Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

2021-09-24 (2).png
 
Nije GSP jedini sa tom idejom, ali to je izvesna vrsta robovlasničkog pristupa, koji samo onaj ko nema šta drugo prihvata.
Prekvalifikacija sa C na D, danas nema nikakvu svrhu niti smisla, da bi došli do D kategorije, pod uslovom da sve polažete iz prve, potrebno je preko 2000e, a vremenski oko 6 godina. E sad zamislite, 2000e kategorije, 1500e neki nazovi sertifikat, 70e taho kartica, svake tri godine 40e lekarski pregled, da bi vozili za 600e u Beogradu/mesečno.
Sa prihvatanjem da vam neko drugi "završi" D, dobijate omču oko vrata na 24 ili 36 meseci, što podrazumeva maksimalnu eksploataciju, najgore polaske, vozila, jer ne možete da odete (ako odete, plaćate celokupnu "obuku", koja neretko podrazumeva da okrenete krug autobusom kroz grad i ne ubijete sebe ili nekog drugog).
Kriterijumi su sniženi, ali je procedura dovedena do nemogućeg, jednostavno, zašto bi neko dao 3500e, da mesečno radi za 600e?

Problem sa vozačima je slobodno mogu reći globalni, zanimanje koje izumire, neće niko taj vid stresa i odgovornosti za taj novac. U Beogradu, sada pojedini privatnici nude 450 dinara/h za vozače, plata od 90.000 (8hx25 dana) nije nimalo loša, ipak nema vozača, bukvalno se po banderama i stanicama traže. Vozač autobusa ima veću platu od profesora na univerzitetu, od šefa saobraćaja, šefa održavanja, ipak, niko se ne prihvata tog posla tek tako.
Problem kod nas leži u samom načinu poslovanja, 99% naših prevoznika su isti, razlikuju se po adresi i broju telefona.
Mehanizam u kome se kvar otklanja (kada mora - čitaj, kad vozilo stane), vozači se prijavljuju na umanjeni iznos plate, vozač ne može da se izbori za odmor/bolovanje, jednostavno, ostali smo u periodima 90tih/2000tih i čuvenih rečenica (ispod svakog kamena dva vozača). Taj sistem nadmenosti, važnosti, dovelo je do toga da imamo nekvalifikovane vozače, koji vrede kao suvo zlato, svaki vozač sa D kategorijom, danas bukvalno može da bira gde će da radi. Danas, ispod svakog kamena, dva vlasnika traže vozače. Tako da je sama situacija na tržištu, izazvala pojavu i potražnju za penzionerima, manji troškovi prijave, neretko i na crno, rezultate imamo na ulicama. Lično sam svedočio da dođe čovek od 79 godina i prime ga da vozi, sećate se sigurno ulaska u kontra smer na kružnom toku na Adi, prethodno je 7 dana ranije, otkinuo 5 metara ograde na Bogosloviji i ne seća se kako je to uradio, nije kriv autobus, ni turaža, kriv je sistem koji takve tera za volan (nemaština) i sistem koji uopšte daje mogućnost da takvi ljudi budu za volanom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883218#p883218:1kwuxrz0 je napisao(la):
becks89 » 24 Sep 2021 19:22[/url]":1kwuxrz0]Svaki privatnik ima bar jednu takvu tempiranu bombu od 70 i kusur, žalosno je što većinu vozača, pogotovo, privatnih prevoznika čine ljudi koji su preko 60 godina. Saobraćaj nije takva grana gde može da se eksperimentiše sa sposobnošću vozača, svaka čast tim ljudima, odvezao si milione kilometara i putnika, ali godine jednostavno ostavljaju posledice na organizam i sposobnosti.
Naravno, naš zakon je takav da dok god ima lekarsko, može da vozi 100 ljudi, a lekarsko danas daju svakome ko uopšte dođe do njega.
Problem je sistemski i nema izgleda da će se rešiti, samo ostaje da se nadamo da će što manje biti ekcesa ovog tipa.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883223#p883223:1kwuxrz0 je napisao(la):
Дошљак » 24 Sep 2021 19:37[/url]":1kwuxrz0]А какво је занимање за смер возач моторних возила по средњим школама? Зар не могу превозници ту да врбују будуће возаче, да их стипендирају за полагање Ц и Д категорије?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883255#p883255:1kwuxrz0 je napisao(la):
Dzigi Bau » 24 Sep 2021 20:37[/url]":1kwuxrz0]Сада да неко ко нема дозволу или чак и има Б категорију хоће да буде професионални возач аутобуса мора да прође кроз дуготрајан, мукотрпан, тежак, компликован и скуп процес, баш ме занима какви су услови за добијање Д категорије у Пакистану, ГСП има програм да запошљава особе са Ц категоријом, па да они финансирају полагање за Д, али очигледно да то није довољан попуст или стипендија да кажем.
Pre izvesnog vremena, bio je neki privatnik na TV - u, čini mi se da je bila BG hronika. Uključenje sa Autokomande. Javno se hvalio kako zapošljavaju starija lica zato što imaju iskustva. A čitava stvar se vrti oko toga da vlasnik što više love stavi sebi u džep, a što mu se omogućava od strane države. Nije ničim uslovljen da mora da kupi kvalitetno vozilo, pa zato kupuje jeftine Liaze, Mazeve, Turke... A kako dobija lovu po kilometru, više zaradi na Liazu nego na Solarisu. Onda, kada zaposli penzionera, čini mi se da se to vodi kao ugovor o delu, i tada ne mora da plaća doprinose i penziono (za zdravstveno nisam siguran). Plus što mu vozači rade duže smene, pa je i tu dobar za po kojeg zaposlenog...
 
