Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

Da se samocitiram, pošto se tu lepo vidi da su se već isto veče pojavile dve različite informacije, te stoga ni ovo Kurirovo pisanije ne može da se tumači kao ispravno. Jedino što je sigureno je da je vozač suspendovan i da je pokrenut disciplinski postupak, to niko nije demantovao.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796316#p796316:30o11dkt je napisao(la):
solecar » 25 Nov 2020 02:51[/url]":30o11dkt]Da li zna neko šta se tačno desilo? Novosti kažu da je vozač sa linije 18 pregazi četvorodišnjeg dečaka koji je preminuo u bolnici, dok Telegraf kaže da je vozač zatvorio vrata i zaklačio dečaku nogu, te je on pao na beton udarivši glavom o beton i odmah bio u nesvesti, jer ga nije video dok je izlazio. Kako pišu pojedini mediji, vozač je zaustavljen u Triše Kaclerovića, a incident se dogodio u Zemunu. Pokrenut je disciplinski postupak protiv vozača.
 
Slicna situacija se dogodila i pre par godina na putu ka ledinama u autobusu 71 vozac jos uvek nije kaznjen, a postupak se razvlaci po sudovima i policiji..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796737#p796737:2ulxt2tz je napisao(la):
hiavata » Čet Nov 26, 2020 12:05 pm[/url]":2ulxt2tz]Ah, nisam ni sumnjao da ce ovaj thread biti gomila nacina da se opravda vozac. Prvo dete bilo samo, pa je onda kriva baba jer ga nije drzala za ruku, pa nepregledan autobus. Sada kada se govori kako je autobus zatvorio vrata dok je dete izlazilo (drzano za ruku), nisu kredebilni svedoci. Kontam da ima i video snimak, ne bi valjala rezolucija, nije 4k, nije dobar ugao.

Probaj da kontaš da niko ne ide na posao kako bi zgazio dete od 4 godine.
Posle toga kontaš koliko je posao vozača autobusa kompleksan i pre svega odgovoran.
Što se tiče vozača da ti bude lakše uhapšen je i biće u istražnom zatvoru.

Previše je mržnje među ljudima.
 
Дајте, људи, реците ми да треба да се одговара за нешто што је последица ударца задњег дела возила - ако се не вози у рикверц?!
Не мора нико да буде крив - ако није крив.
Треба установити шта се десило, не скачите на човека безвезе.
 
To sve stoji. ALI stoji i činjenica da postoje vozači koji kad kreću iz zone stajališta vole toliko da smotaju volan i još ga nagare u startu da se prikolica (pogotovu kod pulera) dobrano zanese. Lično gledao nekoliko puta, najviše na Terazijama, kad 27ica i 31 iz stajališta gledaju da se odmah prestroje u traku u sredini i toliko naglo to urade da se prikolica zanese i podere ivičnjak.

I ne sećam se da bi ijedan vozač tada izašao da vidi šta se to čuknulo. Prosto naviknu se da se prikolica zanosi, da oru asfalt i ivičnjake i ko veli toeto, nema šta da se gleda, ako se nešto zakrza ili udari, to je sigurno ćošak prikolice o ivičnjak. Ne brate, tako se ne vozi. Niti se tako tretira javna imovina.
 
Пантограф":132si9uz je napisao(la):
Дајте, људи, реците ми да треба да се одговара за нешто што је последица ударца задњег дела возила - ако се не вози у рикверц?!
Не мора нико да буде крив - ако није крив.
Треба установити шта се десило, не скачите на човека безвезе.
Код нас у принципу возачи увек одговарају, ма колико не били криви, сад питање је само колико ће бити велика казна.
Мислим да је логика прилично оштра - ти управљаш возилом, на теби је да прилагодиш брзину свим могућим условима и неусловима, твоје је да обезбедиш да будеш свестан свега и да видиш све. Ако возило заноси мораш тога да будеш свестан и да крећеш као пуж, ако су ретровизори слаби, мали прљави опет си ти крив.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796826#p796826:12mmts8p je napisao(la):
Пантограф » Čet Nov 26, 2020 3:18 pm[/url]":12mmts8p]Дајте, људи, реците ми да треба да се одговара за нешто што је последица ударца задњег дела возила - ако се не вози у рикверц?!
Не мора нико да буде крив - ако није крив.
Треба установити шта се десило, не скачите на човека безвезе.
Odgovaraće tu nema priče. Nije se uverio da može bezbedno da izvrši radnju i tu je kraj.

