Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

Ajde i ti mi odgovori, ko je potpisao nalog da takvo vozilo izafdje na liniju u tom stanju!
Muka mi je od te demokratije, treba da se menja sistem a ne mrve tog sistema. Krenite od pocetka, ne od kraja liste prioriteta!
 
Vidim da ne okrecy jos uvek displejeve. Svake nedelje barem jedna prijava od jedong clana na gsp forumu, spisak svih linija, gbr, vremena kada je smer bio pogresni napisan, kao i nedostatak oznaka. I to ih bude dosta, po 6-7 prijava.
Ne razumem sto tog Filipa uzdizete kao da je svetac. Decko je ispunio gradjansku duznost, prijavio ono sto mu smeta, promenio ono sto fali i smeta. To svako od nas treba da radi, a nazalost malo je takvih, ni ja to ne radim. I zao mi je zbog toga, ali trenutno imam probleme u zivotu koji su vazniji od prijavljivanja prljavog autobusa, pogresnog natpisa na displeju, zatvorenih poklopaca ili klizavih sedista. Lepo je Somi rekao, kome smeta, neka prijavi, naci ce se odgovorno lice, nije na nama da se igramo detektiva. I u najmanju ruku su krivi mehanicari. Ako je otpravnik pustio vozilo u saobracaj a da ga nije pregledao, on je kriv. Lako je mogao da uoci kvar, nedostatak i slicno, njegov je posao. Pustio ga je u saobracaj, a lako je mogao da ga vrati mehanicaru. Pa tako kada bude vise neobavljenih polazaka, mehanicar ce biti kriv, ne otpravnik koji je radio svoj posao.
 
Риба смрди од главе, али се чисти од репа. Чисто да знаш. А ја сам успео да не обављене поласке сведем на минимум и натерам их да шаљу чиста возила на 303. Да, да чиста возила на 303 :gobb:
 
Ljudi otpravnik je radnik na okretnici(terminusu), mislite na sefa odrzavanja.
 
Pa cisti se ta "riba" od repa vec godinama, od glave ste daleko, a "riba" se jos vise usmrdela. Za neke stvari ne postoji vec poznati sablon!
 
Taj, mada bi po mom misljenju i optravnik trebalo da pregleda vozila jer i na kraju krajeva, on salje autobuse.
Eto vidis, tebi je to smetalo i izborio si se sam. Mada bih pre rekao da je to logika gspa ili direkcije, to sto smo mi u grockoj, automatski smo seljaci i ne trebaju nam normalna, cista vozila.
 
becks89":3gto5mys je napisao(la):
Pa cisti se ta "riba" od repa vec godinama, od glave ste daleko, a "riba" se jos vise usmrdela. Za neke stvari ne postoji vec poznati sablon!
Kad je Šomi rekao da se riba čisti od repa, trebalo bi razmisliti zašto to čišćenje i dalje stoji na repu? I ko je za to odgovoran?

Kao što smo na kraju ustanovili, mi (putnici) nismo dužni da znamo ko je kriv i koji su to kompleksni razlozi nezategnutog šrafa na koji sam se isekao ili upropaštenih farmerki na nauljeno sedište. Mi prijavljujemo ono što vidimo, znači vozače i njihovo ponašanje.

Te prijave bi trebalo (u teoriji) da nateraju same vozače da porade na sebi i svojoj svesti za početak, a za dalje da oni krenu da se bore protiv javašluka jer nisu krivi za ono što ih putnici terete. Znači, vozači su ti koji čiste ribu dalje. I tako bi sistem trebao da se čisti.

Međutim, mi ovde imamo situaciju u kome vozači vide u Filipu neprijatelja umesto u otpravniku/šefu održavanja (štagod) i ne nastavljaju čišćenje ribe već to čišćenje ignorišu. Lanac čišćenja je prekinut i riba se usmrdela ... normalno. Ovde ne govorim o tome da vozači treba da se zameraju šefovima do te mere da popiju otkaz. Svako od nas može da doprinese. Primeri čišćenja ribe su upravo tvoji postupci Becks koje si nam ovde predstavio.

Za početak, vozači bi mogli da prestanu da dižu prljave noge na instrument tablu, maste je burekom i čišćenje ribe je nastavljeno. Za početak, samo da ne prljaju, ne moraju da čiste kao ti Becks. Samo da ne prave štetu, kao što je prave.

Da mehaničar zna da će otpravnik da pusti prljavo vozilo i da obriše ruke pre diranja enterijere, jer možda se baš njegov sin/ćerka vozi tim busom i isprljaće se. Ta svest ne postoji. Samo javašluk i nerad.
 
