Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Тај се бар навозао путника, па му је опроштено.
 
@Student I @WLABmz
Da li su iste godine kada su proizvedene zaista i isporučene. Na stranu šta piše na nemačkom sajtu.Ne bi me čudilo da jesu proizvedene 1990/91, ali da zbog sovjetske blokade baltičkih država, a potom i sranja kod nas nisu odmah isporučene.
Te da su naknadno prepravljene (oznaka, onaj reflektor veliki na krovu) i onda isporučene. To bi onda bilo 1992.
Mozda nesto @mvbg1 Zna nesto
 
Ја сма читао да су својевремено БДЖ направиле ЕМВ по угледу на Југословенске, што управо рефлектор и оне две утичнице спреда и говоре. А боја у коју је офарбан може да говори о томе да су првобидно биле спремане за Ју тржиште, али је на крају БДЖ купила а ови дорадили...
 
Ја сма читао да су својевремено БДЖ направиле ЕМВ по угледу на Југословенске, што управо рефлектор и оне две утичнице спреда и говоре.

Обрнуто je. ЕМВ за Југославију је направљан по узору на ЕМВ за Бугарску. Из Риге су прво ЕМВ купили Бугари 70-их, па је Југославија тек 80-их купила прве. Прва верзија за Бугарску је имала врата само на крајевима вагона, не и у средини.
 
То знам, ја сам говорио кад су Бугари другу туру наручивали.
 
Evo malo pouzdanijeg izvora od predhodnog. Prvi post na ovom linku: https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=1344.80
Dakle, garniture za Bugarsku su se proizvodile od 1990. do 1992. godine.
Krajem 80-ih godina Bugari su odlučili da kupe nove vozove od RVR-a. Za tu svrhu je čak i jedna garnitura JŽ otišla tamo na probe. Odlučili su da za početak naruče 6 komada. Istovremeno je i JŽ donela odluku da nabavi dodatnih 10 garnitura. I jedne i druge su trebale da se prave paralelno. Najveću zabunu u celoj priči oko otimanja garnitura pravi JŽ kolor šema na bugarskim garniturama i to što garnitura 412/416-101/102 zbog sankcija nije mogla da uđe u Jugoslaviju. Priča je da je kod nas došlo do problema sa finansiranjem i da se odustalo od prvobitnog plana o 10 garnitura. Tada je RVR nekoliko gotovih sanduka za JŽ preusmerio BDŽ-u i na njih kačio opremu koju su Bugari zahtevali. JŽ je uplatio nekakav avans koji je bio u vrednosti 3 garniture, te je RVR počeo njihovu izradu. Neposredno nakon uvođenja sankcija jedna garnitura je bila gotova (101/102) i upućena je ka Jugoslaviji, dok su na dve garniture radovi bili stopirani. Upravo je 101/102 bila garnitura koja je bila zaplenjena u Bugarskoj i tamo očerupana. Kasnije je prevučena u Skopje gde je 1995. godine remontovana i pod brojem 053/054 "prošvercovana" u Jugoslaviju. Iste 1995. godine nastavljeni su radovi na preostale dve garniture, te je jedna isporučena 1996, a druga 1997. godine. To se poklapa sa garniturama 103/104 (puštena u saobraćaj 1996.) i 105/106 (puštena u saobraćaj početkom 1998. godine). Garniture su na završetak radova čekale u različitim uslovima, često izložene atmosferskim uticajima. Baš sam podatak o ove dve garniture našao u biltenu vezanom za istoriju RVR-a. U razgovoru sa Letoncima bilo mi je zanimljivo da oni znaju samo za dve od tri garniture ER-35. Bili su iznenađeni kada sam im rekao da imamo tri takva voza.
 
New York bg voz :D
Isto je voz star 40tak godina.
Njujorški Metro je krajnje zapušten, neodržavan i ofucan, kako u pogledu infrastrukture tako i voznog parka, Ali je ipak metro, vozovi idu svakih 2-7 minuta 24 sata dnevno, i ne može se baš porediti sa BG Vozom koji je zavisna prigradska železnica koja danas ide ređe od međunarodnih vozova Budimpešta-Beč, a trasu čak deli sa naftnim cisternama.

Tokio već više od jednog veka ima vrlo razvijenu prigradsku železnicu koja se koristi onako kako bi trebao BG Voz, ali sa modernim garniturama i visokom frekvencijom od ranog jutra do ponoći. I danas ima nekih 158 linija, više nego što GSP Beograd ima autobuskih linija. Upravo je gradsko-prigradski voz kičma javnog prevoza u Tokiju, dnevno preveze i do 4 puta više putnika od 9 linija Tokijskog Metroa, lako je to kada bukvalno svako naselje u gradu blisko gravitira železnici i ima svoju stanicu, što za 95% Beograda nije slučaj. Jedini njihov problem je što ceo sistem nije pod jednom kapom, pa je dosta komplikovano presedanje između linija koje drže različite privatne kompanije.

