Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Zna li neko čemu služe ove bočne metalne nadstrešnice u oblikу slova Г koje, uzete zajedno, liče na zube neke testere?

Zidovi tunela kod Pancevackog mosta.jpg


Ako iz bilo kog razloga neki točak iskoči iz šina, pa se taj vagon otkači, onda je sasvim moguće da će zbog naglog usporenja i bočnog pomeraja prvog vagona da i izvestan broj ostalih vagona iza njega takođe da iskoči iz šina. A onda, umesto da bez puno štete samo skliznu niz glatke betonske zidove tunela, ovi metalni "zubi" bi potencijalno mogli zidove vagona bukvalno iskidati na sitne komadiće. Bili unutra ljudi ili neke hemikalije. Naravno, ako je u pitanju nešto deblje gvožđe, kao što izgleda da jeste, i ako su čvrsto ankerisani u beton zidova. Pošto sa ovako mutne fotografije nije moguće biti siguran ni u jedno ni u drugo, koliko je takva mogućnost realna i da li ovaj metal koji štrči iz betona i liči na zube testere zaista mora da bude baš ovde?
 
Poslednja izmena:
Kad ovako na prvu izjavu za havariju u tehničkom sistemu daju kao razlog ,,ljudski faktor,, onda im je rešenje naj bezbolnije -uzrok ljudski faktor- Bolje sve svaliti na jednog sirotana nego na mnogo više važnih dupeta koja nose odgovornost. A ta odgovornost se proteže sve do same ,,Vesare,, di smeju da priznaju da su debelo zakazali.
Da li stvarno iko veruje da niko nikad nije ukazao na problem koj ocigledno nije otklonjen , upravo zbog ne zaiteresovanosti tih ogovornih za dobru tehnicku fukcionalnost ?
Vesara da ceni istinsku odgovornost dao bi ostavku prvo sebi.
 
Poslednja izmena:
Koja god nesreća da se dogodila poslednjih godina - uvek je odgovor bio: ljudski faktor.. Da, tako je najlakše.. pola sata posle nesreće da izjaviš da je krivac ljudski faktor.. katastrofa.. Bednici bedni.
 
Ako je bilo crveno i mašinovođa prošao na crveno, a crveno bilo vidljivo, onda jeste ljudski faktor i greška mašinovođe.

Zašto voz nema taj auto-stop, zašto opasne materije idu kroz taj tunel je za neku drugu priču.

Možemo mi sada da pričamo da se svakome može desiti da prođe kroz crveno, ali stvar je u tim situacijama prosta - vozač / mašinovođa je kriv ako je crveno bilo vidljivo.
 
Probajmo ovako da formulišeno pitanje: da li ta deonica, tunel, pruga, uopšte imaju neku saglasnost, "upotrebnu" dozvolu ili slično od strane nadležnih organa za bezbednost, npr sektora za vanredne situacije ili druge nadležne službe, da li se po takvoj saglasnosti vrše neke redovne periodične kontrole, da li postoji održavanje i kontrola evakuacionih puteva, kada je poslednji put održana vežba ili simulacija, na koji period se izdaje saglasnost i kako se obnavlja?
Terazijski tunel nema upotrebnu dozvolu od 1970.

Zaboravio sam ima li je pruga Beograd - Bar..

Inače, ovde je naravno odgovoran ljudski faktor; jedino što to uključuje sve ljude u lancu, od vrha piramide, pa nadole.

Da sam država, oduzeo bih im privremeno pravo da prevoze putnike, do završetka revizije i izdavanja stručnih uputstava za poboljšanje bezbednosne kulture; posle bi dobili privremenu dozvolu. Koliko sutra bi i za NS bilo nula putnika, garniture pod ključ. M'rš u pm.
 
Možda glupo pitanje, ali - kako voz uopšte sme da krene sa Vuka, a teretni voz udaljen samo 2 minuta dalje stoji na pruzi?

Zar je tu samo jedno crveno svetlo da spreči sudar? Meni je to neverovatno.

Ako teretni voz stoji na izlazu iz tunela, kako je ovaj na Vuku uopšte dobio dozvolu da pođe?

