Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=572448#p572448:3i3jcv8n je napisao(la):
oplatnatehnika » 05 Oct 2018 09:35 pm[/url]":3i3jcv8n]
А што се тиче бицикала, екологије и свега осталог. Бициклисти итекако намећу сужавање тротоара пешацима на сваком могућем кораку како би бициклисти имали своје стазе за угодну вожњу, иако урбанизам већег дела града Београда за то није предвиђен.
apsolutno netačno! ja kao biciklista nikako ne namećem sužavanje trotoara pešacima! izbegavam te uzane i debilno projektovane bici staze i vozim po kolovozu, i vapim da se sve bici staze premeste na kolovoz (postanu bici-trake).
 
apsolutno netačno! ja kao biciklista nikako ne namećem sužavanje trotoara pešacima! izbegavam te uzane i debilno projektovane bici staze i vozim po kolovozu
Како то тачно мислиш да возиш коловозом највећом могућом брзином од 12 км на сат а да при томе не загушиш саобраћај? Нема ништа горе него када аутобус са 100 људи(који нису у могућности да возе бицикл) мора да чека да себични бициклиста заврши своју вожњу по траци која за то није предвиђена. Да не причамо о безбедности када бициклиста може да падне и подлети под аутобус-ауто. Да не причамо о проблемима када исти они бахати возачи кола постану бахати возачи бицикала па крену да скрећу како им воља и да пролазе како им воља.
Не могу сви да возе бицикл. Неки не желе. Некима је то споро. Неки су онемогућени физичким непогодностима(поломљен кук, срце, итд). Дакле свака градска власт мора да се улагује бициклистима како би показала како је "европски оријентисана" и "тако је у Шведској" када то у већем делу Београда није могуће.
i vapim da se sve bici staze premeste na kolovoz (postanu bici-trake).
Вапим да видим како ће инвалиди да се возе колима и аутобусима када цео град буде пешачка-бициклистичка стаза.
 
pričaš o zagušenju saobraćaja od strane biciklista?
zaista više nemam šta da ti kažem.
 
I jedna i druga strana imaju validne argumente, ali i besmislene izjave.

@Oplatna tehnika
Ne brini za klime autobusa, ionako ih radi svega 30%, a i to što rade, rade jedva 60 dana godišnje. Tako da nemaju one ni blizu toliki uticaj na okolinu kao što se tebi čini. Što se tiče tvog isčuđavanja zašto neko u 2018. godini želi da ima klimu na autobusu i u stanu, to mi je ravno onim drugim članovima Beobuilda koji se isčuđavaju zašto neko u 2018. želi da ima svoja kola. Izvini, a zašto ne bi? :roll:

Kažeš nekada su ljudi živeli bez klima. Jeste. To je bilo prethodnih decenija, kada su zime trajale dvostruko duže a leti bi se 30 stepeni smatralo vrelim. Danas, kada su zime smejurija a leti je 30 stepeni standard, argument da nam klime ne trebaju je besmislen.
Mada se slažem sa tobom da klima uređaji utiču na osećaj u gradu jer toplotu i vlagu koju izvlače iz stanova izbacuju na ulicu. To stoji, i to jeste loše. Ali tako je kako je. Ništa nije drugačije ni u ostalim delovima sveta koji su otoplili u zadnjih 30 godina.

@operic
Nema šta da se žrtvuju kolovozi da bi se uglavile bici staze. Kada vlasnik kupuje auto, on u okviru poreza, taksi i ostalih nameta plaća nadoknadu koja mu garantuje vožnju po gradskim i državnim saobraćajnicama sa minimum 2.5m širine. Isto važi i za putnika koji plaća kartu JGP. Ideja da se nekome otkida deo prostora za prolazak, da bi se dao nekom drugom, koji pritom ne plaća nikakvu naknadu za njegovo korišćenje, je besmislena i licemerna. Pogotovu što Beograd ima jako jako malo ulica gde trake dostižu i tih čuvenih 2.5m. Tako da sužavati već dovoljno uske trake da bi njima prolazilo 10 biciklista dnevno, je krajnje morbidno i sebično.

