Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

Борчанац":xy0zsyt3 je napisao(la):
До тада, хоћу и да се држе прописа, да гасе моторе, да не иду возила која нису безбедна, да сва возила буду безбедна и да их има свуда сваки час, да су опрана...
I sam znas da je ovo nemoguce. Uzimajuci u obzir tvoj nickname, pretpostavljam da si iz Borce, i tako reci, imas dobar i moderan prevoz do svog mesta. Ti vidis jednu sliku prevoza, gde se voze vozila starosti manje od 5 godina i kojima nista ne fali. Druga strana prevoza je da su druga, istocna i zapadna prigradska naselja, usluzena vozilima cija je starost u najboljem slucaju 20 godina. Evo ja sam se danas vracao kuci sa MBO405N2, koji je stariji od mene sigurno. Ta vozila je nemoguce ugasiti a da vozac bude siguran da ce ih upaliti. Tako je sa ostatkom voznog parka koji je u Kosmaju i Zemunu, vozila stara, nesigurna. Eto do drugog dela, da se ne izvode vozila koja nisu bezbedna, broj polazaka bi se smanjio za 80%. Sto opet ponistava "da ih ima svuda, svaki cas". A to da su oprana ili ne, meni je manje vazno, samo unutrasnja higijena, spolja mogu da se operu kisom, ali bi trebalo redovno prati. Evo sad kad je proteklih nedelja padala kisa, IK112N, vozila koja stalno vidjam prljava, nekim cudom izgledaju kao nova.
 
U kakvom je sad stanju GSP, poboljsanje situacije na duzi period bi bukvalno bilo ravno cudu. Gomila faktora koja je uzajamno povezena dovela je do trenutnog stanja, i ova kupovina Solarisa popravlja situaciju na 2-3 godine a onda nas najverovatnije ceka ista ako ne i gore situacija.
Sve pocinje od nedovoljnog broja vozila, pa vozila trpe velika opterecenja. Za tim problemom ide porblem neadekvatnog odrzavanja koji dodatno smanjuje pouzdanost vozila, nedostatak rezervnih delova zbog procedure nabavke koja dovodi do cekanja nekog dela i do 90 dana i kupovina losih delova dodatno smanjuju resurs vozila. Onda se na sve to doda poprilicno jadnu infrastrukturu grada (pucanje sasija na vozilima u bulevaru ja od Slavije do Autokomande), bahatost vozaca, nekultura i primitivizam putnika, i dobije se stanje kakvo jeste.
Da bi se sve ovo resilo, prvo je neophodno povecati broj vozila do te mere da imamo samo vozila koja rade max 2 smene, a zatim idu u garazu, da bi majstori imali dovoljno vremena da pregledaju celo vozilo i uoce nedostatke, a i da bi vozilo imalo manje radnih sati po danu. Edukacija postojecih mehanicara elektricara bravara itd ili jednostavno zaposljavanje mladih koji zele da rade i usavrsavaju svoje znanje. Zatim nabavljati delove u napred a ne tek kada dodje do otkaza (primer neonki na MB Conecto, fali 150 oni narucuju 100 i dok one dodju pocrka jos 120). I onda dolazimo do problema vozaca i putnika, ali i to je resivo uvodjenjem ogromnih kazni i za jedne i za druge.
Dokle god se ne krene u resavanje svega ovoga prica o kvalitetnom i bezbednom prevozu u BG je bajka.
 
