Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

Pa taj prepotopski izum je uklanjan jer im je otežavao vožnju, ako se dobro sećam ranijih pisanja na forumu.
 
Danas sam ponovo prisustvovao čuvenoj situaciji sa otvorenim vratima. Arrivina Temsa na liniji 48, stajalište kod Gradske uprave. Autobus skoro pa pun, u smislu ima napakovanih ljudi svuda pa i pored vrata. Vozilo kreće iz stajališta i ja gledam par sekundi kako srednja vrata stoje otvorena dok on dobija ubrzanje. Niko od ljudi pored njih ni da bekne, iako su tu bila i dva momka koja su mogla da ispadnu. Ja reko ovi će da ispadnu kad se bude njihao uzbrdo i viknem vozaču da zatvori.

Ali eto, opet ista situacija. Opet ljudi koji sede ko krave i ne reaguju na dešavanja oko sebe. Izgleda da bi prosečan Srbin radije i da pogine, nego da nekad digne glas i/ili nekad samo uputi neku primedbu ili molbu... :rolleyes:


Par stajališta dalje, prekoputa Hrama, nova situacija sa vozilom na liniji 39. Pošto je vozilo stiglo u stajalište kad su u njemu već ispred bila dva autobusa, vozač je otvorio vrata malo ''iznad'' stajališta, tamo pored kioska. Sve je prošlo ok, ušao i izašao ko je trebalo. Sve ok. I onda pored toga, vozač zatvori vrata pa se spusti 15ak metara niže, pa PONOVO otvori vrata da uđe još jedan čovek. Neka žena sa štapom koja je bila tu ispred vrata ali nije na vreme ušla, taman krene da ulazi a vrata se zatvaraju i autobus kreće. Dok vozilo kreće i ubrzava, ona štapom kucka/blago udara po karoseriji, da li da skrene pažnju ili iz ljutnje. Međutim udara tako da ako joj štap zapne o procep između vrata, može da je odbaci tako jako da se izlomi. Srećom, to se nije desilo ali je itekako moglo.

Ja ne mogu da se načudim nekim ljudima koji su toliko inertni i blentavi da će da se voze sa otvorenim vratima dok se vozilo njiše kroz grad. A isto tako ne mogu da se načudim i ovim drugim, koji će da čukaju vozilo u pokretu a sami jedva stoje na nogama i dovoljno je da ih nešto malo jače gurne i da rizikuju svakakve povrede. :rolleyes:


Opičen narod, majke mi... Buni se i kočoperi onda kad ne treba, ćuti i blentavi onda kad treba da reaguje...
Slična situacija se dešava i na stajalištu Žarkovo. Ljudi istrčavaju iz 51 u 560. Tako je i jedan deda istrčao iz 51 u 560 s tim što je on tresnuo u nekog čoveka pa nastavio da trči. Međuvremenu vozač 560 zatvara vrata a deda se sa nekom kesom kači za vrata. Posle jedno 5 metara deda pade na stanicu. Na kraju neko zaustavi vozača i uđe deda. Neverovatno je koliko je nekima bitno da uđu u baš taj autobus neko da sačekaju drugi za 15 min.
 
Mislim da je mnogima ostala navika iz 90ih i podsvesni strah da ako sad ne uleti, ima da čeka pola sata - sat. Znam zato što je i moj deda svojevremeno 90ih i 2000ih - kad je prevoz bio sasvim ok a i on je živeo blizu centra - u svojim 80im i 90im godinama trčao za autobusima uzduž i popreko. :LOL: (Bio žilav, ona čelična generacija rođena u i oko Prvog svetskog rata)

A razumem istu praksu i kod ljudi koji žive u daljim naseljima jer kapiram da nekome na stanici na obodu Sremčice nije isti osećaj kad mu ode 511, jedina veza (odatle) sa centrom ispred nosa, i kad nekome npr u Bulevaru kod Cvetka ode 7ica ispred nosa pa zna da će da naiđe opet nešto vrlo brzo a i nekako nema taj osećaj izolovanosti i i da je ''izvisio'' kao ovaj što je u satelistkoj Sremčici. Ne znam dal sam se baš najbolje izrazio, ali sve u svemu kapiram da nije isti osećaj na nekim linijama i u nekim delovima grada.
 