Takođe, takve ideje, kao i nekolicina bezobraznih biciklista koji uporno voze kolovozima čak i tamo gde mogu na stazu ili na trotoar, dovodi do toga da putnici u vozilu JGPa, koji su se odrekli vlastitih kola i time minimizovali svoj uticaj na zagađenje i saob. zagušenje grada, bivaju usporeni i ometeni u svojim svakodnevnim aktivnostima. Jer npr u Kralja Milana trolejbus ne može da prestigne biciklistu a da ne zađe u susednu traku.A pošto je ona često aktivna i puna, on mora da se ''vuče'' iza bicikliste. Samo zato što ovaj egocentrik odbija da vozi po trotoaru da bi dokazao... ne znam ni ja šta želi da dokaže time. Da ne pričam koliko je to opasno i suludo. Ja sam takođe biciklista pa nikad ne koristim takve staze, niti imam želju da teram inat celoj ulici i izlazim na kolovoz.

Tako da bici staze treba praviti na kolovozu tamo gde ima mesta i gde uslovi to dozvoljavaju. Ideja da treba ceo grad da se podređuje biciklistima, koji ništa ne plaćaju a mnogo toga dobijaju, je suluda i sebična. A u krajnjem slučaju i nebezbedna. To posebno važi za stari deo Beograda, koji nije, i nikada neće biti pogodan za takve stvari.
 
Slažem se u načelu sa napisanom u postu iznad. Traka bi inače trebala biti široka 3.5 ili 3 metra, nisam siguran, jer ipak su komercijalna vozila široka između 2.5 i 2.55m. Treba omogućiti i biciklistima da se bezbedno kreću u svim onim delovima grada gde uslovi to dozvoljavaju. Stari deo grada je po pitanju pomenutih uslova najlošiji. Novi Sad je već druga priča, a inače je grad gde biciklisti čine izuzetno visok procenat od svih učesnika u saobraćaju. Mora se poraditi na infrastrukturi, zbog bezbednosti na prvom mestu, a i zbog sprečavanja potencijalnih usporenja saobraćaja od strane biciklista, neretko i neopreznih, a i bahatih. Nije da takvih nema i među pešacima i vozačima. Dobar primer, gde biciklisti ozbiljno ugrožavaju i svoju i bezbednost ostalih učesnika u saobraćaju, jeste avalski put. Put je standardne širine, ali pun krivina i jako opterećen tokom celog dana. Više puta bio očevidac naglih kočenja od strane vozača autobusa i kamiona na prvom mestu, nebi li izbegli biciklistu u mimoilaženju. Kao vozač amater, nemam toliki problem sa velikim brojem biciklista na pomentom putu, ali ako se na krivudavoj deonici pojavi i neki šleper ili autobus, ponekad dođe i do stvaranja manjih kolona i naravno usporenja saobraćaja.

