Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=838019#p838019:12tcr9lv je napisao(la):
DzonTravolta » 03 Apr 2021 11:51 am[/url]":12tcr9lv]???
Zgradu u Nemanjinoj gde su Železnice a i CIP zovu gumenjara. A zašto je zovu tako neka neko drugi kaže.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=837958#p837958:1g1upbl0 je napisao(la):
WLABmz » Sat Apr 03, 2021 10:03 am[/url]":1g1upbl0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=837938#p837938:1g1upbl0 je napisao(la):
Прле » Sub Apr 03, 2021 10:29 am[/url]":1g1upbl0]Може за нас пачиће објашњење шта је то Г распутница, у слици и речи?

Rasputnica G je rasputnica kod garaže plavog voza gde se pruga iz Rakovice razdvaja na smer ka Dedinjskom tunelu i smer ka Topčideru. Prilikom remonta Rasputnica G - Resnik pre par godina, skretnice kod Rasputnice G i na južnom izlazu stanice Rakovica nisu urađene kvalitetno i od tad do dana današnjeg prilikom prelaska preko njih u pravac i u skretanje je brzina 20 km/h. Izvođač je tužen, ali do dan danas se to nije razrešilo i vozovi usporavaju na tim mestima, te zbog toga su vozna vremena duža za 2 minuta i utrošak električne energije i kočnica je veći.
Sve to stoji, ali gašenjem stare Glavne pravac ka starom delu čvora je postao sporedan i treba takav i saobraćajni prioritet da ima, a ne da on bude "u pravcu". Rasputnicu treba privesti novoj nameni u skladu sa planovima iz sedamdesetih. Evo na brzinu sam skicirao šta treba da se uradi:
g.jpg
 
Radijus te krivine je veliki, izgleda mali zbog pogleda pod uglom.

G4EaO8o.png
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=838167#p838167:3psjvc1e je napisao(la):
Pendolino » Sub Apr 03, 2021 8:38 pm[/url]":3psjvc1e]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=837958#p837958:3psjvc1e je napisao(la):
WLABmz » Sat Apr 03, 2021 10:03 am[/url]":3psjvc1e]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=837938#p837938:3psjvc1e je napisao(la):
Прле » Sub Apr 03, 2021 10:29 am[/url]":3psjvc1e]Може за нас пачиће објашњење шта је то Г распутница, у слици и речи?

Rasputnica G je rasputnica kod garaže plavog voza gde se pruga iz Rakovice razdvaja na smer ka Dedinjskom tunelu i smer ka Topčideru. Prilikom remonta Rasputnica G - Resnik pre par godina, skretnice kod Rasputnice G i na južnom izlazu stanice Rakovica nisu urađene kvalitetno i od tad do dana današnjeg prilikom prelaska preko njih u pravac i u skretanje je brzina 20 km/h. Izvođač je tužen, ali do dan danas se to nije razrešilo i vozovi usporavaju na tim mestima, te zbog toga su vozna vremena duža za 2 minuta i utrošak električne energije i kočnica je veći.
Sve to stoji, ali gašenjem stare Glavne pravac ka starom delu čvora je postao sporedan i treba takav i saobraćajni prioritet da ima, a ne da on bude "u pravcu". Rasputnicu treba privesti novoj nameni u skladu sa planovima iz sedamdesetih. Evo na brzinu sam skicirao šta treba da se uradi:

file.php

Samo što nije problem ta skretnica koju si ti obeležio crvenim, već ova nova ispod. Preko nje se vozi 20 km/h.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=838074#p838074:1ghjay8b je napisao(la):
vucko » 03 Апр 2021, 15:11[/url]":1ghjay8b]Zgradu u Nemanjinoj gde su Železnice a i CIP zovu gumenjara. A zašto je zovu tako neka neko drugi kaže.

зато што у ту зграду само улазе новосапослени, па се шири као да је од гуме
 
Ja sam prvo pomislio da nema neke veze s time što u njoj rade ljudi koji dolaze automobilima, sa gumama na točkovima jelte, za razliku od većine drugih objekata Železnice gde se kotrljaju goli metalni točkovi, na vozovima.

