Šta je novo?

Beton hala

Savski amfiteatar zaboravi u narednih 10ak godina, sigurno, a i kad pocne sredjivanje i gradnja trajace godinama i godinama kako to ovde inace ide. Steta, takav i toliki prostor ostace jos dugo najveci trn u oku ovog grada, nazalost.

Nema sta da se gradi... Sljunkare se premeste dalje od grada ne interesuje me gorivo brodova koji nose sljunak to mora da bude prioritet...

Sine se povade pa u staro gvozdje... Vagoni se iseku, sta moze reciklira sta ne na otpad...

Pokosis travu, zalivas i imas bar zelenilo umesto gradskog rugla u samom srcu grada...

Nista od toga ne zahteva veliku lovu... Kostalo bi manje od renoviranja bulevara...
 
..........а могли би за почетак Београђани да престану бацати ђубре у Саву па би те обале и личиле на нешто.....сви нешто пљују, а онда се окрену и зафрљаче флашу у реку.....

Ко год је скупљао туђе ђубре, тај зна да никакво комунално предузеће не може да стигне да сакупи толико баченог ђубрета/h. Ја, који одржавам путни појас испред дворишта морам сваки дан барем једанпута да прођем и покупим разне туђе слине, паклице, омоте од чоколадица, сокиће, пиво, јогурт, чипс.....
 
Kad sam pomenuo 10ak godina nisam pomenuo u kontekstu da ce za to vreme prostor biti sredjen, vec da se nista nece ni pocinjati za to vreme. Sine i vozove smo vec apsolvirali na stranicama za amfiteatar tako da je to daleko zakukuljanije i zamumuljanije nego sto Feanor misli. Bilo bi fantasticno kad bi se problem amfiteatra resavao potezima preko noci :). Od toga nazalost nema nista.
 
БЕОГРАД
Облак повезује реку и град
Седам месеци после конкурса на коме су додељене две прве награде решењима Соу Фуџимота и Бранислава Реџића, одлучено је да ће рад Јапанца бити основа за повезивање Калемегданског парка и Савског пристаништа

prikaz----4.jpg

Вредност Фуџимотовог пројекта је 25,5 милиона евра и још није одлучено да ли ће га град самостално финансирати

Спирални облак од челика између Бетон хале и Калемегданског парка повезаће град и реку. Постојећа трамвајска траса и окретнице остају на садашњој локацији, а у истој равни планиран је централни трг. Посетиоцима ће на располагању бити и мноштво продавница, галерија, ресторана, зелених површина, паркинг... Све то је предвидео јапански архитекта Соу Фуџимото, који је у мају на међународном архитектонском конкурсу поделио прву награду са колегом Браниславом Реџићем, од чијег се решења практично одустало. Идејни пројекат Јапанца послужиће као прва фаза уређења тог дела савског приобаља. Изградња око 20.000 квадрата комерцијалног и 26.000 квадрата са парковима и паркинзима требало би да почне 2013. године, а потрајаће између 18 и 24 месеца, каже Дејан Васовић, градски архитекта.

– Измене плана детаљне регулације Косанчићевог венца је у току и планска комисија је прихватила да се делови и Фуџимотовог и Реџићевог решења уграде у план. До краја године би требало да се изради техничка документација, а градња започне следеће – истиче Васовић.

Од маја до децембра прошле године обојица архитеката имали су задатак да разраде идеје, евентуално направе комбинацију оба рада или понуде неко треће решење како би се дошло до пројекта према којем ће се зидати на тој локацији. Оба аутора све време су тврдила да су пројекти дијаметрално супротни и да њихова комбинација није могућа. Стручна јавност питала се зашто је жири доделио две једнако вредне прве награде, по 25.000 евра, имајући у виду чињеницу да се идејна решења не могу помирити и да ће већање о избору коначне верзије само одузети драгоцено време.

Идејно решење Реџићевог тима којим је освојио прву награду, и пешачким мостом са ресторанима, музејом, продавницама повезао Савско пристаниште и Калемегдански парк, више није у игри. Реџић је у последњој верзији, дорађеној после конкурса, понудио да се Бетон хала продужи за око 5.000 квадратних метара према кули Небојша. На месту где се сусрећу историјски бедем и индустријски кеј Реџић је планирао степенице као везу са реком. Оне би биле гледалиште јер је у води замишљен брод театар. Такво Реџићево решење резервисано је за другу фазу, а када ће и хоће ли бити реализована засад се не зна.

