Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Posle pauze od skoro 2 godine, jutros sam u 08:25 ponovo ušao u BG Voz na relaciji Pančevački Most-Ovča. Stigao je i krenuo u minut tačno, iako ne razumem zašto je posle stajališta Krnjača Most išao dosta sporo sve do Sebeša.

Verovali ili ne, i ovaj današnji poluraspali BG Voz ponekad funkcioniše kako treba, bez nekog većeg kašnjenja, otkazivanja i kraćenja. Nažalost, to je u zadnjih nekoliko godina postalo izuzetak, a ranije je bilo pravilo.
 
Ide sporo, jer je uvedena lagana vožnja od 20 km/h, nakon Pančevca pred stajalištem Krnjača Most.
Ispadanja iz vremena su zbog toga moguća, ta nesrećna pruga od Pančevca do Pančeva se sve više raspada.
 
Ide sporo, jer je uvedena lagana vožnja od 20 km/h, nakon Pančevca pred stajalištem Krnjača Most.
Ispadanja iz vremena su zbog toga moguća, ta nesrećna pruga od Pančevca do Pančeva se sve više raspada.

Ау, а ремонтована пре пар година. Зашто то?
 
Obustavljen postupak javne nabavke za remont elektromotorne garniture 412/416-093/094 za potrebe BG:VOZ-a. Jedini ponuđač je bio smederevski Želvoz, čija je ponuda odbijena zbog cene koja premašuje procenjenu vrednost nabavke, kao i zbog izostanka određenih dokumenata.
 
Da li je moguće da jutros pojedine garniture BG voza nisu puštene u saobraćaj jer im nije uključeno grejanje?
 
Moguće je juče sam u vozu čuo da kondukteri pričaju o tome da neće da se smrzavaju celu smenu i da im je mnogo hladno. Upravljačnica možda ima grejanje ali im je tamo nakon udesa ispred pan mosta zabranjeno da budu.
 
Kada je bila kampanja za izbore u Beogradu, NDMBGD je opet išao sa onim Jugovim s***em 3+3+3 Ako su ekonomski faktori trenutno nepovoljni za metro, uključujući i to da je velika šansa da dobijanje grada sa SNS u republici znači mnogo ekonomskih kamenja pod točkove, čak i tada je grad dovoljno jak da može da izvuče širenje ulice sa eksproprijacijom, tramvaj, trolejbus, neke od BG:VOZ projekata, po neku petlju/nadvožnjak/podvožnjak.

Ja sam im sugerisao "4+4+4 za 40% elektroperevoza", da se marketinški doradi. Ja sam ovde dao prioritet povratku centralnog čvora u funkciju, bez kojeg nema uslova za ozbiljniji BG:VOZ je jadna po dva koloseka za Novi Beograd i Rakovicu, "neće se razgazi". Pančevo, to je više intelektualno/organizaciono teška investicija nego finansijski (zatvoren sistem naplate, promena tarifnog sistema). Ripanj / Topčiderski venac je sistem vezanih projekata, koji mogu biti višestruko isplativi. Aerodrom ekonomična varijanta sa multifunkcionalnom infrastrukturom. Karaburmu nisam dodao, zato što računam na veliko opterećenje ka Pančevu vezano za projekat Dunavski venac: 4 pari vozova na sat do Pančeva, i 4 pari vozova na sat do Ovče.

BNČ-BG VOZ.gif
 
Oni su prihvatili Jugov predlog samo zato što ga je Jug lepo upakovao. Taman posla da je neko tamo zagrejao stolicu i sam nešto predložio!

Da nema Ministatstva prostora da piše nekakve članke i da se koleginica Iva ne pojavi tu i tamo na nekim emisijama mislim da bi bili skroz šuplji što se tiče arhitekture i transporta.

Nisi valjda očekivao da neko tamo od njihovih silnih "umetnika" marketinški doradi tvoj predlog?
 
Imaju par ljudi koji su razumni, čak i arhitekata, ali tu nekako jače se provlače prepotentniji. Mesto na kojem sam se posvađao sa NDMBGD je što se ključni ljudi nisu založili za očuvanje Železničke stanice Beograd za izbore u martu 2018. kada stanica još nije zatvorena. Od ljudi kojima je dat javni prostor, samo su pokojni Dragoljub Bakić i živi Marko Aksentijević, igrači iz druge postave, jasno postavili železničku stanicu kao katastrofalni gubitak. Tek mnogo kasnije je Dobrica Vesenović rekao kako je gubitak Železničke stanice jedan od najvećih gubitaka.

U sadašnjim uslovima, postoje dve varijante, porušiti u funkcionalnom smislu divlju gradnju paralelno sa Savskom i vratiti tačno na staru železničku stanicu, i varijanta Vudrua Vilsona, obe usmerene da se napravi RER (S-bahn), i u perspektivi produži ispod najstrožeg centra grada. Varijanta Vudrua Vilsona bi tek kod one pešačke ulice sa istočne strane Galerija potpuno ušla na -1 nivo, presekavši ulaze i izlaze kod Gazele uključujući i terminus autobusa. Rampa sa strane Sajma bi ranije ušla pod zemlju. Kod varijante sa starom trasom, spuštanje pod zemlju je mnogo normalnije i u devastiranoj zoni petlje, ali se u Terazijski greben ulazi na nepovoljnijem mestu. Prednost je što bi se vezalo na postojeću staničnu zgradu sa staničnim trgom, lakom vizuelnom orijentacijom, estetsko-kulturnom celinom.
 
