Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870087#p870087:setitfo2 je napisao(la):
spatiotecte » 07 Aug 2021 07:14 pm[/url]":setitfo2]Zar Zemun polje nema 4 koloseka?
Ovo na fotkama novo stajalište između Zemun Polja i Batajnice. Ne brinite stanica Z.Polje ostaje sa istim brojem koloseka kao i do sad samo sa novim kolosečnim vezama ka TPS Zemun na bloku 1.
 
mvbg1":270u9xnm je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870087#p870087 je napisao(la):
spatiotecte » 07 Aug 2021 07:14 pm[/url]":270u9xnm]Zar Zemun polje nema 4 koloseka?
Ovo na fotkama novo stajalište između Zemun Polja i Batajnice. Ne brinite stanica Z.Polje ostaje sa istim brojem koloseka kao i do sad samo sa novim kolosečnim vezama ka TPS Zemun na bloku 1.
Tako je, na slikama je nova stanica BG Voza u Zemun polju, a ne železnička stanica Zemunsko Polje.

Послато са SM-G780G помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870122#p870122:2j6zt6s2 je napisao(la):
solecar » 07 Aug 2021 11:22 pm[/url]":2j6zt6s2]Jel to Kamendin?
Tako je.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870078#p870078:2zo4q1dg je napisao(la):
Greg » Sub Avg 07, 2021 6:55 pm[/url]":2zo4q1dg]Nova stanica BG Voza u Zemun polju
Tu su i prilazni putevi i prolaz ispod pruge
97478cb95aa59659444523bfdb479b5b.jpg
1d345c87ff09dc65bc42b716449aebce.jpg
6d801bbbd60c626f82776cbc74322390.jpg
720f356e976e1d808cbf5293ad7bc747.jpg
72f098d903f45e2869432eace87083b9.jpg
4afc50bac523badb88c79db052a30c85.jpg
3ed13fa73ddf36348541476dc9c14df7.jpg


Послато са SM-G780G помоћу Тапатока
Jel ovo stanica Zemun Polje,ili novo stajalište u izgradnji Kamendin? Stajalište Kamendin je bliže naselju Zemun Polje od stare stanice Zemun Polje,ona u stvari pripada naselju Plavi Horizonti.
 
Ero,čitaj postove iznad.Sve je razjašnjeno.
Da ne gušimo temu.
 
Kolosečna situacija stanice Zemunsko Polje...
Levo je Batajnica, desno Zemun a srednji kolosek desno je
veza sa TPS Zemun



zp.jpg
 
@mvbgd1, možes li dati objašnjenje zašto postoje štulcovi tj bikovi na prvom i četvrtom koloseku odmah posle skretnice i zasto su tako postavljeni (predpostavljam zbog smera).
Koja je zapravo njihova svrha, zar ne može bez njih?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870251#p870251:3oe2m8mh je napisao(la):
spatiotecte » 08 Aug 2021 07:11 pm[/url]":3oe2m8mh]@mvbgd1, možes li dati objašnjenje zašto postoje štulcovi tj bikovi na prvom i četvrtom koloseku odmah posle skretnice i zasto su tako postavljeni (predpostavljam zbog smera).
Koja je zapravo njihova svrha, zar ne može bez njih?
@Rile će ti podrobnije objasniti. On kao otpravnik vozova u Zemunu je daleko upućeniji u novu kolosečnu situaciju u stanici Zemun Polju.
 
Da bi se omogućila bočna zaštita puteva vožnje. Kada se formira neki od puteva vožnje (ulazni, izlazni, prolazni, manevarski)
ni jedna od skretnica susednih koloseka ne sme da bude postavljena tako da vodi na taj kolosek kojim će voz proći.
MMI uređaj to automatski radi tako da nema šanse da se sa bočne strane ugrozi prolazak voza kroz stanicu.
Ako bi se, na primer iz Batajnice, pustio voz u stanicu na prvi kolosek put vožnje bi se formirao tako da put pretrčavanja izlaznog signala
vodi u štulc čime bi se istovremeno omogućio izlaz drugog voza prema Zemunu sa drugog koloseka.
Na kraju, takvi štulcni koloseci mogu da posluže i za ostavljanje raznih dresina ili vagona za potrebe infrastrukture.
 
