Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

Oštećen deo nasipa kod Plavog mosta

nasippm-greb23032014.jpg


Deo nasipa kod Plavog mosta u Mokroluškoj ulici oštećen je pošto je bagerom ukonjena zemlja skoro čitavom njegovom dužinom.
Pretpostavlja se da je to uradio jedan od vlasnika obližnjeg lokala da bi na tom mestu obezbedio parking za svoje posetioce.
Stanovnici tog dela grada obratili su se za pomoć Studiju B jer radovi koji se izvode, kažu, mogu da ugroze i bezbednost samog mosta, a strahuju i da će voda, prilikom većih padavina, da potkopa njegove temelje i da se slije u okolna dvorišta.
Kako saznajemo u Sekretarijatu za inspekcijske poslove juče su na teren po prijavi građana, izašli i gradska i opštinska inspekcija, ali je i pored zabrane, vlasnik lokala, posle odlaska inspektora, nastavio radove.
Tek posle ponovnog dolaska inspektora radovi su jutros prekinuti, a stanari Mokroluške ulice koji, plašeći se za svoju bezbednost, nisu hteli pred kamere, sada se pitaju hoće li i kada sve biti vraćeno u pređašnje stanje.
Studio B će nastaviti da se bavi ovom pričom i već sutra potražiti odgovor od nadležnih službi.

izvor: studio B
 
Vandali razbili staklo na tramvaju broj 7

V. J. | 17. 04. 2014. - 18:53h | Komentara: 8
Nepoznati napadači, danas oko 17.30, razbili su staklo na tramvaju broj 7. Incident se dogodio na raskrsnici kod Buvljaka na Novom Beogradu, a na sreću, povređenih nije bilo.

Motiv za demoliranje tramvaja još uvek nije poznat, a kako "Blic" nezvanično saznaje tramvaj je bio pun putnika.

- Nepoznata osoba razbila je bočno staklo tramvaja. Nije bilo prekida saobraćaja i niko nije povređen. Tramvaj je odvezen u garažu i biće obavljen uviđaj - kažu iz GSP-a.

Prema rečima očevidaca, napadači su nosili majice sa obeležjima fudbalskog kluba "Partizan", pa se pretpostavlja da su navijači ovog tima. Kako kažu putnici iz tramvaja, napadači imaju oko 20 godina

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/458859 ... aju-broj-7
 
Kad ovaj čovek uđe u GSP putnici panično beže!

Mladić vidno bolesne noge sa otvorenim ranama mesecima opseda autobuse i tramvaje na potezu od Železničke stanice do Hrama Svetog Save. Oko sebe širi nesnosan vonj, pa putnici po njegovom ulasku napuste vozilo

Već nekoliko meseci korisnici linija gradskog prevoza koji prolaze kraj Slavije ne mogu da se izbore sa nasrtljivim prosjakom. Naime, mladić od nekih 30 godina, vidno bolesne noge sa otvorenim ranama, redovno opseda autobuse i tramvaje na potezu od Železničke stanice do Hrama Svetog Save. Oko sebe širi nesnosan vonj, pa su putnici primorani da po njegovom ulasku napuste vozilo.

– Ovo je strašno! Ne mogu već danima da dođem na posao jednim prevozom zbog njega – samo je jedan od komentara koji se mogu čuti kada u jutarnjem špicu vidite masu putnika kako panično napuštaju vozilo.

– Užas ljudi, od čega je ovo bolestan, da nema sidu? – pitala se neka starija gospođa.

Većina ljudi upoznatih sa situacijom će napustiti vozilo čim vide da se prosjak sprema da uđe, a oni „neobavešteni“ ostaju zarobljeni u nesnosnom smradu, makar do sledeće stanice.

– Pomozite ljudi, imajte srca, za bolesnu majku i mene – jedino je što prosjak kao mantru ponavlja, ne osvrćući se ni na šta osim na pruženu ruku sa novcem.

gsp-dnevno-facebook-1398327398-485303.jpg

Čak i kada mu se obratite i pitate ga zašto se ne obrati lekaru, on će to prečuti i nastaviti da traži novac.