Potpuno nelogično, barem meni.. Zašto ovi na Pančevcu nisu zvali ove na Vuku i rekli-ne puštaj voz dok ovog odavde ne otpremimo dalje? Ne, treba putnički voz u punoj brzini da staje na crveno da ne bi udario u teretni par stotina metara niže?
Pa to može da bude krajnje sredstvo za sprečavanje sudara, a ne glavno.

Mnogo toga je ovde zakazalo u sistemu organizacije železničkog saobraćaja.. A ako je normala i skroz uobičajeno da voz pun putnika krene i onda ako slučajno vidi crveno iznenada da stane, a da nema informaciju iz nekog kontrolnog centra da je ispred njega teretnjak i pre nego što pođe sa stanice- onda tu nešto debelo ne štima.
 
I zar RVR nema autostop? Nisam u priči, ali kada sam gledao tablu video sam ovo.
Screenshot_20240518_020135_Gallery.jpg

Вожња по налогу, значи ручно управљање без обзира ако имаш споља сигнал за аутостоп?
Inače, ovde je naravno odgovoran ljudski faktor; jedino što to uključuje sve ljude u lancu, od vrha piramide, pa nadole.

У Јапану директор са бордом због сумарног кашњења возова на годишњем нивоу од мање од 10 минута се извињава јавно, а код нас лаконично се тражи жртвени јарац. Да на врху постоји макар мало наде да ће за нешто да буду криви, другачије би било све.
 
Da li može neka rekapitulacija za laike?

Znači, signali (svetla) nisu radili i u tom slučaju mašinovođa vozi "po osećaju"

Auto stop uređaji rade samo ako rade i signali (tj. oni ih trigeruju).

Šta je onda ovde konkrektan ljudski faktor? Mašinovođa je kriv jer nije video voz ispred sebe u neosvetljenom tunelu?

Ovlaš prateći šta se sve dešava oko Železnica u Srbiji, jedino rešenje vidim u totalnoh smeni svih rukovodioca i za svaki slučaj ponovnoj obuci svi ljudi koji konkretno nešo rade (mašinovođe, otpravnici...)
 
Terazijski tunel nema upotrebnu dozvolu od 1970.

Zaboravio sam ima li je pruga Beograd - Bar..
Zato i pitam na taj način, mnogi javni i infrastrukturni objekti uopšte nemaju valjane dozvole za rad, neki i decenijama. Srbija bukvalno hoda po žici i mislim da se pukom srećom ne dešavaju mnogo ozbiljnije tragedije. Posle ovog događaja se defintivno zahvaljujem srpskoj železnici i ne bih ih više zadržavao do daljnjeg, sve i sa novim vozovima i prugama.
 
Možda glupo pitanje, ali - kako voz uopšte sme da krene sa Vuka, a teretni voz udaljen samo 2 minuta dalje stoji na pruzi?

Zar je tu samo jedno crveno svetlo da spreči sudar? Meni je to neverovatno.

Ako teretni voz stoji na izlazu iz tunela, kako je ovaj na Vuku uopšte dobio dozvolu da pođe?

Potpuno nelogično, barem meni.. Zašto ovi na Pančevcu nisu zvali ove na Vuku i rekli-ne puštaj voz dok ovog odavde ne otpremimo dalje? Ne, treba putnički voz u punoj brzini da staje na crveno da ne bi udario u teretni par stotina metara niže?
Pa to može da bude krajnje sredstvo za sprečavanje sudara, a ne glavno.

Mnogo toga je ovde zakazalo u sistemu organizacije železničkog saobraćaja.. A ako je normala i skroz uobičajeno da voz pun putnika krene i onda ako slučajno vidi crveno iznenada da stane, a da nema informaciju iz nekog kontrolnog centra da je ispred njega teretnjak i pre nego što pođe sa stanice- onda tu nešto debelo ne štima.
Ovako se medjusobno prate vozovi,ako signalizacija ne radi postoje odgovarajuce procedure, Zamisli da je desno teretnjak a levo putnicki.To se moze lepo videti recimo u Zemunskom polju,Kamendinu...gledao sam kako se prate vozovi ka Bataji,FlIRT juri BG- voz a signali se samo smenjuju.