Biciklisti imaju i pozitivnih uticaja na urbane sredine, pre svega na ekologiju, a svakako i na smanjenje broja motornih vozila u saobraćaju, što opet uslovljava jedno drugo, ali samo u slučajevima kad bicikl koriste kao prevozno sredstvo prema potrebi, dok za korišćenje u rekreativne svrhe, ipak treba izbegavati magistralne i regionalne puteve, zbog već pomenute neadekvatne infrastrukture. Severno od Beograda, slika je nešto drugačija, i za bicikliste svakako povoljnija. Mnogo je primera u Evropi, gde su pojedini gradovi izgradili kompletnu infrastrukturu samo za bicikliste, što znači adekvatne staze, pešačke prelaze, pa čak i semafore. Kopenhagen je jedan od boljih primera. Kod nas se čini da se to radi samo reda radi, nebi li se biciklistima izašlo u susret po svaku cenu, pa imamo suženje kolovoza u Bulevaru Oslobođenja na primer. Nisam nešto stručan u oblasti saobraćaja, ali se po autobusima u pomenutoj ulici, čini da trake nisu više u standardu, da tako kažem, a to teško da može imati pozitivnog uticaja na bezbednost, kao prioritetnu pri projektovanju saobraćajnica.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=572837#p572837:1rli5e5n je napisao(la):
Bender Rodriguez » 07 Oct 2018 02:40 pm[/url]":1rli5e5n]Takođe, takve ideje, kao i nekolicina bezobraznih biciklista koji uporno voze kolovozima čak i tamo gde mogu na stazu ili na trotoar, dovodi do toga da putnici u vozilu JGPa, koji su se odrekli vlastitih kola i time minimizovali svoj uticaj na zagađenje i saob. zagušenje grada, bivaju usporeni i ometeni u svojim svakodnevnim aktivnostima. Jer npr u Kralja Milana trolejbus ne može da prestigne biciklistu a da ne zađe u susednu traku.A pošto je ona često aktivna i puna, on mora da se ''vuče'' iza bicikliste. Samo zato što ovaj egocentrik odbija da vozi po trotoaru da bi dokazao... ne znam ni ja šta želi da dokaže time. Da ne pričam koliko je to opasno i suludo. Ja sam takođe biciklista pa nikad ne koristim takve staze, niti imam želju da teram inat celoj ulici i izlazim na kolovoz.
ne znam zašto predlažeš protivzakonito voženje bicikla po trotoaru kada po zakonu biciklista može da vozi po kolovozu 1m uz ivicu? šta se desi ako udari pešaka na trotoaru i nanese mu teške telesne povrede? ko je onda kriv i ko odgovara, ko će biti kažnjen?
a što se tiče egocentričnog usporavanja... da su kolovozne trake dovoljne širine ne bi bilo tog problema, dakle krivce treba tražiti u onima koji projektuju sve veći broj traka na skoro istom prostoru. primer je bulevar oslobođenja proširen sa 5 na 6, a uskoro verovatno i kneza miloša sa 5 na 7 traka.
a kada si već pomenuo plaćanje naknade za korišćenje, ja bih baš voleo da vidim neku analizu gde idu pare mene kao poreskog obveznika, koje dajem prilikom registracije automobila, ali i od svih ostalih poreza, kao i od busplus karti koje plaćam kada se vozim gsp-om...
 
Jedini normalan kontraargument za više biciklističkih staza je zato što prevoz ili kretanje čoveka po zemaljskoj kugli mora da bude besplatno i slobodno, a bicikl je upravo to što omogućava gotovo pa besplatnu vožnju i prelaženje udaljenosti koje ni jedno drugo sredstvo bez motora ne može da ostvari. I zašto bi ond abiciklisti plaćali taksu kada je njihov uticaj na ovaj grad zapravo pozitivan jer štede i donose promenu na bolje u gradu
 
@Operic
Kojim članom kog zakona je vožnja bicikla po trotoaru nezakonita? Kad god pitam ovo, nikad ne dobijem odgovor.

U slučaju incidenta na trotoaru, odgovara onaj ko je do njega doveo nepažnjom. U praksi, najčešče je to biciklista, jer se uzima da je vozio čuvenom ''neprilagođenom brzinom''. Ali ako voziš oprezno, nema pešaka koji će da te iznenadi i otera na sud. Ja vozim trotoarom 80% vremena i ne sećam se da sam svojim biciklom tak'o nekog pešaka od 2000. do danas. Vežba, iskustvo i strpljenje i nema te situacije gde će te neki pešak iznenaditi. Ništa više, ništa manje.
a što se tiče egocentričnog usporavanja... da su kolovozne trake dovoljne širine ne bi bilo tog problema, dakle krivce treba tražiti u onima koji projektuju sve veći broj traka na skoro istom prostoru.
Naravno. Samo i tebi meni je jasno da se to neće promeniti. Ne samo zbog lenjosti ili kraduckanja nadležnih, nego i zato što kad bi se sve preuske trake u Beogradu ispravljale i širile, ceo grad bi morao da se pretumbava. Zato što ta debilna politika uskih ulica i čaršijskog urbanizma nije došla 1990,2000 ili 2012, nego još vekovima pre.
Sve u svemu, od tog širenja nema ništa. Trake ostaju kakve jesu, bar dok se ne sruši veći deo neke ulice, pa sa njom pomere i reg. linije. U međuvremenu, apsurdno je tražiti da se većina prilagođava sebičnoj manjini kojoj je ispod časti da voze trotoarom. I da neko ko se odriče automobila, kuva se i usmrđuje u trolejbusu treba da putuje duže jer ovaj na biciklu priznaje samo kolovoz i neće da se skloni sa njega.

