marrecar":14x8lotj je napisao(la):
Борчанац":14x8lotj je napisao(la):
До тада, хоћу и да се држе прописа, да гасе моторе, да не иду возила која нису безбедна, да сва возила буду безбедна и да их има свуда сваки час, да су опрана...
I sam znas da je ovo nemoguce. Uzimajuci u obzir tvoj nickname, pretpostavljam da si iz Borce, i tako reci, imas dobar i moderan prevoz do svog mesta. Ti vidis jednu sliku prevoza, gde se voze vozila starosti manje od 5 godina i kojima nista ne fali. Druga strana prevoza je da su druga, istocna i zapadna prigradska naselja, usluzena vozilima cija je starost u najboljem slucaju 20 godina. Evo ja sam se danas vracao kuci sa MBO405N2, koji je stariji od mene sigurno. Ta vozila je nemoguce ugasiti a da vozac bude siguran da ce ih upaliti. Tako je sa ostatkom voznog parka koji je u Kosmaju i Zemunu, vozila stara, nesigurna. Eto do drugog dela, da se ne izvode vozila koja nisu bezbedna, broj polazaka bi se smanjio za 80%. Sto opet ponistava "da ih ima svuda, svaki cas". A to da su oprana ili ne, meni je manje vazno, samo unutrasnja higijena, spolja mogu da se operu kisom, ali bi trebalo redovno prati. Evo sad kad je proteklih nedelja padala kisa, IK112N, vozila koja stalno vidjam prljava, nekim cudom izgledaju kao nova.
Маре, ценим што си се обратио на овако културан начин, мислим да ме ипак ниси разумео.
Ти говориш о лошој ситуацији а ја о узроцима који до ње доводе. Постоји стар и пун отпора кадар, који није ни компетентан а и прекобројан је. Нисам за притиске обично, али овде се просто треба решити вишка, а остатак мора да буде под јаким притиском да ради свој посао и буде још захвалан или тражи одговарајући. Тачније систем је потребан, да се зна ко је за шта одговоран.
-Возач мора да брине о безбедности и због квара искључи возило ( иначе једини сценарио који покрива возача, да га неко не приупита зашто није то урадио )
-Диспечар ( или ко већ ) налази замену. Ако нема на ред долазе они који то планирају ( поласке и замене )
-Планер тај неки, нема довољно исправних возила ( пребацује лоптицу на набавку, рецимо )
-Набавка није добила средства ( лопта у руководству )
Саобраћај трпи јер алтернативе нема, па се ствара притисак јавности, медији, протести, политичке тензије и на крају неко ће за своје добро морати да отклони недостатке и узроке, јер сваки недостатак значи да неко није урадио посао.
Ја сам ово овако пластично и напамет. Али је то у суштини пример већих и успешнијих фирми и овде код нас а техника је преузета са стране и назива се ( кајзен ) или ( проблем солвинг ) За сваки проблем се прави такозвана рибља кост, тачније, уцртава се пут од проблема разгранат до свих чинилаца који су повезани са настанком истог.
И тачно се зна ко шта није учинио добро у систему и како то решити.
А пара има толико у систему, да сам скоро сигуран, да су један од ретких чинилаца којег има довољно или бар приближно. Управљање трошковима већ...
П.С. Модеран и добар превоз за мене и насеља је са додатком шинских система, брзих, независних и разгранатих који играју главну улогу.