Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

А шта је предмет ремонта?
Колица? Мотори? Управљање? Или само рђа, фарбање, и тамо нови фарови и седишта?
 
А шта је предмет ремонта?
Колица? Мотори? Управљање? Или само рђа, фарбање, и тамо нови фарови и седишта?
Otprilike ono što je @Jelancha okačio na prošloj strani. Prefarbavanje, krpljenje, malo čišćenje, menjanje tapacira i tako te sitnice. Za novac koji SV daje, teško i da može nešto ozbiljnije da se odradi.
 
Ko ради ремонт кад ЕМВ "истрчи" километражу и шта се онда ради?
 
Remonte kod nas rade zrenjaninski Šinvoz i smederevski Želvoz. Naše garniture su tokom eksploatacije remontovane kod ta dva remontera. Jedini izuzetak je bila garnitura 412/416-063/064 (danas 092/064) koja je tokom 2008. i 2009. dovršena u TPS Zemun, jer je Šinvoz, gde je garnitura bila završena do nekih 70%, bio u izuzetno teškoj situaciji.
ŽCG/ŽpCG je imao "izlete" u Rumuniju i Hrvatsku, pa je tako garnitura 412/416-045/046 2005. remontovana u Relocu, dok su pomenura 045/046 i 041/042 u periodu 2013-2015 bile na remontu i modernizaciji u Gredelju.
Što se Makedonije tiče, oni su posebna priča. Samo je garnitura 055/056 2005. godine remontovana u Šinvozu i tom prilikom je dobila sve modifikacije kao naše garniture. Garnitura 053/054 je 2003. remontovana u Skoplju i tom prilikom je prefarbana u narandžastu šemu, ali nije dobila nikakve modifikacije. Slično važi i za 057/058 i 059/060, samo što one nisu prefarbane.
Po fabričkim ciklusima opravki, garniture su "pretrčavale" kilometražu na 600.000 km ± 15%. Modernizacijom ciklus se povećao na 700.000, da bi na kraju bio povećan na 1.000.000 km. Nakon "pretrčavanja" garnitura se isključuje iz saobraćaja i upućuje se na čekanje redovne opravke (period raspisivanja tendera i dodele ugovora). Nažalost, u tom periodu garniture obično počinju da se čerupaju kako bi se održavale garniture koje su u saobraćaju. 90-ih godina, zbog nestašice delova, mnoge garniture su u potpunosti očerupane dok su čekale remonte ili neke sitnije opravke. Kasnje su garniture koje čekaju remonte slali u druga mesta, van Zemuna, kako bi sprečili skidanje delova sa njih, ali se onda znalo desiti da lopovi sa njih skidaju delove i dalje prodaju po otpadima kao sekundarne sirovine.
Kada se završi postupak javne nabavke/tendera, dodeli ugovor i isti potpiše, garnitura se šalje kod izabranog remontera koji vrši opravku na njoj. Nakon završene opravke vrše se testiranja, a kada ih garnitura zadovolji, pušta se u saobraćaj.
Ako te detaljnije interesuje obim radova, ovde imaš tehničke specifikacije redovne opravke garnitura 412/416. Moram samo skrenuti pažnju da se ove specifikacije praktički copy/paste za svaki tender, tako da je većina modifikacija koja se traži u ovom konkretnom dokumetu već ranije odrađena na većini garnitura.
 

Prilozi

  • Tehnicka specifikacija JN broj 70.pdf
    1,3 MB · Pregleda: 86
Poslednja izmena:
Kasnje su garniture koje čekaju remonte slali u druga mesta, van Zemuna, kako bi sprečili skidanje delova sa njih, ali se onda znalo desiti da lopovi sa njih skidaju delove i dalje prodaju po otpadima kao sekundarne sirovine.
FB_IMG_1716907447851.jpg


Stigli delovi iz havarisanih garnitura a ?

Šta je bilo sa garniturom koja je izgorela u Ovči?

079/082 je remontovana relativno skoro, odnosno početkom 2020. Godine, stajala je godinu dana zbog nekog većeg kvara.
Kada sam je video skora u depou mislio sam da će je očerupati do kraja, ali u stvari sastavljali su je, preptostavljam od 093/094.

