Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Ovo stajalište je izgradjeno 1988 sto implicira da je projektovano verovatno negde 1985-86 u vreme kad je SFRJ i dalje postojala, u vreme kad su Gorbatchovi bili naruceni tek pre par godina i ganz novi.
iste te 1988 su otvorili stanicu Rakovica a sledeće godine su krenuli radovi Vukovog Spomenika, sve je to bilo zamisljeno da sa visokog perona odmah udjes u voz bez visinske razlike i u to vreme je to bila smislena i logična odluka.

E onda su se pojavili ovi niskopodni tramvaji na steroidima ali mnogo kasnije. Bilo je potrebno menjati celu infrastrukturu jer se tehnologija promenila.
U svetu železnice to je bila tektonska promena i takvo prilagodjavanje infrastrukture ne može preko noći da se desi, zapravo je normalno da potraje nekoliko godina pa čak i decenija i to nije ni pitanje Balkana već u celoj evropi je prisutan taj problem.
 
Poslednja izmena:
Gledam stanicu Pančevački most koja ima perone visine 900 mm i ako bi se spustili na 550 mm, znači za 350 mm, morala bi se u potpunosti skinuti ploča koja prekriva pothodnik i oba stepeništa koja vode u isti. Prostor od ograde stepeništa do ivice perona je uzak. Izgleda da je bolje da se povise koloseci.
A uređenje okoline, prvenstveno u vezi čistoće, to je već posebna priča.
Pogledajte prilog 259987Pogledajte prilog 259988
Pričao sam sa ljudima iz CIP-a, nema ništa od dizanja nivelete ni na Vuku ni na Pančevcu zbog nuklearnih vrata...
 
Za stajaliste Pančevački most, izlupa se 2 betonska perona od 150m duzine, ukine se 3 stepenika kod stepeništa, naprave se 2 nova perona, zaista nije kraj sveta.
Potencijalno obnova pothodnika i definitivno nova kablovska kanalizacija. Nije kraj sveta što kažeš, ali ima i tu dosta posla.
Realno je trebalo da se stajalište prepravi dok je trajala izgradnja drugog koloseka ka Pančevu.
 
Počeci BG:voza, odnosno gradsko-prigradske železnice kakve danas znamo, od 1992. godine Beovoza, datiraju još od 30.09.1984. kada je otvorena linija Batajnica-Prokop. Ovo sa visinama stanica je samo dokaz da ne postoji vizija, a znalo se da će se mreža širiti. Ne znaju šta hoće, a ne znaju i šta neće. Da bar znaju šta neće, onda bi se vremenom iskristalisalo.
 
Vukov Spomenik je poslednja stanica koja je izgradjena sa visokim peronima, od 1995 do danas, punih 30 godina se u BG čvoru grade ili rekonstruišu stanice tako da peroni budu niski.
Promena standarda sa 950 na 550 mm je počela odavno, primeri su stanice Rakovica i Zemun čiji su peroni spušteni prilikom rekonstrukcija već nekoliko godina unazad.


Vukov Spomenik i Pančevački most jednostavno čekaju svoj red. Da je trebalo ranije da se spuste peroni trebalo je, moguće da su falile pare.
 
Beogradu je, hteo to ili ne hteo, suđeno da se spusti na železničke šine. U tom pogledu je srećna okolnost što smo u Evropi, a ne na Srednjem istoku.
Apropo Rakovice: Da, spušteni su peroni, a pothodnici izgledaju ko Džalalabad.
 
Ili da novi CAF-ovi što se najavljuju imaju mogućnost ulaska na dva nivoa.
U Španiji, novi vozovi za Cercanias sistem (prigradska i regionalna železnica) imaju dve visine vrata zbog istog problema.

Alstom:
1764860118751.png


Stadler:
1764860154205.png
 
Vrh