Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

@Dosljak
Jos jedna mogucnost sa Y krakom i prugom do Obrenovca, ispravio sam severni krak da ide ka Dobanovcima kao sto si predlozio, u pravu si da treba da se opsluzi to naselje u produzeku kraka ka aerodromu.

BG voz razvoj.jpg


Evo i blize situacija na NBG

BG voz razvoj2.jpg
 
Poslednja izmena:
Ма шта две пруге, дај одмах сто пруга.
Prestani da budes uvek negativan dosadan si kao proliv.

Ako ti je lakse ti to svati kao da je jedna pruga koja se racva, mnogo logicnije nego ono krivudanje koje nadlezni predlazu i koje nije efikasno.
 
Poslednja izmena:
Мислим да би три паралелне пруге кроз Срем биле превише док ка истоку нпр. имамо само једну.
 
Sad je vreme da Beograd ulozi u Gradsku- i Prigradsku Zeleznicu (BG / BEO Voz) i u tramvaj

Za tri godine do EXPO ne moze infrastruktura da se obnovi u kompletu, ali moze postojace da se optimira.

Predlozenu lokaciju EXPO vidim kriticno. Licno mislim, da treba da bude mnogo centralnije. Samo pomislite kako je nastao Ajfelov Toranj!
U Beogradu je okolina Sajma idealna za to. Blizo centar, blizo zeleznica, blizo reke... Moze da se iskoriste postojece gradjevine (sam sajam i stari zeleznicki most...) i privremeno ili trajno iskoristi prostor u okolini kao zajednicko, drustveno dobro (naravno sam sajam ali i innovations-centar, start-up-centar, kulturno-umetnicki-centar, prirodno-rekreativni-park sa sportsko-zabavnom-ponudom...). Naravno jedan deo areala, moze i da se vrati u sadasnju svrhu, mislim da je neka beton-firma.

A od strane BE-Voza mogla bi (bar privremeno) da se aktivira deo stare zelezice, da povezuje sve delove izlozbe sa stanicom Novi Beograd i Aerodrom.


1687535003313.png


Ali generalno ovo je prilika da Beograd optimira svoj potencijal u javno prevozu, pogotovo sa BG vozom i tramvajem. Prioriteti treba da su:
1. optimiranje postojeceg i tek onda
2. sirenje mreze

Mislim da realistican predlog za BG voz 2027 bi bio sirenje mreze na 3 linije, sa taktom od 10-15min. Znaci trebalo bi punktualno da se radi na sirenju kapaciteta i podizanje brzine.
Ove tri linije predlazem:
1. Pancevo-Aerodrom (privremeno, tokom izlozbe vecim taktom, da bi se ubacio BG-voz-EXPO)
2. Batajnica-Resnik
3. Karaburma-Zeleznik


1687535044243.png


Za tramvaj vidim pogotovo podizanje brzine (smart-semafori, punktualno denivelisanje...), sirenje mreze na Novom Beogradu i eventualno (mada ne verujem da to moze za 3 godine sa se ostvari) tunel od Ekonomskog Fakulteta preko Trga Republike do Bul. Desp. Stefana (ca. 1km).

Naravno, ta populisticka bajka oko metroa i nacionalnog stadiuma, treba da ostane bajka.
 
@rotius
Zelena linija mora da ide na Karađorđev park i Vukov spomenik, jer veliki broj ljudi iz Batajnice. Zemun polja i Zemuna ide do pomenitih lokacija.
 
Pruga ne bi isla Vojvodjanskom vec bi isla kroz padinu Bezanijske kose gde postoji jedan zeleni neizgradjeni pojas dugacak nekoliko kilometra sasvim pogodan da se tuda provuce pruga do Tosinog Bunara.

Pogledajte prilog 165425

I ja sam ranije razmisljao o tome postoji li mogucnost da se nesto izvede kroz padinu Bezanijske kose. Tipa neka pruga na stubovima po ivici padine (slicno bulevaru iznad Prokopa) ili neki plitki tunel. Ali ostaje problem geologije i podloge.

U pitanju je padina lesne zaravni, a ne planina gde su ispod cvrste nosece stene. Postavlja se pitanje da li je po padini lesne zaravni, ili kroz nju moguce trasirati prugu?
 
