Šta je novo?

Beton hala

Tako bespotrebno na tom mestu...

Treba nam dobra veza obale sa Kalemegdanom, a ne ovakvo eksperimentisanje...
Razumem ja vas da volite ovako "cudna" resenja, ali to ne mora da bude bas kod Kalemegdana...

O motivima zasto se nekome svidja ovo ili ona budalastina od naucnog centra ne mogu da govorim... Ukusi se razlikuju, sve je to ok, ali moramo ipak biti umereni u svim nasim ekstremima, a ovo je definitivno ekstremno resenje za tu lokaciju...
 
Решење је апсолутно непримерено овом месту
 
mekbejn":2i5n0kcn je napisao(la):
142120_prva-nagrada-japan_f.jpg


bg-beton-hala.jpg

Sada bolje razumem zasto je Djilas navijao za ovaj japanski projekat u ziriju.

Zeleo je projekat po svojoj meri: Djilas: Tajfun ili tajkun? :D :p
 
Poražavajuće je videti da jedan deo članova ovog foruma zaista podržava gradnju japanskog rešenja ili rešenja domaćeg tima...

Rešenja bi svojim izgledom izvršila neoprostivo vizuelno zagađivanje okoline Kalemegdana i obale Save, a japansko rešenje je uz to i potpuno beskorisno i suludo nefunkcionalno. Te silne rampe bi uglavnom zvrjale prazne jer bi malo ko imao želju da se muva po tom čeliku/betonu u blizini tako lepih mesta kao što su Kalemegdan i obala reke, a iskustvo nam govori da bi te rampe ubrzo postale ruglo išarano grafitima, pune otpadaka i javni wc na otvorenom, nešto poput podnožja železničke stanice Nbg ili donjih nivoa Mostara....

Da citiram post od pre nekoliko meseci:
"I dalje ne kapiram zašto neki smatraju da je dobra ideja nakalemiti na brdo na kome se nalazi Kalemegdan neku novokomponovanu rampu/most sa pristaništa. Cilj bi valjda trebao da bude upravo suprotan, da se uz minimalnu intervenciju, koja ni u kom slučaju nesme narušiti izgled tvrđave i brda na kome se uzdiže, napravi veza pristanište - Kalemegdan.
Uz minimalna ulaganja može se na postojećim tramvajskim šinama uvesti stalna, česta mini-linija od okretnice na pristaništu do one okretnice na Dorćolu kod zoo vrta, pomoću koje turisti i ostali mogu da se brzo popnu na nivo Kalemegdanske tvrđave, ili da siđu na pristanište... Može se ubaciti i dodatna stanica kod francuske ambasade, turistički punktovi kod svake stanice, stalci za promotivne flajere TOB-a u svaki od tih tramvaja, itd."
 
ма најбоља је комбинација Зидаревог пешачког моста и организације саобраћаја и Зексовог пројекта Београдске терасе (без ветреањаче).
за оне који се не сећају пројеката:
44_2.png

44_3.png

rrrsxs.jpg

2agrdd2.jpg

t5jgvt.jpg

2nsuja9.jpg
 
Bobb":139abnuf je napisao(la):

Неко рече да је непознати архитекта без било каквих озбиљних референци...и остаде жив

Џони,ја Зексов план никако не могу да сварим у просторном смислу иако је почетна замисао сасвим добра. Да не дужим причу,оваквим решењем је "крезавости" Карађорђеве додао још једну димензију ка реци.

Спот :) +
 
spatiotecte":1gbba12g je napisao(la):
Bobb":1gbba12g je napisao(la):

Sto vise gledam ove rendere na konkursima, sve se vise pitam da li je takcmicenje u arhitekturi ili u prikazu vestina u photoshopu...

I MARKETINGU. Prikazi vesele ljude u setnji i na biciklima, decu sa balonima, ponekog zmaja ili avioncic (OK, sada vidim da moze i vatromet) ne bi li tako "prodao" zgradu koju si isprojektovao. Malo Dalija a malo Voje Stanica:

http://www.kudazavikend.com/files/1084/normal/Vojo_Stanic_038.jpg

PS Sto se tice Zeksovog plana, ovaj deo na beton-hali bi mnogo radje video sa druge strane reke, kao nekakvo prosirenje MSU ili kompleks muzeja a beton halu, ako je vec spomenik stare industrijske arhitekture, lepo srediti i to je to. Eventualno u onom delu sa druge strane pruge napraviti ljudski parking da taj deo grada moze da prima posetioce i turiste.