U Batajničkom pothodniku trenutno, i pored sveg suvog vremena, ima vode u kanalićima. Kad padne kiša jača to će sve da pliva
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870779#p870779:3qvtvsah je napisao(la):
Матеја Бељан » 10 Aug 2021 07:41 pm[/url]":3qvtvsah]U Batajničkom pothodniku trenutno, i pored sveg suvog vremena, ima vode u kanalićima. Kad padne kiša jača to će sve da pliva
Ne brini,neće.
Ista je priča bila sa pothodnikom u Ovči tokom radova.
Postojaće pumpe koje će raditi kada je potrebno da bi se izbacila voda. Kako u Ovči tako i u Batajnici će biti.
 
Nikako da se nakanim da postavim fotke sa stajališta Krnjača na kojem sam bio pre 2 nedelje i detaljno ga isfotkao i analizirao. Fascinatnno mi je koliko je ono promašeno i kako umesto da bude bliže Pančevačkom mostu je usred ničega. Takođe mi je bilo facinantno da vidim da sa koloseka bližem Pnačevačkom mostu se direktno u visini šina vidi Beograđanka, tako blizu a tako daleko...
 
^^^Okači slike, nisam tamo bio ne pamtim. Pitam se na šta sada liči.

Ja godinama kritikujem ne samo detaljnu poziciju pomenutog staničnog objekta već čitavu udeologiju iza "novog" železničkog čvora.

Krnjača i Krnjača Most previše blizu iako nema istaknutih TOD projekata u zoni stanica, Sebeš umetnut umesto foder minibusa. Sve su to karakteristike dugolinijskih deonica poput Resnik-Mala Krsna, u smislu da pokrivaju svako selo duž trase bilo to danas ekonomski opravdano ili ne, usput pokrivajući obod većih mesta dalje od centra naselja. U gradskim uslovima 21. veka praksa gradnje (i eksploatacije koju karakteriše slab takt) jednokolosečnbih pruga krajem 19. veka pogubno deluje na pogodnost i patronažu, posebno ukoliko se uzmu u obzir alternative.

Svako stajalište ili stanica mora biti postavljeno na optimalno mesto, što je posebno bitno u slučaju presedačkih, odnosno opslužnih mesta. Primera radi, stanice Tošin Bunar i Krnjača Most nalazile bi se iznad ulice, odnosno pristupnih saobraćajnica (kompromisno rešenje bilo bi direktno pored, ali ne u blizini). Shodno tome i satanice Novi Beograd i Rakovica bile bi bolje vezane u smislu zapadnog pristupa u Đorđa Stanojevića, odnosno autobuskog stajališta u Pilota Mihajla Petrovića na vijaduktu spojenog vertikalnom vezom sa peronima stanice Rakovica. Ni pristup stanici Kneževac nije dobro rešen. Ukoliko imate potencijalna multimodalna ukrštanja na trasi ne možete da "bacate" stanice gde vam je zglodno, već tamo gde bi iz saobraćajnog ugla bilo najviše smisla.

Atina, stanica Proastiakosa "Pantelis": https://www.google.com/maps/@38.0333561 ... a=!3m1!1e3
Minhen, S-Bahn stanica "Obermenzing": https://www.google.com/maps/@48.1642926 ... e3!5m1!1e2
Hamburg, S-Baahn stanica "Bahrenfeld": https://www.google.com/maps/@53.559936, ... e3!5m1!1e2
Kopenhagen, S-Tog stanica "Hvidovre": https://www.google.com/maps/@55.6645679 ... e3!5m1!1e2
Helsinki, VR stanica "Pukinmäki": https://www.google.com/maps/place/Helsi ... 91!5m1!1e2

Nekoliko primera iz Madrida:
Cercanias Aravaca (dodatno stajalište za fidere 161 i 163 bliže stanici i pored toga što je drugo udaljeno svega 50m, now talk about accessibility in Belgrade): https://www.google.com/maps/@40.4486311 ... e3!5m1!1e2
Cercanias/Metro Vallecas (pristup gradsko-prigradskoj železnici izvršen putem metro stanice - ubijene tri muve jednim udarcem i to metro, železnica i jednostavnost pristupa/izostanak nereda sa milion prilaza oko staničnog objekta, oba ulaza bukvalno pored autobuskih stajališta): https://www.google.com/maps/@40.3821452 ... e3!5m1!1e2
Cercanias Coslada (stajalište vezano pešačkom rampom dužine ispod 100m): https://www.google.com/maps/@40.4237844 ... e3!5m1!1e2
Cercanias Alcorcon (o daaa, "sendvič" rešenje sa putevima oko pruge iskorišćenim za multimodalno presedanje, i ovde obuhvaćen i metro): https://www.google.com/maps/@40.3501854 ... e3!5m1!1e2

Kao što vidite, Madrid može poslužiti kao dobar primer ideološkog izbegavanja fragmentacije podsistema, odnosno akcenta na lakoći pristupa što nedvosmisleno treba biti imperativ pri planiranju presedačkih čvorišta. Ukoliko imaš milion semafora nešpto dužu pešačku vezu moraš denivelisati, i to popreko radi bržeg presedanja (manjeg gubitka vremena pri istom).