Tako je, uglavnom se radi o ugovorima o delu, mada neretko rade i bez ikakve prijave. Začudili bi se ljudi kad bi znali koliko prevoznika ima leteće vozače, koji rade jednom, dva puta nedeljno, po smenu (da bi odmorili redovno zaposlene). Takvi nigde nisu prijavljeni.

Danas je povodom ovog slučaja, gost Beogradske Hronike, bio Drago Tošić, direktor konzorcijuma, evidentno je da je pokušao da navede priču kako se radi o novom vozilu(samo 4 godine starom), kako nije čudno da čovek od 72 godine vozi autobus, jer ima lekarsko uverenje.
Najgore od svega je što su to činjenice, e sad što bi poludresirani majmun sa D kategorijom u nekim ustanovama dobio lekarsko uverenje, to sad vuče neke druge stvari. Nije nikakva tajna da svaka firma ima "svoju" ustanovu gde šalje vozače na lekarski, sve su to šeme i to je ono što je rak ovog društva, što sve može da se završi i što su ljudi postali najjeftinija roba.
Susretao sam se sa vozačima koji imaju lekarsko, na jedno uvo čuje manje od pola, a jedno oko vidi nešto oko 40%, ima lekarsko i danas, vozi ljude i danas. Jednostavno, sistem je truo, ovo je samo nešto što je sad parče problema, pre 7 dana tu je autobus udario u ogradu, pre mesec na okretnici je autobus udario u stanicu, u međuvremenu je neki IK-MAN ostao bez kočnica, nije rešenje ni u zabrani rada penzionerima, nije rešenje ni u kupovini 200 Solarisa, jednostavno i 200 Solarisa ako ne održavaš desiće se da se lupaju i sa Solarisom čovek od 72 godine neće upravljati bolje nego sa Liazom, stvar je mnogo kompleksnija i samo je realnost da će ovoga svake godine biti sve više, jer niko nema nameru da počne da rešava bar deo ovog problema.
 
Ovde danas je bila ili turaža ili teroristički napad jer ni "mrtav konj" ne bi držao nogu na gasu prelazeći preko svega toga.
 
