Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

1998 integrisan sistem atp gsp lasta ztp
20231001_132935.jpg

20231001_132954.jpg
 
^^^Aham. Novo naselje (Singidunum), nova pruga, nova pljačka a ostale stanice neka skupljaju paučinu još koji vek uz lomljenje nogu do perona?

Inače BMV je predvideo stajalište autoput, između Tošinog i NBG Bulevar umetnosti a Makenzijeva je brisana. Urbel koristi staru podlogu.

Zadebljanja na mapi su vijadukti pa sudeći po trasi u Surčinu duž Jovana Dučića možda stanica bude i u useku.

Pruga na kraju zavija ka autoputu oko Jakova umesto da uhvati drugi deo naselja kod okretnice (zavisno od varijante BMV trasa je išla pravo ka Jakovu ili je nastavljala ka obilaznici tj. okretnici). Koliko samo mora još da kruži da bi se po njivama ravnim kao daska (ako izuzmemo prelaz reke) konačno došlo do Obrenovca?

Zapravo imajući u vidu da devijacija nije mala, pri čemu ima i više stanica (između Zemuna i Jakova je sa 17km i 4 stanice/2 međustanice povećana je na 24km i 8 stanica/6 međustanica) stiče se utisak da nekom odgovara (ako uzmemo u obzir i devijaciju oko Jakova) povećanje potencijalnog inventara sa 39 na 50 kompozicija, odnosno pojedinačnih garnitura na mogućih 100+ zavisno od tehničkog rešenja (metroliki komuter sa ravnim podom ili "grbavoniskopodni" regio).

Zamislite samo koliko će u slučaju manje od očekivane patronaže podići eksploatacione troškove zajedno sa dužom prugom na pogrešnom mestu. Bolje da su osposobili deo starog čvora ili uložili u više perone i signalizaciju radi jačeg takta.

Sa druge strane što se kruženja oko aerodroma tiče tu BMV i Urbel nisu mogli ništa kad drugi pri planiranju razvoja aerodroma nisu umesto umetanja piste predvideli novu kako bi se postojeća zatvorila radi gradnje tunela bez obustave aviosaobraćaja.

Politička prečica za aerodrom postala je Mala Krsna za sistem koji treba najveći broj putnika da dovede do aerodroma. Nemam reči stvarno.
 
Poslednja izmena:
Nemamo adekvatnu temu za stanice BG Čvora, no pošto se ovde radi o stajalištu koju koriste samo vozovi gradske železnice, ova reportaža je ubačena ovde.

Stajalište Altina se nalazi negde između Altine i naselja Plavi Horizonti, na solidnoj lokaciji i nedaleko od stanica 81/81L, stajalište je otvoreno kada i nova pruga za velike brzine (mislim ovo je onaj klasični deo).
Od tada manje više prepuštena je zubu vremena, vozovi saobraćaju u nekom polu-mrtvom taktu od 1h van špica i 30 minuta unutar špica i to je praktično to od saobraćaja ovde.

Početak svake stanice je u stvari u samim putokazima ka istom, stajalište je obeleženo iz ulice Pavla Vuisića.
20231005_181017.jpg


Pristupni put je katastrofa, nema trotoara, asfaltni put je đene đene, u području stajališta pojavljuju se trotoari i "normalni" asfaltirani deo puta.
20231005_181250.jpg


20231005_181309.jpg


Parking prostor postoji sa obe strane, naravno, kao i u svakoj stanici/stajalištu na pruzi Beograd-Novi Sad kapaciteti su promašeni i premali.
Ne dajte da vas zavaraju ova 2 automobila i par njih pozadi, jer su fotografije nastale oko 18-19h kada se raja već razišla.;)
U principu, kada se popune mesta ljudi se parkiraju na zemljanom delu koji se vidi u pozadini.
20231005_181320.jpg


Parking za bicikle nije zaživeo, mada sam po Altini viđao po nekog dvotočkaša.
20231005_183850.jpg


Grafiti su ovde već zauzeli prostor, ujednom ovaj pothodnik je veza između Plavih Horizonta i Altine.
20231005_181345.jpg


Liftovi nikada nisu proradili, na ovom stajalištu osobe sa invaliditetom nisu dobrodošle.
20231005_181358.jpg


Neuspeli pokušaj uvođenja kontrole za BG:VOZ
20231005_181409.jpg


Neki validatori i dalje rade, haha već sam zakačio u temi naplate prevoza.:D
20231005_181537.jpg