E vidis tu je greska, zasto bi ti menjao nesto sto te moze dovesti do otkaza, ciji je zadatak da menjaju sistem, nas korisnika ili njih kao zaposlenih?
Menjate teze, zasto ce vozac da radi nesto umesto vas, ako vam nesto smeta uradite sami. Eto ja sam dao primer, dokazao sam da MOZE!
 
Vozaci da su slozni nebi imali 10 sindikata plus bi se dogovorili da nece da voze neispravne buseve otisli kod sefa odrzavanja ,sefa pogona ,sefa rasporeda ,sefa nabave ,sefa sfovog [prmjet ste li koliko napisah puta sef ]
I rekli imate 7 dana da dovedete vozla u red ili u ponedjeljak dana tog i tog iz ovog pogona nece izaci ni jedno vozilo
Pa kad u ponedjeljak nebi izaslo 200 vozila iz pogona kosmaj [jer je tamo najogre stanje ]
Pa ovi u dvoru dobili da fali 200 buseva na ulici i da su ljudi bjesni [prisjela bi im jutarnja kafa ]
A onda bi pocele da lete glave na sve strane
ALI SOFERI IMAJU 10 sindikata i nisu slozni
 
Alo bre covece, pa ciji su ti sindikati?
Da ustane njih 200 jedva bi docekali da podele otkaze jer ima ih 300 da konkurisu na ta mesta i za manje plate! Gde ti zivis prijatelju, koje ti bajke pricas? Nece se skoro Srbi udruziti, jos nismo dovoljno gladni.
 
stf":ujbpeojk je napisao(la):
Za početak, vozači bi mogli da prestanu da dižu prljave noge na instrument tablu, maste je burekom i čišćenje ribe je nastavljeno. Za početak, samo da ne prljaju, ne moraju da čiste kao ti Becks. Samo da ne prave štetu, kao što je prave.

Била је дискусија на форуму Аутобуси.нет где је један члан писао како је направио свињац од аутобуса који је дужио на линији 17 (гб 1177). Сада је добио 1379, а вероватно ће ускоро и Соларис. Да ли је свињац из 1177 био последица ефекта ''теорије разбијених прозора'' или је возач једноставно бахат, видећемо. Мада је 1379 засад у добром стању.

Зашто сам написао ово горе? Зато што сматрам да возачи треба да добију ново возило само ако се залажу и ако одржавају чистим претходно. Ако је битно да на линијама као што су 17, 23, 53, 88... раде нови аутобуси, њих би требало да раде возачи који су за пример, а не они који се не дају довести у ред.

Размислите зашто се најбрже растуре аутобуси са линије 72. Зато што мајстори знају да ће Град да им на линију да најновије возило приликом сваке испоруке и не пада им на памет да се помуче да обришу инструмент-таблу, а камоли нешто више.
 
becks89":3f0wn0gq je napisao(la):
ciji je zadatak da menjaju sistem, nas korisnika ili njih kao zaposlenih?
Nas korisnika. Ako se mi ne bunimo, radiće šta hoće.

Oduvek je narod dizao revolucije i menjao vlast. Da li znaš za ijedan primer u svetu gde je vlast samu sebe srušila?
 
Pa buni se, al buni se protiv pravih ljudi vozaci i mehanicari dolaze i odlaze a problemi sve veci i veci. Buna protiv pogresnih je gore nego da si cutao.
Znam za tog vozaca, mislim da je on ovde prijavljen kao MAN. On je rekao da su pravili rusvaj jer nisu mogli da ociste za jednim kolegom pa su onda i druga dvojica bacala smece kao protest?!
 
Па ето, тај један је повукао њих двојицу и шта су урадили? Како је решен проблем? Да ли тај трећи баца ђубре и у 1379?
 
Svi su st***... I vozaci i mehanicari i sefovi i direktori i vlast i narod... SVI! Kakav je narod takva nam je i drzava... I nema opravdanja...

Ima samo licnog zalaganja da se izdignemo iz tog proseka i delovanja u pravcu dobrog... Vuksi svaka cast... A ti smradovi kojima je smetalo to sto ih neko opominje da treba da rade svoj dobro placeni posao su najgori moguci primer ljudske bede...
 