– То зависи од потражње комерцијалног простора – каже Васовић.

Вредност Фуџимотовог пројекта је 25,5 милиона евра и још није одлучено да ли ће град самостално стати иза тог пројекта или ће бити изабран другачији модел финансирања.

– Када на дневни ред дође изградња град ће одлучити хоће ли неко осим њега учествовати у финансирању. Та локација је београдски драгуљ и сигурно је да ће владати велико интересовање. Закон о јавно-приватном партнерству је у процедури и када се он усвоји отварају се нове могућности финансирања – сматра Васовић.

Д. М.

-----------------------------------------------------------

Ушће и тврђава неће бити заклоњени

На питање шта ће рећи колегама које оспоравају изабрано решење јер тврде да ће оно заклонити визуре према Ушћу и тврђави, Дејан Васовић одговара да су кроз приказе оба рада аутори показали да их не заклањају, већ, напротив, унапређују.

– Сва евентуална спорна питања биће решена кроз процедуру измене плана у којој ће учествовати сви, а посебно Републички и Градски завод за заштиту споменика културе. Токијска филијала консултантске куће „Ове Аруп”, једне од најбољих у свету, рекла је да Фуџимотово решење може да се изведе и стала је иза процене трошкова. У комуникацији са таквим компанијама све достављене информације су обавезујуће па тако и подаци о могућности извођења и процени вредности пројекта – изричит је Васовић.

објављено: 12.01.2012

Izvor Politika
 
Ova slika sa lebdecim stazama ima neki smek ali zamislim to sve uradjeno u betonu i sa milion betonskih stubova i prosto mislim da bi izgledalo jezivo. Ovo je samo nadrealna slika.
 
sta god oni stavili, opet ce biti suma stubova ispod i to uopste nece liciti na ovu sliku.
 
Mozda poteraju i LRT tuda?

Ubiju dve muve jednim udarcem,a i dobimo rolerkoaster :D
 
Homer Jay":11b32xg2 je napisao(la):
Hm, u tekstu piše da će "oblak" biti od čelika, a ne od betona...

Zivo me zanima kako ce onda da te stite od udara groma? OK ako si na nizem nivou imas Faradejev efekat ali ako si gore na.... si.

Ponavljam da izgleda interesantno ali mi nije za tu lokaciju, a sad nesto razmisljam o funkcionalnosti. Kuda sve te staze idu i ko normalan bi tuda prosao vise od jednom? Prvi put iz radoznalosti OK, ali obilaziti spiralne krugove cisto onako iz rekreacije, mozda samo dzogeri :D

O ciscenju snega da ne govorim ali sigurno najzastrasujuci aspekt je da planiraju da konacno resenje bude hibrid dva resenja koja nemaju nista zajednicko. Da na kraju ne bude Franken-hala...
 
Надам се да тако нешто неће никада бити направљено у подножју Калемегдана. Зашто морају да униште цело историјско језгро Београда својим експериментима. Чему уопште служи то гнездо? Ако хоће да повезују Калиш и обалу нека направе пешачки надвожљак у цигли или камену да се уклопи са остатком и то је то.

Ово ће далеко више наружити Келемегдан од оног новог насеља на простору Бека. Насеље се не наслања на саме зидине. Надам се да ће свесни грађани спречити овакав ужас и уништавање погледа са најлепшег шеталишта у БГу.
 
Komercijalni prostor,to je carobna rec.Jos napravis pesacki most,pa napravis soping ultra zonu beton hala-usce.
 
