Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864299#p864299:2lxf8syu je napisao(la):
Bender Rodriguez » Сре Јул 14, 2021 1:18 am[/url]":2lxf8syu]..., postalo mi je jasno da ima tu više posla nego što isprva izgleda.

Мени је Безгранични отворио очи са оном станицом у Карабурми.

Са железницом све изгледа јако просто, али кад кренеш да правиш неки такт схваташ да је потребна гомила инфраструктуре...И да то није само да наспеш туцаник и поставиш шине и прагове.
 
Užice,
nema teoreme da pruga od Resnika do Lazarevca bude dvokolosečna. Tunel Bela Reka je jednokolosečan, a znate KOLIKO je od dug. Nisam železničar, ali na stanicama Resnik i Bela Reka valjda ima dovoljno koloseka za stajanje kompozicije dok ona iz suprotnog smera ne prodje. Dakle, malo više kompozicija? I samo par/nekoliko polazaka više bi mnogo značilo mnogima što žive izmedju Resnika i Lazarevca, a rade u BG. A to nije malo ljudi.

A kompozicije...
https://sr.wikipedia.org/sr/%C5%BDS_serija_412
Stare li su? Koliko dugo uopšte sme da se koristi jedna tipična kompozicija?
 
Ima na toj pruzi i dosta teretnih vozova za barsku luku,otkako traju radovi BG-NS i otkako je ukinuta stanica u Savskom Amfiteatru bukvalno sav teretni saobraćaj se odvija trasom BG Voza,ima i dosta međumesnih vozova,ali mislim da je glavni uzrok slabog takta BG Voza nedostatak ispravnih elektromotornih garnitura. Nažalost,osim 3 nova Stadlera KISS za novosadsku prugu do kraja godine,ne zna se kada će i da li će Srbija Voz nabaviti bilo kakve nove garniture,pogotovo za BG Voz.
 
Tunel Bela Reka je kraći od 4 km. Nije nikakav preskupi poduhvat napraviti još jedan takav.
Mada, bolje je da se gradi neka veza iz Dobanovaca ili Makiša na Obrenovac, to bi omogućilo da se skoro sav teret izmesti sa pravca Resnik-Lazarevac.
 
Kad već pričamo o liniji BG Voza Ovča-Lazarevac,prosto je neverovatno da pruga prolazi bukvalno usred varošice Veliki Crljeni između Vreoca i Stepojevca,a u tom mestu ne postoji železnička stanica,čak ni za Beovoz/BG Voz. Da paradoks bude veći,upravo u Crljenima se nalazi TE Kolubara A, tu bi uvek bilo putnika i za međumesne vozove. Trebalo bi tu sagraditi barem stajalište BG Voza kao u Altini i Kamendinu,ali nemam informacije da postoje bilo kakvi planovi u tom pravcu. Kako su samo Stepojevac i Vreoci od 3000 stanovnika dobili železničku stanicu kada se gradila pruga Beograd-Bar,a zanemareni su Veliki Crljeni od 5000 stanovnika,koji su pritom i energetski industrijski centar?
 
По речима шефа станице, у Великим Црљанима су мештани желели да саграде стајалиште, чак су се договорили локални камионски превозници да сваки у свом трошку наспе и донесе по камион шљунка да се направи стајалишни плато. Тада је изашао ЦИП и уценио да одкупе њихов пројекат типског стајалишта, на шта су се мештани згрозили. Тако су Црљени остали без стајалишта.
 
Е тај рад. Да рециклирам, ништа ново не радим и да користим позицију да продајем срање за велике паре. Типски пројекат - минимална цена. Адаптација к локацији месним пројектантима.
 
Lepše i logičnije je imati tipska stajališta nego da svako vodi svoju politiku. Jedino šta je nepoznanica koju je cenu CIP tražio, to šta su se "meštani" zgrozili nije nikakav reper.
Da li su oni uopšte izradili neki projekat tog stajališta?
 
Са великом сигурношћу могу да тврдим да нису имали никакав пројекат, а из искуства могу да потврди да је свака цена пројекта за њих велика. А ЦИПова може да буде грозна.
Људи у малим срединама живе са далеко мање средстава него по градовима и не могу да саобразе зашто треба да плате нешто што нема материјални одговор.
 
Класичан пример инертности железнице и државе када треба да се уложи напор у нешто што ће направити бољитак грађанима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864804#p864804:1leu817i je napisao(la):
Прле » Fri Jul 16, 2021 9:32 am[/url]":1leu817i]Са великом сигурношћу могу да тврдим да нису имали никакав пројекат, а из искуства могу да потврди да је свака цена пројекта за њих велика. А ЦИПова може да буде грозна.
Људи у малим срединама живе са далеко мање средстава него по градовима и не могу да саобразе зашто треба да плате нешто што нема материјални одговор.

Tako nešta sam i imao na umu, koliko god ih razumem, takav način rešavanja problema samo otvara nove u budućnosti.
 
па добро јесте типско стајалиште лепше, али кад држава одбија да га сагради, боље је и да прођу локалци са камионима и наспу шљунак, него да стајалишта нема уопште
 
Јесте, али онда се поставља питање ко ће да сноси одговорност у случају да се неко повреди?
 