Pamtim još dosta živo stampeda na nekadašnjoj lastinoj stanici, pre deset i više godina. I dalje mi je to neverovatno, mislim ta borba za mesto i to guranje i gaženje po svaku cenu.

Pa taj prepotopski izum je uklanjan jer im je otežavao vožnju, ako se dobro sećam ranijih pisanja na forumu.

Nažalost, tako ti je to kod nas Sole🙂 Lakše je nešto ukloniti, nego to održavati ispravnim, a pod raznim glupim izgovorima. Još ako se bez toga može, pa sad nema veze dal utiče na nešto konkretno. Bezbednost u javnom prevozu, realno i nije baš prioritet kod nas.
 
Mislim da je mnogima ostala navika iz 90ih i podsvesni strah da ako sad ne uleti, ima da čeka pola sata - sat. Znam zato što je i moj deda svojevremeno 90ih i 2000ih - kad je prevoz bio sasvim ok a i on je živeo blizu centra - u svojim 80im i 90im godinama trčao za autobusima uzduž i popreko. :LOL: (Bio žilav, ona čelična generacija rođena u i oko Prvog svetskog rata)

A razumem istu praksu i kod ljudi koji žive u daljim naseljima jer kapiram da nekome na stanici na obodu Sremčice nije isti osećaj kad mu ode 511, jedina veza (odatle) sa centrom ispred nosa, i kad nekome npr u Bulevaru kod Cvetka ode 7ica ispred nosa pa zna da će da naiđe opet nešto vrlo brzo a i nekako nema taj osećaj izolovanosti i i da je ''izvisio'' kao ovaj što je u satelistkoj Sremčici. Ne znam dal sam se baš najbolje izrazio, ali sve u svemu kapiram da nije isti osećaj na nekim linijama i u nekim delovima grada.​
Nema to veze sa navikom iz devedesetih, nego sa realnim (trenutnim) stanjem na terenu, tj. voznim parkom i vozačima. I sam si konstatovao da je situacioja iz dana u dan sve gora i gora.

Jednom prilikom mi je tako otišao 49 ispred nosa, jer nisam želeo da trčim za njim, pošto je bilo ljudi ispred mene, bilo neko okupljanje oko Pinka. Pola sata sam čekao da dođe dreugi.

Takođe, sve češće mi se dešava da 40 čekam u Cvijićevoj / Dimitrija Tucovića 20 - 30 minuta.

Isto tako sam svedok i da se sve češće dešava da se 36 na delu od Autokomande do Savskog trga, napuni toliko da ljudi čak i stoje, iako u 95% slučajeva može da se nađe slobodno mesto.

I 18 sve češće zna da se čeka malo duže. Baš se pre neki dan zatekoh u Medakoviću III i proverimda vidim koliko je daleko, kad ono najbliži 14 stanica udaljen. Na svu sreću, minut kasnije mi nailazi 20, tako da sam sa njim otišao do Kluza, pa pešaka do Činigrijine na 40, koji sam eto morao da čekam 20 minuta. Za to vreme nijedno vozilo sa 28 i 77, pa da se barem donekle prebacim.

Linije koje su produžavanjima postale nepouzdane, ne računam.​

Čak sam primetio i da mi se sve češće dešava da ulazim u prvo vozilo koje naiđe i idem sa njim dokle mogu, pa se dalje snalazim kako znam i umem, bilo pešaka, bilo presedanje na nešto drugo.
 