@astrodule Nema tu nista na osecaj,ako je ono postupa se onako,ako je ovo radi se ovako...ali uvek tu ima onaj mali faktor.
Signalizacija.png
 
Poslednja izmena:
Pod uslovom da signali nisu radili, onda se saobraćaj regulisao međustaničnim razmakom, odnosno najprojistijim vidom regulisanja saobraćaja koji postoji većinom na lokalnim prugama.
Što znači da ga je nadalje pustio otpravnik vozova koji je dobio odjavu od ispred posednute stanice (Pan Most).
Mv je imao naloge da poništi sve signale.
+ je imao sigurno i smanjenje brzinu,

teretni voz je ostao u Pan Mostu čekajući nalog za dalje, mislim da je kritično znati da li je signalizacija radila i da ako nije zašto je BG:VOZ pušten ka Pan Mostu, ako nije bila odjava teretnog.
Kada se razjasne te stvari, imaćemo malo bolju sliku događaia, ovako je sve puko nagađenje sa velikim AKO.

No, treba naglasiti da je ovaj događaj još jedno veliko upozorenje za IŽS da počne sređivati signalizaciju na prugama Srbije, mi na mnogim prugama imamo situaciju gde su cele sekcije sa neispravnom signalizacijom. Neprohvatljivo je da mašinovođe imaju dodatan pritisak pored već ozbiljnosti posla koji obavljaju.
 
Možda glupo pitanje, ali - kako voz uopšte sme da krene sa Vuka, a teretni voz udaljen samo 2 minuta dalje stoji na pruzi?

Zar je tu samo jedno crveno svetlo da spreči sudar? Meni je to neverovatno.

Ako teretni voz stoji na izlazu iz tunela, kako je ovaj na Vuku uopšte dobio dozvolu da pođe?

Potpuno nelogično, barem meni.. Zašto ovi na Pančevcu nisu zvali ove na Vuku i rekli-ne puštaj voz dok ovog odavde ne otpremimo dalje? Ne, treba putnički voz u punoj brzini da staje na crveno da ne bi udario u teretni par stotina metara niže?
Pa to može da bude krajnje sredstvo za sprečavanje sudara, a ne glavno.

Mnogo toga je ovde zakazalo u sistemu organizacije železničkog saobraćaja.. A ako je normala i skroz uobičajeno da voz pun putnika krene i onda ako slučajno vidi crveno iznenada da stane, a da nema informaciju iz nekog kontrolnog centra da je ispred njega teretnjak i pre nego što pođe sa stanice- onda tu nešto debelo ne štima.
Ljudi,previše bukvalizujete organizaciju železničkog saobraćaja. Sve što znate o drumskom saobraćaju i doživljaj kao takav nema veze sa železničkim saobraćajem ama baš ništa.
Ne može mašinovođa slučajno da vidi "crveno svetlo" i da onda u punoj brzini koči kako bi stao ispred njega.
Sve oko organizacije saobraćaja na železnici, ama BAŠ SVE je u nekim procedurama koje su zakonom propisane i ako se one poštuju nemoguće je da se desi bilo šta nepredviđeno.
Mnogi pitaju šta je radio teretni voz na Pančevačkog mostu i kako je moguće da je BG VOZ bio iz njega.
Pa ljudi,postoji nešto što se zove sleđenje vozova u APB-u (Automatski Pružni Blok) i sasvim je normalno da vozovi budu neposredno jedan iza drugog(svako u svom prostornom odseku).
Čak i da je signalizacija bila neispravna sve je pravilnicima propisano tako da do nesreće ne dođe.
BG VOZ po pravilu može biti otpremljen sa Vukovog spomenika iako na Pančevačkom mostu stoji voz pošto pre Pančevca postoji zaštitni signal koji dozvoljava ili zabranjuje ulazak na isti.
Ako taj signal pokazuje SZ. STOJ mašinovođa ga može proći samo u slučaju kada dobije naređenje od otpravnika vozova na Pančevačkom Mostu. I tada postoji još jedan bezbednosni segment u sistemu koji sprečava da se desi ovo što se desilo juče. A to je da se brzina voza propisuje tako da voz mora ići "OPREZNO I PREMA PREGLEDNOSTI PRUGE, ALI NE VIŠE OD 30KM/H" do narednog signala a u ovom slučaju do stajanja na Pančevačkom mostu.

