Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

Menjač ima svoj kompjuter ima svoje komande i mora da odvoji prenos snage u svakom momentu.
Nije nikakva nauka, nek svako proba pod punim gasom i samo da pritisne N.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=884802#p884802:16ceidw5 je napisao(la):
Zezeljko » Sre Sep 29, 2021 3:46 pm[/url]":16ceidw5]Evo sa reddita odlično objašnjenje:

Iberturaža.

Svi dizeli imaju ograničenje (na starim pumpama mehaničko, na novim elektronsko) broja obrtaja; dizeli imaju mnogo masivnije i duže klipnjače i klipove i bukvalno se iskidaju na prevelikom broju obrtaja (a u stanju su da se vrte… mnogo)(recimo u uputstvu za moj auto piše da je maksimalan ikada dozvoljen broj obrtaja = 5300, preko toga nešto puca).

E sad, turbodizeli imaju problem: turbini se ležajevi hlade uljem iz kartera (onim motornim, iz motora); dizel mašina kao gorivo može da koristi bilo šta ([ovo je članak gde sam ja vozio na zejtin](https://www.telegraf.rs/vesti/srbija/30 ... da-i-nazad) )što znači da može da radi i na motorno ulje; na turbini procure ležajevi, krene ulje da curi, turbina nabija vazduh…

… i imamo vreo vazduh iz turbine (150-200 stepeni) pomešan sa maglom tj raspršenim motornim uljem, i to se sve nabija u cilindar motora koji pali smešu običnom kompresijom - smeša uđe u cilindar, eksplozija okine, motor počinje da radi iznad pune fabričke snage, turbina se vrti još brže, pritisak ulja koji curi u turbini sve veći i veći….

U fizici (mašinstvu, elektronici, tehnici) ovo je poznatije kao pozitivna povratna sprega - što brže to jače - a kraja skoro da nema… jer tada gorivo više ne ubrizgava Boš pumpa ili multidžet ili već - već se gorivo meša sa vazduhom u samoj turbini, i džabe se vadi ključ iz brave, i džabe se skida akumulator - kad to sve utiče na Boš pumpu - ali ta pumpa se više ništa ne pita, jer tada motor više ne radi na dizel.

Tada dizeli znaju da se zavrte i preko 10.000, i jedini način da se zaustave su:

- oduzeti gorivo
- oduzeti kiseonik.

Gorivo se u tim slučajevima oduzme samo, jer im treba tipa 5 minuta da pojedu svo ulje iz kartera, ali često je to prekasno ili se pre toga motor bukvalno razleti ko granata.

Drugi način je oduzimanje kiseonika; najbolje je sa CO2 PP aparatom (to su oni jeftiniji što izgleda kao da izbacuju vodenu paru), CO2 na vreme može čak skroz da spasi motor; drugi po redu je PP sa suvim prahom (to su svi oni S2, S6, S9, u busevima i prodavnicama) ali posle njega je motor ili za generalnu ili za kantu; ako neko zna šta radi - ali je veoma opasno - da se zapuši dovod u turbinu, tipa jaknom ili đonom ili tako, ali napominjem da je opasno, turbina tada usisava mega jako i lako može da usisa kožu sa sve mesom sa ruke; jedan od sjajnih načina je i vodom u usis vazduha; ne previše vode - i motor će samo da se ugasi u roku od 3-4-5-6 sekundi (previše vode je hidro lock i ima da izlomi blok - ali će da stane).

[ovo je klip ](https://youtu.be/3NRaqgab0_w) gde lik uspeva da ugasi motor nekakvom čarapom nabijenom u usis turbine; krajnje opasno ali njemu je uspelo; obratite pažnju na zvuk motora kad probije semering turbine - odjednom se zavrti duplo ili trostruko - trostruko za kamion koji se vrti 3000 je 9000, pa vi vidite…

Pretrazite na YT “diesel runaway”, to je iberturaža. Tada kočnice ne pomažu, jer motor od sto konja odjednom dobije 400. Kod automatika - kao što je bus - obavezno nastane ovakva šteta; jer su svi vozači ovog sveta stariji od 40 istrenirani da u slučaju visokog gasa probaju da odglave sajlu papučice gasa naglim nabadanjem pa odmah puštanjem - iste te papučice gasa; jedino što busevi odavno nemaju sajlu već elektroniku, i Elektronika zaista prekida dovod dizela čim se pipne kočnica - ali napisah, ovde više motor ne radi na Boš pumpu i dizel, van kontrole je. Jedino kod automatika što može je - preklop u neutral, ali neće svi menjači da izbace u neutral kad su pod punim gasom.

