Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Морали су на време да предвиде везу са аеродромом пре свих радова на брзој прузи.

ех, много тога су морали да ураде у нашим железницама (и држави), па нису

Neko mora da objasni njihove muke i zašto i kako "ne može"

једноставно не може. и даље од тога нема
 
Растиње на прузи, поред пруге и у кругу пруге је лична карта железница у Србији, на жалост.

Све те нове станице и стајалишта су пројектована са травњацима који су предвиђени да се редовно косе. Код нас никад није ни косило, а не редовно.
Морам делимично да те демантујем. У оквиру нових станица трава се коси али ипак недовољно редовно колико би требало. Рецимо, у Ср. Карловцима је постављена нова трава у бусену која ниједном није заливена па се осушила. Оно што сада расте је коров, који се колико - толико коси. Приметно је да има осушених садница дрвећа које нико не мења нити ико уређује декоративне делове са ниским растињем на травњацима.
 
20231011_145736.jpg
 
Нека хип-хоп радња, Зла штек или тако неки Ђус фазон.
 
Stanica Zemunsko Polje

Vaš omiljeni serijal se nastavlja, a ja još nisam ni počeo, a već imam jedan problem i to iz nauke leksiologije, jer ovu stanicu pogađa kriza identiteta iz gledišta samog naziva.
Naime, na staničnoj zgradi jasno piše "Zemun Polje", no na displejima piše "Zemunsko Polje", i sajt Srbija Voza vodi ovo službeno mesto kao "Zemunsko Polje", dok IŽS zvanično u svojim dokumentima (uzimam primer "Izjava o mreži) koristi naziv "Zemunsko Polje", iako na staničnoj zgradi piše skroz suprotno.
Pošto većina ljudi koristi naziv "Zemunsko Polje", i ja ću se isto baratati sa njim.

Izgradnjom gradskih stajališta Altina i Kemendin ova stanica je izgubila na značaju, jer su se putnički tokovi dosta rasteretili, samo Zemun Polje i ne koristi ovu stanicu, već gradsko stajalište Kamendin. Stanicu sada koriste stanovnici Plavih Horizonta i praktično sam kraj Altine, pored stanice se nalazi i jedno poveće Romsko nehigijensko naselje sa kojima železnica ima problem u vezi kamenovanja.
Do stanice možete doći iz Plavih Horizonta ulicom "Dr Borisava Vujadinovića", prevozom izlazite na stanici linija 709/708 (nijedna nije naišla u momentu mog polučasovnog zadržavanja nije naišla), iz pravca Altine dolazite ulicom Jovana Raškovića, tu ćete i uvideti jednu prostranu rizlom nasutom čistinu gde se možete parkirati i "Pružnim Putem" dolazite do perona.
Kada smo kod parkiranja, nisam video mesta za parkiranje bicikla, jedini uređeni parking je kod stanične zgrade i prima oko 10 vozila, drugi neuređeni sam već spomenuo.

Evo kako to izgleda kada izađeteiz autobusa. (ja sam došao i otišao BG:VOZ-om, jer busa nigde nije bilo.)
20231012_172102.jpg


Parking za motorna vozila, nisu iscrtali signalizaciju.
20231012_170606.jpg


Tu se nalazi nekoliko klupa, klupe na peronima imate samo ispod nadstrešnica, minus svakako.
Nebeski narod se već pobrinuo da napravi prečicu preko travanjaka.:D
20231012_172021.jpg


Zanimljiva stanična zgrada.
20231012_170537.jpg

20231012_170520.jpg


Ne možete doći ispred, jer je ograđeno, prolaz tu imaju samo službena lica koja mogu otvoriti kapijicu.
20231012_165817.jpg

20231012_171027.jpg


Sa svojom terasom me dosta podseća na Tamničku stanicu na pruzi Niš-Prahovo (biće zanimljive priče o njoj u temi Modernizacija železnica, samo strpljenja)
Ovde možete i videti sporan naziv stanice i displej, što je dobra ideja, ali malo je premali i potrebno je da dođete na ivicu drugog perona da bi ste ga uočili dobro.
20231012_172212.jpg