Iako je tema o BG vozu, moje mišljenje je da je tramvaj brži jeftiniji i lakši za izvođenje i može veće područje da pokrije, reši više saobraćajnih problema i pravi manju buku. Recimo od tramvajskog mosta desno pa kroz novi kružni tok u Bulevaru Nikole Tesle onda u Trešnjinog Cveta pa u Bulevar Umetnosti kroz podvožnjak ispod pruge a onda kroz Heroja sa Košara i Nikole Dobrovića do kvantaša i onda kroz njive do aerodroma.
 
Нешто слично сам ја раније предлагао. Додуше не просто трамвај већ трамвоз.
 
Инфраструктурно је лакше направити трамвај. Било која нова пруга која се надовезује на пругу Прокоп-Батајница је компликација због денивелисања.
 
Ma идемо, две-три пруге до аеродрома, пар линија метроа и додатно трамвај. Могу и неки тролејбус да добаце...

Нека споје лепо аеродром и експо са пругом БГ-НС код Земун Поља како планирају, довољна је и једноколосечна пруга за почетак, за интервал полазака од 30 минута. Метро свакако неће бити готов до експа, а и неће имати погодно укрштање са БГ возом за путовање аеродром - центар до завршетка изградње 2. линије метроа, што вероватно многи овде нећемо ни доживети.
 
@Dosljak
Jos jedna mogucnost sa Y krakom i prugom do Obrenovca, ispravio sam severni krak da ide ka Dobanovcima kao sto si predlozio, u pravu si da treba da se opsluzi to naselje u produzeku kraka ka aerodromu.

Pogledajte prilog 165426

Evo i blize situacija na NBG

Pogledajte prilog 165427
Vodis prugu na ivici padini bezanijske kose, nije moguce i nije stabilno za takvu gradnju. Pre davanja takvih prdloga bi trabalo proveriti geolosku i topografsku gradu terena. Ovako mucis citalace sa ucrtanim linijama na dvodimenzonalnoj aerofoto podlozi gde je sve moguce. U realnosti nije. Ili vodis prugu na neogenskim naslagama ili na lesnoj terasi, nikako izmedu tih formacija.
 
Инфраструктурно је лакше направити трамвај. Било која нова пруга која се надовезује на пругу Прокоп-Батајница је компликација због денивелисања.
Principijelno si u pravu ali u ovoj situaciji mi deluje da je daleko lakše i brže napraviti makar jednokolosečnu prugu od Zemunskog polja do aerodroma jel imaš bukvalno brisan teren bez smetnji uz jedno preskakanje auto puta nego da se rade tram šine kroz dobar deo gradskog tkiva. Uz to mislim da bi železnička veza ipak imala dugoročno bolji efekat u vidu dostupnosti centru grada preko Vračarakog tunela, kapaciteta, brzine i komfora.
 
Пошто није у плану пруга само до аеродрома, већ и до националног стадиона, па после и до Обреновца, биће ту више прескакања аутопута, улица, насеља, канала и на крају нови мост преко Саве.
 
Evo jutros je Stojčić na TV-Prva rekao da će novi sajam i aerodrom biti povezani prugom.
 
Нису. Али с обзиром да ови које тренутно имамо користе за међуградски саобраћај, а намењени су за приградски саобраћај, могу се они употребити. Но, знајући праксу на нашој железници, очекујем да када стигну нови Флиртови, Горбачови полако оду у заборав и онда опет останемо на мање више бедном нивоу возних средстава за територију од 6.5 милиона становника.

Neće Flirtovi nikada otići na BG:VOZ, niti je to u planu čak, ma koliko god da su "ludi" u Gumenjari za toliko baš nisu.
Gorbačovi će se penzionisati onog momenta kada "Fantom preduzeće" uzme/dobije vozna sredstava, do tog momenta SV daje u najam isključivo RVR garniture.
Za trenutne Flirtove postoje tehničke prepreke poput visine perona na pojedinim stajalištima, ali ne samo to, već i konfiguracijski problemi poput kapaciteta i broja vratiju na kolima.
Novi flirtovi dolaze u varijanti za međugradski saobraćaj, planirani su za proširenje usluge u Srbiji i popunjavanje trenutnih rupa nedostatka EMV-a, tako da ni nema prostora da završe na BG:VOZ-u. ;)
 
Vrh