bazinga":ovgbnacy je napisao(la):
U kakvom je sad stanju GSP, poboljsanje situacije na duzi period bi bukvalno bilo ravno cudu. Gomila faktora koja je uzajamno povezena dovela je do trenutnog stanja, i ova kupovina Solarisa popravlja situaciju na 2-3 godine a onda nas najverovatnije ceka ista ako ne i gore situacija.
Sve pocinje od nedovoljnog broja vozila, pa vozila trpe velika opterecenja. Za tim problemom ide porblem neadekvatnog odrzavanja koji dodatno smanjuje pouzdanost vozila, nedostatak rezervnih delova zbog procedure nabavke koja dovodi do cekanja nekog dela i do 90 dana i kupovina losih delova dodatno smanjuju resurs vozila. Onda se na sve to doda poprilicno jadnu infrastrukturu grada (pucanje sasija na vozilima u bulevaru ja od Slavije do Autokomande), bahatost vozaca, nekultura i primitivizam putnika, i dobije se stanje kakvo jeste.
Da bi se sve ovo resilo, prvo je neophodno povecati broj vozila do te mere da imamo samo vozila koja rade max 2 smene, a zatim idu u garazu, da bi majstori imali dovoljno vremena da pregledaju celo vozilo i uoce nedostatke, a i da bi vozilo imalo manje radnih sati po danu. Edukacija postojecih mehanicara elektricara bravara itd ili jednostavno zaposljavanje mladih koji zele da rade i usavrsavaju svoje znanje. Zatim nabavljati delove u napred a ne tek kada dodje do otkaza (primer neonki na MB Conecto, fali 150 oni narucuju 100 i dok one dodju pocrka jos 120). I onda dolazimo do problema vozaca i putnika, ali i to je resivo uvodjenjem ogromnih kazni i za jedne i za druge.
Dokle god se ne krene u resavanje svega ovoga prica o kvalitetnom i bezbednom prevozu u BG je bajka.
Svaka ti je na mestu. Bravo!
Ja bih samo dodao sledeće, problem nije nedostatak vozila, na papiru mi imamo sasvim dovoljan broj vozila za dnevni obrt. Najveći problem je što mi imamo danas masu fiktivno ispravnih vozila, kao što je npr. onaj pominjani garažni broj 407, vozilo koje u 4 sata 4 puta biva isključen 4 puta za garažu, sa različitih linija i isto toliko puta biva vraćan na liniju, kako bi se ispunio taj procenat izlaznosti. Živimo u statističkim podatcima, statistika istovremeno kazuje sve i ne prikazuje ništa. Statistički saobraćajni pogon Zemun ima najveću izlaznost, oko 98%, a kolika je efektiva izlaznosti? 50%!
Dakle, ono što se ne gleda ne mora ni da se radi, time se vode i mehaničari, pa neće vozač da gleda kočnice, menjač ili ne znam ni ja šta, pa to ne mora da se uradi.
Sve dok ne prestanemo da se zadovoljavamo procentima, da gledamo ljude kao brojeve, efektivu kao nebitnu stvar neće biti napretka, Solarisi će doživeti sudbinu N serije, po svoj prilici. Priče o davanju vozila po zasluzi nemaju veze sa mozgom, a bogami ovi su veći baksuzi nego Cafovi, 6 udesa i nekoliko češanja (kako piše u GSP listu)...
 
marrecar":14x8lotj je napisao(la):
Борчанац":14x8lotj je napisao(la):
До тада, хоћу и да се држе прописа, да гасе моторе, да не иду возила која нису безбедна, да сва возила буду безбедна и да их има свуда сваки час, да су опрана...
I sam znas da je ovo nemoguce. Uzimajuci u obzir tvoj nickname, pretpostavljam da si iz Borce, i tako reci, imas dobar i moderan prevoz do svog mesta. Ti vidis jednu sliku prevoza, gde se voze vozila starosti manje od 5 godina i kojima nista ne fali. Druga strana prevoza je da su druga, istocna i zapadna prigradska naselja, usluzena vozilima cija je starost u najboljem slucaju 20 godina. Evo ja sam se danas vracao kuci sa MBO405N2, koji je stariji od mene sigurno. Ta vozila je nemoguce ugasiti a da vozac bude siguran da ce ih upaliti. Tako je sa ostatkom voznog parka koji je u Kosmaju i Zemunu, vozila stara, nesigurna. Eto do drugog dela, da se ne izvode vozila koja nisu bezbedna, broj polazaka bi se smanjio za 80%. Sto opet ponistava "da ih ima svuda, svaki cas". A to da su oprana ili ne, meni je manje vazno, samo unutrasnja higijena, spolja mogu da se operu kisom, ali bi trebalo redovno prati. Evo sad kad je proteklih nedelja padala kisa, IK112N, vozila koja stalno vidjam prljava, nekim cudom izgledaju kao nova.