106ca je sastavljena sa 080 i odvučena u Želvoz na remont, ali nešto se odužilo. Pretpostvljam da je problem oko 080, jer je doslovno bila čist sanduk
Ako se budu sastavljali još neki setovi sigurno će i oni put Želvoza.
Čim se vrati 080/106 situacija sa RVR će biti stabilna makar do narednog istrčavanja.


Želvoz po pravilu najmi uvek radnike TPS-a, pa kada se i primi od strane KPO, uvek posedi na početku u 25. Maj da bi se otklonile vidljive dečije bolesti, posle ide u eksploataciji gde uvek iskoči neki incident.
412 035/077 lepo ide nakon onog manjeg pregoravanja, ali 019/020 je krš, baš loše urađena. Njoj je redovno zaduženje Batajnički, ali često ispada.
Šinvoz tendere ne može da dobije, pisah već zašto.

Zanimljiva je ta saradnja ŽPCG-a sa Gredeljom koji nije imao nekon naročito iskustvo sa 412, ali su dobro odradili modernizaciju, Hrvati su uvek imali dobre ektričare kao i majstore za slabu struju.
Sa EMD-om takođe su besprekorni, a dobri su sa Macosama & Y1.

Ne znam da li je Student napisao, ali poslednju Crnogorsku 412 049/050 je odradio Želvoz 2021.
FB_IMG_1716908542420.jpg

Želvoz radi njima i Vagone, odnosno pogon u Goši, ali to je sada isto.
 
U Želvozu bi sada trebalo da je crnogorska 041/042. Biće zanimljivo videti kako će izgledati kada je završe.
Inače, pored toga što je Jelancha pisao, moram reći i da Šinvoz poslednjih godina šalje ponude koje su osetno skuplje od Želvoza (200.000-250.000 evra), a obzirom da je praktično jedini kriterijum cena, Želvoz lagano dobija tendere. Slična priča je i u CG, pa i tamo sa lakoćom dobijaju Šinvoz.
 
@Jelancha Sta je problem sa Šinvozom? Po meni oni rade kvalitetnije.

Pa političke prirode, i tu višu cenu koju daju na tenderima je i realna za takav obim posla. Al da ne ulazim.

Ali i pored tih nekih problema rade dobro, servis za nekoliko privatnih operatera, revizija drezina i mašina za održavanje Makednoskih železnica, izrađuju pojedine delove za zapadne proizvođače, sada rade i u drugim esktorima van železničkog.

Sa školom u Zrenjaninu vrše dualno obrazovanje, skupljaju mlad kadar, a to je najbitnije, jer eto Želvoz nema uopšte radnike.
 
Dolazimo do zaključka da je Želvoz remont zapravo neki tzv "veliki servis". Gde se sve potrošno izmeni, karoserija zamaže, podmaže, prefarba i osposobi za dalji saobraćaj. Ovim garniturama treba generalni remont da izdrže što duže bez kvarova i do nabavke novih vozova.
 
Не смем ни та предложим тиристоризацију или чоперизацију. Плус климу у салону. Савременији ЭП2Д има на сваком вагону два пљосната измњивача на крову, плус послебне канале.
Сигуран сам да не би пасовало код нас, али као решење да може у том габариту - може. Имамо и ми фирму која би могла да "сашије" кондиционер под димензије нашег ЕР31


1716976437132.png
 
Ја сам мало старији, па одкад завриших, ниса мвише ни пратио тему. Постоје IGBT за тако велике снаге?
 
Једино што су, надам се да не грешим, мотори ЕР31 једносмерни тако да векторско управљање није могуће. Ово што сту Румуни урадили то је дубока моденизација где су и моторе променили на асинхроне, што је за експлоатацију душу дало, мнње делова, мање одржавање, робуснији механизам а (претпостављам) векотрско управљање даје одличан ККД.

