Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Fala Sebastijanu više... :bubanj:

Prugom do aerodroma: Šta je plan za BG voz?

Prema nacrtu plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu gradski prevoz u Beogradu primarno se seli na šine. Osim proširenja tramvajskih linija i izgradnje metroa, master planom planiran je i dalji razvoj sistema BG voza.

Na liniji 1 BG voza planirano je uspostavljanje više novih železničkih stanica: Agostina Neta, Altina, Kamendin i Batajnica istok, piše Beograd uživo.

Planirano je uvođenje linije 3 BG voza ukupne dužine od 13,7 kilometara. Ona bi bila na potezu od Makiša, postojećom trasom pruge kroz tunel ispod Ceraka, pa do Pančevačkog mosta, odnosno železničke stanice Karaburma. Kako bi ova linija bila moguća, biće potrebno da se uradi dodatna železnička infrastruktura u zoni ranžirne stanice u Makišu, kako bi se ostvarila veza sa planiranom linijom 1 metroa. Takođe, potrebno bi bilo uraditi kompletnu infrastrukturu kojom bi se u funkciju stavila Železnička stanica Karaburma.

Sem nje, planirano je uvođenje i linije 4 BG voza na potezu od službenog mesta železničke stanice Novi Beograd do Aerodroma Nikola Tesla i dalje ka naselju Surčin, odnosno ka Nacionalnom stadionu i kasnije kroz područje Surčina ka Obrenovcu. Trasa putničke železnice biće potpuno odvojena od trase teretne pruge. Planirano je da bude dvokolosečna i planirana dužina od Novog Beograda do Nacionalnog stadiona bila bi oko 23,5 kilometara.

Kako bi se kompletirala pruga oko grada planira se i povezivanje od stanice Beli potok preko Leštana i Vinče, mostom preko Dunava na pravcu ka Pančevu.

http://www.b92.net/lokal/beograd/drustv ... oz-1913845
 
Где су планирали станиву у Агостина Нета? И где Батајница исток?
А путници са аеродрома ће се баш обрадовати кад их доведе воз до НБГ па тамо преседну на 95.
 
Verujem da će se vremenom širiti. ''Ćuti'', dobro je što uopšte shvataju da treba da povežu NT s još nečim pored 72ke. Ima nade. Verovatno jednog dana ako budu imali mozga i nastave da šire BG voz (da bude opet BEO voz) kad se RVR budu zamenili novim garniturama, možda se i produži ta linija od NT do centra.
 
72 ће бити ефикаснија веза аеродрома са градом од ове линије БГ воза. Да макар пусте Аеродорм-Карабурма, па да има смисла.
 
Mislim da je ova stanica u Agostina Neta nepotrebna. Ionako je stanica Tošin bunar izmeštena preko puta ulice. Bolje je da postoje ulazi/izlazi u ž.st. NBG kod Đorđa Stanojevića, ako je moguće.
A za liniju 4 koja će završavati na NBG-u, ne znam šta da kažem. Verovatno zamišljaju da ona umesto Prokopa glavna železnička stanica.
 
BGvoz 4 ide do Novog Beograda (čak se pominje i Zemun) zbog toga što dvokolosečna pruga Beograd Centar-Zemun ima izuzetno ograničen kapacitet, tek kad se napravi još dva koloseka (što je u planu) tada možemo očekivati produženje te linije
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875812#p875812:30oab0e7 je napisao(la):
Siniša » Ned Avg 29, 2021 5:56 pm[/url]":30oab0e7]Mislim da je ova stanica u Agostina Neta nepotrebna. Ionako je stanica Tošin bunar izmeštena preko puta ulice. Bolje je da postoje ulazi/izlazi u ž.st. NBG kod Đorđa Stanojevića, ako je moguće.
A za liniju 4 koja će završavati na NBG-u, ne znam šta da kažem. Verovatno zamišljaju da ona umesto Prokopa glavna železnička stanica.

Где би станица Агостина Нета требало да дође?
 
Вероватно су мислили на булевар Црвене Армије. Али то је близу станица НБГ и Тошин бунар. Имала би смисла са дуплираним колосецима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875884#p875884:3fi7ln9d je napisao(la):
overdrive » 29 Aug 2021 08:13 pm[/url]":3fi7ln9d]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875812#p875812:3fi7ln9d je napisao(la):
Siniša » Ned Avg 29, 2021 5:56 pm[/url]":3fi7ln9d]Mislim da je ova stanica u Agostina Neta nepotrebna. Ionako je stanica Tošin bunar izmeštena preko puta ulice. Bolje je da postoje ulazi/izlazi u ž.st. NBG kod Đorđa Stanojevića, ako je moguće.
A za liniju 4 koja će završavati na NBG-u, ne znam šta da kažem. Verovatno zamišljaju da ona umesto Prokopa glavna železnička stanica.

