Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799808#p799808:3rrbesx4 je napisao(la):
Doca » Pet Dec 04, 2020 8:59 pm[/url]":3rrbesx4]Ima li iko info kako napreduju remonti 412/416? Koliko je u Zelvozu i ima li koja u Sinvozu? I sta je na kraju bilo sa one dve kompozicije iz Zelvoza sto su ostale kada je otisao u stecaj? Posecene ili remontovane?
U Šinvozu su:
412/416-089/090
412/416-073/074
412/416-105/106
U Želvozu su:
412/416-067/068
412/416-061/085
Neka me neko ispravi ako ima još koja. U Želvozu su ostale 412/416-023/024 i 412/416-069/070. Na 069/070 remont zapravo nikad nije ni počeo, već je služila za delove drugim garniturama koje su tu dolazile na remont. Trebalo bi da se nalazi rasparčana na kolosecima ispred fabrike, osim ako novi vlasnici nisu nešto čistili. Što se tiče 023/024 na njoj su radovi počeli, da bi "pucanjem" Želvoza bili prekinuti. Čuo sam da se ni ona više ne nalazi unutar fabrike. Dakle zaključak je jasan. Nema od njih ništa. :( Inače Želvoz je dobio tender za remont crnogorske 412/416-049/050.
 
@ Student
Заборавио си 097/080 која је послата на ремонт у Желвоз ту негде када и 023/024, ни од ње нема ништа... :cry:
 
Istovremeno sa tim radimo i projekat širenja Bg voza. On će obuhvatiti sve prigradske opštine osim Grocke, koja trenutno nema mogućnosti za to. Već smo prošle godine proširili Bg voz do Lazarevca, Barajeva, Mladenovca i Sopota. Sada od Vukovog spomenika do centra Lazarevca vozom stižete za 63 minuta, što je nemoguće kolima i autobusom, a do centra Barajeva za 47 minuta. Kupićemo u toku 2021. godine novih sedam kompozicija kako bismo mogli da pokrijemo proširenu mrežu. U 2022. godini ćemo zameniti 12 postojećih kompozicija. Do 2025. zbog novih linija koje ćemo graditi od železničke stanice u Zemunu Bg voz širimo prema Surčinu, obuhvatamo centar Surčina, Nacionalni stadion, aerodrom i Obrenovac, trebaće nam 12 novih kompozicija i Bg voz će biti naša gradska železnica koja će zajedno sa metroom činiti jedinstven sistem – rekao je Vesić.

Znači 31 nova garnitura do 2025 koliko sam razumeo?
 
Znači 150 miliona evra do 2025te za 31 novu garnituru.
Bilo bi lepo kad bi bilo tako.
 
Istovremeno sa tim radimo i projekat širenja Bg voza. On će obuhvatiti sve prigradske opštine osim Grocke, koja trenutno nema mogućnosti za to.

Žalosno je da su sve prethodne vlasti i šinski projekti ignorisali Grocku. Ne razumem kako to Grocka i naselja oko Smederevskog puta nemaju uslova za šinski prevoz. Zar se ne može uraditi neka fider tramvajska/tram-train linija do npr. Vrčina?
Krajnje je vreme da potez ka Grockoj oko Smederveskog puta dobije kvalitetniju šinsku vezu sa gradom, da li kao neki tramvaj-voz uz sam Smederevski put (što da ne) ili kao fider na prugu za Umčare ili nešto treće.
 
Očigledno ne postoje uslovi da se sa malo para odradi stanica u Umčarima, a niko od stranaca nije voljan da uloži pare.
 
To se može objasniti na 3 nivoa dostupnosti. U takvim izjavama se misli verovatno na prvi nivo tj. onaj nivo koji je prava prigradska železnica a ne samo "voz sa pet polazaka dnevno koji prolazi na 10km od naselja od 2000 ljudi".

