовић)
Град ће убрзо расписати конкурс за оператера за систем јавних бицикала и он ће у потпуности да заживи од 2018, најављивали су крајем 2016. градски оци. Још тада се помињало да ће бити оспособљено 150 станица за изнајмљивање јавних бицикала, уз напомену да ће коришћење у првих пола сата бити бесплатно.

Година из тадашње најаве је на измаку, а ове станице Београђани и туристи нису угледали. Да ће ипак бити помака са мртве тачке, надлежни су сигнал коначно дали прошле седмице усвајањем одлуке о постављању система јавних бицикала на територији Београда.

Идеја је да се у наредне три године за 150 станица са укупно 1.500 бицикала издвоји три милиона евра, односно сваке по један милион. Тако би се сваке од наредне три године радило по 50 станица и куповало по 500 бицикала. Тендер за овај посао требало би да буде расписан до краја године и да се почетком 2019. добије оператер који ће се тиме бавити и који ће бити партнер граду.

bicikl-finska.jpg

Станица за јавне бицикле у Хелсинкију (Фото Д. Мучибабић)

План о увођењу 150 станица за бицикле усвојен је још прошле године и њиме је предвиђено да део двоточкаша буде и на електрични погон. Ти електрични бицикли имали би мотор чија снага не прелази 350 вати, максималну брзину не већу од 25 километара на час и техничке карактеристике прилагођене топографским условима Београда.

Како је раније указано, на конкурс за постављање станица и изнајмљивање бицикала моћи ће да се пријаве правна лица и предузетници који су се већ бавили овим послом и то у најмање два града.

Изабрани оператер, према ранијим најавама, имаће задатак да угради станице и да их шест година одржава. Највише ових станица требало би да буде на Новом Београду, Старом граду, Палилули, Савском венцу и Вождовцу.

Оне ће моћи да се постављају на трговима, у пешачкој зони, парковима, градским шумама, на скверовима... На станицама ће бити постављен и пано са информацијама о броју пунктова, графичким приказом на мапи града, о броју слободних бицикала, а требало би да буду уграђени и читачи платних картица и уређаји за наплату услуге готовином.

Идеја је да се изради и апликација за телефоне посредством које ће бициклисти добијати информације о најближим станицама, али и да се систем јавних бицикала интегрише у јавни превоз.

IMG_20180726_112255.jpg

Јавни бицикли у Пекингу (Фото М. Галовић)

Да би изнајмљивање бицикала имало смисла и да би ово средство превоза постало популарније у Београду, план је да се уреде и паркиралишта и мрежа стаза за бициклисте. Намера надлежних је да ова паркиралишта пре свега буду инсталирана код јавних установа – уз судове, општине, пијаце...

Неки од ових корака већ су предузети. Од планираних двестотинак паркиралишта, колико су их раније најављивали надлежни, део њих је урађен.

Када је реч о бициклистичким стазама, како је ових дана навео заменик градоначелника Горан Весић, Београд их тренутно има 83 километра, највише на Новом Београду, а план је да се изгради око 120 километара у наредне четири године. Од тога ће 90 километара ићи по постојећим улицама, а 30 километара ће бити новоизграђено.

– Када то будемо завршили, имаћемо нешто више од 200 километара бициклистичких стаза, што је важно за Београд, али и за постојање еколошке хијерархије у саобраћају – казао је Весић.
Оно што је до сада урађено на престоничким улицама ипак не одушевљава претерано Београђане који свакодневно бициклирају.

Стазе су уређене између Бранковог моста и Поп Лукине, на Бањици у правцу Аутокоманде и Топчидера, у Булевару ослобођења, на Славији, у Рузвелтовој, Таковској...

Критике бициклиста су што је део ових стаза прилично испрекидан, што су лоше урађене и што су игнорисане сугестије о ивичњацима. Једна од већих замерки власника двоточкаша је што, како упорно истичу, предност на градским улицама и даље имају четвороточкаши и паркинзи за аутомобиле.

Последња тачка кључања бициклиста била је вест о одустајању надлежних од уређења бициклистичких стаза на потезу од Рузвелтове до Зоо врта, односно у улицама које би требало ускоро да се реконструишу.

ИЗВОР ПОЛИТИКА
http://www.politika.rs/scc/clanak/41620 ... za-bicikle
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=575636#p575636:qj574pj2 je napisao(la):
Гага » 20 Oct 2018 01:31 am[/url]":qj574pj2]И бициклистичка стаза дође некоме главе !!!

UŽAS U NEMAČKOJ Kik-bokser na smrt pretukao mladića srpskog porekla zbog BICIKLISTIČKE STAZE
https://www.blic.rs/vesti/hronika/uzas- ... og/32kbh0s

Ovaj da je vozio po Adi Ciganliji pobio bi pola Beograda :shock:
 
Vrh