Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

^ Zvuči kao uvod u neki roman koji bih rado čitao... Ja sam tad bio klinac, osnovna... Pantograf je pričao o godinama pre 90tih... Za 90te sve to stoji, skidanje patika i ostale manje ili veće manguparije do teškog kriminala... Ali pre toga se ne sećam kako je bilo, ali deluje da je bilo humanije i zdravije društvo, sa ove distance gledano...
 
Inace nisam siguran da se kontrolisu karte na vukovom spomeniku jer 2 puta kad sam bio niko nije gledao i moglo se proci slovodno, posto je pominjano to par puta
 
Сада ми је занимљиво, колико су станица на делу од Прокопа до Батајнице направили са затвореним системом наплате (као у Карађорђевом парку, Панчевцу и Вуку).
 
Da, bila deca cveća... i onda se odjednom deca cveća poklala kamama😄

A da znaš da je, kao i vrlo često, moguće povezati off sa temom. Je l se putovalo u 'humano' (kad mogu da te uhapse, premlate ili ubiju što kritikuješ vlast, to se danas, u Srbiji zove 'humanim vremenom' - u Hrvatskoj, Sloveniji, Prištini... Češkoj se ne zove i svaka im čast, respekt od mene), dakle u to 'zlatno doba', da li se išlo masovno iz Mladenovca, Lazarevca, Pančeva, Batajnice... u Beograd vozom? Nije. A imali voz, i Beograd imao voz u centru. A i železnica nam, kao, bila 'ozbiljna'?? Eto, šta hoćete sada od BG voza - njesra bilo, njesra i ostalo: na 3 druma strela vozi, lasta leti kao boing, u slučaju rata bežite kamionima Jata.
 
Poslednja izmena:
То да се реконструкција није искористила за прављење затвореног система наплате је јако лош знак. Бесплатан сир је или у мишоловци, или пролазна милостиња. За време Ђиласа је било и доброг и лошег, али један од великих плусева је да је обезбеђен најбржи и најпоузданији превоз у граду (БГ:ВОЗ), са прихвазљивом фреквенцијом. Та врста превоза је много опала после тога, а са скоро истим ликовима који одлучују, осим самог Ђиласа.

Опште је познато да се чак и у најшверцерскијим културама тежи ка наплати најбоље услуге, а потези градске власти у Београду доказују да се БГ:ВОЗ искључује из истих.
 
U vreme Đilasa je postojala samo jedna linija, a ovi danas sa istim kapacitetom voznog parka ili čak i manjim, razvlače na nekoliko linija.
 
@ Pantograf

Mislim da malo širiš temu sad... Kad sam rekao humanije vreme mislio sam u odnosu na 90te...
Naravno da je period od pre 50 godina bio nazadniji od ovoga sada, to nije sporno... Sporan je intenzitet napretka, koji je, uz sve nedaće onih koji su u datom periodu nagrabusili, bio veći od posle rata do kraja 80tih, nego od početka 90tih do danas.

Pa jedan ceo Novi Beograd je izgrađen, malo li je za ono vreme i onu tehnologiju? ;)

I da ne širimo sad temu, govorio sam o uličnom kriminalu i mafiji i poredio sa 1990tim... a naravno da smo živeli u autokratskom, jednopartijskom sistemu...

Koji je makar bio otvoreno takav i s tim u vezi manje licemeran od ovoga danas...

Bilo je tu malo i osvetničke pravde i nacionalnog nivelisanja, ništa strašno s obzirom šta nas je dočekalo 1990tih...