Klasičan manuelni menjač je tu daleko lakši; kvačilo, ler, svi putnici napolje. Automatik - jbg. Plus, obični automatici, sa uljnim pumpama kao mehanizmom prenosa obrtnog momenta - imaju i jedno nezeljeno dejstvo (u ovom slučaju nepozeljno) a to je da su u stanju da POMNOŽE obrtni momenat, i to: momenat puta prenos u menjaču PUTA umnožavanje u uljnoj pumpi (torque converter coupling) - a koje zavisi od broja obrtaja; i odjednom imaš deset puta veći obrtni momenat nego što točkovi normalno dobijaju pod punim gasom ikada - a to kočnice na točkovima ne mogu da savladaju, nisu dizajnirane…

E da, još jedan način da se spreči diesel runaway je Jack Brake - sistem gde bregasta promeni ugao zatvaranja ventila pa motor krene da pumpa vazduh i time krene da troši mnogo energije a eksplozije izlaze na auspuh beskorisno - to su one preglasne “motorne kočnice” na američkim teškim kamionima, onaj zvuk kad povuče ručicu za Jack Brake zvuci kao da mu je otpao auspuh… to sprečava diesel runaway; mislim da je Jack Brake u Evropi zabranjen zbog buke.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk

Najbolji ovi novinski tekstovi gde nešto pogode i nalupetaju se svetski.
Dizel motor ima ograničenje obrtaja upravo zbog brzine sagorevsnja a ne zbog konstrukcije motora tj hoda klipa i dužine klipnjača. Jednostavno gorivo ne bi sagorevalo i nastajao bi problem goriva u cilindrima što bi moglo da izazove lomove u motoru, nedostatak podmazivanja/degradacija ulja. Bio sam svedok da se veliki Mercedesov V8 OM442 zavrti na preko 3000 obrtaja bez ikakvih problema .
Jedini način zaustavljanja motora je prekid dovoda vazduha . Zavisi kako je dostupan filter vazduha tj usis motora. Jedna veća krpa rešava stvar.
Jake brake, konstant drossel , Volvo engine brake itd itd nije nikakvo čudo koristi se odavno. Tu je fora da ostaju otvoreni izduvni ventili u trećem taktu, ekspanzija i da leptir klapna zatvori izduv.
 
Sve u svemu, kod nas se to prečesto dešava, kao što se prečesto dešava da imamo prestare vozače, ali i nedovoljno iskusne, da imamo, odnosno nemamo nikakvo preventivno održavanje, da i ljudi i tehnika rade preko limita...
Još uvek su nam ljudi najjeftiniji. Pa zar je problem srediti semeringe na turbinama, ako se to stvarno dešava? Da li je to skuplje od jedne povrede?
Unakopov bus oglašen posle veštačenja za ispravan. Dobiće novu šoferku, lim če biti išukan i zamazan i eto njega za desetak dana opet na ulici. A mi ćemo zaboraviti na ovo, dok opet nekom dedici sa neotkrivenom senilnošću ne podivlja bus kad on pobrka noge i strane sveta. Onda ćemo opet razvijati teorije, pluvati i Camins i Caterpilar i Nan i Mercedes kako specijalno za naše tržište u motore ugrađuju onog rogatog sa trozupcem.
A nećemo se zapitati gse su to naši sredovečni vozači, što nemamo mladih, šta ih to tera od domaćeg volana.
E pa, tera ih nezajažljivi gazda koji bi da mu rade za 500 e po 12 sati, koji bi da mu onaj najjeftiniji bus sa tržišta ide kao perpetuum mobile i bez održavanja, ne bi li mu svaki cent od onih 1,xxe po km ostao. Isto je i u špediciji, posebno somaćoj i interbalkanakoj.
A malo reda, kontrole države i strože primene već postojećih propisa, učinilo bi da se situacija popravi, pa da se ni ovakve stvari ne događaju. Jednog dana tržište će učinti da će plata vozača morati ozbiljnije da raste. A i sada bi, kada bi tahograf nešto značio. Do tada, skidaćemo autobuse sa bandera, vaditi ih parkova, i na sve to zgražavati se po medijima.
 