Где би станица Агостина Нета требало да дође?
Vidi na mapi iz Nacrta strategije razvoja, označena je kao "Bulevar umetnosti".
 

Prilozi

  • bgvozf.JPG
    bgvozf.JPG
    131,5 KB · Pregleda: 1.439
Stajališta Tošin Bunar i Novi Beograd su već preblizu da bi između njih moglo da se uglavi dodatno novo stajalište. Više bi imalo smisla kada bi sagradili nadzemno stajalište BG Voza Sajam/Bulevar Vojvode Mišića,jer su putnici iz tog dela grada vrlo izolovani i u odnosu na Prokop i u odnosu na Novi Beograd. Planovi za metro inače predviđaju vezu sa BG Vozom na novim stajalištima Sajam i Makenzijeva,a na ovom nacrtu nema ni traga ni glasa tome. I koja je svrha linije BG Voza Karaburma-Makiš,kada će oni već biti povezani prvom linijom metroa? Meni ta linija zaista deluje kao škrabanje radi škrabanja. Ako bi se ona realizovala,samo bi dodatno opteretila propusnu moć vračarskog tunela. Ili su to možda zamislili samo kao privremenu liniju,dok metro od Mirijeva do Makiša ne bude završen?
 
Тунел до Карабурме већ постоји и његово стављање у функцију управо ће побољшати искоришћеност Врачарског тунела.

А у станице Сајам и Макензијева... ко верује - верује.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875921#p875921:129ym2pd je napisao(la):
Užice » 29 Aug 2021 11:53 pm[/url]":129ym2pd]Stajališta Tošin Bunar i Novi Beograd su već preblizu da bi između njih moglo da se uglavi dodatno novo stajalište. Više bi imalo smisla kada bi sagradili nadzemno stajalište BG Voza Sajam/Bulevar Vojvode Mišića,jer su putnici iz tog dela grada vrlo izolovani i u odnosu na Prokop i u odnosu na Novi Beograd.
Nije suvise blizu ako ima putnika. U Minhenu na Stammstrecke su stajaliste S-Bahn i na 200 m odaljenost: npr. Hauptbahnhof i Stachus ili Marienplatz i Isartor. S-Bahn na tom delu takode ide svakih 2 min. Ovo odstojanje u uzem centur ima smisla. Trenutno su odstojanje u BG voza u Beogradu dosta udaljeni od jednog drugog.
 

Prilozi

  • s-bahn münchen klein.jpg
    s-bahn münchen klein.jpg
    76,7 KB · Pregleda: 1.247
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875947#p875947:3rompdjx je napisao(la):
orjen » Pon Avg 30, 2021 8:50 am[/url]":3rompdjx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875921#p875921:3rompdjx je napisao(la):
Užice » 29 Aug 2021 11:53 pm[/url]":3rompdjx]Stajališta Tošin Bunar i Novi Beograd su već preblizu da bi između njih moglo da se uglavi dodatno novo stajalište. Više bi imalo smisla kada bi sagradili nadzemno stajalište BG Voza Sajam/Bulevar Vojvode Mišića,jer su putnici iz tog dela grada vrlo izolovani i u odnosu na Prokop i u odnosu na Novi Beograd.
Nije suvise blizu ako ima putnika. U Minhenu na Stammstrecke su stajaliste S-Bahn i na 200 m odaljenost: npr. Hauptbahnhof i Stachus ili Marienplatz i Isartor. S-Bahn na tom delu takode ide svakih 2 min. Ovo odstojanje u uzem centur ima smisla. Trenutno su odstojanje u BG voza u Beogradu dosta udaljeni od jednog drugog.
file.php

Da, samo što u Minhenu tom podzemnom prugom saobraća samo S-Bahn i signalizacija je prilagođena tome (kraći razmak između prostornih signala). Ostali vozovi saobraćaju drugom trasom jugozapadnije nadzemnom trasom preko mosta (vidi se na mapi siva linija). Takođe se na mapi vidi da tamo gde S-Bahn deli prugu sa ostalim vozovima da je razmak između stajališta veći.

U Beogradu je pruga za mešoviti saobraćaj sa dužim razmakom između prostornih signala i dužim zaustavnim putevima. Tako mali razmaci između stajališta će biti mogući samo ako se izgradi potpuno nova pruga isključivo za BG voz!
 