Hoće li naš BG Voz ikada ličiti na ovo?
Series-E235-0_9.jpg
 
Ne moramo se sad baš porediti sa Japanom koji je od većine zemalja sveta znatno razvijeniji u mnogo pogleda, a naročito u železničkom. Ne treba nam baš ni "spejs šatl" od voza ili bilo kakvo bahaćenje. Trebaju nam normalni vozovi, ako ne novi, onda ne stariji od nekoliko godina koji su čisti, pristojni, udobni, uredni, moderni i prilagođeni putnicima. Ne treba nam ni 150 linija BG voza, već je dovoljno za početak da unapredimo postojeće. Pod unapređenjem smatram prvenstveno nabavku novih vozova, a onda i povratak linije 1 do Pančeva. To je neki minimum. Sadašnje stanje deluje da je samo pitanje dana kad će sve linije BG voza biti ukinute, jer ulaganje i briga o tom sistemu ni na šta drugo ne ukazuju.
 
Ne moramo se sad baš porediti sa Japanom koji je od većine zemalja sveta znatno razvijeniji u mnogo pogleda, a naročito u železničkom.
Već imamo svoj Šinkansen(Soko), mogao bi i BG Voz malo da se ugleda na tokijske prigradske vozove. Naravno da mu ne treba 150 linija, Tokio kao grad ima stanovnika koliko 5 Srbija. Idealno bi bilo kada bi u narednih 10 godina dobio pedesetak novih garnitura, i kada bi do sredine 2030-tih imao ukupno 5 linija koje bi funkcionisale u okviru integrisanog tarifnog sistema GSP:

Linija 1: Pančevo Vojlovica-Batajnica(takt od 15 minuta u periodu 05:30-09:00 i 14:30-18:00, a 30 minuta u periodu 09:00-14:30 i 18:00-23:30)
Linija 2: Pančevo Vojlovica-Resnik(takt od 30 minuta tokom celog dana od 06:10 do 23:10)
Linija 3: Vrčin-Karaburma(takt od sat vremena tokom celog dana od 05:30 do 21:30)
Linija 4: Resnik-Zemun(Takt od 30 minuta u periodu 06:00-09:00 i 15:00-18:00 i sat vremena u periodu 09:00-15:00 i 18:00-23:00)
Linija 5: Karaburma-Aerodrom Nikola Tesla(takt od 30 minuta tokom celog dana od 05:15 do 23:15)

Stanice van GSP zone A kao što su Lazarevac, Barajevo, Umčari i Mladenovac neće imati potrebe za BG Vozom, ako se nakon modernizacije pruge značajno poveća broj Re vozova za Niš, Požarevac i Užice, tada bi mogao i da se vrati stari sistem u kojem GSP markica važi i u međumesnim vozovima dok se njima putuje u granicama teritorije Grada Beograda.
 
Kad li će naše da budu isključene iz saobraćaja 😁 Ima li gde kakav sveži info za kupovinu novih vozova Bg voza?
 
Kad li će naše da budu isključene iz saobraćaja 😁 Ima li gde kakav sveži info za kupovinu novih vozova Bg voza?

Занимљиво је да су бугарске произведене 90-их све отишле у старо гвожђе, док оне произведене 70-их још има примерака да возе.
 
Железничка станица Земун је у тотално забаченом делу Земуна и до пре 10-ак година нисам ни знао где се тачно налази, а користио сам је само једном у животу,
Железничка станица Нови Београд у односу на већи део НБГ је у сред ничега,
Прокоп је катастрофа док се не повеже са друге стране са аутопутем, па да стају ту негде 17, 18 и сличне јаке линије
Железничка станица Земун поље нема благе везе са самим насељем Земун поље
Железничка станица Алтина се налази на самој периферији насеља, доста удаљена од већег дела Алтине
Железничка станица Ресник, тамо сам био једном случајно, не налази се у најнасељенијем делу већ скроз на самом крају насељу низ неко брдо у три лепе
Железничка станица Топчидер је укинута, а била је у сред ничега
Железничка станица Батајница се не налази у најнасељенијем делу на почетку где су стамбене вишеспратнице и дуплекси у низу итд

мислим да је железнички саобраћај у самом граду катастрофа и тотално неискоришћен.
 
Железничка станица Ресник, тамо сам био једном случајно, не налази се у најнасељенијем делу већ скроз на самом крају насељу низ неко брдо у три лепе.
Pa Dzigi, jbm mu miša gde bi drugde proterao prugu u Resniku?
Gore po grebenu od Straževice pa prema Avali???
Samo zato bi zadovoljio uslov da je u najnaseljenijem delu naselja. Ne ide to tako.
 