Za pitanja oko upravljanja novcem poreskih obveznika obratiti se na Pašićevom trgu ili u Nemanjinoj 11. Obični ljudi (kao i ja) nemaju nikakve veze sa time.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=573164#p573164:3q6uhfx8 je napisao(la):
Biciklistkinja » Pon Okt 08, 2018 8:15 pm[/url]":3q6uhfx8]Jedini normalan kontraargument za više biciklističkih staza je zato što prevoz ili kretanje čoveka po zemaljskoj kugli mora da bude besplatno i slobodno, a bicikl je upravo to što omogućava gotovo pa besplatnu vožnju i prelaženje udaljenosti koje ni jedno drugo sredstvo bez motora ne može da ostvari.
Osim kad:
1) padne kiša
2) padne sneg
3) je grad pun brda
4) treba da se pređe duža razdaljina
5) treba da se ide van grada
6) treba da se preveze bilo šta veće od hleba

Aj se ne zavitlavamo... Ljudi, vozim bicikl od 5. godine, znam savršeno sve njegove prednosti ali i sve mane. Nemojte da mi pričate takve stvari.
A što se tiče pitanja što bi biciklisti plaćali takse... Ne kažem da treba da plaćaju. Ali je apsurdno pričati kako treba da dobijaju svoju infrastrukturu na uštrb onih koji itekako plaćaju. Zašto bi neko plaćao 350 raznih harača i otimačina državi da bi još povrh svega dobio suženje trake, usporenje saobraćaja i novog ludaka na kolovozu na koga mora da pazi? Zašto ja koji svakog dana putujem trolejbusom i plaćam kartu, i time se odričem dela komfora zarad minimalnog zagađenja i zagušenja, treba da se vozim 10 km/h i kasnim svuda zato što nekolicina egocentrika odbija da se vozi trotoarom!? ZAŠTO!?
Da ne pričam što svako ko je zdrav u glavu ne želi da vozi bicikl takvim skarabudženim stazama i/ili kolovozima. Jer nema goreg osećaja nego kad ti Ikarbus proleti na kažiprst od volana i kad ne smeš da skidaš pogled sa asfalta ni na milisekundu da te ne iznenadi neka rupa ili šaht i ne pošalje pod nečiji točak.
 
" treba da se vozim 10 km/h i kasnim svuda zato što nekolicina egocentrika odbija da se vozi trotoarom!? ZAŠTO!? "

:lol:

gas, pa rizično obilažrnje egocentrika, pa ga nabij na prvi kontejner da mu više ne padne na pamet da pedala ni na sobnom biciklu.
 