Mislim, možda sam odvalio ali šta ga znam, to mi je palo na pamet. Stvarno me ne zanima da izučavam i tumačim žargonsku terminologiju unutar jednog preduzeća... Pogotovu što u Srbiji svako preduzeće ima neku svoju, usled dokonosti ljudi u njima.
 
Koliko sam proučio trenutno aktuelne planove za izgradnju metroa i proširenje BG Voza,predviđena je i izgradnja nove podzemne stanice BG Voza "Makenzijeva" na Vračaru,gde bi se planirana druga linija metroa ukrštala sa BG Vozom. Koliko je takva stanica realna,s obzirom na to da je jako mala udaljenost između nje i stanica Vukov Spomenik sa severne,odnosno Karađorđev Park sa južne strane? I da li ima nekih nagoveštaja kada će to početi da se gradi? Pošto obe njegove linije prolaze kroz vračarski tunel,nebi me čudilo da radovi na izgradnji te stanice izazovu nove restrikcije u taktu već prilično zakinutog BG Voza.
 
Мислим да од те станице нема ништа, ако се ИЖС буде питала, а хоће.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839292#p839292:1922yyxe je napisao(la):
Дошљак » Uto Apr 06, 2021 10:33 pm[/url]":1922yyxe]Мислим да од те станице нема ништа, ако се ИЖС буде питала, а хоће.
Znači da će Pančevački Most biti jedina tačka ukrštanja BG Voza i metroa. A nadzemno stajalište Sajam? Tu bi izgradnja bila mnogo manje zahtevna,jer ne moraju da se probijaju tuneli.
 
Nadzemno stajalište je praktično nemoguće jer je na mostovskoj konstrukciji a pogotovu jer se sada najavljuje i eventualna izgradnja novog mosta sa još 2 koloseka. Suština je da je ta stanica ucrtana kako bi se opravdalo izbegavanje povezivanje sa Prokopom.
 
Moguće je napraviti stanicu sa severne strane odmah. Naravno morala bi da bude nezavisan objekat, ne da se kači na most. Sa južne strane nema smisla dok se ne napravi most blizanac. Možda nešto montažno.
 
Kad naprave novi most mogu da odmah u fazi planiranja naprave to stajalište, svakako je most predviđen da bude otvoren pre metroa
 
Sve se radi samo da bi se opravdalo povezivanje najbitnijeg TC - a u gradu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839425#p839425:338p0wue je napisao(la):
Boki123 » Sre Apr 07, 2021 12:50 pm[/url]":338p0wue]Kad naprave novi most mogu da odmah u fazi planiranja naprave to stajalište, svakako je most predviđen da bude otvoren pre metroa

Da li si ti ozbiljan? :o

Kakav novi most, to ne postoji ni u prostornim planovima... :lool:
 
Al su nas namagarčili s te dve stanice. Ladno izostavljena veza metroa i BG:Voza iz pravca B.Brda. Ustvari nedostatak stanice Sajam, odnosno provizija grananja u zoni trafostanice u Žarkovu iziskuje tramvaj 12 od Vidikovca preko Prokopa. Makenzijeva bez komentara.

Uspeh osmišljene (čitaj "neuspeh besmislene") kičme saobraćaja jedne evropske višemilionske prestonice nije potrebno dalje objašnjavati. Dovoljno je pogledati Stevin dijagram: https://metrobeograd.com/img/dijagram.jpg

Ajde čovek i da kaže kako se umesto u Makenzijevoj može presesti kod Manježa na M3 radi veze sa Prokopom, ali zašto zaboga do Pančevačkog Mosta da se kruži preko Savskog Trga ili ne daj bože MIrijeva. Aitori važećeg plana uradili su nešto za šta bi trebalo da se pada na ispitu, a to je izostavljanje presedačke tačke na ukrštanju ključnih koridora.