Da li se ikada obratio za pomoć lekaru pitali smo i Nadu Macuru:

– On svakako ima zakonsko pravo da dobije traženu pomoć, bez obzira na to ima li ili ne zdravstveno osiguranje. Jedino u slučaju da izričito odboje pomoć, izveštaj se ostavlja MUP-u i ekipa Hitne pomoći ga ostavlja – rekla nam je Macura, dodavši da je nemoguće proveriti sa sigurnošću da li se prosjak ikada javio za pomoć, ali da veruje da nije.

Kako saznajemo, slučajevi prosjačenja nisu u nadležnosti komunalne policije, a iz Beokom servisa nam je rečeno sledeće:

– Slučaj prosjačenja spada u remećenje javnog reda i mira, naročito kada se uzme u obzir da je taj konkretni prosjak prilično agresivan – kada mu ne date novac, uspostavlja i fizički kontakt. Mi smo nedavno pokrenuli koordinisanu akciju sa Sekretarijatom za saobraćaj i MUP-om, pri čemu imamo dogovor da svaki put kada građani prijave ovog prosjaka MUP-u, policija izađe na teren ne bi li ga sklonili sa ulice i uputili na lečenje – rekla nam je Ana Bošković, supervizor službe za komunikaciju sa građanima Beokom servisa.

Kako Bošković kaže, u poslednje vreme nema prijava u vezi ovog prosjaka, pa se građani mole da kada ga sretnu na ulici prijave njegovu lokaciju MUP-u.

http://www.kurir-info.rs/beograd-kad-ov ... ak-1336613
 
Nedostatak obavezne opreme: U starijim GSP vozilima nema paketa prve pomoći

Marko Tašković | 03. 05. 2014. - 15:33h | Komentara: 2
Gotovo nijedan vozač u starijim vozilima GSP “Beograd” nema paket prve pomoći. U ovom preduzeću ističu da u vremešnim autobusima, trolejbusima i tramvajima ne postoji deo u vozačevoj kabini gde bi taj komplet prve pomoći stajao i bio zaključan, iako zvanično do sada nije zabeležena nijedna krađa ove opreme.
439260_dan-posle030113ras-foto-emil-conkic-004_f.jpg

Čak petoro ljudi poginulo je u nezgodama u kojima su učestvovala vozila GSP “Beograd” prošle godine pa se postavlja pitanje zbog čega u velikom broju ovih vozila ne postoji paket prve pomoći.

Pogotovo ako se ima u vidu da vozači najvećeg gradskog prevoznika moraju da prođu i test prve pomoći na svake tri godine u okviru redovne lekarske kontrole.

- Radim već 15 godina i nisam video komplet prve pomoći ni u jednom tramvaju osim u “špancu”. Na sreću, nisam imao ni situacije u kojima mi je bila potrebna ova oprema, a nisam čuo da se iko od mojih kolega požalio kako mu je neko to ukrao - priča jedan od vozača starijeg češkog tramvaja.

U novim vozilima po dve kutije prve pomoći
U GSP “Beograd” naglašavaju da u svim novijim vozilima postoje čak po dva paketa prve pomoći.
- U svim “Solarisovim” autobusima, beloruskim trolejbusima i “KAF” tramvajima postoje po dve kutije prve pomoću pošto tako nalaže Zakon o bezbednosti saobraćaja. U tim vozilima proizvođač je predvideo mesto gde se nalaze ove kutije koje je pristupačno vozaču, a istovremeno se i zaključava što smanuje mogućnost krađe - kažu u ovom preduzeću.
U GSP “Beograd” priznaju da u starijim vozilima nema kompleta prve pomoći, ali da postoje objektivni problemi zbog čega se taj gubitak ne može odmah nadoknaditi.

- Zbog birokratskih problema u vezi sa Zakonom o javnim nabavkama, dugotrajne i komplikovane procedure, dešavaju se situacije da i po nekoliko meseci u našim magacinima ne postoje kutije prve pomoći, pa se tako i ne mogu obezbediti u svim vozilima. Vozači u GSP Beograd do sada nisu bili disciplinski kaznjavani zbog gubitka kompleta prve pomoći, a zaposleni utvrde da nedostaju kompleti sačinjava se izveštaj i pokreće procedura nabavke - kažu u GSP “Beograd” i ističu da se na svakih šest meseci sprovode periodične kontrole opreme prilikom tehničkog pregleda.

