Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

izem te autobuse gde grejanje mroa da se reguliše van kabine, nekim ventilima. Razumem za stare Ikarbuse, ali Solisi su relativno novi.
 
Ma kakvi novi. Deset godina još malo. Grejanje u autobusima nema sistemski veze sa onim u kolima. U kolima se zagrevamo toplim vazduhom, a kod autobusa to čini tečnost u ne tako malom sistemu, a ista se zagreva radom motora naravno.
 
Vrati se koji post unazad. Pisali smo.
Te komande u kabini su sekundandarne, a primarna je ventil na rashladnom sistemu koji pušta toplu vodu u radijatore u putničkom prostoru. Vremenom one otkazuju. A u uslovima kada nema ni bitnijih delova po f-nisanje vozila, na to slano ko obraća pažnju.
A i šta će 30C u novembru?
 
Ma kakvi novi. Deset godina još malo. Grejanje u autobusima nema sistemski veze sa onim u kolima. U kolima se zagrevamo toplim vazduhom, a kod autobusa to čini tečnost u ne tako malom sistemu, a ista se zagreva radom motora naravno.
I u kolima se greješ na radijator i toplu vodu preko kojeg prolazi vazduh koji ventilator uduvava u kabinu. Ispod instrument table imaš mali hladnjak koji greje kabinu.
Ne dao ti bog da ti procuri da se pobliže upoznaš sa njim, jer uglavnom, svaka intervencija na njemu podrazumeva demontažu cele konzole
 
Jutros udes kod Zemun Novi grad Uncopov Maz udario u 2 auta

3da21a336a992d49abfab00dace48378.jpg


izvor: gspbeograd.rs
 

Sudar dva autobusa na okretnici na Karaburmi: Razbijena šoferšajbna, srča po putu


Sudar dva autobusa dogodio se danas na okretnici na Karaburmi, a na društvenim mrežama objavljene su slike na kojima se vide komadići stakla duž autobuske stanice. Kako saznajemo, nema povređenih u nesreći.

Kako se navodi na pomenutoj Instagram stranici 192_rs, došlo je do sudara dva autobusa prilikom čega je na jednom pukla šoferšajbna.

Na slici koja je objavljena, vide se komadići stakla duž celog autobuskog stajališta na okretnici na Karaburmi.

Kako je potvrđeno za portal Nova.rs iz MUP-a, nezgoda se dogodila oko 13 časova i na svu sreću nema povređenih.

1668429116-stanica.jpg


 
Brže bolje su pojedini "naši" vozači preneli kako su Indijci i Šrilančani iz Arrive krenuli da lupaju, a na kraju se ispostavilo da je naš vozač iz Bamirona udario u bus i stanicu.
Udesi su sastavni deo saobraćaja, shodno pređenim kilometrima svakog dana, autobus je mnogo rizičniji i izloženiji nezgodama zbog perioda korišćenja, neki u toku dana rade i po 20h, tako da dešava se i to, ali i dalje me fascinira taj podsmeh, mržnja ili strah od toga da su zamenljivi, ne umem da definišem tu bolesnu potrebu da izmišljaš nešto o određenoj grupi ljudi bez toga da te ugrožavaju.
Naprotiv, više vozača, omogućava domaćim vozačima da koriste svoje odmore, imaju dva slobodna dana i sl.

Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
 
Prestravljeni su. Ne poznaju. Nisu strani vozači jedina grupa ljudi koji to doživljavaju. Pogledajte samo romsko stanovništvo - svako može da kaže odmah predrasude ili tipične osobine koje "pripadaju" nekoj društvenoj grupi.
Prosto, neće ih upoznati zbog (ne)poznavanja jezika i naše iritantne zadrtosti, kao i razmišljanja da samo mi najbolje znamo.
 
Pa se posle žale što se slabo plaća prevoz:

BEOGRADSKA policija uhapsila je danas Milosava K. (64), vozača autobusa na liniji 406, jer je na alko-testu imao 1,80 promila alkohola u organizmu.​

 
Prva pomisao po čitanju teksta mi je bila - šta li je on to radio i kako li je vozio kada su se putnici mobilisali da tu na licu mesta zovu policiju?

Pošto je ovo danas vreme zombija i tutubana, koji su u stanju svašta da istrpe ili da zavedu pod ''nije moj problem''. I to ne samo u Srbiji nego globalno govorim. Pisao sam na istoj ovoj temi kako su ljudi u stanju da stoje pored otvorenih vrata vozila u pokretu i da reč ne progovore. Zato me baš zanima šta li je ovaj baja radio kada su tako ''munjevito'' odreagovali. :LOL:
 
Očigledno je prosečnog putnika više strah od toga da ga pijani vozač negde ne "sruči" ili zvekne o nešto, nego da će da ispadne iz autobusa u pokretu sa sve otvorenim vratima.
 