Sto se tice Karadjordjveve, tu sam za postovanje onoga sto je tu poceto i kako su predjasnje generacije namenile toj ulici da izgleda, ova struktura previse "guta" te stare zgrade.

Za taj prostor je trojstvo Kalemegdan - Beton Hala - Karadjordjeva (naravno lepo sredjena) vise nego dovoljno. Karadjordjevu samo lepo obnoviti/restaurirati a par rupa na kojima nema vredne stare gradnje (mada se i tu moze obnoviti nesto ako je bombama sruseno i postoje dobre fotografije?) popuniti gradjevinama koje gabaritski ne gutaju ove druge a opet ne imitiraju neki "starinski" stil. Isto bih uradio i gore na Kosancicevom vencu i tacka. Bez puno mudrovanja i izivljavanja sa postovanjem starog ali bez kicerske imitacije istog, cini mi se da bi to bilo najefektnije.
 
JohnyBgood":wxmjxc3i je napisao(la):
Grom je realna opasnost, zato postoje gromobrani.
Погрешно сам се изразио. Требао сам да питам: Зашто би ту ударио? Заште но у Бранков мост, који је цео челични, и још изнад воде?
Челик је већ деценијама основа архитектуре. На крају крајева, када је невреме, нема готово никог ни на улицама, а камоли на Калемегдану.
JohnyBgood":wxmjxc3i je napisao(la):
slazem se sa prethodnim stavovima da u izvedbi ovo nema sanse da izgleda ni priblizno ovako kao na slici...
Зачудио би се шта данас све може да се уради. Може буквално све. Не бринем ја претерано о томе.
JohnyBgood":wxmjxc3i je napisao(la):
ovakvoj konstrukciji apsolutno nije mesto tu,.
Felix55":wxmjxc3i je napisao(la):
Rešenja bi svojim izgledom izvršila neoprostivo vizuelno zagađivanje okoline Kalemegdana
Feanor":wxmjxc3i je napisao(la):
Tako bespotrebno na tom mestu...
orion":wxmjxc3i je napisao(la):
Решење је апсолутно непримерено овом месту
Различито гледамо на то, шта је примерено овако вредном простору, а шта не. Мој лични став, је да вредне локације заслужују архитектонски вредне објекте. Свака просечност је вређање и непоштовање тог простора.
Feanor":wxmjxc3i je napisao(la):
O motivima zasto se nekome svidja ovo ili ona budalastina od naucnog centra ne mogu da govorim...
Felix55":wxmjxc3i je napisao(la):
Poražavajuće je videti da jedan deo članova ovog foruma zaista podržava gradnju japanskog rešenja ili rešenja domaćeg tima...
Мени је са друге стране, поражавајуће да је велики број људи много заостао упогледу дизајна. А са друге стране, наши дизајнери харају Европом и светом. Овде не могу, јер би их вероватно кастрирали.
Ово нису тридесете године 20 века, помирите се са тим.
JohnyBgood":wxmjxc3i je napisao(la):
Za taj prostor je trojstvo Kalemegdan - Beton Hala - Karadjordjeva
Слажем се. Али размисли сад о мом ставу. Управо због те вредности локације, она заслужује само архитектонски вредне објекте. Свака просечност уназађује и деградира такав простор, зар не? Свака просечност је непоштовање. Такође, сматрам да авангардна и смела решења заправо наглашавају различитост. Калемегдан наглашава Бетон халу, а она Калемегдан.

Замисли ентеријер своје дневне собе са маркираном гарнитуром. Треба да купиш сточић. Да не би "угушио" гарнитуру ти купиш обичан сточић. Не иде, зар не? Мораш да купиш такође врхунски комад намештаја, или деградираш простор. Надам се да разумеш поређење. :)
 
Opet taj naš prokleti palanački mentalitet. Do skora sa mostom, eto sad opet im smeta nešto što ispada iz šablona.
Ja sam, iskreno, bio ubeđen da su Fujimotu ovi naši dali nagradu samo za potrebe propagiranja svoje vlasti, koja je, eto, otvorena za svet i nove ideje. Na pamet mi nije padalo da će se nešto i pokrenuti u ovom pravcu. Možda je i ovo sad samo jeftin predizborni trik, ko će ga znati.
Inače bih voleo da vidim neki detaljniji nacrt ovog rada, čini mi se da među tim silnim spiralama ima i dosta komercijalnog sadržaja koji bi donekle opravdao ovu zbrku.
 