Direkcija za javni prevoz može po prijavi putnika ili prilikom samoinicijativne kontrole dati nalog GSP-u, kao i svakom drugom prevozniku, da otklone uočeni nedostatak ove opreme, ali nije ovlašćena da kažnjava. Kaznu GSP “Beograd” može da napiše jedino saobraćajna policija.

- Mi ne pišemo prekršajnu prijavu tako što, recimo, zaustavimo GSP vozilo na ulici i uverimo se da vozač nema paket prve pomoći već taj nedostatak uočavamo prilikom periodičnih kontrola u GSP pogonima - objašnjavaju u saobraćajnoj policiji i dodaju da “ne vode evidenciju o broju napisanih kazni GSP “Beograd” zbog nedostatka paketa prve pomoći.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/462345 ... rve-pomoci
 
kako je doslo do cukanja jel bio ovaj pijan sto vozi kombi da ne vidi bus kako stoji :(
 
To kao u ko to tamo pjeva mogu ja i zavezanih ociju
 
Voleo bih da čujem beksa koje je opravdanje za ovo ?
 
dare":3gj723im je napisao(la):
kako je doslo do cukanja jel bio ovaj pijan sto vozi kombi da ne vidi bus kako stoji :(
Verovatno zaboravio ručnu :wink:
kopmania":3gj723im je napisao(la):
Voleo bih da čujem beksa koje je opravdanje za ovo ?
Ni ti ne možeš da spavaš bez mene?
Možda čoveku nije odobreno bolovanje pa mora da radi? O tome nisi razmišljao?
BIlo je pre 2 ili 3 godine u novinama, neki čovek koji ne može da stoji, i oni mu nisu dali bolovanje već su ga terali da radi i to mu davali gradske linije, hteli da ga nateraju da da otkaz. A čoveka su putnici unosili u autobus, jer nije mogao sam, šta dalje rećI?
 
Mogu :) nego samo su mi zanimljivi neki izgovori bili koje si pisao za razne stvari, pa me je baš interesovalo šta bi napisao za ovo :)
Ok za ovo si u pravu. Možda mu nije odobreno bolovanje :) Ali da jeste, onda ovo je stvarno opasno. Da treba brzo da odreaguje da pomeri volan kako bi nešto zaobišao, imao bi samo jednu ruku...

Juče neki vozač koji je vozio solarisa na 83, nije imao naštelovane retrovizore u salonu (okrenuti ka gore su bili), vozio preko 50 od merkatora pa na dalje, pričao na telefon. I kod st. merkatora zaboravio da zatvori druga vrata, i dao po gaščini. Srećom naravno postoji stanična kočnica koja mu nije dala da krene.
Ali eto još jedan primer bahatog vozača. Da je vozio neki ikarbus bez stanične kočnice.
Krenuo bi sa otvorenim vratima jer:
-Priča na telefon koji mu odvlači pažnju
-Nema nameštene unutrašnje retrovizore, jer šta će mu :)
 
Pa ne verujem da je neko lud da pored bolovanja vozi sa gipsom na ruci ;)

Ne kapiram kako je uspeo da ostavi otvorena druga vrata ako je zatvarao na prekidač za sva, ali genijalnost tih likova sa 83 me svakog dana sve više i više iznenađuje... A i ako su mu ostala vrata, svetlelo bi mu dugme, ne kapiram kako nije provalio... Da je vozio neki ikarbus, na sledećoj bi otvorio sva i zatvorio druga i tako u krug :D
 
Zatvorio je bio sva vrata tim jednim dugmetom, i onda je neko pritrčavao i umesto da otvori samo prva, otvorio je i druga. Onda je zatvorio samo prva i dao gaščinu, a bus mu stoji u mestu :)
Ali eto to je i dokaz koliko telefon oduzima pažnju da nije video da mu svetli dugme..
 
Koliko se secam reakcija vozaca koji koristi telefon u toku voznje kasni u proseku 2 sekunde, na medjugradskom saobracaju to nije neki podatak, ali u gradskom prevozu odlucuju delovi sekunde, 2 sekunde su neprihvatljivi luksuz na racun drugih. Ipak, kako vozacu zabraniti da prica sa drugima, kada ga i ljudi iz firme, bas ti koji treba da uticu na njega i da mu brane, vrlo cesto kontaktiraju u toku voznje?
Prosto i stanje kod nas je takvo da postoji potreba da se coveku daju instrukcije i u toku voznje, a sama bus plus aparatura ne omogucava prenosenje i nformacija kada je to potrebno, sistem ne salje informacije u realnom vremenu , tako da je i dalje neophodan ljudski faktor, a tu dolazimo i do upotrebe telefona u voznji, kao sastavni deo komunikacije i procesa razmene 'svezih' informacija sa terena.
 