Jutros (subota, 2. oktobra 2021. godine) oko 6:50 neka majstorčina je uletela u terminus Konjarnik i udarila u banderu. Kako sam čuo 2 osobe su poginule. Zbog vršenja uviđaja saobraćaj u tom delu Ustaničke ulice je bil u prekidu. Ne znam da li se u međuvremenu nešto promenilo.

izvor: gspbeograd.net
 
Ne samo pijan već i sa probnom dozvolom...

Ne znam...odakle ovoj novoj deci toliko samopouzdanja...još sa drugima u automobilu...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Нису то баш била деца. Тридесетак година.
А што се алкохола тиче, тешко да је 0,59 пијанство. (до пре десетак година ,0,5 је било дозвољено). Пре ће бити да је била врло бахата вожња. Занели се мало после провода у недељно јутро без саобраћаја па појурили., а непроспавана ноћ и то мало алкохола одрадили остало.
 
Nije zanemarljiv ni uticaj puta na toj deonici, nije baš savršen put, ima pomalo utonulih šahtova, pri toj brzini uz neiskustvo, verovatno nisu ni vezani, fatalno. Svakako, 150 kroz grad, suludo.

Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
 
"jedan od putnika proleteo je kroz plastičnu barijeru"
Srča, gomila stakla, kakav tekst...

A nejasno mi je kako je doleteo sa zadnjeg sedišta, ima i ispred poslednjeg reda šipka.

Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887059#p887059:234856gn je napisao(la):
becks89 » 06 Окт 2021 08:40 pm[/url]":234856gn]"jedan od putnika proleteo je kroz plastičnu barijeru"
Srča, gomila stakla, kakav tekst...

A nejasno mi je kako je doleteo sa zadnjeg sedišta, ima i ispred poslednjeg reda šipka.

Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
Има шипка са стаклом која је причвршћена са стране и доле у под, а горе није. Мало јаче цимање и то се поломи све, већ има Ххигера који ту немају ни шипку ни стакло. Баш дебилно урађено :roll:
 
Od nazadnih do naprednih:

2012: putnik prebio vozača
2022: vozač prebio putnika

2012: 26 Veliko Vlahović
2022: 23 Kandaharma

2012: 23, 37... Lješkom
2022: 23 u Rumu, 37 u šumu

:bash:

Mi smo na dnu već godinama. Sada polako tonemo u mulj. :violina:
 
Samo da Vesić ne predloži praćenje najnovijih trendova iz Pariza poput testiranja solo samoupravljajućih elektro Kineza (jer bi korišćenje normalnih vozila sa linije 393 poput Urbina 18 IV CNG bilo teže od muka Tantalovih): https://www.urban-transport-magazine.co ... -in-paris/

U suprotnom bi tamo neke 2032. autobusi "demolirali" čak i grupe navijača. Ako nastave tako biće sve veselije. Mi ćemo naravno da plaćamo kartu, da finansiramo taj šou očigledno na sopstvenu štetu.

Pa ljudi moji juče se konstrukcija trole 2062 nije tresla ništa manje od sedišta, šipki, prozora i vrata. Zar je normalno da šeta 5cm levo-desno posle 10 godina korišćenja? Gledao u neverici potpuno šokiran. Da sam stajao između točkova koleno bi mi bilo plavo isprebijano. Mislim, pre nego što vesara počne da pljuje po Đilasu nek razmisli koliko se to tresu mnogo mlađa vozila koja je njegova vlast nabavila, koliko je privatnika preplavilo grad beloruskim drndavim kontejnerima. O fiks idejama i da ne govorim, zapostavljanju železnice i igranjem s planovima metroa.
 
