Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

U Zagrebu postoji gradska železnica slična BG Vozu,samo nema nijednu podzemnu stanicu i postoji samo jedna linija od Dugog Sela do Savskog Marofa,koja je približno iste dužine kao linija BG Voza Ovča-Batajnica. Međutim,taj voz tokom celog dana saobraća u taktu od 15 minuta,tokom špiceva možda i na 10 minuta. Da li je moguće da BG Voz ne može imati takt od 15 minuta,barem u vršnom periodu,npr. od 6 do 8 ujutro,i od 15 do 17 časova popodne? Da,znam da je prva linija trenutno preopterećena zbog izgradnje brze pruge,ali druga linija Ovča-Resnik bi realno mogla da ostvari ovakav takt,i ona je celom dužinom dvokolosečna. Jedno vreme je Resnik-Ovča i saobraćao na 30 minuta,a onda su i to neobjašnjivo skresali na sat vremena kao i prvu liniju. Znam da svi teretnjaci posle zatvaranja stare stanice saobraćaju tuda,ali ne verujem da na dvokolosečnoj pruzi prave baš toliku gužvu,da relativno kratka linija gradske železnice mora imati slabiji takt nego što npr. imaju međunarodni vozovi Budimpešta-Beč(21 polazak dnevno u oba pravca).
 
Sličan takt je bio i kod nas pre nego što su ovi "majstori" uzeli da sređuju stvari i probijaju sve moguće rokove mereno godinama.
 
Очигледно је проблем у недостатку возних средстава, ту је требало да се улаже још пре 10-15 година. Што се тиче проблема перона, могли су да пусте линију БГ воза Батајница-Ресник/Младеновац/Лазаревац са Штедлерима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807200#p807200:s1qbfttk je napisao(la):
tragac » Pet Dec 25, 2020 7:09 pm[/url]":s1qbfttk]Može da radi Prokop-Resnik ...

Ta linija je beskorisna.

Дошљак":s1qbfttk je napisao(la):
Што се тиче проблема перона, могли су да пусте линију БГ воза Батајница-Ресник/Младеновац/Лазаревац са Штедлерима.

Štadlerima. Štadler su vozovi, Štedler su bojice.
 
Хвала на исправци :D Навика је чудо и тешко се исправља :D
 
Već sam pominjao da se malo toga radilo na unapređenju sistema gradsko-prigradske železnice od uvođenja lokalnog saobraćaja u tarifnom sistemu BusPlus. Godine su prolazile, stajalo se u mestu uz divljenje dosad neviđenoj punktualnosti u poslednjih pola veka na ovim prostorima. Nakon tog "wow" perioda usledila je spora rekonstrukcija koja je celu zamisao oslanjanja velikog broja ljudi na ovaj vid javnog prevoza bacila u vodu. Kao da ništa nije postignuto, vratili smo se u mračno doba Beovoza.

O novim voznim sredstvima, o rekonstrukciji/prilagođavanju perona, o faznim radovima na deonici skroz od Prokopa do Batajnice (dakle ne od novog Beograda) trebalo je razmišljati pre rekonstrukcije. Nije uzeta u obzir duplikacija koloseka pre rekonstrukcije kako bi i lokalni i dugolinijski sistem saobraćali dvokolosečno tokom obavljanja građevinskih radova duž trase, iako je to bilo predviđeno prostornim planom. Ceo sistem je stavljen u "hibernaciju", na čekanje boljih dana po završetku makiškog kompleksa u sklopu novoformiranog preduzeća BMV.

Topčiderska trasa pogodna kao alternativa u slučaju problema na novom delu čvora olako je odbačena.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807401#p807401:3e60kh0j je napisao(la):
Express » Sub Dec 26, 2020 3:17 pm[/url]":3e60kh0j]Već sam pominjao da se malo toga radilo na unapređenju sistema gradsko-prigradske železnice od uvođenja lokalnog saobraćaja u tarifnom sistemu BusPlus. Godine su prolazile, stajalo se u mestu uz divljenje dosad neviđenoj punktualnosti u poslednjih pola veka na ovim prostorima. Nakon tog "wow" perioda usledila je spora rekonstrukcija koja je celu zamisao oslanjanja velikog broja ljudi na ovaj vid javnog prevoza bacila u vodu. Kao da ništa nije postignuto, vratili smo se u mračno doba Beovoza.

O novim voznim sredstvima, o rekonstrukciji/prilagođavanju perona, o faznim radovima na deonici skroz od Prokopa do Batajnice (dakle ne od novog Beograda) trebalo je razmišljati pre rekonstrukcije. Nije uzeta u obzir duplikacija koloseka pre rekonstrukcije kako bi i lokalni i dugolinijski sistem saobraćali dvokolosečno tokom obavljanja građevinskih radova duž trase, iako je to bilo predviđeno prostornim planom. Ceo sistem je stavljen u "hibernaciju", na čekanje boljih dana po završetku makiškog kompleksa u sklopu novoformiranog preduzeća BMV.