Ali ja ipak pokušavam da iznađem rešenje koje bi isključilo bilo čije lomljenje, poniženje i/ili odjavljivanje s ovog sveta. :mrgreen:
 
nemaš onda mnogo opcija na srpskim ulicama :)

ja sam i pešak i biciklista i vozač na dnevnoj bazi odlaska na posao i nazad, i kao i svi susrećem se sa spektrom bahatosti u saobraćaju, i najviše me nervira brzi biciklista na trotoaru :D ali, trudim se i njega da razumem
 
Bender Rodriguez":2v3py2wg je napisao(la):
Ali ja ipak pokušavam da iznađem rešenje koje bi isključilo bilo čije lomljenje, poniženje i/ili odjavljivanje s ovog sveta. :mrgreen:

Je li, bre, Bendere, jesi li ti to postao gradonačelnik u senci, a da nam nisi to saopštio... :mrgreen: :lool:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=573226#p573226:10saw9l8 je napisao(la):
Mel » Uto Okt 09, 2018 12:40 am[/url]":10saw9l8]nemaš onda mnogo opcija na srpskim ulicama :)

ja sam i pešak i biciklista i vozač na dnevnoj bazi odlaska na posao i nazad, i kao i svi susrećem se sa spektrom bahatosti u saobraćaju, i najviše me nervira brzi biciklista na trotoaru :D ali, trudim se i njega da razumem
Pa jes vala, kako se sve tri ''strane'' sve više udaljavaju jedna od druge, sve je teže naći kompromisno rešenje. :)
Inače ja umem da ubrzam na trotoaru ali samo ako nema nikog. Kad dođem do ćoška ulice ili do nekih vrata zgrade, usporavam iz predostrožnosti.
I uvek usporim kad vidim da se približavam maloj deci, u slučaju da neko odjednom odtrči u stranu. A i da ne stresiram roditelje, jer znam da oni odmah ''vide'' najgori mogući scenario, što je i razumljivo.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=573230#p573230:10saw9l8 je napisao(la):
Vladivoje » Uto Okt 09, 2018 12:59 am[/url]":10saw9l8]
Je li, bre, Bendere, jesi li ti to postao gradonačelnik u senci, a da nam nisi to saopštio... :mrgreen: :lool:
Videćeš. Uskoro. 8)
https://www.youtube.com/watch?v=q6RBJiPPJz0
 
@Bender Rodriguez, naveo si ekstremni primer uzanih traka u Kneza Miloša. ako je frekvencija i gustina saobraćaja toliko velika da vozila ne mogu da obiđu bicikl širine nešto više od pola metra, onda tu grad ima mnooogoo veći problem od bahatih egocentrika na dva točka koji voze po zakonu 1m od ivice.
većina traka u gradu je dovoljna za motorno vozilo+bicikl, uz dovoljnu opreznost obe strane. pričam iz ličnog, skoro dvodecenijskog, iskustva vožnje po kolovozu. tebi svaka čast ako bez presije možeš da voziš po trotoaru.
 
Nije poenta da li je izvodljivo, nego da li je normalno da se zbog jednog bajsa primorava pun autobus putnika da to radi. Ili da se vuče iza njega. Samo zato što ovom trotoar nije dovoljno brz. Zamisli da tako bude po jedan bajs na svakih 100 metara trase trolejbusa 29. I šta sad, treba svakih 30 sekundi cela trola da leluja po kolovozu da bi ih preticala? :roll:

Svakako da postoje ulice i u starom delu BG gde može da se vozi bajs na kolovozu bez ometanja drugih. Ali to ne znači da je u redu voziti tako svugde. Kralja Milana nije usamljeni primer. Daleko od toga. Kneza Miloša, Bulevar JNA, Beogradska, Bulevar KA... to nisu ulice za vožnju po kolovozu. A tek mostovi nisu, pa i tamo viđam sebične budale koji voze po kolovozima iako bukvalno s druge strane ograde imaju svoju stazu. :bash:

Ako mogu ja kad sam na biciklu da se krećem po gradu bez ometanja drugih oko sebe (i auta i pešaka), i da na trotoaru postižem jedva nešto manje vreme putovanja nego po kolovozu, zašto i drugi ne bi to mogli? Uostalom, ako neko baš mora da vozi kolovozom, kad dođe do proširenja ili do raskrsnice, pobogu nek se skloni u stranu i neka propusti gradski prevoz, taksi ili pak auto iza sebe. Kao što ja radim čak i u jednoj Vasinoj koja ima dve trake i malo vozila. Jer ne volim da vozim ispred njih, iz više razloga.