Slovenija nije shvatila svoju ulogu najnaprednije članice zajednice i da to obavezuje... Kao što mi nismo shvatili našu ulogu najveće, najmnogoljudnije članice, koja isto tako obavezuje... Evropa nam je ponudila da se dogovorimo i u udemo u EU još tada... Onda je Tuđman prvi presekao i rekao da je vreme da ostvare nacionalne težnje Hrvata... I onda ne znam šta je Sloba rekao... Alija je manje više gledao šta će ove dve da kažu jer šta se one dogovore to mora da prati... I tako, imaš intervju Kira Gligorova na yt on je objasnio kako je ceo taj sastanak sa evropskom zajednicom kad su nam (Jugoslaviji, kao do tada komunističkoj zemlji) ponudili članstvo po ubrzanoj proceduri pa možeš da se prisetiš gde smo bili na samom početku 90tih a gde smo sada... :)
 
Da, bila deca cveća... i onda se odjednom deca cveća poklala kamama😄

A da znaš da je, kao i vrlo često, moguće povezati off sa temom. Je l se putovalo u 'humano' (kad mogu da te uhapse, premlate ili ubiju što kritikuješ vlast, to se danas, u Srbiji zove 'humanim vremenom' - u Hrvatskoj, Sloveniji, Prištini... Češkoj se ne zove i svaka im čast, respekt od mene), dakle u to 'zlatno doba', da li se išlo masovno iz Mladenovca, Lazarevca, Pančeva, Batajnice... u Beograd vozom? Nije. A imali voz, i Beograd imao voz u centru. A i železnica nam, kao, bila 'ozbiljna'?? Eto, šta hoćete sada od BG voza - njesra bilo, njesra i ostalo: na 3 druma strela vozi, lasta leti kao boing, u slučaju rata bežite kamionima Jata.
Prigradski saobraćaj Beograda je sredinom 1970-tih imao 50.000 putnika, a Zagreba 60.000 putnika. Ali to je daleko od zanemarljivo. Sa obzirom na način na koji je sada organizovan prigradski saobraćaj, ne verujem da ima više od 35.000-40.000 putnika dnevno. Istorijski maksimum prigradskih železnica Beograda je 1997. godina, u sledećim uslovima:
- Raspad GSP, spori privatnici. Potpuno odsustvo privatnika na mnogim iz prigradskih linija.
- Dvokolosečni saobraćaj Pančevački most - Prokop.
- Pušten u rad Vukov spomenik.
- Granice mreže Nova Pazova, Pančevo Vojlovica i Smederevska Palanka.
- Za Mladenovac 6 pari vozova dnevno, za Ripanj 14-15. Neizmenični sistem ka Pazovi Pančevu i Resniku, gde je interval na glavnim linijama 80-90 minuta, a kombinovani interval ka Pazovi i Pančevu 40-50 minuta.
- Jedinstven tarifni sistem.

1970-te, 1990-te, i 2020-te imaju druge probleme i kriterijume, ali nikada nismo imali nižu poziciju struke, a višu partijskih neznalica koji misle da znaju sve.
 
Da li neko zna da li se uskoro planira vraćanje BG voza na interval od 15 minuta u špicu i ako ne šta se čeka? Da li je razlog nedostatak kompozicija?

Mislim posle ziliona potrošenih na prugu i vozove do Novog Sada mi sada nemamo sredstva da vratimo Bg voz na 15 minuta? Posle toliko vremena.
 
Ta naša letargija me ubija. Dostigneš nešto, imaš voz na 15 minuta i kod Vuka si sa NBGa za 12-13 min i onda ti to ukinu i kažu sad pravimo da bude još bolje i brže al čekaj...čekaj...čekaj...čekaj... i evo 4 godine idem sat vremena u špicu do posla i sa posla. I još uvek govore "jednom kada rekonstruišemo BG voz..." i mi ćutimo, gledamo, sležemo ramenima, kažu vidi u Nemačkoj nema ulja, u Austriji brašna, ćuti kad i ovo imamo... Evo već su vratili na pola sata u špicu, jes da svaki drugi kasni 40 minuta, al sad bi ti da tražiš dlaku u jajetu.

I tako.

Ćutimo. A oni jašu.
 