Na žalost biće svega jer je GSP (i privatnici) naprimao ljude van svih kriterijuma. Sad vozi ko stigne i kako stigne.
 
I treba vozač da odgovara.

Za primer drugima, kako se ne sme ponašati.

Svrha kažnjavanja je prevencija - opomena drugih, koji (još uvek) nisu učinili neko krivično delo ili se neodgovorno ponašaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796839#p796839:mg35thzk je napisao(la):
Bender Rodriguez » Čet Nov 26, 2020 3:41 pm[/url]":mg35thzk]To sve stoji. ALI stoji i činjenica da postoje vozači koji kad kreću iz zone stajališta vole toliko da smotaju volan i još ga nagare u startu da se prikolica (pogotovu kod pulera) dobrano zanese. Lično gledao nekoliko puta, najviše na Terazijama, kad 27ica i 31 iz stajališta gledaju da se odmah prestroje u traku u sredini i toliko naglo to urade da se prikolica zanese i podere ivičnjak.

I ne sećam se da bi ijedan vozač tada izašao da vidi šta se to čuknulo. Prosto naviknu se da se prikolica zanosi, da oru asfalt i ivičnjake i ko veli toeto, nema šta da se gleda, ako se nešto zakrza ili udari, to je sigurno ćošak prikolice o ivičnjak. Ne brate, tako se ne vozi. Niti se tako tretira javna imovina.
Pričaš o Terazijama ka Kolarčevoj ?
Ako je iz tog stajališta onda i znaš da ako se tu ne prestroje da ih niko neće pustiti a prestrojavanje u krivini je nebezbedno.
Sve ima svoje a ima nas svakakvih. I među vozačima i među putnicima.
 
"" Za primer drugima, kako se ne sme ponašat'i ""
Totalno pogrešno
to je ravno lovu na veštice

delo ima klasifikaciju
sud ima meru
kazna mora biti tačno odmerena

To za primer drugima je zakazivanje linča
bez obzira ko je i sta i koliko uradio
samo radi utoljavanja krvoločne žedji

Na žalost vidim da to je i u sudstvu danas prisutno isto kao i minimalizacija kad su u pitanji odtedjene ličnost a mizernost ide do nanogice kao obeležje dobro platežnih


Da se vratimo temi

Kako moze se doneti mera koja je u suprotnosti sa zakonon o bezbednosti ?
da autobus sme otvarati vraza van stajališta kako ne bi ušao ""višak"" putnika

:sesir:
 
Totalno pogrešno
to je ravno lovu na veštice

delo ima klasifikaciju
sud ima meru
kazna mora biti tačno odmerena

To za primer drugima je zakazivanje linča
bez obzira ko je i sta i koliko uradio
samo radi utoljavanja krvoločne žedji

Ne, svrha kažnjavanja je PREVENCIJA ili pokušaj PREVASPITAVANJA NEVASPITANIH i NEODGOVORNIH - da potencijalni izvršioci prekršaja ili krivičnih dela imaju na umu da se TO NE SME RADITI i da je kažnjivo po zakonu, zato što je OPASNO ili ŠTETNO po druge ljude.
 
Зар ико верује у прецентивни и васпитни ефекат казни након случаја сина Жељка Митровића?
 
Čekajte, ispada da nisu izašli na četvrta, već na treća vrata? To već ima smisla jer je dete moralo biti ispred točka da bi bilo zgaženo.

Baba nije smela prva izaći jer tako je izgubila dete iz vida, niti prići vratima jer se tako i ona izgubila iz vida vozača. Imajući u vidu da je ulično osvetljenje moglo biti slabo, da je vozilo bilo u krivini, da prostor ispred vrata nije bio adekvatno osvetljen, da nije bilo kamera, da je bučan, loše izolovan motor starog vozila bio blizu vozača nije teško zaključiti koliko je teško bilo primetiti šta se zbivalo u zadnjem delu vozila.

Što se tiče krivine imate primer tramvaja i vozova:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 920249.jpg

Kad poispadaju vrata napolje i u pravcu blokira iovako zakošen zadnji prepust.

Vozovi su nekada imali dva vozača - po jednog po smeru tako da je onaj koji ne vozi zatvarao vrata i gledao u ogledalo na peronu (vršio ulogu konduktera). Prelaskom na OPO (One Person Operation) postoje kamere i više ekrana tako da vozač napred vidi ceo peron sa sve vratima čak i kada je peron na krivini. Pritom vozovi nemaju retrovizore.