Ne, to nije resenje razgovor sa bilo kime na bilo koji nacin odvlaci paznju, nisi 100% fokusiran na voznju, jedino sto uz slusalice 'imas ruku viska' :D
 
becks89":1wnccg0f je napisao(la):
Koliko se secam reakcija vozaca koji koristi telefon u toku voznje kasni u proseku 2 sekunde, na medjugradskom saobracaju to nije neki podatak, ali u gradskom prevozu odlucuju delovi sekunde, 2 sekunde su neprihvatljivi luksuz na racun drugih. Ipak, kako vozacu zabraniti da prica sa drugima, kada ga i ljudi iz firme, bas ti koji treba da uticu na njega i da mu brane, vrlo cesto kontaktiraju u toku voznje?
Prosto i stanje kod nas je takvo da postoji potreba da se coveku daju instrukcije i u toku voznje, a sama bus plus aparatura ne omogucava prenosenje i nformacija kada je to potrebno, sistem ne salje informacije u realnom vremenu , tako da je i dalje neophodan ljudski faktor, a tu dolazimo i do upotrebe telefona u voznji, kao sastavni deo komunikacije i procesa razmene 'svezih' informacija sa terena.
...nije neki podatak? Hoces to da kazes porodicama nastradalih kada bude doslo do nesrece? Kako mu zabraniti da prica? Zakonom i kaznom! Svako i najmanje opravdavanje krsenja zakona bi po meni trebalo da se osudi na ovom forumu o cemu bi oni koji ga vode trebalo da povedu racuna.
 
Nije zabranjeno pricanje, cak ni slusalice ne moraju biti u bezicnoj varijanti.
Ne budi preostar prema Becku, ovaj put se samo lose izrazio.
Naravno da su nekada 2 sekunde ogromne i na putu van naselja, ali ne zaboravite da toliko vremena potrosi vozac i kad pogleda da promeni stanicu, ubaci CD ili DVD itd...
Slazem se sa tobom da treba sankcionisati upotrebu mobilnog, ali treba klepiti novcanu kaznu i vozacu i poslodavcu.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Nije neki podatak u smislu da u medjugradskom saobracaju, vozac ima mnogo manje kriticnih situacija, mnogo manje situacija u kojima nema vremena za reagovanje. Najcesci razlozi nisu upotreba mobilnog vec losa procena i prekoracenje brzine.

Nego da pitam, autoput i 50km/h, zar to nije ugrozavanje i putnika i drugih ucesnika u saobracaju?
 
becks89":3l21qlak je napisao(la):
Nego da pitam, autoput i 50km/h, zar to nije ugrozavanje i putnika i drugih ucesnika u saobracaju?

Јесте, мада не знам на шта мислиш? Ако мислиш на део "аутопута" кроз град (од петље "Ласта" до петље "Змај") та деоница и није аутопут већ градски булевар који глуми аутопут док се не заврши обилазница.
 
I šta zabranjeno bi ti bilo i ugrožavao bi saobraćaj ako voziš trabanta koji ne može preko 50 :)
 
Uh, ako se dobro secam sa testova na autoputu nebi smelo da se vozi ispod 60? Nesto nisam siguran ispravite me ako gresim. Takodje, neke trase kao recimo linija 551, 73, 706, 552, pa i 17 i 18 na ' autoputu' , imaju mogucnosti za bezbednu voznju preko 50, a svedoci smo da masu puta taj autobus takvom voznjom usporava saobracaj, mislim da bi trebalo napraviti izuzetak tog ogranicenja bar na nekim linijama.
Sve ovo mi je palo na pamet tokom voznje na liniji 611, gde su nervozno svirali autobusu, obilazili sa svih strana, cak je i bus vozio zaustavnom trakom, sve u svemu mnogo ludosti i problema zbog jedne odredbe...
 
Зар не беше законом забрањено да се возила јавног превоза крећу аутопутем?
 
Vrh