Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

@Pendolino ako se vozilo po nalogu znači da nije moglo da odradi neko automatsko kočenje u slučaju prolaska na crveno?
 

Jezivo druže, jezivo!
FB_IMG_1715980468426.jpg

FB_IMG_1715980465855.jpg
 
Ako se dobro sećam slična nesreća samo manje ozbiljna u Srbiji je bila i krajem 2023 kada je teretni voz naleteo na putnički?
 
Auuu, kad se vide ovakve katastrofe postaje upitno koliko je BG:Voz bezbedan prevoz uopšte

Тј. упитно је колико је железничка инфраструктура у Србији безбедна. Али нажалост имали смо и несреће са жртвама раније.
 
U temi o železničkoj infrastrukturi sam postavio link na staru diskusiju koja se bavila onim što je ovde najvažnije. A to je činjenica da je zbog kašnjenja gradnje mosta i železničke obilaznice oko Beograda uopšte dozvoljen prolaz teretnih kompozicija ispod centra grada. Teretni voz je lako mogao da prevozi amonijak ili bilo koju drugu otrovnu supstancu. A onda bi, pri iole jačem sudaru, imali hemijski akcident nepojmljivih razmera. Šta mislite o evakuaciji pola miliona ljudi za nemoguće kratko vreme? Bez funkcionalnog, dobro održavanog i stalno proveravanog sistema uzbunjivanja? To je ono što je ovde i za sada glavno. A prošlo je četri godine od kako je upozoreno na taj problem, a i dalje železnička obilaznica nije ni za milimetar bliža. Doduše, imaćemo "nacionalni stadion" i prugu do njega, pa sve dok možete da dišete, možete i da iz svog glasa navijate za svoj tim, i tako se bar malo utešite.

 
Poslednja izmena:
Vagoni ne mogu da iskoče iz šina? Bilo koji od stotinjak ko zna koliko starih ventila na cisternama da popusti? Da se noću sudare dva teretna voza zbog "ljudske greške" u rasporedu tokom neke nestandardne situacije koja zahteva nagle promene voznog reda? Opasne materije se prosto ne voze ispod centra glavnog grada ako nam je jedini oslonac samo teorija verovatnoće. A ako privremeno baš mora, onda je prvi prioritet u investicijama da se takvo stanje što pre prevaziđe. I da li se to događa?
 
Zato se opasne materije prevoze noću, kada nema putničkog saobraćaja, a prevoz se striktno prati.
Takoe. A pri tome je izuzetno važno naglasiti da se samo JEDAN voz sa RID materijama može naći između Rakovice i Pančevačkog Mosta. I to u obe tunelske cevi. I Dedinjske i Vračarske. Tako da se taj scenario koji Zuma predstavlja ne može dogoditi.
 
Koji zakon ili pravilnik to zabranjuje?
Ako nema tog zakona, isti se donese.

Ako je projekat išao da se ne teraju opasne materije ispod grada već na obilaznicu, a do izgradnje iste da se koristi ono što su ukinuli zbog usranog BNV, to je bilo sa razlogom.

Kao što vidiš, evakuacija samo par ljudi bez mnogo povređenih je komplikovana za ono što imamo, sad zamisli da treba da se vrši neka sanacija voza sa opasnim materijama.
 
Koji zakon ili pravilnik to zabranjuje?

Ni jedan zakon to ne zabranjuje. Ali to jeste običan zdrav razum i ispravan menadžement rizika. Rizik je proizvod verovatnoće i "cene" nepoželjne posledice. Ako su potencijalne loše posledice tako ogromne, a verovatnoća udesa nije nula, onda je takav nivo rizika obično neprihvatljiv. To nigde ne piše ali je ono što se su svetu uobičajeno usvaja kao razumna predostrožnost.
 
Ako nema tog zakona, isti se donese.

Ako je projekat išao da se ne teraju opasne materije ispod grada već na obilaznicu, a do izgradnje iste da se koristi ono što su ukinuli zbog usranog BNV, to je bilo sa razlogom.

Kao što vidiš, evakuacija samo par ljudi bez mnogo povređenih je komplikovana za ono što imamo, sad zamisli da treba da se vrši neka sanacija voza sa opasnim materijama.
Decenijama ti vozovi prolazili po obodu grada i nije se postavljalo pitanje kako tuda.
Sad zamisli scenario da se u Donjem gradu desio akcident i vetar krene da duva sa reke gore preko Terazija.
Šta ćemo onda tada?
Malo se preteruje kada se zahteva totalno isključivanje prevoza opasnih materija ispod Beograda.
I ko vam je rekao da se pre izgradnje BNV nisu opasne materije prevozile Vračarskim tunelom?
 
Nije Beograd jedini grad u Srbiji kroz koji idu opasni tereti. Jeste najveći i jedini ispod koga to ide, ali ima još puno primera u Srbiji.
Treba podići nivo bezbednosti takvih tovara, a i inače.
Saobraćaj u slučaju kvara signalne opreme, po nalogu, svesti na minimum. Znam, sad će ovi sa železnice da napišu kako je super sigurno AKO se poštuje procedura.
Jeste, i ruski rulet je super bezbedan AKO te ne pogodi metak 1/6
 
Pa i u Novom Sadu prolazi kroz malo širi centar grada, Podbaru, zar ne?
 
Da li se vozilo po nalogu ili po signalima? Ministar kaže “zaštitno svetlo”.
 
Vrh