Igore , zapošljavanje migranata bez znanja jezika i sa upitnim znanjem iskustvom upravljanja autobusima tj nisu standardi za dobijanje D kategorije svuda isti. Drugo saobraćajna kultura i sve što ide sa tim su itekako od uticaja za bezbednost u javnom prevozu.
GSP je debelo spustio kriterijume i vrši se veliki pritisak na radnike koje rade na prvoj proveri gde je i najveća selekcija . Najviše vozača upravo padne na tzv psiho testu , zatim lekarski pregled koji se daleko ozbiljnije radio u državnim institucijama nego kod privatnika (sad se svake godine menja). I zadnja karika su instruktori vožnje a ranije su bili prva kod prijema novih vozača. Sada više niko njihovo mišljenje ne uzima u obzir već se prima sve redom. Kao što je bio primer sa jednim vozač3m na probnoj vožnji koji je napravio saobraćajku sa lakše povređenim i taj je dobio posao i nastavio da radi.
Ipak nije offtopic i jeste u skladu sa temom.
 
Šta je tačno tebi problem, to što je migrant ili što je, možda, preskočio nekoliko tih kriterijuma i što, možda, nema istu saobraćajnu kulturu? Jesi li ti to sve proverio, pa znaš iz prve ruke kako te osobe voze i kako se ponašaju u saobraćaju? Ili tvrdiš sve to na osnovu toga što je migrant?

Ne zaboravi i da si ti migrant u Nemačkoj isto zaposlen kao vozač autobusa, pa sad, koliko pratim, kao vozač kamiona, isto sa slabim nemačkim i sa drugačijim ponašanjem u vožnji. Ali si se prilagodio u naučio.
 
Гастарбајтер и мигрант нису исто. И прилагођеност нашег наорда на Немачку је већа него миграната са Блиског истока на нашу земљу.
 
Ali je odnos Nemaca prema Srbima (i drugim migrantima/gastarbajtera) isti kao što sad ovde većina ima prema ovoj dvojici migranata u Srbiji. Suština je ista, očigledno da se negodovanje odnosi više na to što su osobe migranti nego na bilo šta drugo. Svaki čovek se može prilagoditi drugom narodu i drugoj kulturi i ponašanju ako želi, kao što se naši ljudi prilagođavaju u Nemačkoj i sličnim okolnim državama. Ponašanje u vožnji u tim državama je drugačije nego u Srbiji, ma koliko beznačajno.
Mislim, odgovor nekih ljudi ovde na tu vest je kao da su ti migranti neki vanzemaljci, neka čudna bića, pa da nemaju kapacitet da se prilagode i da nauče. Očigledno radi taj stereotip...

I da, po definiciji migrant je osoba koja se živi u nekoj drugoj državi od one gde se rodio. Gastarbajter je samo kolokvijalni naziv, što može značiti isto. U bukvalnom prevodu "gost(ujući) radnik". Jedina razlika može biti da je gastarbajter isključivo osoba koja je došla tu negde da radi, što onda u to ne spadaju doseljenici u svrhu studiranja, spajanja porodice, azilanata i slično. A retko koji gastarbajter sa našeg područja ide negde tamo gore samo da bi radio, nego i da tamo živi.
 
