Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Нешто што не постоји деценију+ се уводи до Пожаревца.
За пругу до Мале Крсне (па даље Пожаревца, Зајечара или Смедерева) треба да се поправе скретнице у Бг чвору. Колико се сећам на форуму је писано да су скретнице код Кијева заварене, тј да више нису скретнице, па да воз из правца Малог Пожаревца може да иде само на обилазницу и Макиш, а не може одмах на север у Раковицу.
Такође сигнализација на прузи Јајинци-Мала Крсна не ради па се вози у станичном размаку.


Svakako bi vreme bilo dosta nekonkurentno.
Мсм да је људима који раде на НБг време сасвим коректно, јер би могли на ЖС НБг или Тошином бунару да изађу. Такво путовање би било око 70ак минута и требало би да гарантује константност времена, али јбг лагане вожње су честе колико и гужве у Бгу
 
Ne postoji mogućnost za 70 minuta Požarevac - Novi Beograd u trenutnom projektovanom stanju pruge.

Od Umčara do Jajinca praktično mora nova trasa, jer je trenutna projekt za Vmax 65 km/h, realno nećemo tako nešo doživeti u našim životima.
Pritom sada će od naplatne do Požarevca ići brza saobraćajnica tu tek smanjuje konkurentnost železnice.
 
Ne postoji mogućnost za 70 minuta Požarevac - Novi Beograd u trenutnom projektovanom stanju pruge.

Od Umčara do Jajinca praktično mora nova trasa, jer je trenutna projekt za Vmax 65 km/h, realno nećemo tako nešo doživeti u našim životima.
Pritom sada će od naplatne do Požarevca ići brza saobraćajnica tu tek smanjuje konkurentnost železnice.
Мислим да су књижице од пре 2 године имале график путовања од Бг-По, сад мислим да је то било укупно око 70 минута, мада могуће да нисам сабрао неки од графика па да је требало да буде 90+ минута.

Мислим да брза саобраћајница неће нешто скратити путовање људима из самог Пожаревца, најнестабилнији део путовања до Бга је у самом Београду.
 
Da je ostao stari plan nove trase dvokolosečne pruge Resnik - Velika Plana preko Male Krsne (od SNS garniture izmenjen da ide preko Mladenovca) vozovi do Požarevca bi nakon njene izgradnje bi bili konkurentni. Ovako, mislim da će železničko povezivanje Beograda i Požarevca ostati zakržljalo barem još decenijama, ako ne i večno.
 
Ljudi napravili železnice kroz Sibire, Alpe, pustinje, prašume, Ande, ledare... i to po više stotina kilometara...

Srbi ni posle 150 godina ne mogu da naprave ni kršten čvor ni prugu do Požarevca u ravnici, udaljenog 70 km...

thinking-lost.gif


Dobro, srediće se sve to kad se završi EXPO. Ne samo to, nego sve u zemlji.
 
Realno, ovim premeštanjem trase pruge za velike brzine koju je spomenuo dveipola stavljena je tačka na taj pravac, nema te matematike koja će opravdati veliko ulaganje u taj krak pored već Mladenovačkog ili ne u tako bližem periodu. Nešto sitno može da se uradi od Krsne do Požarevca za 120, ali treba novi most kod Ljubičeva.

Tu pored Požarevca ispade žrtva i Smederevo, ali i Istočna Srbija, iz Zaječara će se železnicom brže stizati preko Niša nego gore, kao i u stara vremena sa "Okolo Ganzem".
 
Ja mislim da su uradili dobru stvar time sto su izabrali ovaj krak preko Mladenovca iz 2 razloga.

1. Izgradnjom pruge do Mind parka ostaje samo 40km vazdusnom limijom da se Kragujevac, cetvrti grad u Srbiji spoji najkracom vezom sa Beogradom preko brze pruge
2. Za istocnu Srbiju, da je pameti pa da se remontuje pruga Markovac-Resavica i u neku buducnost da se izgradi 50 km dugacka pruga Resavica Bor, i eto ti Bora i Zajecara mnogo blizi Beogradu preko brze pruge.
 
Ja mislim da su uradili dobru stvar time sto su izabrali ovaj krak preko Mladenovca iz 2 razloga.

1. Izgradnjom pruge do Mind parka ostaje samo 40km vazdusnom limijom da se Kragujevac, cetvrti grad u Srbiji spoji najkracom vezom sa Beogradom preko brze pruge
2. Za istocnu Srbiju, da je pameti pa da se remontuje pruga Markovac-Resavica i u neku buducnost da se izgradi 50 km dugacka pruga Resavica Bor, i eto ti Bora i Zajecara mnogo blizi Beogradu preko brze pruge.

Nisam ulazio u toliko da li je dobro ili ne, već generalno činjenično stanje promenom trase, sa nečim se sa tobom slažem, sa druge strane nešto deluje kao naučna fantastika, iskreno.
 