Peroni su još ovde i najuređeniji deo, solidno se drže s obzirom na situaciju sa ostalim delovima i inventarom stajaišta.
20231005_181446.jpg


BG:VOZ, šmekerski potez mv-a koji je video baku sa detetom kako kasne kada je krenuo, učinio im je, te je zaustavio voz da uđu.
20231005_172224.jpg


Displeji su ovde bočno, naravno i novi čitljiviji font, audio najava ne radi.
20231005_181511.jpg


Cveta ambrozija samo tako, bogami posledice sam osetio.
20231005_182808.jpg


A evo kandidata koji će uskoro ući u slobodni profil pruge.
20231005_182254.jpg


Odavde imate lep pogled na zadnji deo TPS-a.
20231005_182124.jpg


Ulazimo u pothodnik, sav je izgrafitiran, većinom navijačkim parolama i tagovima, što je najgore ni rasveta nije cela u funkciji, nadam se da makar kamere rade.
20231005_181641.jpg

20231005_181653.jpg

20231005_181703.jpg


Piktogrami.
20231005_181742.jpg


Liftovi ni sa ove strane ne rade, osobe sa invaliditetom nisu ni ovde dobrodošle.
20231005_181737.jpg


Čak štaviše nije ni raspakovan celovito.
20231005_181913.jpg


Igralište je svetla tačka ovog mesta, koristi se, održava se i izgleda nadasve pristojno, ima bolje održavanja nego samo stajalište što je presedan.
20231005_181750.jpg


Tu su prisutne i neke projektantske anomalije, poput ovog KM stuba nasred perona.
20231005_181826.jpg


Ovo zaista može postati opasno u pojedinim situacijama.
20231005_181823.jpg


Parking prostor broj 2.
20231005_181845.jpg


Ni na peronima ne radi sva rasveta, da li bi ste i vi ovde pustili u noćnim satima samu vašu devojku, verenicu, majku, sestru? (ovde ispada da je i vidljivo, ali nije uopšte, verujte mi na reč.)
20231005_184237.jpg


Jedan opasna i zanimljiva situacija, stariji klinac je deganžirao loptu na koloseke stanice iz okolnog igrališta, klinci su je izvukli, ali Regio voz nije bio puno daleko od njih.
20231005_182318.jpg


Elem da, stajalište propada sve više, ovo me je neprijatno (ne)iznenadilo, s obzirom na to odlučio sam da ću odraditi i reportaže i sa ostalh novih stajališta, pa da vidimo kako će ona da izgledaju.:)
Do tada toliko od mene.
 
распали Горбачови. јуче решим да се вратим кући возом, полазак са НБГ у 17:16. у 17:10 јављају да воз изузетно не саобраћа. последично је Регио из Новог Сада каснио 7 минута, па сам на крају отишао на 18
 
^^^Izgleda postoji samo investiciono kao formalnost, možda jednom u pola veka i to ako i samo ako se pojavi neki pametnjaković (bez obzira na političko opredeljenje) koji misli da će time rešiti sve probleme.

I to samo da bi bilo fušerski izvedeno u cilju što bržeg svečanog otvaranja (poželjno uoči izbora ili nekog važnog jubileja), svakako zapušteno posle mesec dana.

Možda slika jednog novog železničkog stajališta izgleda depresivno i poražavajuće, ali to je posledica održanja ideologije prošlovekovnih putničkih vozova sa marginalnom patronažom.

RER i S-Bahn sistemi generalno nisu takvo ruglo, a svet je pun brojnih primera dobro iskorišćenih komuterskih i regionalnih železnica bez nezavisne infrastrukture sa starijim stanicama/stajalištima u nekom pristojnijem stanju.

Dokle god na ta stajališta nadležni budu gledali kao na samo službena mesta na mešovitoj pruzi neće se videti nikakav napredak. Treba ih videti kao važne objekte za gradsko-prigradski prevoz, po cenu prelaska pod nadležnost Grada.
 
Reč redovno održavanje ne postoji

не постоји реч "одржавање", а камоли "редовно одржавање"

Први проблем је што су стајалишта и станице у надлежности ИЖС која није дорасла изазову одржавања.