JohnyBgood":2p3gjcil je napisao(la):
Zivo me zanima kako ce onda da te stite od udara groma? OK ako si na nizem nivou imas Faradejev efekat ali ako si gore na.... si.
A када је гром ударио тако ниско?
JohnyBgood":2p3gjcil je napisao(la):
Kuda sve te staze idu i ko normalan bi tuda prosao vise od jednom? Prvi put iz radoznalosti OK, ali obilaziti spiralne krugove cisto onako iz rekreacije, mozda samo dzogeri :D .
Па свако ко иде до реке. Хтео не хтео, то ти је најближи, најбезбеднији, најчистији пут са најлепшим погледом.
JohnyBgood":2p3gjcil je napisao(la):
O ciscenju snega da ne govorim
Суграђани ионако за време снега много мање посећују сам Калемегдан, а обале реке тек понеко. До воде је увек хладније и не знам коме је до шетње кејом?
JohnyBgood":2p3gjcil je napisao(la):
ali sigurno najzastrasujuci aspekt je da planiraju da konacno resenje bude hibrid dva resenja koja nemaju nista zajednicko. Da na kraju ne bude Franken-hala...
У тексту пише да неће спајати два решења, јер аутори не пристају на то. О томе сам говорио од почетка, али увек има неко паметнији.
vranac":2p3gjcil je napisao(la):
Надам се да ће свесни грађани спречити овакав ужас и уништавање погледа са најлепшег шеталишта у БГу.
Поглед се не нарушава ни из које перспективе. ДА си погледао рендере, то би ти било прво очигледно.

На страну то, што нпр. ја лично не мислим да овако нешто уништава Калемегда, већ га обогаћује.
 
Ako uopšte budu gradili ovo, verujem da će se opredeliti za javno-privatno partnerstvo. Kad mogu pijace, može i Beton hala.

Sad kada gledam ovaj render iz "Politike" zamišljam koliko bi zapravo ovaj "oblak" bio lepa pristupnica jednom pešačkom mostu u produžetku :)
 
Grom je realna opasnost, zato postoje gromobrani. A ume i da udari jako nisko, a koliko ga dodatno moze privuci jedna ogromna i ovlazena metalna konstrukcija ne znam (odbiti ga sigurno nece). Uzgred, kad je covek na vrhu ove spirale i nije tako nisko.

Par vesti o niskim udarima groma samo iz ove godine:
http://www.novosti.rs/vesti/srbija.73.html:332065-Fudbalera-ubio-grom-na-terenu
http://pressonline.rs/sr/vesti/hronika/story/162691/Grom+ubio+devojčicu!.html

Naravno, izgleda nas ima kojima je zabavna setnja u krug, i tu ja nemam nista da kazem, de gustibus non disputandum est. ;)

PS Uz to sto ovakvoj konstrukciji apsolutno nije mesto tu, slazem se sa prethodnim stavovima da u izvedbi ovo nema sanse da izgleda ni priblizno ovako kao na slici. Samo zamisliti ograde za pesake itd. Jos kad nasi majstori to "prilagode" po sistemu "ma daj par spiralnih staza da zabasurimo prostor koji smo capili dole" ispasce tragicno...
 
Пошто сам гласао за Јапанца, мислим да не треба посебно истицати да сам задовољан смелом одлуком градских власти да на крају стану иза овог атрактивног, ваздушастог и за мене заводљивог пројекта. Мислим да ће он итекако обогатити визуру Београда, а као што је већ истакао СТФ сасвим је јасно да он не угрожава Калемегдан, нити залази у њега.

Ко мисли да ће морати силно да се озноји силазећи низ "траке", треба само пажљивије да погледа пројекат и уочи дискретна степеништа која олакшава и убрзава пењање, односно силазак, онима што мрзе спиралну шетњу (а замислите диван осећај кружне шетње током кога вам се непрестано смењују слике Ушћа, Калемегдана, Косанчићевог Венца, мостова на Сави и Новог Београда).
 
Ne kazem da nije interesantna konstrukcija, ali dodaj tim "diskretnim" stepenistima i stazama gelendere/ograde i puno ce manje poeticno da izgleda.

Drugo, ima u tom gnezdu gomila staza i ogroman broj njih na gleda ni nasta drugo nego na druge staze koje su ili malo ispod ili iznad. Ko bi uzivao u setnji njima? To bi mi imalo smisla da u je u sredini nekakav izdubljeni i ultra-moderni soping mol sa nekakvim vodoskocima i sadrzajima i sa unutrasnje strane. Ali ovo ce da sedi na krovu beton-hale koju nece valjda rusiti da bi pravili te lokale. Trece, nikako da provalim kuda ove staze na samom vrhu i u samoj sredini vode? Meni se cini nigde, ali ako cemo tu da izlazimo radi vidika, vec ga imamo sa Kalemegdana a i sa vrha beton-hale tako da se tu nista novo ne doprinosi. Sve u svemu, interesantan projekat ali za neki drugu lokaciju i sa mogucnoscu interesantnijeg osmisljavanja unutrasnjosti.