1111":598njs07 je napisao(la):
Па ето, тај један је повукао њих двојицу и шта су урадили? Како је решен проблем? Да ли тај трећи баца ђубре и у 1379?
Daleko od toga da opravdavam, čak mi se čini da sam ga ja prvi javno pitao kakav je način da držiš mini kontejner iza sedišta. Ali, oni se vode time, ako ne mogu da očistim za njim da i ja njemu malo bacam da vidi kako je to, tom vozaču da je smetalo smeće prvo ga nebi on bacao, zašto bi mu smetalo dodatno onda? Šta je to, ako su svi lopovi daj i ja da bude da oni vide kako je to?
#1379 je solidan, mislim nema više toga. Inače, taj njihov 1177 je kasnije prebačen na liniju 75 i dobio ga je otac jednog forumaša, kaže da su iz njega izbacili jedan "DŽAK" đubreta, stvarno neke ljude nikad neću razumeti...
 
И то сам читао, него нисам могао линк да нађем. Ето, тог што је почео да баца ђубре одмах по казни на неку линију која му не одговара, или шихту, па би се смирио. Овако ће да добије и Солариса ако 1379 заврши у Мунзеу. Још га и награђују што је од 1177 направио депонију. :roll:
 
Nema ako, završiće pitanje je dana samo kada, upravo je to problematika vrha, jer niko ne menja odredbe firme, a te odredbe idu direktno u korist pojedincima na štetu firme i korisnika!
 
bojan87":3jrikjm9 je napisao(la):
A nas zakon je tako efikasan da i pored svega toga ne smeju da mu daju otkaz.
Ako može samo pojašnjenje ovoga, kako ne mogu da dobiju otkaz ako ne izvršavaju svoje dužnosti, ili ih ne izvršavaju na pravi način?
 
Teoretski mogu da dobiju otkaz. To jeste jedan od zakonskih razlgoa za otkaz. Praktično otkaz može da dobije samo onaj bez protekcije. A i ne verujem da je to uređen sistem u kome se zna red. Verujem da oni na višoj nozi i nemaju pojma o tome kako i šta treba da se radi. A onda ovi na nižoj mogu da se sprdaju kolko oće i da kažu šefe, pukla (Osovina, radilica, crevo, zamajac, bobina, šta god) nije naša krivica, jedva se autobus dovukao do depoa. Ima tu dosta mogućih scenarija :)
 
Eh da je stanje kao što vi pričate, gde bi tim vozačima i mehaničarima kraj bio....
 
becks89":37v6qfyz je napisao(la):
Eh da je stanje kao što vi pričate, gde bi tim vozačima i mehaničarima kraj bio....
Садашње понашање није довољно? :)

Значи могу још горе да се понашају да смеју? Па де ћеш горе од овога? :D
 
E moj druže, lepo je dok si ograničen na "slobodne medije" i glasine. Navešću ti primer da je protiv zakona samo za zadnje 2 godine isterano oko 15 vozača iz jednog pogona, neki su bili i u novinama, ali opet niko ništa ne može pojedinim šefovima. Pročitaj po nekim forumima komentare vozača, trenutno ima dosta momaka na ugovoru.
Upoznao sam i jednog momka, vozača, koji radi za 25.000 (i to kada radi prekovremeno ili noćni rad). Kako pitaš se, preko omladinske zadruge! Radi za nekih 129 dinara po satu, nema pravo na odmor, na bolovanje, nema pravo da kaže ništa u firmi jer odmah sledi otkaz, vozi najgore krševe, menja polaske non stop, menja vozila. Pitam ja tebe jel su to ti idealni uslovi o kojima vi pričate, daleko od toga da možemo generalizovati da su takvi svi. Pričate o nekoj zaštićenosti, a većina njih ne sme da progovori ni reč šefu, jer retko ko od mlađih ima stalni ugovor. Nedaj bože da isključiš vozilo više od 2 puta u mesecu, da prigovoriš nešto, uzmi knjižicu i fajront.
Zato kažem, da je vozačima kao po vašoj priči gde bi im kraj bio...
 
Схвати да то није оправдање да пуше у возилу или причају и куцају поруке током вожње. Око тога се и прича овде, само си ти у покушају да браниш своје колеге скренуо са теме и почео о погонима и шефовима. И да ради за џабе не видим зашто треба да му опростим кршење закона и угрожавање туђих живота!
 
becks89":1qfzbmm6 je napisao(la):
stf":1qfzbmm6 je napisao(la):
Becks,

O čemu ti sad pričaš? Kakve te gluposti imaju veze sa Vukšom, ili bilo kim ovde? Nemoj da banalizuješ priču glupostima. ...

Ja sam jednom prijavio vozača jer je namerno vozio 30 na sat od Ustaničke do Grocke sa novim busem. Da sam agresivniji lik, glavu bih mu otkinuo bezobraznu.