Kalemegdan ne bih poredio sa markiranom garnituraom nego nekim jako upecatljivim komadom koji daje pecat celoj sobi. Recimo, neka velika i lepa slika Marka Sagala ili Dalija. Onda po meni SVE drugo u toj sobi mora da bude na visokom nivou ali da se NE TAKMICI ili GUSI glavni motiv.

Niko se ne zalaze za prosecnost u Karadjordjevoj (odakle uopste ta imputacija?), samo za gabarite koji ce staro postovati, a i takva arhitektura moze da bude i-tek-kako vrhunska. Beton hala je spomenik koji je zasticen i po meni joj na krovu nikako ne stoji nesto ovako, kao sto u sobi sa jednom vrhunskom slikom na zidu ne ide nekakva ultra-moderna ali vristeca garnitura. A to da je u blizini Kalemegdan jos dodatno govori protiv uvodjenja jednog ovakvog oblika bas tu.

Naravno, ova spirala jeste interesantan oblik i nisam protiv agresivnih ("vristecih") oblika kao takvih, i vristanje je vrlo primereno i cak pozeljno u nekim okruzenjima (recimo koja vape za glavnim motivom) ali ovde jednostavno mislim da to nije slucaj.

PS Meni kad idem mostom svetiljke daju bar neku sigurnost da ce u njih grom pre da tresne. Sto me sad navodi na pomisao da u ovom resenju svetiljke nisu prikazane. Jasno je da je to tehnicko pitanje ali se u kontekstu ovog resenja stvarno postavlja pitanje kako bi ih postavili i koliko bi se ovaj Dalijevski izgled promenio. Jasno mi je da se ove nize mogu osvetliti sa ovih gornjih ali ove na vrhu?

PPS Ima neceg radikalno konceptualnog i provokativnog u ideji setnje u krug spiralama, u potpunom mraku i bez ograda... :D
 
spatiotecte":3nxf86gd je napisao(la):
Ovaj grad voli spirale, UMT+SMT, sada Fujimoto. :D
:lool: Београдски урбанизам у малом.
JohnyBgood":3nxf86gd je napisao(la):
Niko se ne zalaze za prosecnost u Karadjordjevoj (odakle uopste ta imputacija?), samo za gabarite koji ce staro postovati, a i takva arhitektura moze da bude i-tek-kako vrhunska
Импутација је дошла временом, после десетине и десетине коментара на овом форуму. Све што иоле искаче из београдског сивила и шаблона је попљувано, потпуно невезано за габарит. Не уклапа се, па се не уклапа. Па и не треба да се уклапа ако је врхунско дело.
Искрено, не могу да замислим, шта би од модерне архитектуре могло да се изгради у Карађорђевој а да се не дочека на нож и колац? А да буде архитектонски вредно. Зар не?
JohnyBgood":3nxf86gd je napisao(la):
Naravno, ova spirala jeste interesantan oblik i nisam protiv agresivnih ("vristecih") oblika kao takvih, i vristanje je vrlo primereno i cak pozeljno u nekim okruzenjima (recimo koja vape za glavnim motivom) ali ovde jednostavno mislim da to nije slucaj.
То се само различитост у ставу између нас двојице. Неко је постовао давно, неку надоградњу барокне зграде у Немачкој, са ултрамодерним спратом. То је попљувано. Видиш, мени је то врхунско поштовање старог дела зграде. Толико се разликују да наглашавају једно друго. Управо та агресивна разлика и наглашава обе зграде истовремено. Такав је случај и са овим спиралама. Оне су толико различите од окружења, да га додатно наглашавају. Карађорђева и Калемегдан ће још више доћи до изражаја, како колоритом, материјалима, тако и формом. Једно не искључује друго. :)
JohnyBgood":3nxf86gd je napisao(la):
Ima neceg radikalno konceptualnog i provokativnog u ideji setnje u krug spiralama, u potpunom mraku i bez ograda... default/big_smile
Постоје разне врсте осветљаја пешачких стаза из самих ограда и гелендера. Највише спирале би могле бити тако осветљене, па ко жели дискрецију, иде горњим, ко жели да све види, иде доњим стазама. ;)
 
