Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Ovo stajalište je izgradjeno 1988 sto implicira da je projektovano verovatno negde 1985-86 u vreme kad je SFRJ i dalje postojala, u vreme kad su Gorbatchovi bili naruceni tek pre par godina i ganz novi.
iste te 1988 su otvorili stanicu Rakovica a sledeće godine su krenuli radovi Vukovog Spomenika, sve je to bilo zamisljeno da sa visokog perona odmah udjes u voz bez visinske razlike i u to vreme je to bila smislena i logična odluka.

E onda su se pojavili ovi niskopodni tramvaji na steroidima ali mnogo kasnije. Bilo je potrebno menjati celu infrastrukturu jer se tehnologija promenila.
U svetu železnice to je bila tektonska promena i takvo prilagodjavanje infrastrukture ne može preko noći da se desi, zapravo je normalno da potraje nekoliko godina pa čak i decenija i to nije ni pitanje Balkana već u celoj evropi je prisutan taj problem.
 
Poslednja izmena:
Gledam stanicu Pančevački most koja ima perone visine 900 mm i ako bi se spustili na 550 mm, znači za 350 mm, morala bi se u potpunosti skinuti ploča koja prekriva pothodnik i oba stepeništa koja vode u isti. Prostor od ograde stepeništa do ivice perona je uzak. Izgleda da je bolje da se povise koloseci.
A uređenje okoline, prvenstveno u vezi čistoće, to je već posebna priča.
Pogledajte prilog 259987Pogledajte prilog 259988
Pričao sam sa ljudima iz CIP-a, nema ništa od dizanja nivelete ni na Vuku ni na Pančevcu zbog nuklearnih vrata...
 
Znači, moraće da se lupa mnogo betona. Ili da novi CAF-ovi što se najavljuju imaju mogućnost ulaska na dva nivoa.
 
Za stajaliste Pančevački most, izlupa se 2 betonska perona od 150m duzine, ukine se 3 stepenika kod stepeništa, naprave se 2 nova perona, zaista nije kraj sveta.
Potencijalno obnova pothodnika i definitivno nova kablovska kanalizacija. Nije kraj sveta što kažeš, ali ima i tu dosta posla.
Realno je trebalo da se stajalište prepravi dok je trajala izgradnja drugog koloseka ka Pančevu.
 
Počeci BG:voza, odnosno gradsko-prigradske železnice kakve danas znamo, od 1992. godine Beovoza, datiraju još od 30.09.1984. kada je otvorena linija Batajnica-Prokop. Ovo sa visinama stanica je samo dokaz da ne postoji vizija, a znalo se da će se mreža širiti. Ne znaju šta hoće, a ne znaju i šta neće. Da bar znaju šta neće, onda bi se vremenom iskristalisalo.
 
Vukov Spomenik je poslednja stanica koja je izgradjena sa visokim peronima, od 1995 do danas, punih 30 godina se u BG čvoru grade ili rekonstruišu stanice tako da peroni budu niski.
Promena standarda sa 950 na 550 mm je počela odavno, primeri su stanice Rakovica i Zemun čiji su peroni spušteni prilikom rekonstrukcija već nekoliko godina unazad.


Vukov Spomenik i Pančevački most jednostavno čekaju svoj red. Da je trebalo ranije da se spuste peroni trebalo je, moguće da su falile pare.
 
Beogradu je, hteo to ili ne hteo, suđeno da se spusti na železničke šine. U tom pogledu je srećna okolnost što smo u Evropi, a ne na Srednjem istoku.
Apropo Rakovice: Da, spušteni su peroni, a pothodnici izgledaju ko Džalalabad.
 
Ili da novi CAF-ovi što se najavljuju imaju mogućnost ulaska na dva nivoa.
U Španiji, novi vozovi za Cercanias sistem (prigradska i regionalna železnica) imaju dve visine vrata zbog istog problema.

Alstom:
1764860118751.png


Stadler:
1764860154205.png
 
Немојте молим вас више са том причом о возовима на две висине. У целој држави од више стотина стајалишта и станица имамо још само 2 висока перона која су остала да се реше, од чега су само на Вуку мало комплекснији радови. Куповање специјалне серије возова са две висине само због тога би био дебилизам невиђених размера чије последице бисмо сносили деценијама. Олупајте више тај бетон, купујте стандардизован воз и да идемо даље.
 
Angažujemo Ćacije i one fantome iz Hercegovačke. Olupaju sve to za 4 sata. Doplatimo im još malo da sve to posle iznesu gore na površinu.

Oni zadovoljni i plaćeni, taman se usput malo i iživeli. Mi zadovoljni. Pare se vrte, ekonomija se pokreće, raste standard još malo. Režim može da se hvali kako je sve obavljeno rekordno brzo i da može da se nastavi ka sledećoj fazi radova. Evribadi vins. 🙂
 
Цврц. Ниси добро схватио ћација. Воли да добије паре, да му се организује превоз, да добије да једе. Али не и да ради. Они се изузимају са својих послова и иду да позирају, мекећу типа "ура" и "тако је". А ћаци који имају криминалну/навијачку или полицијско-војничку прошлост имају посебан третман и живе за фајт.