као што рекох, они ни не знају шта је то
 
Први проблем је што су стајалишта и станице у надлежности ИЖС која није дорасла изазову одржавања.
Ali to ti je samo pola odgovora budući da se i mnogo pre Infre ista pesma pevala. Nemar jeste delom uzrok, ali najviše je tu doprineo sam nedomaćinski odnos prema nečemu sporednom, viđenom kao manje važnom.

Recimo Vukov spomenik jeste zapušten ali ne par godina nakon otvaranja, čak ni trulih 90-ih. Na šta su ličila stajališta i pre i posle otvaranja Vuka?

Mislim, Altina iako nova nikome nije prioritet, bila Infra sposobna ili ne (možda bi Grad/BMV vodili više računa).

I možda najvažnije, nema ko da kaže to je stajalište kao deo koridora X na koji se nadovezuje nova pruga ka aerodromu i Expu samo po sebi dovoljno važno.

Čisto da zadam domaći zadatak Vučiću da to malo upristoji do 2027. Ima vremena na pretek za krečenje i radne akcije. 😁

A realno dovoljno bi učinio da im samo pošteno iz*ebe sve živo i mrtvo na gomilu, jer rizikujemo svetsku bruku sa takvim stajalištima i njihovim okruženjem. Da je bar taj potez doteran bila bi puna kapa.
 
Растиње на прузи, поред пруге и у кругу пруге је лична карта железница у Србији, на жалост.

Све те нове станице и стајалишта су пројектована са травњацима који су предвиђени да се редовно косе. Код нас никад није ни косило, а не редовно.
 
Stajalište Tošin Bunar

S obzirom da vam se zadnja reportaža dopala, odlučio sam da danas napravim novu. Posetio sam stajalište za koje velika većina vas zna, a i svakako koristi te vam je situacija već dosta poznata. Ne garantujem da će reportaže baš ovako brzo dolaziti, ali eto složile su se kockice danas.:)
Daću dmah bitan spojler, Tošin Bunar je u boljem stanju u odnosu na Altinu, ne sjajnom, ali boljem!

Kao i uvek počinjem od samih prilaza, stajalištu možete prići sa strane Bulevara Heroja sa Košara, sa ulice Tošinog Bunara, sa Bulevara Milutina Milankovića preko jedne male uličice.
Infratsruktura na NBG-u je po pravilu uvek nešto bolja u odnosu na neke druge delova grada te neće imati problema sa prilazom stajalištu.

Ako smo o nečemu dosta diskutovali jeste sigurno okolina samih stajališta gradske železnice, to ovde nije problem, jer se bitne poslovne i stanarske građevine nalaze u samoj okolini.
Postoje i neki parlozi, čak i nelegalno romsko naselje, ali znate već, živimo u zemlji "valjnih investitora" za koje ne sumnjam da će sve to uskoro uSpEšNo pretvoriti u stambene jedinice i poslovne objekte.
20231007_153553.jpg


Do stajališta iz Bulevara Heroja sa Košara postoji čak i biciklistička staza, nisam video parking za bicikle na stajalištu, staze postoje i u gore navedenim saobraćajnicama.
20231007_153336.jpg


Jasna oznaka za stajalište, doduše pomalo urnisana.
20231007_153804.jpg


Zidine su nažalost već overene.
20231007_153732.jpg


Sa leve strane zmijarnik, sa desne parcela investitora.
20231007_153819.jpg


Ako se dobro sećam, investitor prisvaja i ovu stazicu, čak ju je i zagradio, ali je ograda pregažena. Prekoputa bulevara ograđen je prolaz do kojeg su pešaci stizali prelazeći ilegalno saobraćajnicu sa 6 traka.
20231007_153845.jpg


U stvari pogledom sa perona jasno se uočava da su projektanti imali šansu da naprave podzemni prolaz ispod, ovo bi smo mogli da stavimo u kategoriju promašenih pešačkih tokova,
20231007_155328.jpg


Stižemo do dela gde se spajaju trotoari sa Bulevara i Ulice Tošin Bunar, nisam istraživao onaj ka Tošinom, ali odatle imate veze sa javnim prevozom.
Bitno je naglasiti da stajlište nema zvanično parkiralište, jedan veliki promašaj, ali se možete parkirati negde oko pomoćnih saobraćajnica iz Bulevara Milutina Milankovića, no ne morate ovde doći nužno vašim ljubimcem, postoje solidne veze sa javnim prevozom.
Jedna od alternativa za parkiranje bi mogla da bude i stanica Novi Beograd.
20231007_155022.jpg