JohnyBgood":26tmlejt je napisao(la):
Ima neceg radikalno konceptualnog i provokativnog u ideji setnje u krug spiralama, u potpunom mraku i bez ograda... :D

Ево ти плус. :gobb:
 
sizif":ow1d3zh1 je napisao(la):
JohnyBgood":ow1d3zh1 je napisao(la):
Ima neceg radikalno konceptualnog i provokativnog u ideji setnje u krug spiralama, u potpunom mraku i bez ograda... :D

Ево ти плус. :gobb:

Teorija zavere drugari, hoce da se setamo u krug ko lavovi u kavezu. :D
 
spatiotecte":2uftrsf1 je napisao(la):
sizif":2uftrsf1 je napisao(la):
JohnyBgood":2uftrsf1 je napisao(la):
Ima neceg radikalno konceptualnog i provokativnog u ideji setnje u krug spiralama, u potpunom mraku i bez ograda... :D

Ево ти плус. :gobb:

Teorija zavere drugari, hoce da se setamo u krug ko lavovi u kavezu. :D

Ili misevi u lavirintu, tolike staze a samo 3-4 izlaza od kojih jedan zavrsava u vodi
:D :D :D

PS Mozda ovo resenje treba zvati "Lutrija Zivota", od onih koji prezive setnju stazama bez ograda neki zavrse kod "Pobednika", neki u kaficima beton-hale, a neki u reci. Danteovski.

PPS Da ne bude zabune, meni se ovaj koncept zapravo SVIDJA (svejedno sto imam nedoumice o tome kako bi to izgledalo u stvarnosti), i jako bih voleo da vidim nesto ovako kod novog mosta u produzetku Nemanjine, kako usisava pesake i bicikliste sa obe strane (mozda i sredine ako je na njoj stanica metroa?) i u spiralama ih spusta na kej a i ka zgradi stare Z.St. Jasno mi je da bi se Japanac tome verovatno opirao ali bi to po meni jako dobro selo u taj prostor kome ce trebati neki centralni motiv i nesto vizuelno interesantno. Na beton-hali mi to izgleda kao pundja sa par siski preko lica. Beton hala je jedna stara, jednostavna i ultra-utilitarna industrijska gradjevina/dama kojoj to ne stoji.
 
Vidim da se ponavljaju renderi japanskog rešenja na kojima se objekat (koja je to vrsta građevine?) vidi samo iz vazduha.

Ako bude realizovan, mi ćemo ga gledati uglavnom sa zemlje: sa šetališta na drugoj obali, sa reke, sa Kalemegdana, sa Brankovog mosta...

Ako neko ima rendere japanskog rešenja sa pogledom iz "žablje perspektive" bio bih mu veoma zahvalan ako bi ih ponovo postavio. Zanimaju me gabariti - onako kako bi smo mi gledali objekat svakog dana. Ja nemam toliko često priliku da nadlećem Stari grad :D
 
Koliko znam nema rendera iz zablje perspektive.Verovatno jer bi brdo hipika protestovalo jer kvare vizuru na kalemegdan :rolleyes:

Zanimljiv mi je i predlog naseg arhitekte da se produzi beton hala do onog bedema kod Nebojsa Kule da bi se dobilo 5000 kvadratnih metara prostora.Opet cemo dobiti odvajanje setalista(Kalemegdana) od reke.
 
Skeptik sam oko cene od 25 miliona evra, u uslovima konkursa je trebalo da se projektuje parking od 800 mesta a Fujimoto-ovo resenje predvidja ukopavanje parkinga na 2 nivo-a. Tako da sama izgradnja parking-a bi vec kostala toliko, a gde je ostalo, rampe, gnezdo... itd?

Ukopavanje parkinga je nesto sto drasticno povecava cenu, ja sam na konkursu ponudio resenje gde parking nije ukopan i u proracunu sam stigao do cene od 26 miliona evra a vukli smo cene dole kad smo racunali.
 
vucko":gaiphfa2 je napisao(la):
Koliko znam nema rendera iz zablje perspektive.Verovatno jer bi brdo hipika protestovalo jer kvare vizuru na kalemegdan :rolleyes:

Zanimljiv mi je i predlog naseg arhitekte da se produzi beton hala do onog bedema kod Nebojsa Kule da bi se dobilo 5000 kvadratnih metara prostora.Opet cemo dobiti odvajanje setalista(Kalemegdana) od reke.