Preskakanje bilo kog od tih kriterijuma za zapošljavanje je ogroman problem. Neko je skoro napisao da je užasno kako ljudi voze u GSP. Pa šta mislite, zašto je to tako? Dobar deo trenutne ekipe prvi put je seo za veliki volan jer tu ima kakvog - takvog posla.
Provera psihofizičkih sposobnoati u GSP bila je svojevremeno rigorozna. Nezavisno od eksternog lekarakog pregleda, firma ima svoju službu koja proverava motorne sposobnosti i psihološki profil kandidata, i to ne samo na prijemu, nego i nakon svake 3 godine, paralelno sa važećim lekarskim. A šta se desi kad to izostane, kad se prima neselektivno, gledali smo u poslednje vreme kod privatničkih vremešnih vozača.
E, sad, da li su primljni migranti dorasli zadatku, veliko je pitanje. I, ma kako to nekom zvučalo, mnogo je manja kulturološko-civilizacijaka razlika između nas i Nemaca, nego između nas i tih pridošlica iz Azije. Setite se samo da postoje zemlje koje generišu migrante, u, kojima ne postoji gradski prevoz ustrojen na evropski način.
Na drugoj strani, to može da bude više sociopolitičko nego saobraćajno putanje. Trebalo bi svi mi da se zapitamo kuda ćemo svi mi kada zapošljavanje tih ljudi postaje normalno i ako oni pristaju da rade na nivou ili ispod naših, ionako premalih, plata. Kako čujem, to u mom kraju već postaje praksa. Uvoze ih građevinske, metalske, a jutros čuh i da jedna čuvena prehrambena očekuje dolazak njih tridesetak. Ta firma već je bila poznata po čestoj izmeni ljudstva zbog teških uslova i malih plata. I taman kad je tržište odradilo svoje, kad je gazda, da bi nastavio da funkciniše, nešto morao da menja u ponudi, pojavljuju se oni. Da se razumemo, imam posao i imaću ga do kraja radnog veka za nekoliko godina, ali mlađi bi trebalo hitno da stave prst na čelo šta će biti sa njima ako se ovo nastavi. Pri tome, nisam ksenofob, već samo praktično razmišljam. Uskoro će neko zakljuiti da će biti migranata koji bi vozili i za manju platu. I šta će onda ostali? Da stanu kolektivno, poređani po službenim brojevima pred nemačku ambasadu? Imamo li rezervnu otadžbinu, plan B?
 
Tu je već drugi problem branik, i tu nisu problem migranti. Ako se oni zapošljavaju sa preskakanjem tih provera, verovatnije je onda taj neko nadležni krivac. Ako postoji manjak vozača u Srbiji, sa tendencijom smanjivanja tog broja, ko je onda tu kriv? Srbin vozač, migrant ili nadležni?
Ja samo želim malo političke korektnosti, ovde se odmah skače na migrante kao da su strašna bića sa namerom da upropaste državu, a oni koji to stvarno čine ostanu netaknuti. Zašto se ne skače odmah na nadležne koji su ih zaposlili bez provera, odnosno bez da prođu sa njima sve te kriterijume, nego je odmah prvi Žikin komentar bio, pre brisanja, "zaposlena dva migranta". I onda posle toga skakanje na njih kao da su oni krivci i kao da će dva vozača da upropaste ceo saobraćaj jer "nisu slične kulture i ponašanja".
 
Nekada je veći procenat ljudi išao u druge zemlje sa namerom da se integriše u tamošnje društvo ili da bar u javnosti, na poslu i sličnim okruženjima poštuje i pridržava se važećih moralnih i zakonskih normi.

Danas je to drugačije. Mnogi - ne svi, ali mnogi - odu iz Zemlje A u Zemlju B samo da bi na kraju od Zemlje B ponovo napravili Zemlju A.

A ''rešavanje'' pojedinih ekonomskih problema zemalja poput Srbije dozvoljavanjem nekontrolisanih imigracija i naseljavanja je kao kada bi se rešavao problem buba u stanu ozračivanjem celog prostora radijacijom. Ono... da, rešio si problem. Ali po koju cenu i kolateralnu štetu...

P.S.
Politička korektnost i socijalna pravda, u svojoj teoriji, podrazumevaju i raznovrsnost u stavovima i mišljenjima. Drugim rečima, ti koncepti u teoriji kažu da ne moramo svi da mislimo isto o nečemu, pa tako ni da mislimo isto o migracijama. Pa ipak, u praksi... Znamo kako je.
 
Sad je veliko pitanje gde prestaje politička korektnost, a počinje ekonomsko pitanje. Nemačka, pa i cela Zapadna Evropa zbog nedostatka radne snage otvorila je svoja vrata za strane radnike, ne pitajući ništa, baš zbog te političke korektnosti i ljudskih prava, uopšte. Posledice vidimo, B sve više postaje A.
Evropski ekonomski migranti sličnog su kultorološkog miljea i u velikoj meri integrisali su se u društvo domaćina, ili se bar trude da ne štrče. A ekonomsko pitanje je šta če biti ako oni pristanu da rade za manje od trrnutnijh plata, ako počnu da otimaju i ovako tvrdo parče hleba.
 
Vrh