20231007_153859.jpg


Piktogrami su skoro pa nečitljivi.
20231007_153906.jpg


Imate ozbiljno planinarenje do gore, ovde je veoma bitno da radi lift, jer je ovo previše naporno za stare osobe i majke/očeve sa kolicima.
20231007_153927.jpg


Odmorićemo malo, da uživamo u pogledu na kulu WEST 65. :)
20231007_153924.jpg


I evo nas gore.
20231007_153948.jpg


A sada lift....
Pozivam ga i na moje iznenađenje isti se pojavljuje, svetla unutra ne rade, takođe jako se trese i ne uliva sigurnost nimalo, unutra je jako prljav.
20231007_153956.jpg


Ovo je najbolje što sam mogao da uslikam unutra.
20231007_154225.jpg


-1 je pothodnik, 0 je peron, ovo pišem iz razloga, jer sam uporno kliktao 0 i čudio zašto se ne spušta.:D
20231007_154247.jpg


Spuštam se dole kada prolaze 3-4 momaka kažu "u je*******ote ovo čudo radi" haha svi su se čudili.:)
I gospođa sa roze majicom je bojažljivo provirila da se uveri da lift funkcioniše!
20231007_154311.jpg


Drugi lift je kaput, stoji otvoren u pothodniku sa naznakom "Out of Service".
20231007_154950.jpg


Gore.
20231007_154848_001.jpg


Ovako izgleda vaša alternativa kada ne radi lift, još jedan peron koji je nedostupan osobama sa invaliditetom, bruka!
20231007_154903.jpg


Pothodnik, u nešto boljem stanju u odnosu na vršnjaka u Altini.
20231007_154349.jpg


Na peronima postoje jasni piktogrami/natpisi za usmerenja putnika, fale oznake za javni prevoz, a bile bi poželjne i oznake za imena ulica na koje se izlazi.
20231007_154814.jpg


20231007_154357.jpg


20231007_154051.jpg


20231007_154025.jpg



Uistinu, ima dosta kanti za smeće koje se izgleda prazne (za divno čudo.)
20231007_154038.jpg


Pogled na perone, kratki su, ta greška je bila jasna od početka.
20231007_154107.jpg


Na svakom peronu se nalaze po dve nadstrešnice sa po dve manje klupe, mesta za sedenja baš dosta fale na ovom stajalištu.
20231007_154820.jpg


Displeji su postavljeni bočno, pri popodnevnom padu svetlosti imaćete problema da pročitate sadržinu, za razliku od Altine audio najava radi, jasno je da se displeji ne čiste.
20231007_154831.jpg


Tabla za red vožnje.
20231007_154143.jpg


Podloga perona je klasična, sa stazama za slabovide.


Projektantske anomalije sa KM nasred perona.


Pristiže i BG:VOZ, EMV 412 089/090 Ovča - Batajnica.


Manipulacija putnika.


A projuri i po neka ptica, EMV 410 003/004 IC "SOKO" Beograd Centar - Novi Sad




Sve u svemu daa, stajalište bi dobilo neku bolju ocenu u odnosu na Altinu, ali to bolje stanje prevazilazi iz razloga što je frekventno i bitnije (ovde staju Regio vozovi takođe) te se malo više vodi računa, inače nije prihvatljivo, mora sve ovo puno bolje.
Do naredne reportaže pozdravljam vas sa još dve fotke na putu za kući.. :sesir:

 
Овде код Тошиног су заказали и град и ИЖС. И не видим да се нешто ради ка побољшању и ако са позиције града има простора за то. Једва чекам следећу репортажу.
 
Град је морао да откупи и рашчисти ове парцеле које сметају нормалном приступу, али нема никакве координације града и железнице код свих станица.
 
Upravo se pojavio render zgrade koja će blokirati prilaz od UMP-a ka Tošinom bunaru, njenom izgradnjom će biti zatvoren prilaz iz pravca Bloka 65.
 
Kačio je @Homer Jay render negde, sada ga ne mogu naći. Problem je što su sve parcele privatne koliko znam privatne bez koridora ka UMP-u. Objekat je planiran na 2184/6 parceli za koju se trenutno izrađuje Plan detaljne regulacije.

Tosin bunar zeleznicka stanica parcele.png
 
Vrh