Ovde neko spominje kako ovaj sistem signalizacije nije pouzdan i kako su naši pravilnici i sama organizacija železničkog saobraćaja nebezbedni a ne znaju da se sve to isto primenjuje širom EU i sveta.
Pojedinci bi da sve teretne vozove izbace iz priče gde god se odvija putnički saobraćaj a to je nemoguće.
Kažu da teretnog nije bilo na Pančevačkom mostu BG VOZ se ne bi zakucao u njega. Pa mogao je biti i drugi BG VOZ koji bi čekao isto ono što je čekao i teretni i desilo bi se isto.

Razumem da svi imate neka pitanja, pretpostavke i da ste ljuti, ogorčeni i besni na pojedince. Ali ne možete paušalno pisati i donositi nekakve zaključke na osnovu nikakvog znanja o organizovanju železničkog saobraćaja i generalno o železnici.
Ako vas nešto zanima, buni ili jednostavno vam nije jasno kako šta funkcioniše, ima ovde par nas iz struke koji znamo materiju pa ćemo probati da vam objasnimo sve to.
 
Poslednja izmena:
Imam pitanje odmah, ako jedan voz stoji na izlazu iz tunela, i izvesno neće krenuti dok drugi ne stigne do njegove pozicije, zar nije logično da drugi sačeka u stanici umesto da mu se izda nalog da krene, pa da onda staje negde u tunelu i čeka?
 
Zna li neko čemu služe ove bočne metalne nadstrešnice u oblikу slova Г koje, uzete zajedno, liče na zube neke testere?

Pogledajte prilog 198581

Ako iz bilo kog razloga neki točak iskoči iz šina, pa se taj vagon otkači, onda je sasvim moguće da će zbog naglog usporenja i bočnog pomeraja prvog vagona da i izvestan broj ostalih vagona iza njega takođe da iskoči iz šina. A onda, umesto da bez puno štete samo skliznu niz glatke betonske zidove tunela, ovi metalni "zubi" bi potencijalno mogli zidove vagona bukvalno iskidati na sitne komadiće. Bili unutra ljudi ili neke hemikalije. Naravno, ako je u pitanju nešto deblje gvožđe, kao što izgleda da jeste, i ako su čvrsto ankerisani u beton zidova. Pošto sa ovako mutne fotografije nije moguće biti siguran ni u jedno ni u drugo, koliko je takva mogućnost realna i da li ovaj metal koji štrči iz betona i liči na zube testere zaista mora da bude baš ovde?
Meni deluje da ima ulogu tunelskih niša.
 
Imam pitanje odmah, ako jedan voz stoji na izlazu iz tunela, i izvesno neće krenuti dok drugi ne stigne do njegove pozicije, zar nije logično da drugi sačeka u stanici umesto da mu se izda nalog da krene, pa da onda staje negde u tunelu i čeka?

Objasnio je mvbg1, postoje signali, položaj stanice i propisi, tunel uopšte nije bitan u ovoj priči toliko.
Osim što je mesto dešavanja.
 
Takoe. A pri tome je izuzetno važno naglasiti da se samo JEDAN voz sa RID materijama može naći između Rakovice i Pančevačkog Mosta. I to u obe tunelske cevi. I Dedinjske i Vračarske. Tako da se taj scenario koji Zuma predstavlja ne može dogoditi.

Tek mi je sada do svesti doprlo precizno značenje ovog pravila. A tu je da se u jednom trenutku u tunelu ne mogu naći dve teretne kompozicije a da OBE prevoze opasne materije. Ali one mogu biti u JEDNOJ od te dve kompozicije. Tj ovo pravilo ne isključuje mogućnost da se noću i sa teretnim kompozicijama desi isto ovo što se desilo danju, dakle da jedan teretni voz koji se kreće udari u drugi koji stoji, a da JEDAN od njih prevozi opasne materije. Jer onda ponovo možemo imati hemijski akcident u sred milionskog grada. Nadam se da je u pitanju samo neprecizna formulacija jedne forumske poruke, a da u pravilniku ustvari piše nešto drugo, nešto što isključuje i takav scenario. Ali da li je tako?
 
Vrh