Шта више, мислим да постојећи мотори не би могли директно да се користе са чопером, због како колега хромопласт упомнену високих хармоника. Потребно је посебно обрадити излолацију јер може да дође до локланог пробоја. Плус високи хармоници обавезно значе и повећане губитке у гвожђу на загревање.

Додуше, @hromoplast нешто размишљам, какве везе има да ли је тиристор или IGBT, сам принцип чоповања даје сигнал пребогат хармоницима....
 
Једино што су, надам се да не грешим, мотори ЕР31 једносмерни тако да векторско управљање није могуће. Ово што сту Румуни урадили то је дубока моденизација где су и моторе променили на асинхроне, што је за експлоатацију душу дало, мнње делова, мање одржавање, робуснији механизам а (претпостављам) векотрско управљање даје одличан ККД.

Шта више, мислим да постојећи мотори не би могли директно да се користе са чопером, због како колега хромопласт упомнену високих хармоника. Потребно је посебно обрадити излолацију јер може да дође до локланог пробоја. Плус високи хармоници обавезно значе и повећане губитке у гвожђу на загревање.

Додуше, @hromoplast нешто размишљам, какве везе има да ли је тиристор или IGBT, сам принцип чоповања даје сигнал пребогат хармоницима....
Prelazak na asinhrone kavezne motore i pretvarače sa promenljivim naponom i frekvencijom je definitivno najbolja opcija i iz ugla eksploatacije i iz ugla ekonomičnosti. Ako znaš kakav ti je profil opterećenja (a realno znaš) možeš da ga voziš vektorski sa optimalnim fluksom. Plus imaš meko ubrzanje, plus zaštitu od proklizavanja. Da ne pričamo o tome što ima jako malo pokretnih delova, i najbitnije nema četkice.

Tiristor je suštinski upravljiva dioda, znači možeš samo da sečeš talas u pozitivnoj polu periodi i jednom kad krene da provodi ne možeš da ga zaustaviš.
Ubacio sam ilustraciju ispod. Ovo gore su impulsi okidanja tiristora, crveno je mrežni napon, crno je napon koji dobiješ iza tiristora.

1717094667538.png


IGBT je tranzistor sa povoljnim eksploatacionim karakteristikama i kod njega možeš da pališ i gasiš kad god ti padne na pamet.
Postoje sjajni algoritmi upravljanja koji daju udeo viših harmonika struje od 10%, gde sa tiristorima i diodnim mostovima imaš 100%-300%.
Posle toga može neki čoper za fino podešavanje napona, ne znam da li je neophodan jer nisam razrađivao ideju već pričamo onako.

Ја сам мало старији, па одкад завриших, ниса мвише ни пратио тему. Постоје IGBT за тако велике снаге?
Prave rešenja i za velike napone i za velike struje, i oba u isto vreme.
 
Хе, могли... Због недомаћинског односа много шта је иструлели или покрадено. Била кртица која је коала ту елемиспод Београда. И? Нестала... А ископала 10-15км тунела...

Априпо конструкције, у Кијеву се исто планирао ТПС, могло је и тамо да оде.

У мањим градовима такође. Шта више.
 
4 Od 6 polazaka Panvoza ponovo skraćeno do Pančeva Varoši.

Privremena izmena u saobraćaju PANVOZ-ova

,,Srbijavoz“ a.d. obaveštava korisnike usluga da će zbog radova na infrastrukturnim kapacitetima, počev od 29.05.2024. godine, pa do završetka radova, doći do izmene u saobraćaju vozova iz sistema PANVOZ na sledeći način:
– vozovi sa polaskom iz stanice Pančevo Vojlovica u 07:43, 16:40, 17:50 i 18:50 saobraćaju na relaciji Pančevo varoš-Pančevački most (Dunavski peron), a izostaju na relaciji Pančevo Vojlovica-Pančevo varoš.
– vozovi sa polaskom iz stanice Pančevački most (Dunavski peron) u 06:40, 15:51, 16:43 i 17:51 saobraćaju na relaciji Pančevački most (Dunavski peron)-Pančevo varoš, a izostaju na relaciji Pančevo varoš-Pančevo Vojlovica.
Zahvaljujemo se putnicima na razumevanju.
 
Vrh