Маре, ценим што си се обратио на овако културан начин, мислим да ме ипак ниси разумео.
Ти говориш о лошој ситуацији а ја о узроцима који до ње доводе. Постоји стар и пун отпора кадар, који није ни компетентан а и прекобројан је. Нисам за притиске обично, али овде се просто треба решити вишка, а остатак мора да буде под јаким притиском да ради свој посао и буде још захвалан или тражи одговарајући. Тачније систем је потребан, да се зна ко је за шта одговоран.

-Возач мора да брине о безбедности и због квара искључи возило ( иначе једини сценарио који покрива возача, да га неко не приупита зашто није то урадио )
-Диспечар ( или ко већ ) налази замену. Ако нема на ред долазе они који то планирају ( поласке и замене )
-Планер тај неки, нема довољно исправних возила ( пребацује лоптицу на набавку, рецимо )
-Набавка није добила средства ( лопта у руководству )
Саобраћај трпи јер алтернативе нема, па се ствара притисак јавности, медији, протести, политичке тензије и на крају неко ће за своје добро морати да отклони недостатке и узроке, јер сваки недостатак значи да неко није урадио посао.


Ја сам ово овако пластично и напамет. Али је то у суштини пример већих и успешнијих фирми и овде код нас а техника је преузета са стране и назива се ( кајзен ) или ( проблем солвинг ) За сваки проблем се прави такозвана рибља кост, тачније, уцртава се пут од проблема разгранат до свих чинилаца који су повезани са настанком истог.
И тачно се зна ко шта није учинио добро у систему и како то решити.

А пара има толико у систему, да сам скоро сигуран, да су један од ретких чинилаца којег има довољно или бар приближно. Управљање трошковима већ...

П.С. Модеран и добар превоз за мене и насеља је са додатком шинских система, брзих, независних и разгранатих који играју главну улогу.
 
becks89":2pds49w3 je napisao(la):
Ako ćemo tako da gledamo, svaki putnik koji baci papir, pljune ili na bilo koji drugi način šteti javnom prevozu treba dobiti zabranu korišćenja prevoza, smanjiće se broj putnika, vozila, troškovi.
Ti ćeš da nađeš razlog da pljuješ uvek, takav si čovek, samo bi voleo da vidim gde ima taj idealan sistem na koji ti nebi imao zamerke?


То не функционише тако.
Путник може да добије казну. А неко ко није савестан на послу отказ. И тај редослед никаква вртешка са речима не може да измени.
Ја не пљујем, одакле ти то, а какав сам човек може да ти буде путоказ. Ако је теби пљување то што кажем да мора да се ради за те паре, а рад подразумева и да се држиш процедуре :? Па возачу је тако мања одговорност и мирнија савест, на крају крајева.
Идеалан систем нема, али овај не сме да постоји. Ти можеш да га браниш, али то је зато што не схваташ колико лако може да се сруши. Уместо да радимо сви да буде бољи, па и да га сачувамо, можда и унапредимо. Па да за те људе у превозу стварно буде посла некада, па и за још, што да не.
Али ако је теби само до тога да ме боцнеш, увредиш. Боље да се заобиђемо са расправом...
 