Ali to gotovo niko da ne radi. Naprotiv, svi dvotočkaši obožavaju da izbiju na čelo kolone i da budu prvi. Što i nije toliko strašno kad si na motoru jer su oni vrlo startni. Ali je apsurdno to raditi na slabom skuteru ili biciklu. I ljudi to opet rade. Ne razumem, zašto bi neko trpeo takvu aroganciju i nepromišljenost?

P.S.
Još jedan način da se skrati vreme putovanja je da se bira bolja ruta. Vrlo prosto, ako treba da idem bajsem od Trga do Vuka, umesto da idem trotoarom u Bulevaru koji je uvek krcat, ili da idem kolvozom pa da sebe dovodim u opasnost a druge da ometam, ja lepo idem kroz Krunsku. Malo auta, dobar kolovoz, bez stresova. Kad naiđe vozilo, sklonim se na sledećoj raskrsnici i pustim ga napred. I to je sva nauka. Lepo meni, lepo vozačima, lepo pešacima. Ali avaj, treba odvojiti 30 sekundi vremena da se isplanira alternativna ruta... Ko će ' se cima s time... Većini je draže samo da izlete na kolovoz prometne ulice i da sebi i drugima upropaste iskustvo umesto da izaberu bolju, bezbedniju pa na kraju krajeva i prijatniju rutu.
 
Pa ko će da te vidi ako voziš kroz Krunsku? Još ako imaš namunjen bajs sa najjačim halogenim lampama koje si uključio da bljeskaju i zaslepljuju sve pešake koji ti dolaze u susret.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
eto vidiš, a moje iskustvo je da automobili, koliko god da ih manje ima, ne mogu da me zaobiđu kad vozim po kolovozu Krunskom, za razliku od Bulevara KA.
 
Voziš do raskrsnice, parking mesta ili nekog od garažnih prilaza, usporiš, uđeš ''unutra'', automobili prođu, nastaviš dalje. Tako ja radim.
 
Danas je postalo cool imati stav da se svet vrti oko tebe. Ako si pešak , automatski svi i sve u gradu mora biti prilagođeno isključivo tebi , uključujući i pretvaranje što većeg broja ulica u pešačke zone , jer šta ima da se neko parkira ispred svoje zgrade ili kafića , nek koristi javnu garažu , pa da ide peške. Ako si biciklista , automatski sve ulice i trotoari moraju biti prilagođene tebi , vozači da imaju razumevanja i strpljenja dok pređeš ulicu sa 15 km / h , pešaci nema šta da traže na 3m trotoara , dovljno im je 50cm. Ako si vozač , automaski moraju ulice da imaju parking na svakom ćošku , da sve budu dvosmerne , da tramvaji dele kolovozne trake sa vozilima , a ne da imaju svoje baštice i da tako umanjuju prostor za vozila , žute trake ukinuti u potpunosti...
 
Krunska je spora ulica, pa nije problem voziti kolovozom na Benderov način.

Sa druge strane, u Bulevaru je desna traka neupotrebljiva za vožnju kolima zbog nepropisno zaustavljenih vozila na svakih 50-ak i manje metara, tako da je idealno za bicikl (uz naravno oprez prilikom obilaženja takvih vozila)
 
Potpuno se slažem. U današnja vremena, svi učesnici u saobraćaju kao da su počeli da se dele u ''tabore''. Greška prva. Čak se i unutar samih tabora (pešaci, biciklisti, vozači) pojavljuju pod-tabori (udruženje ovo, udruženje ono...) Greška druga. I da stvar bude još gora, svaki od tabora misli da sve treba prvo njima da se podredi, pa tek onda idu svi ostali. Greška treća. Ili ako ne misle baš to, onda mnogi pokazuju jako malu dozu razumevanja prema ova druga dva. Greška četvrta.