U Japanu vozači izlaze napolje na oba kraja zato što nisu OPO. Zbog gužve i dužine vozove važnu ulogu igraju i gurači u špicu. Vozač ulazi u upravljačnicu na zvučni signal pištaljkom što znači da su vrata slobodna. Onda može da ih zatvori, a tek kad zatvori da krene. Ovo se dešava u sekundama na svakom mogućem peronu svake moguće stanice svake moguće linije u sistemu JR.

Što se autobusa tiče GSP je odgovoran što je na ulicu pustio vozilo čija vrata ne detektuju prepreku, a vozilo može da krene sa u potpunosti nezatvorenim vratima. Takoreći nije obezbedio adekvatne uslove za rad vozača, bezbednost putnika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796892#p796892:3j9vjc77 je napisao(la):
Дошљак » Čet Nov 26, 2020 6:22 pm[/url]":3j9vjc77]Зар ико верује у прецентивни и васпитни ефекат казни након случаја сина Жељка Митровића?
Poremećaji su čudo, mali mitrović može da gazi, utiču na svedoke , menjaju režime semafora, upregnu se svi za zataškaju i onda se ćuti. A u ovom slučaju lešinari se sjate da dele pravdu. Totalno poremećeno.
 
Митровић је дао новац оцу убијене девојчице а овај кад је добио новац обећао је да му сина неће судски гонити. Због тога је син Митровића данас на слободи и биће докле год се у правосуђу не нађе нека донекле савесна особа.
 
Vaš zbog tih različitih priča, siguran sam da je veliki uticaj babe na nesreću. Već činjenica da au bili na 4. vratima ukazuje na to, činjenica da je dete izlazilo samo. Očevidaca nije bilo, već posle, kako se narod sakupljao, kreću priče, a i ona je verovatno u tom magnovenju menjala, perući sebe.
I dok sam bio u GSP, i sada, najveći mi je strah da ne naudim nekom detetu. Sa tim treba živeti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796892#p796892:1x9uyeci je napisao(la):
Дошљак » 26 Nov 2020, 18:22[/url]":1x9uyeci]Зар ико верује у прецентивни и васпитни ефекат казни након случаја сина Жељка Митровића?

Normalni ljudi su normalni ljudi.

Normalni ljudi su maksimalno odgovorni, u svakoj situaciji.
Normalnim ljudima nije potrebna pretnja u obliku kazni.
Normalni ljudi imaju (samo)svest i savest.

Normalni ljudi uče na tuđim brljotinama, a oni drugi nisu u stanju ništa da nauče.

E takve nenormalne treba kažnjavati, za primer drugima koji su takođe nenormalni.
 
Човек може да буде нормалан и одговоран максимално, али просто постоје ситуације када се сплет околности тако намести. Ја ћу увек памтити несрећу у БГ возу када је алкохолисани човек погинуо пошто су му врата ухватила ногу на Тошином бунару (у кривини машиновођа није видео последња врата) и онда је воз вукао несрећника до Новог Београда. Родитељи морају максимално да пазе на децу, посебно у јавном превозу. Сва возила су опасна.
 
тачно тако, нико нема потребе да пере мајстора који није увек свевидећи, људи су изнели објективне ствари. које год да су околности, много је чудно да је аутобус, који буквално тек почиње да се покреће из стојећег положаја, и поред живе бабе, успео не да повреди него да усмрти дете. ту или нешто много смрди око бабе или је баш несрећна варијанта где је кобан био незгодан ударац главом о бетон.
ево дошљак даде пример, да му је ухватио ногу вукао би га до сл станице, да се занела приколица мали би одлетео бочно а не на главу, да је прешао преко њега била би цревца по целој првомајској, то је тек новинарска небулоза.

ако не постоји обавезујући пропис о уласку/изласку ситне деце и слабо покретних старих и инвалидних лица искључиво на прва врата, треба га овог момента прописати, не може мишко да буде одговорнији за тебе него што си ти сам за себе.
 
Jeдном сам присуствовао неугодној ситуацији. Још је возио трамвај тројка, швајцарац зелени. На Савском тргу из трамваја је излазила мајка са децом, једно дете је било у колицима и излазили су на трећа врата. И наравно, аутоматска врата су кренула да се затварају (доживео сам једном сличну ствар кад сам уносио кутију у швајцарца, прикљештила су ме врата) и врата су ухватила колица, ту је одмах настала паника, мајка се баш узнемирила али неко је притиснуо дугме и врата су се отворила. Возач је одмах дошао да види шта се дешава, срећом нико није повређен, али је мајка одмах напала возача како је хтео да јој убије дете. Возач се бранио како он може из кабине да контролише само прва и последња врата, а да су друга и трећа скроз аутоматска, и да су последња врата обавезна за улазак са дечијим колицима, што и јесте обележено знаком.