Kako idem kroz zivot i gledam razna arhitektonska resenja mislim da bi mnoge "rendere" trebalo zvati "Salvadorima". Zato sto render kao rec implicira da bi to tako izgledalo u stvarnosti, ali su to ipak kompjuterski generisane slike koje imitiraju stil Salvadora Dalija, tako da bi "salvador" bilo intelektualno postenije.
 
JohnyBgood":fsjbio6a je napisao(la):
... nikako da provalim kuda ove staze na samom vrhu i u samoj sredini vode?...

Имаш пре 6-7 страна одличне рендере које је поставио Хомер на којима се види да стазе из гнезда избијају на најразличитије стране, тако да сама конструкција представља својеврсну жижу у коју се сабирају путићи са савске обале, Калемегдана, Косанчића, Карђорђеве...). Што се тиче односа пројектованог и реализованог, Мост на Ади је доказ да се данас замишљено итекако верно може спровести у материјално. Ма, кажем ти, све више ми се свиђа овај Фуџимотов "трип". Храбар је и није без смисла. Дефинитивно није провинцијалан.
 
Uzgred receno,zao mi je sto nema gradologije,ona je bas imala dobre intervjue koji su fino dopunjavali ovaj forum,pogotovu je bio dobar onaj sa Fudzimotom gde je i sam rekao da nikada nece pristati na kompromis oko arhitektonskog resenja.
 
Za ovako nesto treba ipak malo covek da odstupi i da napravi pauzu da svari ideju. Prvi put kad sam videla ovaj model, ne da mi se nije uklapao nego je strcao bez koncepta. Sada kad ga ponovo gledam, nekako mi mnogo interesantnije deluje. Mislim da bi se narod na njega navikao i usvojio. Gostima koji bi plovili rekom izronulo bi kao iznenadjenje. Originalno jeste, a opet se ne takmici sa Kalemegdanom. Tvrdjava ce da ga brani. Izgledaju mi kao dva dobrodusna objekta koja su se nasla u putovanju kroz vreme. Golica to saznanje da se tu kraj reke spajaju Japan i Srbija. Ih da hoce ta reka da bude tako plava, onda bi po koje dodatno stablo po tim stazama mamilo okolinu da se uklopi. Mada mi je opet interesantna ta iznenadna kontrast.

Ne mislim da ce biti dosadno tuda setati, a pogotovu ako pored postave neki kafe ili neku malu atrakciju. Nesto poput Cloud Gate skulpture u Millenium Parku u gradu Chicagu. Zasto recimo tu nije dosadno i opasno prosetati po njihovim vijugavim nadvisenim puteljcima oivcenim metalom, (mozda ce i nas imati drveni pod)?

http://www.som.com/content.cfm/millennium_park_bp_pedestrian_bridge

http://www.flickr.com/photos/pov_steve/2825858918/

Takodje ne mogu da verujem da bi cena od 25 mil. eura za izgradnju bila tako mala. Evo ovde kod mene u Montrealu se trenutno renovira jedna omanja zgrada za potrebe muzeja. Tu stoji tabla da ce rekonstrukcija te 3ospratne zgrade kostati 25 mil. dolara. Skoro pa ko citav taj projekat Beton Hale.

Podrska Japancu. (Samo se bojim da ga ne imenuju sa necim dovitljivim poput "Japanac preko Beton Hale".)
 
sizif":2i50f0o2 je napisao(la):
JohnyBgood":2i50f0o2 je napisao(la):
... nikako da provalim kuda ove staze na samom vrhu i u samoj sredini vode?...

Имаш пре 6-7 страна одличне рендере које је поставио Хомер на којима се види да стазе из гнезда избијају на најразличитије стране, тако да сама конструкција представља својеврсну жижу у коју се сабирају путићи са савске обале, Калемегдана, Косанчића, Карђорђеве...). Што се тиче односа пројектованог и реализованог, Мост на Ади је доказ да се данас замишљено итекако верно може спровести у материјално. Ма, кажем ти, све више ми се свиђа овај Фуџимотов "трип". Храбар је и није без смисла. Дефинитивно није провинцијалан.