Prvi nivo dostupnosti usluge je postojanje pruge koje bi direktno opsluživala naselja uz Smederevski put. To je Dunavska pruga za Smederevo o kojoj se teoriše već više od 100 godina i spomene se ponekad. Da li išla Mokroluškom dolinom i preko Kaluđerice ili preko Belog Potoka i Boleča, to nije toliko bitno. To bi bila najdirektnija i najbrža veza, ali trenutno se ne razmatra dugoročno za izgradnju, tako da ne vredi o njoj ni pričati.

Drugi nivo dostupnosti usluge bi bio da se iskoristi Železnička stanica Boleč kao čvorište lokalnih autobuskih linija i da tu bude terminus BG Voza. To bi bilo skroz smisleno, ali nisam čuo da je iko to ikad spomenuo ili nacrtao. Najjeftinije, najrealnije i najlakše. Imamo ovde forumaše koji su u opštini Grocka, mislim da bi ovo trebalo da se inicira jer se sa skoro nepostojećim ulaganjima (obilaznica će se graditi svejedno jednog dana) može postići dosta. I postoji dovoljno vremena da se počne razmišljati o tome u projektnom smislu tj. da se progura kroz institucije.

Treći nivo dostupnosti usluge bi bio da se pusti prugom Beograd - Velika Plana. Problem sa ovom opcijom je što pruga nije u srcu naselja, a i tamo gde je blizu, ta naselja generišu premalo putnika da bi bilo smisleno opsluživati ih vozom. Takva linija mora da završava u nekom većem populacionom centru poput Požarevca ili Smedereva jer bi to bili i najveći generatori putnika. A samim tim bi se onda pokrio i Vrčin, Umčari, Vodanj, Dražanj, Kolari i ostala mesta usput. Ta mesta će dobiti voz samo ako on bude usput prolazio kroz njih, jer uvoditi BG Voz liniju do Umčara npr. niti je isplativo niti će verovatno ikada biti isplativo. A i koordinacija gustog saobraćaja na jednokolosečnoj prugi je za sada naučna fantastika za naše železnice.

Po meni bi najbolje bilo:
1. Da SrbVoz pusti direktnu liniju Zemun - Smederevo i da se oživi taj potez. Uskladi se presedanje na BG Voz liniju 2 u Resniku za putnike koji idu ka Vuku.
2. Da Beograd iskoristi gradnju železničke stanice Boleč i da se napravi više koloseka kako bi se tu napravio hub. Trenutno su planirana samo 3 koloseka i stanica je planirana samo kao teretna. Ne vidim tehnički nijedan razlog zašto ne bi mogli tu ići i putnički vozovi. Odatle onda razvesti feeder-e dalje.

Evo i slika da se prikaže to od najgoreg do najboljeg:
Crveno - BG Voz linija samo na teritoriji Beograda do Umčara, najgora varijanta, zato je niko ni ne razmatra
Tamno narandžasto - Produžetak u saradnji sa SrbVoz-om koji bi crvenu liniju učinio smislenom i realnijom
Žuto - BG Voz linija Karaburma - Boleč npr. koja bi bila kratka i uletela bi kao dopuna u taktnom redu vožnje BG Voz linija 2, 5 i 6 kroz Dedinjski tunel. Kod ŽS Boleč onda veliki hub i fideri ka naseljima. Ovo treba gurati.
Bledo zeleno - Dunavska pruga ka Smederevu koja bi ponudila prvi nivo dostupnosti usluge u naseljima na tom potezu. Nije u planovima.
Tamno zeleno - Idealan produžetak Dunavske pruge tako da direktno prodire u grad bez kruženja. Apsolutna fantazija sada, ali jednog dana neminovno.
 

Prilozi

  • Smederevski BG Voz.jpg
    Smederevski BG Voz.jpg
    889,8 KB · Pregleda: 2.184
Zašto je tamno zelena fantazija kad je ona upravo najsmislenija? Pokriva rupu u sistemu prolazeći kroz gusto naseljen deo grada, osim čega ne bi ni bila finansijski nedostižna jer to nije neki fensi automatski metro sa podzemnim stanicama na svakom ćošku. Ne bi ni morale da budu preterano dugačke obzirom na to da dugolinijski saobraćaj može koristiti tri postojeća kraka.