U slučaju nekih ljudi koje znam, radilo se i o tome da su navikli da trče. Imam i imao sam ljude koji su živeli u doba kada su autobusi išli na jedan sat i pre haosa 90ih. Npr kao deda, koji je 60ih umeo da čeka jako dugo za neke linije ka periferiji. Pa i majka, pošto je tad bila već i student. A onda su se kasnije desile i 90te i čuvena stampeda i bitke da se uđe u prevoz, i posle kada je to prestalo, mnogim ljudima je ostala ta navika. Ako ne navika da se guraju (moji se nikad nisu gurali, a često i sami napenalimo kad se neko gura), onda bar ta navika da kad vidi autobus kako pristaje, da trči ko lud/luda i ta podsvesna misao da ''ako sad ne uvatim, ko zna ka' će sledeći''.


Ali naravno, to ne menja činjenicu da se prevoz (opet, dodatno) srozao u zadnjih par godina i da polasci danas nisu isto što i polasci pre par godina.
 
Primetio sam i da se 56 mnogo duže čeka. Pre neki dan kad sam ušao u nju nije se moglo disati koliko je bila puna. Rekao neki čovek da je tu 56-icu čekao pola sata.
 
Ta čekanja su osim gužvi dosta često uzrokovana i manjkom vozača. Kad idem sa 31 od Konjarnika do Studentskog trga, imam običaj da brojim koliko vozila je na liniji. Skoro kad sam išao na toj relaciji, stanje je bilo ovakvo: dva vozila na Konjarniku od kojih me je jedno vozilo do Studenjaka. Od Studentskog trga do Konjarnika, odnosno u suprotnom smeru je prošlo osam autobusa na liniji 31 i jedan je bio na okretnici na Studenjaku kad je moje vozilo stiglo. Dakle, 2+8+1 je 11 vozila, a treba da ih bude 15 na liniji. To je bilo u vršnom periodu, dakle 4 autobusa nije bilo u saobraćaju. Takođe, nije bilo ni gužvi nigde. Kad sam se vraćao van vršnog perioda taj dan, oko 19h, izbrojao sam deset autobusa. Isti slučaj je i sa linijom 43, mada izraženiji za vreme zimskog reda vožnje. Od 12 vozila izlazi osam do deset, retkost je da ih bude 12. Za linije poput 17 i 18 nema potrebe ni komentarisati, jasno je da solidan broj vozila ne izađe u saobraćaj, a Gazela i Franš su uvek tu kao izgovori.
 

Užas na liniji 31! Vozač Biljani vratima priklještio nogu: "Odjednom sam se našla pod točkovima" (GSP nema saznanja™)​


"Vrata su mi uhvatila nogu i trudila sam se da je iščupam pre nego što autobus krene... Pala sam na tle i to tačno pod točak autobusa. Samo sam zatvorila oči i sklupčala se. Već sam videla kako točkovi prelaze preko mene." Ovako za "Blic" priča Beograđanka Biljana, čiji je pun identitet poznat redakciji, koja je za dlaku izbegla tešku povredu ili nešto još gore posle naizgled obične vožnje linijom 31 gradskog prevoza.

Sve se dogodilo na stanici "Južni bulevar" u sredu oko 21 čas. Vozač autobusa je svojom nepažnjom vratima Biljani priklještio nogu, posle čega je ona pala tačno ispod točka vozila.
- U tih par sekundi mi je život prošao pred očima. Samo sam razmišljala o tome kako će da me pregazi - kaže Biljana.

Biljana svaki dan na toj stanici čeka autobus 17 ili 31, kako bi nastavila put do kuće. Ovog puta autobus je stizao na stanicu dok je ona bila daleko, pa je morala da potrči.
- Dotrčala sam i videla da je autobus broj 17, za kojim sam potrčala, krcat, ali na sreću iza njega je išao skoro potpuno prazan 31. Uredno sam prišla zadnjim vratima i pustila da prvo izađe jedna devojka - kaže Biljana.