Da se razumemo, pogotovu za ovaj deo vezan za brdsku prugu do Bora to je nesto daleko na vidiku, ali moze biti nesto sto je deo dugorocne strategije. Pruge se grade sa zivotnim vekom od 100+ godina.
 
@dveipola šta tacno znači da su rvr garniture "polupane tokom manevrisanja"

Jel i sa novim vozovima tako manevrišu ili samo sa rvr? Jel to neko manje oprezno manevrisanje sa starim garniturama ili šta se sa njima to radi da se stvori ovolika šteta kao na slici koju je mvbg1 okačio?
 
Полупане током маневрисања значи да су се судариле гарнитуре ван саобраћаја у кругу депоа. Нема прецизнијих података, да ли су се обе кретале, да ли су се кретале самостално или су их маневарке вукле, да ли су биле на истом колосеку, или је дошло до грешке или квара на некој скретници...
 
Nema ništa od toga. Teretni vozovi su poprilično popunili prugu, a pogotovo će kad krenu radovi na BG-NI.
Ta pruga je pre cirka 50 godina elektrifikovana, ugrađen APB, i vozovi stavljeni pod telekomandu, sve tri mere usmerene na maksimalnu propusnu moć jednosmerne pruge. Osim 6-7 pari putničkih vozova u oba smera ka Požarevcu i Zaječaru. imala je oko 15 brzih i ekspresnih vozova jednosmerno, i još ogroman obim jednosmernog teretnog saobraćaja za zemlju koja je imala 250% industrijske proizvodnje u odnosu na danas. Druga jednosmerna pruga preko Mladenovca je imala čak i nešto više putničkih vozova.

Ukratko, da bi uložio u neku prugu par stotina miliona evra, pa da ti nakon toga kapacitet bude manji nije dovoljno biti prosto glup. Moraš biti napredan.
Svakako bi vreme bilo dosta nekonkurentno.
Vrlo napredan način razmišljanja na nivou Kire Gligorova i "Tržišnog socijalizma", kada su komunisti postali suroviji kapitalisti od Amerikanaca. Da li je u prugu ugrađeni novi pragovi, šine, skretnice, nova signalna oprema...? Jeste! Čak i da se odlobodima naprednog tumora, prva, da ne kažem pismena, hajde da kažem ne toliko nepismena vlast, bi u roku od godinu dana ispravila tehničke nedostatke i pustila prugu u rad sa performansama kakve su bile pre 50 godina. Da li bi bilo smisleno malo ili puno putničkih vozova, može da se vodi polemika, ali da li da se uopšte vrati putnički saobraćak, normalna vlast uopšte ne bi dovodila u razmatranje.

Sam Požarevac tu nije toliko ugrožen po pitanju transporta koliko sva naselja između Beograda i Požarevca. Ta naselja su uglavnom 1000-2500 stanovnika, bez srednjih škola, bolnica, velikog izbora radnih mesta, specijalizovanih radnji... Ako i imaju polazak autoputem, to je 1-3 polaska dnevno, a ostalo je "turistički obilazak Šumadije", jako duga putovanja. Tako i voz Beograd - Zaječar je najmanje važan zbog putnika na baš toj relaciji, a mnogo više zbog naselja između Zaječara i Požarevca, pa makar bio i jedan voz dnevno. U skladu sa brojem putnika, opravdani model bi bio:
1) Vraćanje tarifnog sistema i potpuno zatvoren sistem naplate za vozove u centralnom gradskom području. Radi stanica i stajališta bez zatvorenog sistema naplate kondukteri prodaju, učitavaju i poništvaju karte koje se vode u statistici prigradskog prevoza.
2) Ulogu prigradskog voza u Beogradskom okrugu ispunjavaju regionalni vozovi iz Beograda za Požarevac i Veliku Planu.

U tom slučaju su vozovi za Požarevac usmereni na smene u Požarevcu, a za Veliku Planu na smene u Beogradu. Imamo uspešnu liniju za Vršac sa svega 6 polazaka, Hrvati imaju uspešne prigradsko/regionalne linije za Zagreb sa 7-8 polazaka, a mi ovde filozofiramo treba li uopšte imati nešto na pruzi koja je nedavno imala kapitalni remont.
 
Mnogo puta mi je padalo na pamet, na Levu obalu Dunava ide Bg voz, ali osim jednog dela Krnjače, onom najbližem mostu, ostalima je teško dustupan. Kada bi se izgradio još jedan krak pruge da se poveže bolje Krnjača, Kotež, Borča i Padinska Skela, ali pitanje je kuda bi taj krak mogao da ide. Gužva kolima, žutih traka tu nema, nemaju gde ni da se naprave, pa i autobuski prevoz je zaglavljen u gužvi automobilskog. Tramvaj će tu preći, kako sada stvari stoje Limburga meseca, jedne godine, a možda i pre. Tako da krak pruge za Bg voz kao dodatna alternativa, značio bi.
 
Vrh