Poslednja izmena:
Тај део Ресника уопште није непрометан, штавише, поред аутобуске окретнице, ту је и мали трговински центар и пошта. Јесте да је на крају насеља, али је и ту друго највеће жариште у Реснику, поред центра, познатијег као "брдо" (за оне који не знају, друга станица по уласку у Ресник, након кружног тока).
 
Stanica je tu gde jeste, ostaje samo da se vremenom taj prostor urbanizuje. To je proces koji ide prirodno i traje godinama.
 
Железничка станица Земун поље нема благе везе са самим насељем Земун поље
Железничка станица Алтина се налази на самој периферији насеља, доста удаљена од већег дела Алтине
Kada sam pisao na ovu temu, svi su mi govorili da je potrebno da se izgradi stanica "Altina" jer je "Zemun polje" na samom kraju naselja i da nije dobro rešenje. Tada sam pisao da je samo potrebno da se napravi okretnica 81 i 81L kod ŽS "Zemun polje", sa strane naselja Altina i da će time biti rešena povezanost naselja sa BG: vozom. Danas imamo ŽS "Altina" ali ne i gradski prevoz do nje.​

Stanica je tu gde jeste, ostaje samo da se vremenom taj prostor urbanizuje. To je proces koji ide prirodno i traje godinama.
Sa druge strane pruge već ima jedno manje naselje, koje je uz put kojim ide linija 507 ka Rušnju.
 
Resnik ima veoma dobar položaj.
Sa jedne strane je naselje "Pruga" sa druge donji deo Resnika, tu je i Patin Majdan, odmah kod stanice je bitno čvorište javnog prevoza linije 47, 504, 506, 507.
Veoma dobar izbor parkiranja, odnosno dva parkirališta kod ZOP-a i pored magacina, parkiranje je slaba tačka kod mnogih stanica Beigradskog čvora, ovde je veoma solidno.

Čak i ako ste na 10 minuta 47com od stanice u špicu vam se isplati da se spustite do stanice i uhvatite BG:VOZ.
U špicu se 47com putuje sat vremena Hram-Žel stanica Resnik, a nekada čak i duže. (isprobavao sam već ili bolje rečeno žrtvovao sam se.)
 
Poslednja izmena:
Аман људи, пруга трасирана долином Топчидерске реке пре 140 година где је било географски најпогодније. Ресник није ни био део Београда тада а Београд је имао 60 и нешто хиљада становника. Дискутујете овде као да се тек гради пруга у 2023. са неограниченим средствима, па можемо да бирамо где ћемо кртицом да прођемо. Пруга је тамо где јесте и бесмислено је дискутовати о позицији станице Ресник поред свега осталог што фали на железници.
 
Pa Dzigi, jbm mu miša gde bi drugde proterao prugu u Resniku?
Gore po grebenu od Straževice pa prema Avali???
Samo zato bi zadovoljio uslov da je u najnaseljenijem delu naselja. Ne ide to tako.
Mislio je na tendenciju postavljanja stanica duž obodno trasiranih pruga bez uzimanja u obzir dogradnje devijacija u cilju bolje pokrivemosti javnim prevozom (Krnjača, Ovča), odnosno planiranja uređenih urbanih zona sa druge strane pruge (Batajnica, Zemun polje) ili obostrano (Altina pre divlje gradnje, Ovča).

Pruge za mešovit saobraćaj su građene i sa teretom na umu pa ni ne čudi što silosi na priferiji Batajnice i Pazova predstavljaju domaći primer američkih žitnica Ajove i Nebraske. Kao takve otežavaju uslove za odvijanje masovnog gradskog prevoza, posebno u slučaju loše putne mreže, kompromisnih saobraćajnih rešenja i neprimerenog zoninga.

Recimo u Altini ne možeš ni normalne fidere da dovedeš do stajališta, kamoli 18-icom da "presečeš" stanicu kao što je to urađeno sa 95 u bloku 42, dok u Batajnici gde imaš prevoz ujedno postoji samo jedna poprečna veza i unapred planiran intermodalni terminal baš na idealnoj lokaciji za batajnički BnV južno od nove stanice Batajnica istok. Figure out.

Ipak, ne baš idealna periferna lokacija stanice Resnik uslovljena morfologijom terena upravo je sticajem okolnosti (širenjem naselja ka njoj, dovođenjem glavnog puta i postojanjem okretnice sa frekventnom linijom) ujedno i najracionalnija, budući da podzemna stanica nije i neće biti opravdana čak ni u slučaju urbanizacije Vrbinog potoka.
 
Vrh