Ta naša letargija me ubija. Dostigneš nešto, imaš voz na 15 minuta i kod Vuka si sa NBGa za 12-13 min i onda ti to ukinu i kažu sad pravimo da bude još bolje i brže al čekaj...čekaj...čekaj...čekaj... i evo 4 godine idem sat vremena u špicu do posla i sa posla. I još uvek govore "jednom kada rekonstruišemo BG voz..." i mi ćutimo, gledamo, sležemo ramenima, kažu vidi u Nemačkoj nema ulja, u Austriji brašna, ćuti kad i ovo imamo... Evo već su vratili na pola sata u špicu, jes da svaki drugi kasni 40 minuta, al sad bi ti da tražiš dlaku u jajetu.

I tako.

Ćutimo. A oni jašu.
Ja ne znam kako pola vozova kasni 40 minuta. Ja idem svaki dan, nekad idem i 2 puta po danu na relaciji Tošin bunar-Karađorđev park ili Vukov spomenik. Do sad je u 98 posto slučajeva stizao u minut, jednom se pokvario, a jednom nije došao zbig kidanja kontaktne mreže u Zemunu. To su jedina dva puta kada BGvoz nije saobraćao i/ili je kasnio. Znam da je pre neki dan bila dojava bombe pa je zato kasnio, ali kasnili su svi vozovi i to nije propust železnice.
 
И моје искуство је истоветно, користим воз свакодневно, некада и по два или три пута дневно у оба смера. БГ воз је брз, тачан и веома поуздан. Субјективно имам утисак да се у његово функционисање улаже много труда, којим се у доброј мери надомешћују разна техничка ограничења и проблеми.

Кашњења и изостанци су углавном у оквирима уобичајеног и очекиваног за системе те врсте (и) у другим земљама.

Највећи недостаци су:

недовољна учесталост полазака (ред вожње линије 1 није враћен на скоро-па-метролики 15-минутни такт),

лоше одржавање гарнитура (мислим на графите, прљавштину и оно што је видљиво корисницима; претпостављам да се оно што је технички витално одржава коректно),

неосмишљеност процедура и инертност у ванредним ситуацијама (као пре неки дан, кад је воз стајао 20 мин између Прокопа и Франша, пре него што су се "сетили" да кажу путницима шта се дешава и да продуже пешке) и

готово никаква интегрисаност у урбано ткиво и систем јавног превоза (потребна је извесна, додуше сасвим "савладива", доза авантуризма и ентузијазма за долазак до, и коришћење свих стајалишта осим Вука, Карађорђевог, НБгда и евентуално Батајнице).

Послато са M2006C3MNG помоћу Тапатока
 
Prigradski saobraćaj Beograda je sredinom 1970-tih imao 50.000 putnika, a Zagreba 60.000 putnika.
Da li je sedamdesetih godina u Beogradu uopšte postojala bilo kakva prigradska železnica, ili je sve bilo samo na autobusima? Beovoz do Pančeva znam da nije postojao, on je uveden tek 1992. godine, a 1984. je puštena neka prigradska elektromotorna linija od Batajnice do Prokopa, ali se to tada nije zvalo Beovoz.
 
Није постојала формално приградска железница, али те нико није спречавао да користиш путнички воз као приградски.
 
Ja ne znam kako pola vozova kasni 40 minuta. Ja idem svaki dan, nekad idem i 2 puta po danu na relaciji Tošin bunar-Karađorđev park ili Vukov spomenik. Do sad je u 98 posto slučajeva stizao u minut, jednom se pokvario, a jednom nije došao zbig kidanja kontaktne mreže u Zemunu. To su jedina dva puta kada BGvoz nije saobraćao i/ili je kasnio. Znam da je pre neki dan bila dojava bombe pa je zato kasnio, ali kasnili su svi vozovi i to nije propust železnice.
Kasne iz Lazarevca i Mladenovca često, a to se poprilično odražava na polaske iz Rakovice i ka Rakovici, naročito ujutru.
 
Vrh