Pogled na kolosečnu situaciju ka Batajnici, ima dosta štulceva/izvlačnjaka.
20231012_170114.jpg


Pa ka Zemunu, tu je i direktni kolosek ka TPS-u.
20231012_170948(0).jpg


Kako savršen primer železničke balize. I to još domaće proizvodnje (Galeb Signalizacija.)
20231012_170029.jpg


Prelazimo na perone, ovo je 2. peron, ovde se vrši manipulacija putnika u normalnim i predviđenim uslovima.
20231012_170123.jpg


20231012_165940.jpg

20231012_170010.jpg


Podloga perona je klasična i već viđena.
20231012_165944.jpg


Naravno, neizostavna tabla reda vožnje i peronskog sata (tačan je.).
20231012_170359.jpg


Klasične nadstrešnice na peronima, sa po dve manje klupice.
20231012_172306.jpg


Displeji su opet bočno kao i u prethodnim slučajevima, mogu se javiti problemi pri čitanju u zavisnosti od pada svetlosti.
20231012_172257.jpg


Tu su i jasni piktogrami.




Do 2. Perona (izlaz na 2. & 3. kolosek) stižete pothodnikom, koji je u veoma dobrom stanju bez grafita i relativno čist, fali ispravna rasveta.
Ulaz u pothodnik iz pravca Plavih Horizonta.
20231012_170506.jpg


Sam pothodnik.
20231012_170455.jpg

20231012_171207.jpg


Izlaz ka Altini.


Na 2. peron izbijate ovim tunelom, deluje na slikama da je uzak, ali ok je u principu..
20231012_170725.jpg


Neuspeli pokušaj uvođenja kontrole naplate.
20231012_170737.jpg

20231012_171112.jpg


A sada segment koji vas je sigurno zanimao, liftovi.
Od 3 komada rade 2, najbitnije da radi onaj na 2. Peroni što je bio slučaj.
Onaj na 2. Peronu, tu je i projektantska anomalija sa stubom pred liftom.
20231012_170409.jpg


U pothodniku, šiba BUSPLUS i dalje.
20231012_171130.jpg


Unutra, radila je rasveta unutra, ali je bio prljav.
20231012_170429.jpg



1. peron/1. Kolosek i tu je i lift radio. (nisu ga otpakovali hah.)
20231012_172047.jpg

20231012_171944.jpg


na 3. Peronu/4. Koloseku lift nije bio u funkciji.
20231012_171204.jpg



Iz Pravca Altine imate rampu do 3. Perona, pored pothodnika.


Na 3. Peronu.



"Pružni Put", trava se ne kosi, stare stanične ploče su ovde bačene, ko će još da se muči i skloni ih, neka zmije imaju siguran dom.:D:ROFLMAO:



Ovde ćete parkirati svoj automobil ako dolazite iz pravca Altine.


I to je praktično to, ako sam Altini dao keca, Tošinom Bunaru jedva prolaznu, onda bi Zemunsko Polje zaslužilo ocenu 3 i to sa plusom, jer malo fali i za tu 4.

I za kraj, malo zanimljivih fotki, krave & kokoške koje se slobodno šetaju pored stanice i to na tačno 10 km vazdušne linije od BNV-a i na nekih 7-8 kilometara od budućeg EXPO-a, kao dete sa kontaktom sa selom za mene već dosadna i normalna scena, ali možda bi mnogim Beograđanima bila čudna.




Neki su dodali i svoj komentar u vezi izvođenja radova


Do sledeće reportaže pozz:sesir:
 
^^^Po stranu nemar (grafiti, mračni pothodnici, neispravni i jezivo isprskani liftovi) i loše planiranje (nespretno rešen pristup, nepraktični parkinzi i stubovi na nezgodnom mestu, to name a few), trava između pločica odabranog tipa jasno ukazuje na nepogodnost istih u našim uslovima.