412-017, ne znam koji je već drugi, ubacili su plastificirane table u ova postolja koja su dobili na remontu.
Sve je to lepo, ali...
Na dva postolja piše Batajnica umesto Ovča (ko je lud to da menja), na trećem već fali tabla, četvrti nisam video.

5220f1849976db1b59d824f6be1909be.jpg


izvor: gspbeograd.net
 
Скупо да се стави, скинуће и то. И опет, тешко да ће правац аутоматски да се испише када се промени главни вагон. То је ипак аутоматика коју су способни да ураде само Јапан и Немачка. А да се стави спољни дисплеј или да се уреже у метал тако да прозор остане слободан, па ко је то још видео?
Ониим мученим старкељама по погону одавно треба млада крв и да ради и да пројектује.


П.С. Не могу а да се не исповраћам сваки пут кад видим оно што се зове логотип.
 
Pitao sam slično pitanje na temi o tramvajima nedavno, ali nismo hteli da offujemo a i možda tamo ne dolaze ljudi kao ovde koji se baš razmeju i prate BG voz i šinska vozila.

Zanima me, koliki potencijal u budućnosti (recimo oko 2030.) imaju ove RVR garniture za BG voz i jednog dana za obnovljeni BEO voz? Hipotetički, recimo da, nekim čudom, umesto gradnje aerodroma u šumi na 50 km od Lađevaca i bestragijama oko Trebinja sa čak 4 postojeća u tom regionu, obezbedi se brdo para za uređenje BG voza odnosno potencijalno (dugogodišnje) proširenje u nekadašnji BEO voz. Da li bi se isplatilo remontovati i modernizovati postojeće RVR garniture, da uz nove koje bi bile kupljene, čine 1/2 ili 1/3 celokupnog voznog parka? Ili bi bilo lakše i bolje izbaciti ih kompletno iz BG/BEO voza i poslati negde drugde?

Pod remontom i modernizaciju mislim na ozbiljno i kvalitetno sproveden posao, do te mere da se stavljaju adekvatna sedišta i sredi unutrašnjost, a ne samo da se nabaci plastikanerski ''tobogan'' iz Ikarbusa. I da se pritom zameni elektronika, da se postave displeji i nova svetla, možda remontuju motori i sve ostalo što ide u paketu kad se rade remont i modernizacija.

Znači, najprostije rečeno - hipotetička situacija gde ima para za preporod BG voza ili pak obnovu BEO voza (samo, naravno, kroz nekoliko godina). Da li u tu svrhu remontovati i modernizovati ove RVR, ili njih poslati negde drugde po Srbiji, a za novu potrebu kupiti komplet nove moderne garniture?
 
Око 2030. те композиције, застареле и кад су произведене и набављене због беспарице и штедње у СР Србији, накупиће близу пола века старости и биће сазреле све околности да им се захвалимо на дугогодишњој служби.
 
Pa da, to je jasno, ali imamo tramvaje i starije od toga pa ih i dalje koristimo. Zato sto su sinska vozila dugotrajnija nego drumska. Ne znam detalje i specifikacije RVRova, te ne znam da li je moguce i isplativo zameniti im motore, mehaniku kao i unutrasnjost. Jer kapiram da su sami saloni odnosno konstrukcije, krovovi i limarije garnitura u ok stanju i da to moze da se koristi jos. Ali ne znam da li je moguce i isplativo modernizovati i menjati ostatak, ili je lakse i bolje kupiti nesto novo.
 
Ма, говоримо о возу који има ограничење од 95 км на сат и у који се слабије покретна особа пење, ваљда, уз помоћ виљушкара... Хајде да техничка решења из прошлости оставимо тамо где и припадају, у прошлости - барем до 2030, ако не и пре.
 
Pa ok, ja nisam emotivno vezan za njih, što se mene tiče daj bože da se kupi nešto novo. Nego sam video na temi o tramvajima koliko neki ne puštaju Katice, pa reko ako pare ne bi bile problem, da li bi imali ikakve koristi od konstrukcija ovih garnitura, ili je bolje poslati ih negde druge (ili možda čak i rashodovati) a kupiti nešto komplet novo. I ja sam, naravno, za kupovinu novog. Samo da tocila umesto u gradnje besmislenih aerodroma, prebace sredstva u budžet za BG i BEO voz.
 
Мислим да ће доста зависити и од тога да ли ће ЈКП БМВ да буде оператер БГ воза или ће бити управљач који ће плаћати Србија возу да обавља превоз. Али сигурно РВР трче своје последње, а време за набавке нових гарнитура за градску железницу је било још пре 8 година.
 
Vozio sam juče prijatelja iz Hrvatske BG Vozom od Vukovog spomenika do nove glavne železničke stanice Prokop. Bez obzira na užasne i išarane RVR garniture bio je oduševljen sa obe stanice dok je za Vukov spomenik mislio da je metro stanica. Kaže da je već 4-5 put u Beogradu i da nije ni znao za ove stanice, samo su mu beograđani kukali da je ukinuta GŽS.
 
Vrh