Kada je bio njen red da uđe u autobus, vrata su se naglo zatvorila, a Biljana je ostala zarobljena.
- Vrata su mi uhvatila nogu i trudila sam se da se istrgnem pre nego što autobus krene. Nekako sam izvukla nogu, ali pritom sam pala na tle, tačno pod točak autobusa. Samo sam zatvorila oči i sklupčala se. Već sam videla kako točkovi prelaze preko mene - kaže Biljana.

Autobus, na sreću, nije krenuo, a Biljani su putnici sa stanice pomogli da ustane i uveli je u autobus.
- Tu je bila jedna devojka koja mi je pomogla da ustanem. Putnici koji su bili u autobusu su mi rekli da su vikali da sam zaglavljena i da autobus ne kreće - kaže Biljana.

Biljani je u jednom trenutku prišao i vozač koji je, kako kaže, nije video.
- Rekao mi je: "Ja vas nisam video" i pitao da li treba da zove hitnu. Ja sam rekla da ne treba, mada, evo, sad kad pogledam, možda je i trebalo! Noga mi je skroz otekla, ležim u krevetu i morala sam da je podignem. Svakako ću otići da je snimim - kaže Biljana.

Poslednjih meseci redovne su žalbe građana da im vozači zatvaraju vrata dok još nisu ušli u autobus. Biljanin primer govori da nepažnja vozača može da izazove ozbiljne povrede, a nije isključena ni mogućnost da ovakve situacije dovedu i do tragičnih posledica.

U GSP-u su na upit "Blica" odgovorili da nisu dobili nikakvu prijavu da se nešto dogodilo sinoć na liniji 31 i da nisu upućeni u Biljanin slučaj. Nazdravlje!

 
Kada ulaziš na četvrta vrata zglobnog autobusa, naročito kada trčiš da uletiš, treba da budeš svestan rizika da te vozač neće videti i da možeš da budeš priklješten, zato uvek na četvrta vrata ulećem brzo a ne da se nećkam kad ulazim, ili kao kad neko trči za busem i kad se približi samo stane i krene lagano da šeta do busa.
 
Ј*** вас Вучић није случајно изговорено:
1664661220592.png

Сликао: Бендер
 
To je vozač Banbusa koji je juče vozio pijan 26 (0,78 promila).
Procitah da je ovaj pavijan dobio 20,000 DIN kaznu i 5 meseci zabrane vožnje. E sad, jel može neko od pravnika, ljudi upucenih u zakon ili ko god da mi odgovori kako je moguće da lice koje vozi toliko duša, zvanično je profesionalan vozač, i sa tom količinom alkohola u krvi dobije toliko blagu kaznu? Ili sam ja samo bu**** sto mislim da ovo uopšte nije normalno. U najmanju ruku bi trebalo da se tretira kao pokušaj ubistva.
 
Moja pretpostavka je da je verovatno zato što vlada strašna nestašica vozača pa se pušta sve i svašta za volan. Malo je ovo društvo, svi su uveliko svesni da fali vozača, pa tako i pasjeri od sudija i institucija. Iako su vlasti o tome do skora ćutale i pravile se mutave, ili demantovale da postoji problem. Sve dok problem nije prekipeo pa nastade opšta kriza jer naprdni talog nije slušao prethodna upozorenja u zadnjih 5 godina da nešto urade po tom pitanju ili će ostati bez vozača.

Mene jednom na 39 vozio penzioner u Liazu koji je toliko blebetao sa nekim kolegom koji mu je stajao u kabini, da nije video nekoliko puta da mu se srednja vrata ne otvaraju na stajalištima. Ja ga zovem on ne čuje, klepeće sa kolegom. Tek kad sam dreknuo da čuje ceo autobus, onda se trgo pa otvorio vrata. A kasnije u toku vožnje izađe na čist pravac i vuče se 10 km/h. Ja bio napred, pa zavirim malo kroz staklo da vidim šta koj k debil radi za volanom pa da se tako vuče. Ono u jednoj ruci mu cigareta u drugoj mobilni telefon. Debil. Ima sreće što nisam uzeo da ga snimim, pa čak i ako bi ga institucije pustile, putnici bi ga napenalili da znaju šta je uradio. Debilčina nemarna. Nemam problem s time što je mator, imam problem što je nemarni degen koji se ponaša kao da sam vozi traktor usred njive, a ne autobus pun ljudi u tesnoj a prometnoj ulici.