Zapravo ove "gore" varijante upravo opravdavaju taj epitet. Koliko para toliko i muzike. Jesu one jeftinije, salabo iskorišćene, imaju slab takt, međutim od njih nema neke vajde kad nam pola grada osta nepokriveno železnicom. Prosto neverovatno da kad se odustalo od Regionalnog Metroa nikome nije palo na pamet unapređenje osnovnog rešenja čvora (ono što je ostalo od originalnog plana) planiranjem istočnog kraka.

Dovoljno da se izgrade stanice Dušanovac, Šumice i Kaluđerica i ceo čvor što se tiče gradsko-prigradskog prevoza odjednom dobija na smislu. Naravno da ne treba zaboraviti ni relativno jeftinu trasu od Zemuna do P.Mosta levom obalom preko Kožare. Ova druga bi praktično pokrenula gradnju velikog dela grada i tu se cena opravdava. Drugim rečima oni jeftini njivski patrljci do stadiona ni na nebu-ni na zemlji najskuplji su u odnosu na efekat koji postižu.

Mnogo bi značilo da se uz izbegavanje Autokomande iz istočnog dela grada stigne brzo do Bloka 42, Tošinog Bunara i Zemuna. To je bila poenta nešto drugačije (još bolje) trasirane RM2/RM4 deonice na osi istok-zapad. Upravo se ona ukrštala u SA. Dole nikakav gradski metro nije potreban jer je njegova uloga bila da pokrije glavne tokove kretanja uz veću dostupnost zbog većeg broja stanica. Čak štaviše dunavska pruga nije toliko neophodna koliko krak od Vrčina do Grocke. Jovin je dunavsku planirao levom obalom imajući u vidu niže troškove gradnje.
 
Izašao novi red vožnje. Konačno su pojačali polaske na liniji 2 i produžili do devet uveče
 
Iz arhive, napravljena na crno belom filmu 2005. godine.

zelstajalistek2005.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799989#p799989:1dffbiyi je napisao(la):
Student » 05 Dec 2020 01:44 pm[/url]":1dffbiyi]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799808#p799808:1dffbiyi je napisao(la):
Doca » Pet Dec 04, 2020 8:59 pm[/url]":1dffbiyi]Ima li iko info kako napreduju remonti 412/416? Koliko je u Zelvozu i ima li koja u Sinvozu? I sta je na kraju bilo sa one dve kompozicije iz Zelvoza sto su ostale kada je otisao u stecaj? Posecene ili remontovane?
U Šinvozu su:
412/416-089/090
412/416-073/074
412/416-105/106
U Želvozu su:
412/416-067/068
412/416-061/085
Neka me neko ispravi ako ima još koja. U Želvozu su ostale 412/416-023/024 i 412/416-069/070. Na 069/070 remont zapravo nikad nije ni počeo, već je služila za delove drugim garniturama koje su tu dolazile na remont. Trebalo bi da se nalazi rasparčana na kolosecima ispred fabrike, osim ako novi vlasnici nisu nešto čistili. Što se tiče 023/024 na njoj su radovi počeli, da bi "pucanjem" Želvoza bili prekinuti. Čuo sam da se ni ona više ne nalazi unutar fabrike. Dakle zaključak je jasan. Nema od njih ništa. :( Inače Želvoz je dobio tender za remont crnogorske 412/416-049/050.
Kako se tako lako ZS odriče voznih sredstava nije to vlasništvo trenutnog vlasnika fabrike ...Na osnovu čega zaključeno da nema nista...
 
Zna li neko dal je ikad u proslosti bilo u planu da se napravi linija voza Ovca/Zeleznik?
U kakvom je sada stanju deo pruge od rakovice do zeleznika.?
Dal je neko planirao ranije zs na ceraku i belim vodama?
Dal bi bilo isplativo da dok cekamo cuveni metro bar taj krak proradi?
Ima li interesa od strane gradjana za tako nesto(da ne bude skuplja dara nego mera)?
 