Ova greška bila je neizbežna imajući u vidu zanemarivanje originalne zamisli izgrađenih trasa novog železničkog čvora kao prilagođenog dugolinijskom saobraćaju, što možete videti na priloženim kartama stranice BMV o istorijatu: https://bgmetro.rs/index.php/sr-rs/bg-m ... kog-metroa

Ni stida ni srama nemaju, obzirom na to da dozvoljavaju brukanje tim dijagramima koji praktično predstavljaju dokaz činjenice da je Jovin u grob odneo zamisao da se dugolinijski čvor u starom delu grada ukršta na tri mesta - na Prokopu, Vukovom Spomeniku i Pančevačkom Mostu. Utoliko je pomeranje plave linije sa Vukovog Spomenika u Makenzijevu još i grđe, jer na taj način ne samo prva već bi druga linija (samim tim i rane faze što je nevzamisliv prestup u saobraćajnom planiranju) izostavljaju vezu sa dugolinijskim sistemom na prethodno predviđenim mestima.

Pasivna javnost snosi bar deo odgovornosti. Narod treba izričito da se protivi štetnim projektima, da stavi do znanja ko je gazda. Al tako je to kad miševi kolo vode.
 
Uradio sam mini reportažu o problemu WC-a Karađorđev park koji je poznatiji kao luksuzni restoran. Kačim reportažu i moju kratku analizu o tome narednih dana. Mislim da bi trebali i time da se pozabavimo.
 
ресторан Франш је направљен на месту где се оригинално налазио јавни ВЦ
 
Станица Карађорђев парк и тромостовље преко аутопута у позадини. :)
 
Slučajno sam došao do jednog podatka,koji me je zaprepastio: stanica Pančevo Varoš je od stanice Beograd Centar udaljena 21 km prugom. Sa druge strane,stanica Batajnica je od njega udaljena 26 km. Od Beograd Centra do Pančeva Varoši postoji 6 vršačkih DM 711 vozova dnevno,iako je pruga do Pančeva u celosti elektrificirana i dvokolosečna. Da nema linije za Vršac,nebi postojalo ni to.
Od Beograd Centra do Batajnice je takođe elektrificirana i dvokolosečna pruga(jedan kolosek trenutno nije u funkciji),pa odatle do Batajnice po važećem redu vožnje postoji tačno 20 VOZOVA DNEVNO (svi BG Vozovi+jedan regio polazak za Zvornik). Godinama najavljuju produženje BG Voza do Pančeva,i od toga ništa,ajde da je Pančevo opoziciona lokalna samouprava,pa da ne mogu da se dogovore oko naplate karata(ni to nije normalno,ali pod ovima smo navikli na sveopštu nenormalnost). Naprotiv,ista je vlast u Pančevu i Beogradu,a građani oba grada trpe ovako apsurdan red vožnje samo zato što klanovi unutar SNS-a međusobno ne mogu da se dogovore oko podele plena. Koj moj su onda gradili dvokolosečnu prugu do Pančeva i trošili milione na nju,kada sada ne služi skoro ničemu,a služila je mnogo više dok je bila jednokolosečna i neremontovana? :bash:
 
Autobuskim karetelima ne odgovara produženje BG:voza do Pančeva. To je glavni uzrok.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=840286#p840286:1g8u311w je napisao(la):
Siniša » Sub Apr 10, 2021 2:16 am[/url]":1g8u311w]Autobuskim karetelima ne odgovara produženje BG:voza do Pančeva. To je glavni uzrok.
Verovatno autobuskim kartelima ne odgovara ni BG Voz do Batajnice,koja je još dalje od Pančeva,pa opet imaju 20 vozova do centra dnevno,a imaće ih verovatno i više,čim se završe radovi na novosadskoj pruzi. Pantransport već ima monopol na prevoz putnika na teritoriji Grada Pančeva,a i takođe i na teritoriji opština Opovo i Kovačica. Pre ukidanja je Beovoz više od 20 godina saobraćao od Pančeva Vojlovice do Zemuna/Batajnice na svakih sat vremena,i to nikada nije smetalo tadašnjem ATP-u. Ajde da se onda lepo ukine kompletan železnički saobraćaj u celoj državi da nebi bio konkurencija privatnicima,i da na svim putevima u zemlji budu gužve kao što su u Beogradu špicom,a da svi mi stanovnici ove zemlje zaradimo rak pluća i astmu od zagađenja izduvnim gasovima. Jel ovo Kolumbija ili Srbija?
 
Beovoz je u ondašnje vreme, pre 20 i kusur godina bio pod ingerencijom Republike Srbije, odnosno tadašnje SRJ. Zato je funkcionisao.
 
Vrh