Jedan čovek koji se ceo život bavio saobraćajem, i to baš njegovom bezbednošću, mi je lepo rekao još davno davno: ko je razuman i odgovoran u jednom vidu saobraćaja, biće takav i u svakom drugom. I posle sam shvatio da je potpuno u pravu.

Što potvrđuju ljudi koje znam da su maksimalno obzirni i kad su na nogama i kad su za volanom. A znam i one koji voze ko divljaci i kukaju na pešake, onda izađu iz kola, izlete nekome ispred haube pa kažu ''šta ima ja da pazim, nek pazi on''. Znači do malopre besneli na jedno ponašanje, a onda minut kasnije rade istu tu stvar. Što samo potvrđuje tezu da kakvi su za volanom, takvi će biti i na nogama. Ili na pedalama.

Inače namerno kažem ''pažljiv I obziran'' jer nije fora samo da čovek bude pažljiv da sačuva sebe nego i da bude obziran prema ostalim učesnicima u saobraćaju. Nebitno o kom se vidu radi.
 
Inače namerno kažem ''pažljiv I obziran'' jer nije fora samo da čovek bude pažljiv da sačuva sebe nego i da bude obziran prema ostalim učesnicima u saobraćaju. Nebitno o kom se vidu radi.

Tako je.
Akcenat priče o bezbednosti u saobraćaju treba staviti na odgovornost prema DRUGIM učesnicima u saobraćaju.

SVOJIM ponašanjem ne smemo ugrožavati DRUGE, u tome je poenta priče.
 
Evo tri situacije od juče sa bici staze na ušću.

1. Čovek od 60-ak godina vozi ka meni i iza njega devojka i mladić. Čovek naglo staje i kreće da skida majicu. Devojka i mladić krenuli da ga obilaze i to devojka čoveka, a mladić i devojku i čoveka i mladić ide pravo ka meni. Ja gledam i ne verujem šta je čovek uradio, a šta mladić i proderem se PAZI. Mladić je tek tada usporio i vratio se iza devojke. Čovek je gledao celu situaciju telećim pogledom

2. Mladić iz čista mira staje na sred svoje polovine staze, ne gledajući pozadi i kreće da priča na telefon sa nekim ili da pravi selfi ili oboje. Brate, siđi sa staze i radi šta hoćeš. Niti je bilo blato, niti prašina.

3. Grupa pešaka od par mladića i devojaka sa kučetom skreću sa pešačke staze na biciklističku stazu. U tom trenutku nailazi trkač biciklističkom stazom, jedva ih mimoilazi jer su se ovi raširili, ali kuče kreće da skakuće oko trkača i na kraju skoči na njega. Onaj ko nije trkač ne razume kolika je to muka kada ti se tako nešto desi ikada moraš da naglo staneš, ili poskočiš u stranu. Možemo mi sada tupiti o tome da trkaču nije mesto na bici stazi, ali to nije nikakav problem dok jedan trkač ide uz ivicu staze. Naime, verovali ili ne, ne odgovara svakome da trči po mekanom, a i zglobovi moraju da se navikavaju i na tvrdu podlogu jer se ulične trke održavaju na asfaltu, a šetalište je na dosta mesta razrovano i neravno i puno pešaka.
 
UK osiguravajuća kuća objavila statistiku po kojoj vozai koji su ujedno i biciklisti imaju upola manje zahteva za odštetom nego ostali vozači. Ako sam dobo razumeo tekst, osiguravajuća kuća im nudi i posebne polise (pretpostavljam jeftinije)

https://www.forbes.com/sites/carlto...vers-than-motorists-finds-study/#10c6353e6f6c

"Cyclists who drive are better behind the steering wheel than motorists, a new analysis has found. The link between cycling and safer motoring was revealed by a UK insurance firm which offers specialist motor insurance policies for cyclists. This analysis correlates with an earlier study which found that cyclist-drivers tend to have faster reaction times than non-cyclists."
 
Vrh