Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

OK, trebalo bi ipak razdvojiti termine biciklističkih staza za aktivne bicikliste i tzv. "komjutere", kao i rekreativnih staza za sve ostale, uključujući i decu.

Slažem se da bi bici trake za aktivne bicikliste bile učinkovitije na kolovozu, precizno odvojene, obeležene i udobno asfaltirane (lišene šahtova).

Ali je potrebno označiti i posebne bici staze za rekreativce koje moraju da budu potpuno van kolovoza, i da spajaju najvažnije tačke interesa za njih, kroz što je moguće veći deo grada.
 
U centru grada može (ima mesta) samo na kolovozu. Moje mišljenje je da u početku takve staze treba da budu nekako fizički odvojene od kolovoza, onim gumenim stubićima ili onim platičnim razdelnicima (kao kod devijacija na putevima).

Na NBG (i ostalim delovima) gde ima mesta treba forsirati sistem sa Bežanijske kose gde postoje praktično dva trotoara od kojih je jedan pretvoren u bici stazu.

Ne postoji jedno rešenje koje se svuda može primeniti. Negde nema mesta, ali sigurno ima u nekoj paralelnoj ulici. Negde ima mesta, ali je skupo jer treba malo pomeriti postojeće ivičnjake, drvorede, ivice trotoare...)

Problem su mala deca i početnici koji imaju strah i nemaju sigurnost da voze uz kolovoz.
 
Још нових 1250 метара бициклистичке стазе у Београду. :)

08. марта 2018. је објављена јавна набавка за техничку документацију за извођење радова на изградњи бициклистичке стазе у улици Теодора Драјзера. Рок за достављање понуда је до 09. априла 2018. године.

Pogledajte prilog 3
http://nabavke.beoland.com/images/nabav ... _40-17.pdf
http://nabavke.beoland.com/images/nabav ... _40-17.pdf

Основни подаци бици стазе: дужина 1250 метара, обострано једносмерна, ширина стазе 1,10 метара, између бициклистичке стазе и постојећег коловоза биће пешачка стаза ширине 1,5 метара. Бициклистичке стазе неће бити континуалне дужине због регулационих ограничења у овој улици.
Баш ме интересује под којим ће углом бити ова бициклистичка стаза. Нешто слично као бици стаза у Николе Добровића уз Бежанију, али ипак мислим да ће у Драјзеровој бити под нешто већим углом !


Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
 
Veći je nagib Drajzerove.
Ta ulica mi je teža nego sama Avala. Nagib je konstantan i ubija.

Samo mi nije jasno po kom prioritetu je izabrana Drajzerova da se radi? Koja bici staza će voditi do nje (do Topčidera)

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Taj koji je smislio da bicilistička staza ide Drajzerovom, treba da prvo prođe biciklom kroz ovu ulicu u oba pravca,,, više puta.
Jer očigledno da niti vozi bicikl, niti zna pod kojim nagibom je ova ulica.
 
Trotoar u Drajzerovoj je mali , nagib oštar te niz brdo i nekako, al uz brdo prosecan rekreativac samo sa guranjem bajsa ...

Nisam siguran ali nedavno učini mi se da sam naTVu čuo neku najavu za bickilističku stazu do NSa... :shock:
posle tražih u dnevnoj štampi ... nema ni slovca... verovatno bi neka izborna krilatice neke stranke ... :lol:
al bilo bi lepo da je imamo :)
 
U dokumentaciji piše da je ta staza planirana veza između budućih staza u Bulevaru Patrijarha Pavla i Bulevara kneza AK.

U principu ima mesta pored trotoara, ali mi niie jasno zašto ne urade ljudski i srede i trotoar, tj, lepo sve uz ulicu raskopaju i stave bici stazu bliže ulici jer je to prirodnije.

Trotoari se ne diraju jer su u dobrom stanju (tako piše), samo se pravi nedostajući trotoar na jednom mestu.

Ponoviću Reljine reči i reći da ovu uzbrdicu skoro niko od rekreativaca ne može da savlada. Potrebno je da postoji staza, ali sigurno nije trenutno prioritet.

No, bitno je da se radi. Iskreno, trenutno ne mogu da se setim ni jedne nove bici staze koju je moguće uraditi (a da ta ulica nije planirana da se radi u nekom narednom periodu).

Naravno, bici staza ka Novom Sadu ili Fruškoj gori bi bila super, ali ona sigurno nije u nadležnosti Beograda.

U stvari, evo ideje gde može da se radi. Od centra Zemuna do Batajnice i dalje ka Pazovama. To je i deo Velo rute kroz Srbiju.
 
Беркли (Сан Франциско) је брдовитији од Београда и улице су под великим нагибом али постоји веома развијена мрежа бициклистичких стаза, булевара итд. Није реткост да видиш жене у сукњама или мушкарце у оделима како педалирају. Ево мапа: http://ontheworldmap.com/usa/city/berkeley/berkeley-bike-map.html
Bicycle%20Blvd.jpg

Приметила сам да овде на форуму постоји уверење да би бициклистичке стазе у Београду требало правити углавном у равничарском делу Београда а да у јужном брдовитом делу града нема смисла правити их. То је бесмислено. Све чешће виђам бициклисте на Ибарској што ни мало није безбедно а ту бар постоји довољно места за стазу.
Од Аде преко Јулиног брда, Жаркова и даље Ибарском недостаје бициклистичка стаза (ово је иначе моја рута осим што ја скрећем на Церак :) ).
 