I pisao sam o onom debilu na 23ci što bokom Solarisa jako udari o nešto (ili nekoga) i kada ja odem do kabine (jer svi ostali ćute ko panjevi, kao i uvek) i skrenem mu pažnju na to, on se samo nasmeje i slegne ramenima. E zato je Smeško dobio prijavu Dispečerskom centru, pa neka njima posle objašnjava i neka zajedno pregledaju kamere da vide u šta je to ovaj vozio i potkačio.
 
Poslednja izmena:

UHVAĆEN MANIJAK SA LINIJE 33: Propevao čim su ga priveli!​


Policija je odmah postupila po prijavi i za nepunih 20 sati pronašla mladića identifikovanog kao E. A. (28) i privela ga u stanicu pod sumnjom za polno uznemiravanje.

Čim je došao u stanicu, on je odmah i sve priznao - šta je radio u autobusu a zbog čega ga je inače 22-godišnja devojka i prijavila.

On je u gradskom autobusu na liniji 33 pomenutu devojku hvatao za zadnjicu i grudi koja je potom otišla u policiju, dala dobar opis posle čega je pronađen i priveden.

Policiji je sve potanko ispričao a po nalogu tužilaštva, protiv njega će biti podneta krivična prijava.

 
Ovakvo reagovanje devojke i ovakav nedostatak reakcije okoline treba svaki dan bar tri puta vrteti, kako bi svima ušlo u glavu da ovaj događaj nije normalan. Reakcija devojke treba uporno i uporno da se hvali i da se propagira, jer mi se čini da u našem društvu, u ovakvom događaju, bar pola komentara bude u fazonu "a što se ona tako obukla, što je izbacila sise i dupe, nije on kriv što ga ona provocira". Moraju da se podstiču ljudi da reaguju na ovakve psihopate i da se brane, kao i da brane druge.
 
Slična situacija se dešava i na stajalištu Žarkovo. Ljudi istrčavaju iz 51 u 560. Tako je i jedan deda istrčao iz 51 u 560 s tim što je on tresnuo u nekog čoveka pa nastavio da trči. Međuvremenu vozač 560 zatvara vrata a deda se sa nekom kesom kači za vrata. Posle jedno 5 metara deda pade na stanicu. Na kraju neko zaustavi vozača i uđe deda. Neverovatno je koliko je nekima bitno da uđu u baš taj autobus neko da sačekaju drugi za 15 min.
Autobus 560 ide do Autobuske stanice Barajevo, odakle autobusi idu kao antibiotik. Recimo, Guncate imaju 8 polazaka radnim danom, 4 subotom i 3 nedeljom. A nalaze se između Meljaka i Barajeva sa prilično mnogo polazaka. Takođe, u jednoj drugoj temi sam pomenuo nedostatak pouzdanih presedanja na prigradske linije. To je sistemski problem.
 
Pored lopova i manijaka u javnom prevozu u poslednje vreme bitno bezbednost putnika ugrožavaju i NEdovoljno doučene prekvalifikovane kamiondjije u autobuske vozače.
Isti nemaju razvijen osecaj za prevoz ljudi-putnika jer su navikli na prevoz raznog ne živog tereta.
Njihova nagla cimanja u toku vožne nisu dozvoljena ni pri prevozu stoke a kamoli putnika jer time se prouzrokuju mnoge lakše i teže povrede .
Jednostavno moralo bi njihovo kategorisano polaganje ispita biti strožije bez obzira na pomanjkanje novih vozača.
 
Vrh