U kolikoj je meri ideologija 19. veka ostala ustaljena do današnjih dana (ajde 70-e i nekako da progutaš naknadnom relokacijom staničnih objekata, nego što skoro pomeriše postojeće na gore mesto, odnosno izgradiše novu stanicu na pogrešno kao da su se namerno vodili logikom "tako blizu a tako daleko") nova glavna železnička stanica u Prokopu "hendikepirana" je bez kapacitetnih šinskih sistema predviđenih izvornim planom.

U svakom slučaju kači slike da vidimo tu "nesreću". Žali bože naših para.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=871360#p871360:16iuwz65 je napisao(la):
vucko » Pet Avg 13, 2021 1:54 am[/url]":16iuwz65]Nikako da se nakanim da postavim fotke sa stajališta Krnjača na kojem sam bio pre 2 nedelje i detaljno ga isfotkao i analizirao. Fascinatnno mi je koliko je ono promašeno i kako umesto da bude bliže Pančevačkom mostu je usred ničega. Takođe mi je bilo facinantno da vidim da sa koloseka bližem Pnačevačkom mostu se direktno u visini šina vidi Beograđanka, tako blizu a tako daleko...
Odmah prekoputa Pančevca se nalazi stajalište Krnjača-Most,a stajalište Krnjača je namenjeno za stanovnike severozapadnog dela Krnjače uz industrijsku zonu,koji žive dosta daleko i od Pančevačkog Mosta i od Pančevačkog Puta,tako da osim BG Voza nemaju nikakav gradski prevoz. Isto važi i za stajalište Sebeš, koje je bukvalno jedina veza tog naselja sa centrom grada. Glavni problem BG Voza nisu neadekvatna ili retka stajališta,nego očajno mali takt polazaka u toku dana.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=871360#p871360:3pczftbb je napisao(la):
vucko » Pet Avg 13, 2021 1:54 am[/url]":3pczftbb]Nikako da se nakanim da postavim fotke sa stajališta Krnjača na kojem sam bio pre 2 nedelje i detaljno ga isfotkao i analizirao.

Krnjača je stanica, a ne stajalište.
 
Juče se pokvari BG Voz za Lazarevac u Beloj Reci. Na peronu pored nas je stajao jedan od onih fensi crvenih. Za Prijepolje. Mi da nas pusti, da dodjemo kućama - nas oko 70-100, a on - ne može da primi toliko ljudi, ako sam dobro razumeo?
IPAK!
Na kraju je ispao frajer i uzeo nas do Barajeva/Lazarevca.
Hvali ti, tebrašine.
I da znaš:
Ljudima u nevolji se pomaže, da se TEBI ne bi desilo da ti ne pomognu kad ti zatreba, OK?
Pozz.
 
Значи, били смо на истом месту :lol:
Колико сам ја схватио морао је да зове шефове да му дају дозволу. Није смео сам да доноси одлуку.
 
Generalno je priča kao da se voziš Lastom koja ostane u kvaru, a onda naiđe Niš ekspres. Briga njega što imaš kartu za Lastu. Jedino može onako ljudski da te primi, ali verovatno mora da zove dispečera
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873996#p873996:fawu66ms je napisao(la):
Pendolino » Pon Avg 23, 2021 9:02 pm[/url]":fawu66ms]Generalno je priča kao da se voziš Lastom koja ostane u kvaru, a onda naiđe Niš ekspres. Briga njega što imaš kartu za Lastu. Jedino može onako ljudski da te primi, ali verovatno mora da zove dispečera

Pa i nije baš dobra paralela...Grad Beograd plaća Srbija Vozu za obavljanje prevoza. U slučaju kvara garniture BG voza odgovoran je Srbija Voz te on treba da obezbedi alternativni način transporta putnicima. Pošto je Flirt baš u tom trenutku bio tu, to je bilo i najbolje rešenje.
 
Vrh