Prva pomisao po čitanju teksta mi je bila - šta li je on to radio i kako li je vozio kada su se putnici mobilisali da tu na licu mesta zovu policiju?

Pošto je ovo danas vreme zombija i tutubana, koji su u stanju svašta da istrpe ili da zavedu pod ''nije moj problem''. I to ne samo u Srbiji nego globalno govorim. Pisao sam na istoj ovoj temi kako su ljudi u stanju da stoje pored otvorenih vrata vozila u pokretu i da reč ne progovore. Zato me baš zanima šta li je ovaj baja radio kada su tako ''munjevito'' odreagovali. :LOL:
Tako sam ja davno pre jedno 4 godine, ušao u 26 a vozač vidno pijan jedva vozi 20 na sat i ide levo desno. Ja krenuo da pričam ljudima oko sebe kako je pijan i njemu pričao da je bolje da se zaustavi jer će napraviti haos. Svi me belo gledali kao tipe, e jel si normalan mora da čekamo onda drugi...
 
Jesu li stranci počeli da voze samostalno?
Nekad je iznad vozača stajala pločica sa natpisom: "Zabranjen razgovor sa vozačem".
Sad bi moglo da stoji: "Nemoguć razgovor sa vozačem".
 
Počelo je 15 njih samostalno da voze.
Obuka baš nije išla u smeru kako treba, jer se zahteva da znaju više linija uključujući i moguće trase preusmeravanja, što se tiče komunikacije svi oni pričaju neku vrstu engleskog. Do kraja meseca će i preostalih 15 sami krenuti, ono što mi je zanimljivo da sam sinoć sreo dvojicu koja se voze sa kolegom koji samostalno vozi, njima je očigledno cilj da što pre krenu da rade.

Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
 
Jesu li stranci počeli da voze samostalno?
Nekad je iznad vozača stajala pločica sa natpisom: "Zabranjen razgovor sa vozačem".
Sad bi moglo da stoji: "Nemoguć razgovor sa vozačem".
Sećam se, kad se onomad nabavljalo polovno i staro iz Dojčlanda, pre 20 godina, da je pisalo: Bitte, nicht mit dem Wagenführer sprächen.
 
Bio sam dokon, a imao sam koga da pitam, tako da čujem neke preciznije informacije vezano za ovu "goruću" temu oko uvoznih vozača.
Dakle, do 1.12. svi vozači će u saobraćaj, sa njima se radilo u malim grupama po 5 ljudi, pokušavajući da u različitim periodima dana, obiđu različite linije i situacije.
Ono što bi možda najvažnije bilo da se zna, njihova plata je identična kao i ostalim vozačima, troškovi smeštaja i obroka se odbijaju od ukupne zarade, krajnji saldo izađe kao 6 plata na Šri Lanci, stoga su jasni razlozi zašto su ovde.
Po kretanju u samostalni rad, svi će ići na kurs srpskog jezika, neki od njih su i samostalno krenuli da traže neku vrstu edukacije i bar prema informacijama koje sam čuo, putnici ih više nego prijatno dočekuju, što se ne bi moglo reći za kolege vozače.
U svakom slučaju veliko olakšanje za raspored i odmore ostalih vozača, kao i organizaciju saobraćaja, te se od 1.12.očekuje da Arriva vrati sve svoje polaske i da u potpunosti radi sama sve svoje polaske.

Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
 
Zašto ih vozači tako dočekuju, jasno je: vide ih kao nekoga ko im umanjuje šanse da im se plata u dogledno vreme poveća zbog domaćeg deficita
 
Zašto se nisu izborili prethodnih 5 godina?
U prethodnom periodu kada nije bilo Indijaca, Šri Lančana i ostalih.
Sa moje tačke gledišta, dovoljan broj vozača, nema smena od 10h, nema odrađivanja vikendom, može da se koristi odmor, plus velika stvar tokom perioda slava nemaš gubitak polazaka. Naravno, neće se na njih moći osloniti da se podignu plate, a ni uslovi rada, jer ono što su tako vozili je 15x gore nego ovde što će imati.

Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
 
Čudne stvari se dešavaju u našem javnom prevozu, malopre se vraćam iz Rakovice uhvatim Lekonovu 47 (maz 203), i kada se spuštao ka toplani na Miljakovcu autobusu ladno otpade zadnji levi točak. Jedan točak je udario u 50-cu ispred nas, a gde mu je drugi zadnji levi ne zna ni sam šofer.
 
Vrh