Topčiderska trasa pogodna kao alternativa u slučaju problema na novom delu čvora olako je odbačena.
Doba Beovoza nije bilo mračno,tada je od Pančeva Vojlovice do Vukovog Spomenika,Novog Beograda i Zemuna postojao voz na svakih sat vremena,direktan voz do Batajnice i Nove Pazove na svaka dva sata,a do Stare Pazove i Inđije otprilike na svaka tri sata,bilo je takođe i direktnih vozova do Mladenovca,Male Krsne i Valjeva nekoliko puta dnevno. Danas o takvom vidu prevoza možemo samo sanjati i ovde davati korisne predloge,koje niko od političara i rukovodilaca železnice neće ni pogledati,a kamoli uvažiti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807420#p807420:14hhokmt je napisao(la):
Putnik95 » Sub Dec 26, 2020 5:26 pm[/url]":14hhokmt]
Doba Beovoza nije bilo mračno,tada je od Pančeva Vojlovice do Vukovog Spomenika,Novog Beograda i Zemuna postojao voz na svakih sat vremena,direktan voz do Batajnice i Nove Pazove na svaka dva sata,a do Stare Pazove i Inđije otprilike na svaka tri sata,bilo je takođe i direktnih vozova do Mladenovca,Male Krsne i Valjeva nekoliko puta dnevno. Danas o takvom vidu prevoza možemo samo sanjati i ovde davati korisne predloge,koje niko od političara i rukovodilaca železnice neće ni pogledati,a kamoli uvažiti.

Da, samo su kašnjenja vozova postala takva, da je Beovoz izgubio svaku svrhu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807452#p807452:3s48s9on je napisao(la):
WLABmz » Sub Dec 26, 2020 6:47 pm[/url]":3s48s9on]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807420#p807420:3s48s9on je napisao(la):
Putnik95 » Sub Dec 26, 2020 5:26 pm[/url]":3s48s9on]
Doba Beovoza nije bilo mračno,tada je od Pančeva Vojlovice do Vukovog Spomenika,Novog Beograda i Zemuna postojao voz na svakih sat vremena,direktan voz do Batajnice i Nove Pazove na svaka dva sata,a do Stare Pazove i Inđije otprilike na svaka tri sata,bilo je takođe i direktnih vozova do Mladenovca,Male Krsne i Valjeva nekoliko puta dnevno. Danas o takvom vidu prevoza možemo samo sanjati i ovde davati korisne predloge,koje niko od političara i rukovodilaca železnice neće ni pogledati,a kamoli uvažiti.

Da, samo su kašnjenja vozova postala takva, da je Beovoz izgubio svaku svrhu.
Putovao sam u to vreme Beovozom relativno često,možda jednom mesečno,i baš se ne sećam da je nekada bilo neko ekstremno kašnjenje. Mnogo grđe su kasnili obični međugradski vozovi. Verovatno ima i drugačijih iskustava,ali meni je Beovoz bio omiljeno sredstvo prevoza na relaciji Pančevo-Beograd,i obrnuto. Vozovi su tada išli sporije,jer pruga PA-BG i BŽČ još nisu bili remontovani,ali koliko se ja sećam,red vožnje Beovoza je uglavnom poštovan.
 
Беовоз је био фантастичан, сад кад се погледа у које време је пуштен, био је 50 година испред српског времена.
Нажалост јесте на крају каснио, убио га је јавашлук државног предузећа у коме је запослене мрзело да објаве да воз касни и колико. Често се дешавало и да не дође уопште, што је убијало сваки смисао поузданог превоза.

БГвоз је то средио, није ми јасно зашто је требало оснивати ново предузеће, али то је једна од ретких ствари за које сам хвалио Ђиласа. Кретали су у минут. Онда опет нисам испратио шта се дешавало па су га осакатили, поткратили и неке линије поукидали. Беовоз из 90тих само са правилном и поузданом фреквенцијом би дан данас био чисто злато, Раковица, Панчево, Батајница, Прокоп, а метро ко дочека дочека.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807136#p807136:17fzghia je napisao(la):
JohnnyLee » 25 Dec 2020 02:20 pm[/url]":17fzghia]и нема ни у траговима планова за спуштање тих перона
Pisao sam pre izvesnog vremena o ovome, različita visina perona se može rešiti i naručivanjem vozila koja imaju posebne ulaze za svaku visinu perona, kao tram-train za Cadiz, proizveden u CAF-u. Čak takvo vozilo unutra ima lift za osobe sa posebnim potrebama koji ga spušta/podiže na visinu unutar vozila, tj. priprema ga za izlaz na stanicu sa visokim ili niskim peronom.
 