Предлагање ћацију да заради радом је врхунска увреда и пљување у суштину ћација: добијам паре зато што јесам.
 
Angažujemo Ćacije i one fantome iz Hercegovačke. Olupaju sve to za 4 sata. Doplatimo im još malo da sve to posle iznesu gore na površinu.

Oni zadovoljni i plaćeni, taman se usput malo i iživeli. Mi zadovoljni. Pare se vrte, ekonomija se pokreće, raste standard još malo. Režim može da se hvali kako je sve obavljeno rekordno brzo i da može da se nastavi ka sledećoj fazi radova. Evribadi vins. 🙂
Baš lepo ćaci ruši ćaci malo kraducne ćaci kupi ali nema veze kad meni odgovara.
Što bi rekli klinci top.
 
I posle kao ispada da ja preterujem kada kažem da se ovde sve slepački projektuje i gradi već 100 godina.

Sve se radi ili ispod standarda i razuma ili knap. Tako da ispuni trenutne zamišljene potrebe i namenu, ali ni jedan milimetar više od toga. Kao kad bi projektovao i radio kupatilo tako da ti na kraju ostane mesta samo za jedan jedini konkretni model lavaboa ABC-321, koji se proizvodio pre 5 godina i više neće nikad. I onda kad jednog dana treba da se tu nešto menja, možeš da se slikaš i ostaje ti samo da raskopavaš celo kupatilo i plaćaš 15x više nego da si uzeo nešto drugo što se lako može zameniti ili preradio projekat tako da može lakše da se menjaju komponente.

Doduše šta se i ja čudim, pa Balkan i jeste pun takvih primera gde sve bude knap u milimetar i gde nema nikakvog dugoročnog razmišljanja. Što bi onda javni objekti bili išta drukčiji...

Nenormalan narod, bio i ostao.
Ne mogu se složiti sa tobom da je nedostatak proročkih sposobnosti samo srpski nedostatak, kao ni u određenim slučajevima projektantski minimalizam. Stari metro sistemi do dan danas kod mase starih stanica ili nemaju bezstepenične varijante, ili su bezstepenične varijante napravljene kao teška budževina, recimo.

Da sada smo u fazi regresije, gde CIP potpuno nove stanice i stajališta na pruzi za Pančevo i Resnik radi bez bezstepeničnih prilaza peronima. Ali kada se projektovao visokopodni Vukov spomenik i Pančevački most, visokopodni motorni vozovi su i dalje bili dominantan industrijski proizvod, a SFRJ je tek naručila 60 (šezdeset) visokopodnih vozova prigradskog tipa, sa svim ostalim vozovima samo visokopodnim. To je ekvivalent 60*4=240 vagona na elektrifikovanim prugama, od čega 50 (200 vagona) za Srbiju. Svih 39 stedlera, 3 KISS i 5 CRRC Kineza je ekvivalent 155 vagona.

Sada nam nije ostao veliki posao po tom pitanju, samo 2 stajališta, od kojih je jedino u Vukovom spomeniku skuplje i tehnički složenije to uraditi. Ta ploča kod stepeništa na Pančevačkom mostu je u odnosu na postojanja ogromne i skupe ostale infrastrukture sitnica.

Našao sam juče nešto što sam prepisivao iz Arhiva Jugoslavije. @ttbgd je rekao da nam objekti visokogradnje (stanice, javni objekti) nisu pokriveni pravilnicima. A pre drugog svetskog rata su bili, sa time da je danas mnogo toga iz tog vremena zastarelo: vešernice, ručno mešanje betona, bunari, staklo 3mm bez vakuuma... Ali to je bilo u duhu i standardima tog vremena.
 
Ne vidim poentu da u novom redu vožnje zadrže sve polaske kad ih dnevno otkažu barem deset do petnaest. Jedino ako planiraju da uključe još nešto od prevoznih sredstava ili ih baš briga kad nema penala za neodržane...
 
Po trenutnom stanju raspoloživih sredstava, Lazarevac, Mladenovac i onaj kratki turnus Resnik - Zemun bi morali na zvezdicu na neodređeno.
Sekretarijat je očigledno lenj da se uključi u priču i zato je ovako, nema koordinacije. Ne može tu ništa osim da se prepiše.
 
У суштини су ФЛИРТови намењени за краћа путовања у односу на која их шаљу, када погледамо како су опремљени :D А и заборавља се када су слали градске РВР за Нови Сад :D
 
Resnik Zemun bi mogao i Flirt da radi.

Neće ih nikada poslati iz više razloga, prvo zbog nedostatka prve serije, jer ih ima knap dovoljno i za ovo, a slati Poljake je besmisleno, drugo zbog većeg vandalizma u gradskim garniturama, treće Grad ne plaća redovno usligu.

Jedino možda kineske u budućnosti, ali trenutno smo daleko od toga
 
Da, vandalizacija RVR vozova je užasna. Zatekao sam se u jednom skoro koji je imao grafite unutar kabine ispisane po zidu.
 
Vrh