@Express Можеш ли то да нацрташ?
Иначе, разговарао сам сада, у току ове кратке посете, са неким озбиљним људима, шта може да се уради у што краћем временском року. Рачунајући на то да би за набавку нових возних средстава чекали најмање две године, да имамо проблем кратког перона на Карађорђевом парку и високог на Вуковом споменику, те пренос проблема са једноколосечних пруга за Лазаревац и Младеновац, сугерисао сам следеће:
-1- Набавка половних вагона регионалног типа (по два широка врата), по могућности одмах са управљачницом, и половних електричних локомотива компатибилних са масовно распрострањеним половним локомотивама државног и приватних оператера. Потребно 8 локомотива и 48 вагона.
-2- Помоћ у затварању финансијске конструкције за одржавање пруга са делимичним средњим ремонтом. Чак и пруга од Ресника за Младеновац, која је најгора од пруга куда иде БГ:ВОЗ, без превеликих улагања се може оспособити за макар 60км/ч, а од Сопота до Младеновца 100км/ч. Ресник-Раковица, Ресник-Лазаревац, Прокоп-Батајница, Панчевачки мост-Овча, Сопот-Младеновац су на новом материјалу, и слабе тачке су локалне.
-3- Промена шеме линија и организације, при чему би и Младеновац и Лазаревац били усмерени на Прокоп и Земун, а из Ресника ка Овчи би ишао воз само који креће са двоколосечне пруге (из Ресника). Са ослобођеним гарнитурама из Лазаревца и Младеновца би се појачао БГ:ВОЗ-1 Батајница-Овча на 20 минута преко целог дана. Возови за Лазаревац и Младеновац су пуш-пул са вагонима.
-4- Одређени мањи радови, продужење перона на Тошином бунару, ка Младеновцу и Лазаревцу тамо где не може да стане 6 вагона.
-5- Радови на интеграцији са "фидер" аутобусима и паркиралиштима.
Разлог зашто сам предложио концепт 6 вагона је екстемна транспортна тражња на Младеновачком правцу у условима мале пропусне моћи пруге.
Напомињем да је ово пројекат који се може урадити за мање од годину дана, а који може да покрије што већу популацију. Са оваквим "леђима" каква има Гангула, и доктор Џекил и мистер Хајд би били пресрећни. Ако моји сарадници успеју, морају да брзо покажу резултат у "светом тројству" релевантно, једноставно, популарно.
Смер ка Земуну:
Младеновац | ~~~ | 5:05 | ~~~ | 6:05 | ~~~ | 7:05 | ~~~ | 9:05 | ~~~ |
Рипањ | ~~~ | 5:45 | ~~~ | 6:45 | ~~~ | 7:45 | ~~~ | 9:45 | ~~~ |
Лазаревац | 4:35 | ~~~ | 5:35 | ~~~ | 6:35 | ~~~ | 8:05 | ~~~ | 10:05 |
Барајево | 5:00 | ~~~ | 6:00 | ~~~ | 7:00 | ~~~ | 8:30 | ~~~ | 10:30 |
Ресник | 5:25 | 5:55 | 6:25 | 6:55 | 7:25 | 7:55 | 8:55 | 9:55 | 10:55 |
Прокоп | 5:40 | 6:10 | 6:40 | 7:10 | 7:40 | 8:10 | 9:10 | 10:10 | 11:10 |
Земун | 5:52 | 6:22 | 6:52 | 7:22 | 7:52 | 8:22 | 9:22 | 10:22 | 11:22 |
Младеновац | 11:05 | ~~~ | 13:05 | ~~~ | 15:05 | ~~~ | 17:05 | ~~~ | 19:05 |
Рипањ | 11:45 | ~~~ | 13:45 | ~~~ | 15:45 | ~~~ | 17:45 | ~~~ | 19:45 |
Лазаревац | ~~~ | 12:05 | ~~~ | 14:05 | ~~~ | 16:05 | ~~~ | 18:35 | ~~~ |
Барајево | ~~~ | 12:30 | ~~~ | 14:30 | ~~~ | 16:30 | ~~~ | 19:00 | ~~~ |
Ресник | 11:55 | 12:55 | 13:55 | 14:55 | 15:55 | 16:55 | 17:55 | 19:25 | 19:55 |
Прокоп | 12:10 | 13:10 | 14:10 | 15:10 | 16:10 | 17:10 | 18:10 | 19:40 | 20:10 |
Земун | 12:22 | 13:22 | 14:22 | 15:22 | 16:22 | 17:22 | 18:22 | 19:52 | 20:22 |
Смер из Земуна за Ресник, Лазаревац и Младеновац:
Земун | 6:18 | 7:18 | 8:18 | 9:18 | 10:18 | 11:18 | 12:18 | 13:18 | 14:18 |
Прокоп | 6:30 | 7:30 | 8:30 | 9:30 | 10:30 | 11:30 | 12:30 | 13:30 | 14:30 |
Ресник | 6:45 | 7:45 | 8:45 | 9:45 | 10:45 | 11:45 | 12:45 | 13:45 | 14:45 |
Барајево | 7:10 | ~~~ | 9:10 | ~~~ | 11:10 | ~~~ | 13:10 | ~~~ | 15:10 |
Лазаревац | 7:35 | ~~~ | 9:35 | ~~~ | 11:35 | ~~~ | 13:35 | ~~~ | 15:35 |
Рипањ | ~~~ | 7:55 | ~~~ | 9:55 | ~~~ | 11:55 | ~~~ | 13:55 | ~~~ |
Младеновац | ~~~ | 8:35 | ~~~ | 10:35 | ~~~ | 12:35 | ~~~ | 14:35 | ~~~ |
Земун | 14:48 | 15:18 | 15:48 | 16:18 | 16:48 | 17:48 | 18:48 | 20:18 | 20:48 |
Прокоп | 15:00 | 15:30 | 16:00 | 16:30 | 17:00 | 18:00 | 19:00 | 20:30 | 21:00 |
Ресник | 15:15 | 15:45 | 16:15 | 16:45 | 17:15 | 18:15 | 19:15 | 20:45 | 21:15 |
Барајево | ~~~ | 16:10 | ~~~ | 17:10 | ~~~ | 18:40 | ~~~ | 21:10 | ~~~ |
Лазаревац | ~~~ | 16:35 | ~~~ | 17:35 | ~~~ | 19:05 | ~~~ | 21:35 | ~~~ |
Рипањ | 15:25 | ~~~ | 16:25 | ~~~ | 17:25 | ~~~ | 19:25 | ~~~ | 21:25 |
Младеновац | 16:05 | ~~~ | 17:05 | ~~~ | 18:05 | ~~~ | 20:05 | ~~~ | 22:05 |
Овај начин организације се везује за останак возова ноћу на споредном колосеку у Лазаревцу и Младеновцу, а дневне прегледе између вршних сати. Евентуално се може додати још пар траса (по један јутарњи за Лазаревац и Младеновац, и један вечерњи из Лазаревца и Младеновца) ради могућности ноћног одржавања. Тих неких девет (десет) пари возова нам је одрживо оптерећење главних једноколосечних пруга у условима мешовитог саобраћаја.
И концепција брзог, скромног и ефикасног улагања је предуслов да се, уколико се склоне Дахије макар из Београда, сачува и повећа подршка потребна за капиталније пројекте, са дужим роком реализације.