Kakvi te bre bureci spopali.?
Čitao sam pojedine prijave koje su pristigle u pogon Karaburmu, čak znam da je dotični Vukša odbio da dođe u posetu istom pogonu, iz straha valjda, iako je hteo direktor lično da ga ugosti. To za burek i za telefon sam zapamtio, bilo je još tu banalnosti.

Evo sad i ti prijatelju, odakle tebi da je on vozio "NAMERNO" 30km/h, može da vozi u rikverc ako poštuje red vožnje ne znam šta tu nije jasno? Zakonom je propisano na kojim mestima je zabranjeno sporo kretanje, a za autobuse postoji samo pravilo da se ne smeju kretati brzinom većom od 50km/h. Pomenut je Vukša (C.S.I), on je dobio batine iz nekih drugih razloga, ali verujem da on ne sme da uđe u autobus slobodno kao i svi mi drugi, a to mu prosto u životu nije trebalo. Razumem potrebu za poboljšanjem prevoza, evo i ja radim na istom cilju pa se opet nikom nisam zamerio, ili bar ja to mislim :D


@becks89
Možda ne bi bilo loše da proveriš neke činjenice pre nego što počneš da iznosiš svoje maštarije po forumu.
Sve moje prijave imaju jaku zakonsku osnovu bez koje prijavljivanje bilo čega ne bi imalo ikakvog smisla. Još jednom napominjem - prijave se ne zasnivaju na internim pravilnicima GSP-a, već imaju isključivo zakonsku osnovu.
Shodno tome nikako nisam mogao da prijavim da "vozač jede burek u autobusu" ili "sedi na instrument tabli i priča na mobilni telefon" obzirom da navedene stvari ni jednim Zakonom ili Odlukom nisu definisane kao nedozvoljeno ponašanje. Shodno tome, nikada nisam podneo takve prijave.
Najotvorenije mogu da kažem da se moje prijave upućene zvaničnom GSP-u tiču isključivo nepropisno obeleženih vozila, korišćenja mobilnog telefona u toku vožnje i prisustva drugog lica u vozačkom prostoru. I takođe otvoreno mogu da kažem da prijava koje sam naveo ima ekstremno puno, do 50 u danu. I to ne jer dokono stojim na jednom mestu i sačekujem vozila, već jer popisujem sva vozila u prekršaju koja prolaze pored mene dok sam u gradu svojim poslom.
Takođe tu postoji još nebrojeno puno prijava koje se tiču stvari oko nepoštovanja reda vožnje, pa sve do tehničke neispravnosti vozila, ali se one rešavaju specijalnom procedurom (ne preko GSP-ovog office maila) ili preko nadležne inspekcije.
Ono što bi i tebi bilo verovatno interesantno je da su se pojedini vozači obratili meni kada su imali problema sa vozilima ili kada su imali problema na trasi svojih linija (gotovo potpuno neispravne kočnice, problem sa menjačem (što je redovno upisivano u listu kvarova, ali ništa nije preduzimano), šahtovi bez poklopca na putu, rasveta saobraćajnica koja ne radi...) i sve je rešeno.
Takođe se nikada nisam postavljao kao sudija, što vidim da ti voliš da radiš. Ja prijavim ono što vidim, a na drugima je da posle utvrđuju činjenice i primenjuju mere koje smatraju da su neophodne.

becks89":1qfzbmm6 je napisao(la):
Prvo ne pise cija je prijava, drugo za identitet te pitaju samo ako se radi o tezim povredama zakona. Trece mrzim kad me ljudi prave ludim, pre nego sto je popio batine nije dosao na Karaburmu, iako je obecao, a u Dorcol moze i bilo ko drugi da udje tu su i drugi organi, ni u Zemunu nije bio odmah da znas. Cetvrto sta ja imam sa tvojim prijavama, sta meni ima da smeta?

Treća i veoma bitna stvar - zamolio bih te da ne lažeš. Nikada i nikome u SP "Karaburma" nisam obećao da ću doći iz najjednostavnijeg razloga što sa tim pogonom nemam nikakav kontakt. Još manje me je neko iz pogona zvao i ugovarao sastanak. I najmanje od svega se plašim SP "Karaburma" (!?)
Bio sam pozvan samo u SP "Zemun", gde još uvek održavamo redovne sastanke (ali, opet on "ni u Zemunu nije bio odmah da znas") . Takođe sam bio pozvan i u SP "Novi Beograd" i odazvao sam se pozivu.

U potpunosti nastavljam saradnju sa zvaničnim GSP-om, sa vozačima, sa inspekcijom i svim drugim koji mogu i žele da utiču na poboljšanje javnog prevoza u gradu.
 
Vrh