Na okretnici autobusa na Trošarini, oko 6 i 20 tri osobe, koje su se dovezle automobilom, napale su vozača autobusa GSP-a na liniji 407.
Ovo je od početka godine 49 napad na vozače, a u tom periodu napadnuto je i 80 kontrolora. Poslednji incident dogodio se krajem septembra, kada je pretučen vozač tramvaja na liniji 2.
U GSP osuđuju sve češće napade na vozače i očekuju od policije da brzo pronađu i sankcionišu počinioce.

izvor: studio B
 
avramovicsasa":25dqf6lk je napisao(la):
Zahvaljujući vozaču koji je upravljao gr.br. 277 u trenutku sudara sa autobusom dobio sam fotografije sa mesta nezgode,

tmk-277-sudar.jpg


tmk-277-sudar-2.jpg


tmk-277-sudar-3.jpg


tmk-277-sudar-4.jpg


tmk-277-sudar-5.jpg


Jutros je gr.br. 1518 imao sudar sa Golfom

tmk-1518-sudar.jpg
Преузето са:
http://www.gspbeograd.net/viewtopic.php?f=13&p=98247#p98214
 
Meni sad tu nešto nije jasno, da li je moguće da vozač tramvaja nije video autobus visok 4 metra?
Druga stvar, taj deo puta je jako neravan tako da ovaj i da je hteo levo morao je maksimalno da uspori, ako uzmemo da ga je tramvaj udario u zadnji kraj busa, jasno je da je ovaj bio tu duže od 10 sekundi, sa obzirom da tramvaj ide uzbrdo i da tu ne sme da se kreće brzo zbog skretnica i same mreže pitanje je da li tramvaj nije mogao da se zaustavi?
Naravno zanemarujem očigledan prestup vozača autobusa, koji je prešao preko šina bez gledanja u levi retrovizor, kao i same procene o udaljenosti vozila, naročito jer se radi o profesionalnom vozaču, tako da se bar meni čini da je udes mogao biti izbegnut i da je izgleda i vozač tramvaja vozio brže nego što je ovde dozvoljeno.
 
Tramvaj nije skretao vec isao pravo posto je na liniji 2 vozac autobusa isjekao je sinsko vozilo kraj price .
 
direktor":1vv3vtur je napisao(la):
Tramvaj nije skretao vec isao pravo posto je na liniji 2 vozac autobusa isjekao je sinsko vozilo kraj price .
Prijatelju ja ne znam, jel problem to što si nepismen ili što uopšte ne čitaš?
Druga stvar, pročitaj ponovo molim te. Svako ko iole zna onu deonicu, tj. njeno stanje zna o čemu pričam kada kažem da ne može da izleti preko šina, prosto tehnički nije izvodljivo po onom drumu.
 
Moj post nevezan za tvoj samo je ispod tvog, ja sam iznjeo svoj stav na osnovu svega procitanog, ja obicno naglasim kad se nekom pojedinacno obracam .
 
autobus kolašin prevoza nije smeo da se nađe tu gde se našao.

on sme da vozi od ibarske do autobuske stanice, pa na parking ispod mosta, pa sa parkinga ponovo na autobusku pa opet na ibarsku.


kolašin prevoz nema šta da traži u resavskoj.
 
Zanimljivo je da si pokusao da me ispravis, dakle mi ludi, a ti pametan? Ok, neka ti bude.
@milisav, odakle tebi to? Covek je pogresio to ne sporim, ja govorim da je sudar mogao biti izbegnut, mnogo stvari me navodi na sumnju. A ti i direktor ocigledno imate nameru da se takmicite u lupanju gluposti, a obojica o trasi i stanju na istoj ne znate mnogo.
 
MilisaV":2bfllzw8 je napisao(la):
autobus kolašin prevoza nije smeo da se nađe tu gde se našao.

on sme da vozi od ibarske do autobuske stanice, pa na parking ispod mosta, pa sa parkinga ponovo na autobusku pa opet na ibarsku.


kolašin prevoz nema šta da traži u resavskoj.

Odakle ti takva pogresna informacija?
Ako je u resvskoj nema znaka zabrane za autobuse, bilo koji autobus sme da prodje tuda.

Inace ovaj slucajno znam da je uzrok ovog udesa tehnicke prirode, a nesmem vam reci izvor tako da ostaje da mi verujete ili ne.
Autobusu su prethodnih dana menjane kompletno kocione obloge. Nazalost nije otklonjen uzrok pa su i nove posluzile par dana

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
autobusi koji nisu u službi gradskog prevoza uopšte ne smeju da se nađu u tom delu nemanjine. tako da u startu i nije smeo tu da se nađe. autobusi za banat skreću levo u kneza miloša raskrsnicu pre ove i naravno tamo postoji znak.
 