Ja se pitam šta je uopšte sada moguće uraditi podzemno u zoni Beograd glavne s’obzirom da sad to postaje podzmeno čvorište ukrštanja 2 linije metroa što i jeste onako treba da bude u kontekstu centralne tačke celog sistema sa glavnom železničkom stanicom samo sto nje više nema.
Ja jedino vidim ako ide podzemno da ide paralelno sa metro linijom 1 ali tu gde je trebalo da bude podzemna Beograd glavna sa nekoliko podzemnih perona i koloseka sada će biti 2 podzemne stanice metroa linije 1 i 2 tako da tu ni nema mesta. A ako ide nadzemno jedino da pruga idu na stubovima ili nasipu u zoni parka s’tim sto bi moralo da se sruši BW King i Bw Queen a i to mi deluje kao malo verovatno čak i za 50 godina i sa nekom drugom vladom ali ko zna ne bi me ništa čudilo.
 
Sada postavljaš to metro ukrštanje kao nešto što će se sigurno 100% izgraditi. Čak i recimo da Francuzi krenu sa tim po ovom sumanutom projektu, a ovi im ostanu na vlasti, po prioritetu će napraviti Trg Republike - Makiš, i tu će negde da sve stane zbog nemogućnosti finansijkih garancija. U recimo Lionu, gradu manje-više slične naseljenosti i ekonomski mnogo jačem, sa još ekonomskim plusem projekta Francuzi za Francuze, nisu mogli/hteli da naglo izgrade 40-50km u kratkom periodu.
 
Meni nije sporno mesto ukrštanja, meni je sporno sto stanice nema. Sa stanicom je bilo logično da se 2 metro linije ukrštaju baš tu.

Ako se mesto ukrštanja pomeri onda se tek možemo pozdraviti od hipotetičkog povratka Beograd glavne, nek je ta mogućnost 10% u narednih 50 godina opet postoji kao opcija.
 
Meni nije sporno mesto ukrštanja, meni je sporno sto stanice nema. Sa stanicom je bilo logično da se 2 metro linije ukrštaju baš tu.

Ako se mesto ukrštanja pomeri onda se tek možemo pozdraviti od hipotetičkog povratka Beograd glavne, nek je ta mogućnost 10% u narednih 50 godina opet postoji kao opcija.
A zašto je problem više podzemnih nivoa?
 
Pa morao bi taj želenički tunel od Sajma do Beograd glavne da zaroni baš duboko da bi prošao ispod M1 i M2 koje se takodje preklapaju na tom istom mestu. I sad zamisli podzemnu katedralu sa 6 ili i 8koloseka i 4-5 perona na dubini od 30+ metara. A tačno iznad njih 2 metro stanice koje se takodje preklapaju.
 
Za nas je SF i ovakav kakav je da ponovo poveže Pančevo sa Bgdom
u kome je jedno 20% Beogradjana rešilo stambeno pitanje
a i dalje rade u Bgdu gde im je ostatak familije i vecina prijatelja kao zdrastveni i dr. životni sistemi.
 
Pa morao bi taj želenički tunel od Sajma do Beograd glavne da zaroni baš duboko da bi prošao ispod M1 i M2 koje se takodje preklapaju na tom istom mestu. I sad zamisli podzemnu katedralu sa 6 ili i 8koloseka i 4-5 perona na dubini od 30+ metara. A tačno iznad njih 2 metro stanice koje se takodje preklapaju.
Некако ми је логичније да је железница на горњем нивоу а метро испод, како због хијерархије система, тако и због тог наводног подводног метро тунела испод Саве.

ГЖС видим као пероне у плитком ископу са лаганом, прозрачном надстрешницом, отвореном на северном и западном боку а на друге две стране стара зграда станице. Био би то фантастичан објекат. Испод ове две метро линије које каквог-таквог смисла могу имати само са враћањем ГЖС.
 
Tako bi trebalo da bude samo sto jedino mi ovde na forumu razmisljamo o tome, oni ce ukopati metro linije na dubine koje oni misle da su adekvatne bez razmisljanja da tamo neke 2076 neko vrati zeleznicu do Glavne.
 
Zanima me vaše mišljenje, koliko bi bilo realno i opravdano da povratak do stare Glavne železničke stanice bude putem vijadukta? Da li ima mesta za vijadukt? Obnovljenu GŽS vidim kao hub gradskih i prigradskih vozova sa možda tri ili četiri koloseka.
 
Nema mesta i nezamislivo je da bi se s tim složio onaj ko mora da se složi - nema zaebancije sa međunarodnim ugovorima. A tu je i vijadukt Gazele. Sad može samo pod zemlju.

Kako bih ja rekao da toga izvesno biti neće, oko 2035. očekujte prva pominjanja dopune Beogradskog železničkog čvora, novom tunelskom vezom Zemun - Trg republike - Vukov spomenik (-Vrčin).

Mora da se obrće...
 
Vrh