Ово је супер идеја! Имаш ли слике или видео како то ради?
 
Naravno Прле

CAF-ov sajt ima nešto o ovome
https://www.caf.net/en/productos-servicios/proyectos/proyecto-detalle.php?p=211

cadiz%20slider1.jpg


3F061447-0212-4704-9B91-434E6E7A4C10.jpeg


Malo unutrašnjosti
cadiz%20slider5.jpg


cadiz%20slider6.jpg


cadiz%20slider4.jpg


Slika kako funkcioniše lift u vozilu

hzhH8fB.png
 
Права ставар!

Додуше, било би паметно срачунати колико је код нас перона којима би требао мењати висиу, нолико би то коштало, и колико коштају овакве гарнитуре. Али генерално, мени се идеја јако допада.

И саам аидеја трамвоза ми је врло блиска
 
Da li ima nekih najava kada bi se BG Voz mogao vratiti na raniji red voznje? Da li po zavrsetku dela do Batajnice, ili mozda skroz do Novog Sada?
Izbacen je (vrlo slican) red voznje pre dve nedelje za sledecih godinu dana. Da li to znaci da nema sansi ranije?
 
Nema šanse da se red vožnje vrati na stari pre završetka oba koloseka od Batajnice do Prokopa, a uvođenjem novih linija verovatno ni pre nabavke još garnitura za saobraćaj. Iskreno nisam siguran da li će vozovi više ikada ići baš na 15 minuta, ali i takt od 20 minuta bio bi dobar. Možda razmišljati i o liniji Zemun - Resnik, kako bi rasteretio vračarski tunel a povezali bolje NBG i Rakovica.
 
Jasno je da mora da se zavrsi do Batajnice, nego da ne kazu "ne vracamo dok ne bude gotovo do N.S."
Isao je van spica na pola sata, sada je 1h. Kada bi spic bio na 15-20min bilo bi super. Ovo sada je bas...1h/0,5h....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807899#p807899:nfchz3a0 je napisao(la):
Прле » Pon Dec 28, 2020 11:32 am[/url]":nfchz3a0]Права ставар!

Додуше, било би паметно срачунати колико је код нас перона којима би требао мењати висиу, нолико би то коштало, и колико коштају овакве гарнитуре. Али генерално, мени се идеја јако допада.

Samo Vukov Spomenik i Pančevački most u celoj Srbiji bi trebalo spuštati peron. Nigde drugde. Nemaju te garniture nikakvu računicu kod nas.

dexx0101":nfchz3a0 je napisao(la):
Da li ima nekih najava kada bi se BG Voz mogao vratiti na raniji red voznje? Da li po zavrsetku dela do Batajnice, ili mozda skroz do Novog Sada?
Izbacen je (vrlo slican) red voznje pre dve nedelje za sledecih godinu dana. Da li to znaci da nema sansi ranije?

Dok se ne nabavi ili obezbedi veći broj garnitura za BG:voz nema teorije o smanjenju intervala polazaka.

dexx0101":nfchz3a0 je napisao(la):
Jasno je da mora da se zavrsi do Batajnice, nego da ne kazu "ne vracamo dok ne bude gotovo do N.S."

Pa završetak do Batajnice je planiran isto kad i kompletna pruga do NS.
 
Pisao sam pre izvesnog vremena o ovome, različita visina perona se može rešiti i naručivanjem vozila koja imaju posebne ulaze za svaku visinu perona, kao tram-train za Cadiz, proizveden u CAF-u. Čak takvo vozilo unutra ima lift za osobe sa posebnim potrebama koji ga spušta/podiže na visinu unutar vozila, tj. priprema ga za izlaz na stanicu sa visokim ili niskim peronom.
Или руска Иволга, тај воз је, рекло би се, као створен за високе пероне попут оних на Вуковом споменику. Иначе, мали парадокс је то што су га Шпанци дизајнирали колико негде видех, као што својевремено рекох, верзија 2.0 је најлепша. Савршенство, само што би наши морали да буду сужени са руског ГОСТ на европски RIC профил, због различитих ширина колосека у Русији (1520 mm) и код нас (1435 mm), а ту је и разлика у напону - московски користе 3kV, а наши би морали да користе 25kV. 8)
https://en.wikipedia.org/wiki/Line_...media/File:EG2Tv-028_at_Odintsovo_station.jpg
 
Ima li šanse da se nakon završetka rekonstrukcije pruge Jajinci-Mala Krsna uvede neka nova linija BG Voza,npr. Ovča-Umčari ili Zemun-Vrčin? Jedno 2-3 polaska dnevno ne bi škodila,slično kao postojeća linija do Mladenovca. Mala Krsna i Požarevac sigurno neće ući u BG Voz,jer su van teritorije Grada Beograda.
 
Нажалост сумњам, с обзиром на расположиве гарнитуре.
 
Vrh