MilisaV":32742kes je napisao(la):
autobusi koji nisu u službi gradskog prevoza uopšte ne smeju da se nađu u tom delu nemanjine. tako da u startu i nije smeo tu da se nađe. autobusi za banat skreću levo u kneza miloša raskrsnicu pre ove i naravno tamo postoji znak.
Ti si video taj znak svojim očima?
Evo kolega i ja se smejemo ceo dan ovoj izjavi, stvarno kad lupite onda lupite onako valjano.
dare":32742kes je napisao(la):
vozac busa je kriv
Nisam siguran ni da si ti pročitao, nigde ne poričem da je vozač autobusa kriv, govorim o tome da do udesa nije moralo doći, po svoj prilici ni vozač tramvaja nije išao propisanom brzinom ;)
 
Sreca pa u tramvajima imamo tahografe i ispranu instrument tablu pa ce lako utvrditi njegovu brzinu blaf
 
Juče sam video zašto ljudi bivaju pregaženi od strane gsp autobusa.
Kada čitamo, penzioner ispao iz vozila i pregažen....
Lastin dupli autobus na 83. Ja stojim na vratima ljudi svi izašli, jedna žena trči ka vratima zaboravila da treba da izadje. Ja unazad zgazim na trotoar stanice, a rukama se držim za vrata. Vozač zatvara vrata i vrata se još nisu ni zatvorila on već kreće ???? Tek posle sekund dve on je skontao da sam ja još uvek na vratima. Srećom imam 23 godine, pa nisam izgubio ravnotežu i nisam pao. Da je tu bio penzioner na mom mestu, on bi sigurno pao dole, i vozač ga ne bi video.
 
Zaboravila da treba da izađe?
Ima i druga strana te priče, juče napadne kolegu čovek koji tvrdi da ga je uhvatio vratima, navodno on je sa kontrolorima krenuo napolje, gledam ja u desni retrovizor, gleda kolega u unutrašnje pa u spoljašnje, zatvaramo vrata i ni on ni ja ga nismo videli, njega nije mrzelo da dođe sa trećih vrata da soli pamet, a da je stvarno tako bilo verovatno bi bilo vikanje ima izlaz,a kontrolori su već prošli ispred nas uveliko, dakle mani ti to zaboravio da izađe, kad si zaboravio ne iskači napolje, idi do sledeće pa peške nazad, da vidiš kako ćeš znati sledeći put gde ćeš sići.
Vozač ima pogled u desni retrovizor, kada vidi da nema nikog on zatvara, a ti si super prošao, ta vrata su slaba, da su te sa IK-218 ili IK-218M uhvatila vrata, veruj mi da ti to što imaš 23 godine ništa nebi značilo ;)
 
Nije problem da me je priklještio. Naravno video je da niko ne izlazi par sekunde krenuo je da zatvara. Ali problem je što prilikom pritiska na taster on odma kreće, bez pogleda ponovo u retrovizor. To je kobni momenat. Bukvalno je krenuo sa mojom jednom nogom na vratima i jednom rukom, a drugi deo tela mi je bio na stanici. Srećom pogledao je, video je da mu mašem i stao je.
Šta je toliko teško sačekati da se sva vrata zatvore, i još jednom da proveri pogledom u retrovizor ?
 
Ne košta te ništa, a može veoma biti korisno, međutim u stizanju turaže svaki sekund je bitan, tu opet dolazimo do DJP-a, nabijenih turaža i raznih drugih stvari koje direktno i indirektno utiču na bezbednost u javnom prevozu.
Sada kada koriste kartice za tahografe, nakon svakih 270 minuta vožnje treba da ide 30 minuta pauze, međutim to naravno nije moguće, samim tim direktno se krši zakon, toliko o propisima i svemu ostalom, takođe i to je jedan od faktora koji utiču na bezbednost u prevozu.
 
Vrh