Da je došlo do turaže, vozilo se ne bi zaustavilo ni na kolima, prilikom turaže, motor dobija visoke obrtaje, na mnogim snimcima, autobus posle nesreće je upaljen i radi normalno sa lica mesta ga je na tehnički pregled, odvezao, dakle, odvezao drugi vozač. Na snimcima se vidi da ni ručna nije povučena, sudeći po snimku velikom brzinom je uleteo, nigde se ne vide tragovi ni pokušaji kočenja, čak ni stop lampe, mada je snimak lošeg kvaliteta. Svakako, kamere imaju i unutar kabine, pa će se tako jasnije znati.
 
Meni nije jasno kako čovek onda nije kočio? Ja sam i dalje pri stavu da je ovde isključivi krivac tehničke prirode, dal iberturaža, dal otkazivanje kočnica...

Pritom stvarno deluje da je uleteo u krivinu poprilično brzo. Ali mi zvuči neverovatno da je autobus izleteo, pokupio pola mobilijara iz parka, i zaustavio se tek kad je udario u parkirane automobile. Da kažemo da nije turaža, i da je vozač kočio, dal je moguće da mu je zaustavni put toliki?

Ovo se pod pretpostavkom da je vozač bio u dobrom zdravstvenom stanju u trenucima pre izletanja.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Dobri i mladi srpski vozaci voze po Becu.
 
Pozdrav svima, jako mi interesantan današnji dogadjaj, prvo dvogodišnje dete teško povredjeno, a sa druge strane unacoop i čurda imaju loše autobuse. Često koristim ovu liniju i često sam se vozio sa baš starim vozačem koji je često ležao na volanu, ali lepo vozio za godine. Drugi vozači su ga oslovljavali sa imenom na H. Sve mislim da je on u pitanju, ali na snimku juri neki klinac u žutom reflektujućem prsluku. Hmm, ne znam da nije sa radova u blizini pa pojurio vozača ili vlasnik jednog od dva vozila koji su uništeni.
 
Тачније, зауставио се када је нагурао два аутомобила на зграду.
Што се тиче проблема возача, град би могао да стимулише запошљавање младих возача, ако не платама, онда обезбеђивањем станова.
 
Ovo su privatnici, nema grad tu uticaja. Mnogo bi više značilo da olakšaju uslove za polaganje i smanje namete. Npr CPC je čisto bacanje novca.
 
Ako malo bolje pogledate snimak, možete videti da taj čovek u žutom prsluku uopšte nije vozač. Ako nakon sudara baš pažljivo gledate kabinu, videćete da vozač (čovek u beloj majci ili košulji i proćelav) iskače kroz prozor i odlazi u pravcu okretnice, a u isto to vreme iz pravca okretnice dotrčava čovek u prsluku i preskače automobile. Ljudi su verovatno pomislili da je on vozač i napali ga.
 
Zezeljko":3lo0qgv3 je napisao(la):
Meni nije jasno kako čovek onda nije kočio? Ja sam i dalje pri stavu da je ovde isključivi krivac tehničke prirode, dal iberturaža, dal otkazivanje kočnica...

Pritom stvarno deluje da je uleteo u krivinu poprilično brzo. Ali mi zvuči neverovatno da je autobus izleteo, pokupio pola mobilijara iz parka, i zaustavio se tek kad je udario u parkirane automobile. Da kažemo da nije turaža, i da je vozač kočio, dal je moguće da mu je zaustavni put toliki?

Ovo se pod pretpostavkom da je vozač bio u dobrom zdravstvenom stanju u trenucima pre izletanja.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
Treba imati u vidu da je bus cca 12t, da sa 50 na sat u sekundi prelazi 14m/s, da je reakcija prosečnog čoveka između oko sekunde, obzirom na godine, diskutabilno. Može, biti da mu se jednostavno slošilo, bilo je prilično toplo danas, moguće, zagušljivo, maska, godine, umor, pala glava, pala noga i eto, dok se osvestio već je udarao u mobilijar. Jeste loš snimak, ali ne vidi se nigde ni pokušaj kočenja, ni tragovi. Kod turaže karakteristični su tragovi ulja, motor ne radi, vozač je probao i sa ručnom i nožnom, u ovom slučaju, ručna nije ni spuštena, nigde tragova kočenja, a autobus se odvozi sa lica mesta, znači, tu o turaži po mom mišljenju nema govora. Nadam se da će se deca oporaviti što pre i zaboraviti na ovu traumu.

Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
 
Pričamo o liazima, ali ne treba zaboraviti da je nzs nesreća vremešan vozač.
Ako je dobio tu famoznu turažu, gde je dim? Morao bi se vije vije oblak plavobelog dima. Drugo, pogledajte ovaj snimak. Ne sijaju stop svetla. Treće, kako da se motor odmah ugasio a nije nastavio još da radi i gura bus uza zid, pa bi šlajfovao, ili pokidao nešto u transmisiji?
https://www.kurir.rs/v/3774437?utm_sour ... re_counter
 
Jeste, policija ide sa 55 u penziju a bus voze starci.
Nemam ništa protiv da zdravi stari ljudi voze amaterski svoja vozila. Ipak, dati pun bus čoveku 70+ nije pametno.
 
Vozač jeste stariji i samo on radi na tom polasku, dve smene, duže vreme. Verovatno zato i sporije vozi .
Ovde se na snimku vidi da ne koči, najbolje se vidi na bočnom snimku kad udara u vozila i staje da se prednji desni točak okreće. U iber turažu ne verujem, otkaz kočnica moguć ali opet mora da blokira ako je ostao bez vazduha ili da je bio neki drugi problem sa kočnicama onda potežeš ručnu.
Radi se vanredni tehnički na NB pa će se nešto znati.

FB_IMG_1632506182465.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883331#p883331:2n8irdej je napisao(la):
Дошљак » Pet Sep 24, 2021 10:21 pm[/url]":2n8irdej]Тачније, зауставио се када је нагурао два аутомобила на зграду.
Што се тиче проблема возача, град би могао да стимулише запошљавање младих возача, ако не платама, онда обезбеђивањем станова.
Danas su održani sastanci upravo zbog nedostatka vozača. Bilo je ribanja jer je na nivou GSP falilo 130 smena, dok je po pogonima priča haotična, jedan broj vozača je na bolovanjima zbog korone drugi jer su premoreni radeći 6 dana.
Oni znaju rešenje ali jednostavno neće ništa da urade povodom toga. Takvo stanje je decenijama unazad i veliki broj vozača odlazi kao i radnika održavanja.
Biće zanimljiva jesen i zima.
 
Znaci ipak se podigla prasina. Sad cemo da vidimo hoce li proizici nesto iz toga ili ce Aparat opet sve da zakopa i zataska.

Inace, dobra ova fotka.
 
Neće se ništa promeniri, osim što će možda, atarije vozače poslati na ciljani lekarski pregled.
Ne postoji zakonsko ograničenje starosti, osim češćih pregleda nakon 65 godina, ali svi znamo koliko to nekad može da bude ofrlje urađeno.
A čovek u tim godinama da vozi dve smene u gradu?! Pa i za mladog je to previše!
 
Нажалост, ово није ни прва и последња несрећа у јавном превозу.
 
Veliki problem vozaca je radno vreme,posebno kod privatnih prevoznika.To niko ne kontolise
Znam neke kojima radno vreme pocinje u 04h pa do 10h a onda pauza 2h u garazi
Zatim nastavlja od 12h do 17h i tako 6 dana u nedelji
Takodje vozaci koji imaju po 20 god kategoriju a nisu seli za volan autobusa,dolaze kao ispomoc
Kod nekih privatnika nema ni upoznavanja novog vozaca sa trasom na odredjenoj liniji
 
Скоро сам слушао два возача у аутобусу како причају о томе да им многе колеге узимају слободне дане да раде по градилиштима возећи камионе.
 
Prednji desni točak se svo vreme okreće. Čekamo vanredni tehnički u ponedeljak.


Screenshot_20210925-180108_Viber.jpg
Screenshot_20210925-180124_Viber.jpg
Screenshot_20210925-180133_Viber.jpg
 
Vrh