Pa, upravo zato je i trebalo da naprave i objave i takav render, jer ovo što predstavljaju retko ko će moći da vidi, osim na televiziji i internetu :)

A za produženje BH - pa ima mesta do "Bela Viste" , tu je kraj onog betonskog bedema postavljenog između dva rata, i tu počinje austrugarski bedem od opeka. Pojas od pruge do reke je znatno uži.
To je ono mesto na kojem je nedavno proširena biciklistička staza na račun jednog koloseka.
Ideja bi podrazumevala i proširenje obale na račun Save.
 
spatiotecte":2evz2umo je napisao(la):
Skeptik sam oko cene od 25 miliona evra, u uslovima konkursa je trebalo da se projektuje parking od 800 mesta a Fujimoto-ovo resenje predvidja ukopavanje parkinga na 2 nivo-a. Tako da sama izgradnja parking-a bi vec kostala toliko, a gde je ostalo, rampe, gnezdo... itd?

Ukopavanje parkinga je nesto sto drasticno povecava cenu, ja sam na konkursu ponudio resenje gde parking nije ukopan i u proracunu sam stigao do cene od 26 miliona evra a vukli smo cene dole kad smo racunali.


Дај да видимо! :)
 
Delija":30eomt02 je napisao(la):
spatiotecte":30eomt02 je napisao(la):
Skeptik sam oko cene od 25 miliona evra, u uslovima konkursa je trebalo da se projektuje parking od 800 mesta a Fujimoto-ovo resenje predvidja ukopavanje parkinga na 2 nivo-a. Tako da sama izgradnja parking-a bi vec kostala toliko, a gde je ostalo, rampe, gnezdo... itd?

Ukopavanje parkinga je nesto sto drasticno povecava cenu, ja sam na konkursu ponudio resenje gde parking nije ukopan i u proracunu sam stigao do cene od 26 miliona evra a vukli smo cene dole kad smo racunali.


Дај да видимо! :)

Evo mog rada (3D model radio Zexland)
Imajuci u vidu da 2/3 povrsina konkursnog zadatka cine parking garaza, dakle neverovatnih 22 600m², isao sam realnom racunicom da grad nema finansije da ukopa toliku povrsinu parking mesta i to jos u nepovoljnom tlu, i predlozio resenje gde su nivo-i parkinga sakriveni iza komercijalnog i izlozbenog prostora. (dali su nam kartu sa detaljnom analizom tla i veoma je nepogodna za gradnju)

Mogao je i moj projekat da bude manji za 2/3 kao pobednicka resenja ali cemu to kad nijefinansijski realno ni malo.
Ne razumem kako mogu izjaviti cene od 25 miliona evra za 36000 kvadrata od kojih je veci deo pod zemljom. Ko god se razume u gradjevinu moze da potvrdi da izgradnja jedne podzemne betonske kade od 22600m² kosta basnoslovno skupo.

Zato sam zeleo da budem realan u svom projektu i ne da se igram photoshopom i prikrijem realnost.

Spustanje sa kalemegdana sam resio tako sto je moguce uz visecu rampu koja ide sve do reke ili putem stepenica, a penjanje se vrsi liftovim, pokretnim stepenicama i postoji jedna rampa za invalide koja ide duz cele pasarele/mosta do Kalemegdana.

Zeleo sam da povezem Kalis i Savu lakom strukturom koja uz par elegantnih skokova premoscava ceo kompleks a njen moderni krov bi cinio nastresnicu za tramvaje koji bi imali stanicu ispod a tu bio i ulaz celog izlozbenog prostora i shopping mall-a.

Viseca pasarela se zavrsava na jednu lebdecu platformu iznad Save gde je bio planiran kafic sa pogledom na reku.

Levo i desno krilo cine izlozbeni prostori i lokali trznog centra a ispod svega toga se nalaze parking mesta na vise nivo-a, potpuno nevidljiva sa reke.
Duz celog objekta postoji jedna terasa koja sa jedne strane gleda na Savu a sa druge omogucava direktni pristup u lokale i trzni centar.


































 
Vrh