Јавни превоз носи многе ризике, а мислим да се тиме мало ко позабавио, да се ту уведу стандарди безбедности (правила, ознаке, техничка решења).
 
Jbg, i zaboravljaju se neke stvari, ako se ne obnavljaju. Koliko me je samo baš baba ko klinca smarala: 'Obavezno na prva vrata...' Jer, rođak Šanjo je tako postradao u autobusu. A ćerka jednog mog pukovnika u vojsci negde u vreme bombardovanja i poginula.
 
Evo čoveka sa tvitera (ceo niz):
https://twitter.com/GSPvozac/status/133 ... 82368?s=19
Ima kameru, često postavlja snimke i vrlo objektivno komentariše. Svako ko je makar jednom sa vozačenog sedišta pogledao u retrovizore i niz autobus i spolja i iznutra, shvata da je vozač, vrlo verovatno, bio nemoćan.
A siguran sam da baba vrda. Malo ispitivanja i sve bi ona priznala. Ovako je samo dala izjavu na okolnosti koje njoj odgovaraju.
Žao mi je deteta, roditelj sam, ali i vozača. I sam znam šta je volan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796961#p796961:quzguf0k je napisao(la):
Пантограф » Чет Нов 26, 2020 10:10 pm[/url]":quzguf0k]Jbg, i zaboravljaju se neke stvari, ako se ne obnavljaju. Koliko me je samo baš baba ko klinca smarala: 'Obavezno na prva vrata...' Jer, rođak Šanjo je tako postradao u autobusu. A ćerka jednog mog pukovnika u vojsci negde u vreme bombardovanja i poginula.
Нису џабе код енглеза оно Mind the gap, или они бројни натписи на авионима, где сме да се гази а где не, шта не сме да се дира, наши домаћи војни авиони и дан данас имају црвено офарбане делове да се зна да се не дирају због топлоте. Безбедност је ипак наука, која укључује поред техничких решења и психологију.
 
Sad će da ti nacrtamo pošto ne možeš da ukapiraš.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796967#p796967:3u5g5wv3 je napisao(la):
branik » Čet Nov 26, 2020 10:26 pm[/url]":3u5g5wv3]Evo čoveka sa tvitera (ceo niz):
https://twitter.com/GSPvozac/status/133 ... 82368?s=19
Ima kameru, često postavlja snimke i vrlo objektivno komentariše. Svako ko je makar jednom sa vozačenog sedišta pogledao u retrovizore i niz autobus i spolja i iznutra, shvata da je vozač, vrlo verovatno, bio nemoćan.
A siguran sam da baba vrda. Malo ispitivanja i sve bi ona priznala. Ovako je samo dala izjavu na okolnosti koje njoj odgovaraju.
Žao mi je deteta, roditelj sam, ali i vozača. I sam znam šta je volan.
Tek kad ih posadiš na vozačko mesto onda ukapiraju koliko se ne vidi u zoni III i IV vrata. Koliko je tu opasnosti.

Sećam se jedne od rasprava sa šefovima kada sam isključio vozilo jer nisu radile kontrolne lampice III i IV vrata. Uporno mi priča da nema sijalica i da druge kolege voze, uglavnom se svelo na to da mi ne pada na pamet da vozim . Nisam ni hteo da vozim kada se jedno krilo sporije zatvaralo. Takođe kada je jedno krilo neispravno/zaglavljeno.
Nisam hteo da vozim ni kada su klimavi retrovizori, ni kada je loše svetlo u putničkom prostoru.
Ni kada su klimavi gelenderi, sedišta, kada se odvale lajsne sa patosa i sve što bi moglo da povredi putnika.
Nisu me interesovale njihove pretnje, čak šta više posle pretnji bi otvorio bolovanje na mesec dana.

Rado bi svedočio cime eu se sefovi služili i šta su u stanju da urade.
Kolege su dobijale premeštaje u najgore i udaljene pogone, ako rade uveće zbog dece oni im daju ujutru ili šihte/ dvokratno, žive u Mladenovcu, Malom Požarevcu daju im Zemun i da primaju smete po prigradskim selima. Učestale unutrašnje kontrole i sve što neko ko nije doživeo ne može ni da nasluti.
Sefovi , direktori GSP su izuzetno kvarni i spremni na sve.
Srećom spasio sam se i takvih šefova kao i putnika punih mržnje.
 
Vrh