Ja kako kapiram, gradske bici staze se prave za populaciju komutera tj onih koji bicikl koriste za odlazak na posao, školu odnsno kao vid javnog graskog prevoza. Njima ovaj nagib u Drajzerovoj sigurno neće prijati. Ko istera celu Drajzerovu a da ne sidje može se smatrati aktivnim bickistom.
Lično često penjem Drajzerovu kao deo trase do Avale i meni (kao i mojim kolegama) ne treba bici staza , koristimo kolovoz.Komuteri neće koristiti ovu stazu...
 
Drajzerova je najteži uspon u centralnijem Beogradu. Jači uspon je samo u Košutnjaku (mada je to subjektivno jer ova Drajzeova melje svojom konstantnošću i dužinom)

Staza neće smetati, ali je komjuteri neće koristiti uzbrdo.

Nama koji vozimo ka Avali će dobro doći.
 
Ah, gde je ta 2021, 2033...

Primena većine važnih saobraćajnih rešenja iz prostornog plana Grada pomerena sa 2015. godine na 2033. godinu

...

Kao dodatni projekat koji zahteva manja ulaganja, a važan je za saobraćaj, do 2021. grad planira da uvede sistem „Park and Ride“ parkirališta za bicikle, sa idejom da se stari železnički most pretvori u biciklistički.

„Izrada studije izvodljivosti konverzije starog železničkog mosta južno od mosta „Gazela“ u pešačko – biciklistički most, izrada tehničke dokumentacije i izgradnja – rekonstrukcija mosta“, a što će finansirati Grad.

Promocija biciklizma kao načina transporta u ovom planu dosta je zastupljena, a sprovođenje te ideje je nešto što i predstavnici gradske vlasti svakodnevno naglašavaju.

https://www.danas.rs/beograd/rok-se-pro ... 27-godinu/
 
Šta biciklisti u Srbiji NE SMEJU da očekuju od vozača, i kako jedna ZABLUDA MOŽE BITI FATALNA
...Vozači dvotočkaša nisu ni dužni da siđu sa bicikla prilikom prelaska ulice, ali moraju da prihvate i činjenicu da nisu pešaci,
te da nemaju takva prava- Bitno je da biciklista razume da vozač automobila nije dužan da ga propusti.
Problem je ako se na istom mestu nađu vozač kola koji je toga svestan i vozač bicikla koji veruje da automobil mora da se zaustavi,
u tom slučaju može doći do nesreće - kaže Okanović....
https://www.blic.rs/vesti/beograd/sta-b ... ti/dbtn4wh
:shock:
 
U principu je u pravu ako gledamo strogo sve sa teoretske strane. Nije on lud da napiše tako nešto. Naravno, prvo treba pročitati ceo članak.

Poenta je da zakon nije tu najlogičniji i da to treba promeniti. Naime (u članku se može pročtati) onaj prelaz bici staze uz pešački se vodi kao ukrštanje puta sa bici stazom i tu važe opšta pravila saobraćaja i tu biciklista nema prava kao pešak na pešačkom. To bi trebalo posebno definisati u zakonu.
 
OK su te staze ka periferiji, ali potrebno ih je lepo povezati sa centrom, a to ne može dosadašnjom tehnikom farbanja kolovoza i trotoara. Čekamo rekonstrukcije pa ćemo videti na šta će to da liči.

Zahvaljujući stalnom pritisku zbog neoborenih ivičnjaka najviše na Novom Beogradu, nadležni su napokon počeli da rade kako treba, pa je jedna od retkih dobrih stvari na stazi u Ruzveltovoj i Mije Kovačevića upravo potpuno glatka vožnja (bar što se tiče prelaza trotoar - kolovoz)
 
Pa vjerovatno ce biti farbanje djela trotara ili kolovoza ne znam sta drugo ocekujes da se uradi uz uklanjanje ivicnjaka na nulu itd
 
U Kneginje Zorke očekujem ukidanje parking mesta (tu treba da prođe staza od Vuka do Bulevar oslobođenja).

Iskreno, najviše očekujem od Kneza Miloša, tj vezu sa Rudom, no o tom potom.
 
У понедељак - 26.марта 2018. је објављена јавна набавка за "извођење радова на изградњи бициклистичке стазе са израдом техничке документације у Вишњичкој улици". Јесте да је наш @Директор поставио вест са ЦНН телевизије, ево ипак правог обавештења са најосновнијим подацима.

Pogledajte prilog 1
http://nabavke.beoland.com/images/nabav ... _23-18.pdf
http://nabavke.beoland.com/images/nabav ... _23-18.pdf

Дужина бициклистичке стазе биће 2070 метара, ширине 2,20 метара и биће двосмерна, и налазиће се у постојећем разделном острву Вишњичке улице. Стаза ће се простирати од улице Мије Ковачевића до Миријевског булевара. Пошто ће се стаза укрштати са неколико улица, биће постављена и одговарајуће светлосна сигнализација тј. семафори за бициклисте. Ортофото приказ будуће бициклистичке стазе. Кликни за увећање.
 
Oпет стаза на разделном острву, и изгледа ништа од трамваја :(
 
Šta ce im limenko kad treba aktivirati postojeci tunel Bgvoza koj izlazi pararlelno uz Višnjičku ?
tunel davno probijen, ozidan ali šine ne završene ...

Sobzirom da je trasa tunela usmerena ka Mirijevskom bulevaru a nešto je niža od Višnjičke ulice
moze da bude i ,,blago,, ukopana pa čak i ozgo zatravljena , po kojoj ce nesmetano Bgvoz umesto limenka da štrapacira

Tako taj potez bi dobio brzu , visoko kapacitetnu vezu preko : Vuka , Prokopa, NBgd-a sve do Bataje
pa im i ne treba limenko da ide po biciklističkoj stazi

:sesir:
 
Све једно стазу боље да су направили независно на десној страни Вишњичке ближе Ади Хуји.
 
Vrh