Totalno neprimereno da stoji iznad beton hale kao takve, a i izmedju Kalemegdana i dela Karadjordjeve koji ide uz reku uopste. Ja sam za istoricizam, tu su nekada bila skladista i pristajali brodovi. Ako hocemo tu naznaku da sacuvamo, a ja sam za to, onda lepo renovirati beton-halu a ako iza ima sakrivenog prostora za nekakav parking i to bih progutao (za razliku od nekih lokala i kojecega) jer bi se time omogucilo da taj prostor i Kalemegdan dodatno zivnu (znam za ljude koji propustaju koncerte na Kalemegdanu jer namaju gde da parkiraju nigde u blizini). Uz to naravno omoguciti civilizovan pristup Kalemegdanu sa par staza (jedna vec ima samo je neuredjena i prelaz preko ulice nije prijatan) i tacka.

A ako ce nesto ovako da se gradi onda je bolje i postenije lepo srusiti beton-halu pa onda ovo gnezdo uciniti i interesantnijim iznutra. Nisam protiv da nesto ovako stoji na samoj reci, mozda u delu kod stare zeleznicke stanice (gde bi mozda moglo da povuce u spiralu par staza za pesake i bicikliste sa buduceg mosta u tom delu. Ali u ovom delu grada apsolutno NE, Kalemegdanu i Karadjordjevoj (naravno ako se lepo uredi) i beton-hali izmedju ne treba nikakva dodatna atrakcija "za turiste". I to troje je vise nego dovoljno.

Naravno, cela diskusija je najverovatnije bespredmetna zbog besparice a nasim tajkunima koji imaju para ne pada na pamet da isfinansiraju nesto ovako fensi da bi dobili par hiljada metara prostora. Merkaju oni mnogo privlacnije "komade" po gradu gde za dzabe mogu da cape lokacije i grade jeftine rugobe i kocke. Doduse, druga mogucnost je da odje*******u Japanca i nadju nekog placenika-kvaziplagijatora da napravi neku bedu od "pojednostavljene" franken-spirale-aviomosta i onda nam prodaju pricu po sistemu "pa sta hocete, TO je pobedilo jer su nagradjena dva rada".

Suma sumarum:
(1) Najverovatnije je da tu jos dugo nece biti nista, sto bih pozdravio, samo da se jos neko smiluje i malo zastiti halu od samovoljnih prepravki.
(2) Nesto manje verovatno ali se ipak treba pribojavati franken-spirale-aviomosta koja bi bila apsolutna tragedija.
(3) Sa verovatnocom epsilon (ono sto matematicari zovu "beskonacno mala") dobijamo spiralu ali ni u tom slucaju ne izgleda efektno kao na "salvadorima" a i malo se "svadja" sa okolinom. Ishod koji mi se ne bi svideo ali priznajem da bi bio bolji od ovog drugog.

PS Vijuga kao ova u Cikagu je jedno, pogotovo ako omogucuje biciklistima i invalidima lak prelazak preko prepreke koju drugacije ne bi mogli da premoste, a obici 3-4 kruga jednom spiralom, pardon preplicucim spiralama, je nesto sasvim drugo. To mogu da zamislim eventualno u nekom okruzenju u kome i unutra i vani ima nesto jako, jako zanimljivo ali ovde je jedini interesantan pogled napolje, a njega sa mnogih staza blokiraju druge staze a unutra, cini mi se, nema nista. To ne bi bio problem da se ovakav objekat koncipira samostalno bez obaveze "cuvanja" (jer ovo zapravo nije cuvanje) beton-hale jer bi onda i centar tog gnezda mogao da se koncipira drukcije.
 
Zanimljivo je da je japanac predvideo ovoliko automobila na samom šetalištu???

Još zanimljivije je što je predvideo i najveći vodeni tobogan na Svetu za klizanje u Savu!!!

U svakom slučaj je projekat zanimljiv, i mislim da bi mogao da se fino uklopi, samo se nadam da će nekako uspeti da se sakrije veliki prostor za prihvat turističkih autobusa, koji trenutno prave veliku zbrku oko celog Kalemegdana.
 
Vrh