Мислим да је то на дугачком штапу. Наводно би станица Церак била поприлично дубока, а пруга ка Железнику је за сада оријентисана само на тететни саобраћај. Верујем да ће са изградњом пуне железничке обилазнице са новим мостом преко Дунава тунел Инежевац изгубити значај у теретном саобраћају и отворити могућност да се користи у пуном обиму за путнички саобраћај.
 
Planirana je linija Makiš-Karaburma, ali to neće u nareenih pr godina. Potrebno je da se izgradi krak ka Karaburmi, prva linija metroa, žs Cerak.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801210#p801210:5omy899m je napisao(la):
direktor » Sre Dec 09, 2020 2:29 am[/url]":5omy899m]
Kako se tako lako ZS odriče voznih sredstava nije to vlasništvo trenutnog vlasnika fabrike ...Na osnovu čega zaključeno da nema nista...
Ja to gledam ovako. 412/416-069/070, upućena je na remont ako se ne varam 1999. godine. Dakle, pre 21. godinu. Za to vreme na njoj nije rađeno apsolutno ništa. Kao što sam napisao, sa nje je skinuto skoro sve, pa bi prilikom eventualnog remonta postojala potreba da se montira sve novo. Nadalje, uticaj atmosverskih prilika na konstrukciju kroz godine provedene na otvorenom. Veliko je pitanje u kakvom je stanju ta konstrukcija. Slična priča je i sa 412/416-023/024, koja je čekala remont od 2008. do 2011. godine, prvo u Vognju, potom i u Novom Sadu, direktno izložena atmosverskim prilikama. Kada je 2011. godine došla u Želvoz, konstrukcija je iznutra na mnogim delovima bila totalno trula, pa mogu samo da zamislim kao bi recimo izgledala 069/070, kada je ova posle 3 godine izgledala onako. Te garniture možete posmatrati kao i one koji decenijama stoje u Zemunu. Uzimajući u obzir i to kako se obavljaju remonti garnitura, odnosno koliko se štedi (ne računam garniture koje su dobile vakuumeske toalte), mislim da železnica nije spremna da izdvoji veliku svotu novca koja bi bila potrebana da se srede te garniture. Iskomentarisao sam samo ove dve koje sam naveo u postu, a slična priča je i sa 092/097 i 075/076.
 
Evo informacija za tebe @student, za par dana iz Zrenjanina sa remonta vraća se 089-090 :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801516#p801516:16ijaa9t je napisao(la):
Rile » Сре Дец 09, 2020 11:47 pm[/url]":16ijaa9t]Evo informacija za tebe @student, za par dana iz Zrenjanina sa remonta vraća se 089-090 :)

Де мало фоткицама споља, изнутра да видимо како то сад изгледа?
 
@ Student
Мала исправка - гарнитура која је отишла на ремонт у Желвоз чини ми се 2013., а који на њој није завршен је 097/080. :wink: Моторна кола 412-092 су жива и возе на гарнитури 063/064 уместо уништеног мотора 412-063.
 
Читавог дана касне возови, вероватно због започетих радова на другом колосеку.

А тренутно присуствујем надреалној сцени у којој читав конзилијум радника Србија воза покушава да смисли како да залепе нови ред вожње, јер на новоизграђеној станици Тошин бунар не постоји предвиђено место за то, па покушавају да залепе превелики ред вожње на стаклене ветробране нових надстрешница.

После 15 мин лупања главе, труст мозгова се соломонски досетио да има маказе и да могу да пресеку ред вожње на два дела, по један за свако стакло.
2f15e27c2fac2c3845c30d43396ca264.jpg


Послато са Tesla_SP6.3 помоћу Тапатока
 
Још једна грешка што нису предвидели паное за лепљење реда вожње.
 
Ako ništa drugo, na starom stajalištu je barem bilo mesta za tako nešto.
 
Vrh