Generalno, S-Bahn ne funkcioniše u svim delovima "nemačko-govorećeg sveta" na podjednak način. Na severozapadu Nemačke (kao i u delovima Holandije), blisko korespondira tramvajskom sistemu (Bon, Diseldorf, i sl.), pa je tu i neka vrsta "zamenskog" metroa, jer u centru grada bukvalno ima svoje metro-stanice, ali sa nešto nižom frekvencijom.
U Beču je na nivou prigradske železnice oko grada, ali koristi i nekoliko podzemnih stanica u gradu (donekle kao i "Badener Bahn" i deo tramvajske mreže). Slično je u Minhenu i u Berlinu.
 
Немачкоговорећа цивилизација је у довољној мери досадно прецизна да разликује штрасенбан, штатбан и шнелштатбан. Све на - S.

При чему је БГ:воз (американизован назив) ово последње.
 
Koristim to 10+ godina, pa do danas nisam naučio razliku između Strassenbahn-a i Schnellbahn-a, jbmlg.
 
Штрасенбан је трамвај:) Постоји и шнелштрасенбан - брзи трамвај:))

Штатбан је... ЛРТ, или "нешто између", метролико.

С-бан, шнелштатбан (може и штатшнелбан, или краће шнелбан) је приградско-регионална железница.

А треба рећи да и штатбан може да буде означен као С-бан:)))))))))

(Хегел је за све крив, са својом несхватљивом филозофијом.)
 
Trebali bi BEOVOZ - BG:VOZ urediti, da to konacno postane prava prigradska zeleznica. Brzina voznje mora i moze znacajno da se podigne a takt uveca na bar 15min. Ove tri linije bi bile po meni dobar pocetak (naravno da treba tu nesto dogradnje):

1. Pancevo-Prokop-Aerodrom-Stara Pazova
2. Batajnica-Prokop-Mladenovac/Lazarevac (od Resnika razdvajanje, jedan voz tamo sledeci onamo)
3. Karaburma-Zeleznik (ovde bi trebalo razmislti o produzetku u oba pravca Obrenovac/Kaludjerica)

bg-voz.png
 
O eventualnom produžetku BG Voza do Pančeva se više uopšte ne govori. I dalje mi se čini da je linija BG Voza Karaburma-Makiš besmislena i neisplativa,železnička stanica u Makišu je praktično van urbanog područja,malo će tu biti putnika,a Karaburma će biti samo jedno stajalište više posle Pančevačkog Mosta. Bolje bi bilo da treća linija bude od Vrčina do Batajnice,ni Rakovica nema nikakvu direktnu vezu sa Novim Beogradom i Zemunom još od ukidanja Beovoza. Ta linija BG Voza bi mogla da koristi i stajališta Jajinci i Zuce,na kojima regio vozovi Beograd-Požarevac neće stajati nakon puštanja u saobraćaj požarevačke pruge. A moglo bi da se sagradi i novo stajalište BG Voza kod Ikee,pruga prolazi tik pored nje.
 
Zar ti ne pamtiš onaj post gde je objašnjeno zašto je stanica Karaburma, iz železničke vizure, neophodna?
 
Karaburma-Makis ima itekako smisla:

1. treba kapacitet u centru Beograda, vozevi moze da koriste ta spoljna stajalista kao okretnicu, umesto da idu do Ovce ili slicno
2. kod Zeleznika ima naseljenja, a moguce je i stajaliste odma kod izlaza iz tunela (Bele vode).
3. moguce je i naizmenicno deljenje vozeva u juznom delu (jedan ka Zelezniku, sledeci ka Vrcinu)
4. direktna konekcija prema centru grada
5. moguce povezivanje Kaludjerice, koja je bez adekvatnok javnog prevoza
6. najlogicnija buduca konekcija ka Obrenovcu

bg-voz2.png
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=876103#p876103:82xt65ar je napisao(la):
DzonTravolta » Pon Avg 30, 2021 5:17 pm[/url]":82xt65ar]Zar ti ne pamtiš onaj post gde je objašnjeno zašto je stanica Karaburma, iz železničke vizure, neophodna?

Nekim ljudima ne vredi pričati.
 
Линија Батајница - Панчево мора да има приоритет у односу на друге линије БГ воза. Једноставно, ту је највећи број путника и највећи део територије Београда је обухваћен
 
Што би рекао Крло град Београд би требао да прогура до Панчева воз кад већ Панчевци неће/не могу
 
Vrh