Razumem da asfalt nije više in, ali ne bih rekao da je prihvatljivo renovirati nešto na način koji bi doveo do lakog zapuštanja. Mislim ako su već znali da će da zapuste zašto su odabrali baš najgore rešenje?

Tako smo umesto rešenja starog problema napravili isti na novoj infrastrukturi. Travu između betonskih blokova, odnosno u pukutinama na asfaltu zamenila je trava u zazorima između labavo spojenih pločica sa kosim ivicama.

Srbija je bila i ostala leglo nekompetencije na svim nivoima.

Zar nisu na primer mogle ploče sa dobro zaptivenim spojevima kao u Atini? Stanice jesu karakteristične po prljavštini i žvakama na sve strane, ali ipak nema trave na takvim peronima.

Novi peroni ne moraju imati iste pločice, niti postojeći u slučaju produženja ili nadogradnje za gradsku železnicu pa budući da im se ukazala jedinstvena prilika, videćemo da li će učiti na greškama.

Ako išta drugo iako predsednik nema pojma šta su radili, ipak poseduje politički autoritet da ih dobro presliša i primora da dovedu to u red.
 
Данас сам видео неку локомотиву како вуче РВРа ка Земуну/Батајници, нзм ни да ли је стала на Тошином бунару, нити сам успео да сликам јер је брзо замакла иза зграда, а ја сам био далеко од пруге.
1697301933344.png

Jeдан састанак РВРова у Раковици, днс око 14:30, био је још један на колосеку лево (лево од кадра).
1697302081290.png

Од када сам гледао ону серију "Јесен стиже дуњо моја", јако желим да прикочим воз овако, али нећу да направим људима додатног посла бзвз
 
Hahhah, nisam jedini koji imam tu želju izgleda.🙂

Bilo gusto danas u čvoru, otišla KM kod Resnika, svi BG:VOZ-ovi kraćeni do Rakovice, dok su za Barske i Niške organizovali autobuski prevoz.
Dobro pa nije radni dan, ali opet...
 
Inače firma koja je ugradjivala kamere u zglobne BMCe je valjda propala već, i nema ko da ih popravlja kad crknu.
 
Video nadzora nema na oko pola bg vozova, a tamo gde ih ima je upitno stanje... Ne znam dal se odustalo od video nadzora jer vidim neke nove kompozicije, kao sa remonta da su tek izašle, baš lepo izgledaju, a bez video nadzora...
 
Srbija voz je, ja mislim, u neviđenom investicionom ciklusu. Tu je 18 flirtova koji treba da se isporuče, pregovori su za ovih pet brzih vozova, a vrlo brzo očekujem da će biti pokrenuta, koliko već početkom sledeće godine, nabavka za nove vozove za gradsku železnicu Beograda.

eKapija: Da li se i tu zna sa kime će se pregovarati?

- Ne, mnogo je rano da bismo znali, jer trenutno ne znamo ni koji model će biti primenjen. Ali, jasno je da nije više moguće održavati kako treba garniture koje koristimo za gradsku železnicu. Ti vozovi stari su više od 40 godina, sovjetske su proizvodnje. Rezervnih delova više nema, zastarela je tehnologija, troše mnogo više električne enegrije nego nove generacije vozova. Nema smisla više da se produžava život toj seriji. Očekujem da će država doneti odluku da idemo u tom pravcu, da nabavimo nove vozove za gradsku železnicu, jer je to važno i zbog EXPO 2027, jer se planira produžetak linije od Zemunskog polja koja će opsluživati Aerodrom, nacionalni stadion i zonu EXPO-a. A i generalno Beograđanima moramo pružiti mnogo kvalitetniju uslugu nego što je do sada bio slučaj.
Ivan Bulajić, v.d. generalnog direktora Srbija voza - Prvo stižu švajcarski a posle verovatno i kineski vozovi, traži se i rešenje za gradsku železnicu
 
Vrh