Pozdrav.
Nov sam na ovom forumu,a prijavio sam se jer me posebno zanimaju vozovi i železnički saobraćaj uopšte.
Često putujem na relaciji Beograd-Pančevo,kad god mogu putujem vozom,jer je daleko jeftinije i prijatnije nego putovanje autobusom. Nažalost,pada u oči da je Beograd sa Pančevom prilično slabo povezan železnicom,ako se uzme u obzir da se radi o gradu od skoro 100.000 stanovnika,koji je sa Beogradom urbanistički spojen skoro koliko i Zemun. Dok je postojao Beovoz,od Pančeva Vojlovice je bilo polazaka na svakih sat vremena,čak se moglo putovati do Valjeva ili Inđije bez presedanja. Danas postoji samo 6 pari DMU-117 vozova koji dolaze iz Vršca,a u Pančevo već stižu prepuni,i staju samo na stanicama Pančevo Varoš i Pančevo Glavna,dok stajališta Strelište i Pančevo Vojlovica zarastaju u korov.
Nadao sam se da će sa novim redom vožnje od 13. decembra ove godine možda produžiti BG:VOZ do Pančeva Vojlovice,ali to se nije desilo. Zvanično obrazloženje zašto Pančevo nema BG:VOZ je to da ono administrativno ne pripada Gradu Beogradu,pa stoga ne može ući u BusPlus sistem. Ali ni Opovo,Sefkerin,Čenta,Šimanovci takođe nisu deo Beograda,pa ipak postoje autobuske linije GSP-a koje do tih mesta voze.
Možda bi najbolje rešenje za ovaj problem bilo da se uvede 7-8 pari REGIO međugradskih vozova dnevno na relaciji Beograd Centar-Pančevo Vojlovica,koji bi stajali još na stanicama Karađorđev Park,Vukov Spomenik,Pančevački Most,Ovča,Pančevo Glavna,Pančevo Varoš i Strelište,a naplata karata bi se vršila po REGIO tarifi kao i za sve druge međugradske vozove(a ne u BusPlus sistemu kao BG:VOZ). Time bi i Ovča dobila železničku vezu sa Pančevom,jer sa njim nije saobraćajno povezana još od ukidanja one kratke linije Pančevo Vojlovica-Ovča 2017. Uz trenutno postojeće vozove Beograd Centar-Vršac,mislim da bi ovo znatno rasteretilo i prebukirani drumski saobraćaj između Pančeva i Beograda.
Da li postoje infrastrukturne mogućnosti da se uvede ovakva linija? Znam da je BŽČ od Prokopa prema Batajnici sada dosta opterećen zbog izgradnje brze pruge Beograd-Novi Sad,zato bi vozovi i terminirali na Prokopu,a između Pančeva Glavne i Prokopa već godinama postoji rekonstruisana dvokolosečna pruga. Problem može biti nedostatak garnitura,čujem da Štadleri ne mogu do Pančeva,jer postoji problem sa visinom perona,ali RVR-ovi bi bili idealni,pod uslovom da ih ima dovoljno.