Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

I još nešto
Kad sam ja učio školu pisalo se Tošin bunar, a ne Tošin Bunar. Kako je pravilno sada?
Mislim da to ni sami lektori i knjizevnici vise ne znaju. Zato sto mi je objasnjavano negde 2015. od jedne zene koja je profesor bas specijalozovan za pravopis, da je po nekom 35564. izdanju i reviziji, odluceno da se kod naziva opstina sve pise veliko (npr. Savski Venac) a kod naziva celina koje nisu opstine niti samostalna mesta, vec geografske odrednice da bude samo prvo malo. Te da je sada, po 35952. odluci, ispravno - Mali mokri lug, jer je on deo grada Beograda.

Ja sam se u svemu ostalom trudio da ispratim i zapamtim njene savete i ispravke, ali kad se doslo do toga jel "Mali Mokri Lug zato sto je nekada bio izdvojeno mesto ili je Mali mokri lug zato sto je sada i formalno deo Beograda" reko sam ok z'bi ova proseravanja, time nek se bave ovi na visim stepenima, kojima je bas dosadno. I koji ocekuju od ljudi da otvaraju katastre i GeoSrbiju svaki put kada pisu geografske pojmove, pa da proveravaju jel Zaklopaca i dalje istureno naselje za sebe ili je formalno deo Beograda i sta ti ja znam jadac palac trte mrte...

Moj ti je savet da se ne tangiras i ne osvrces na te budalastine, jer nije bitno (samo) kako je ispravno po 4582. izdanju i odluci, nego kako narod kaze i radi. Kao sto bi npr mogla da bude situacija da je de jure ispravno da se kaze "u Novom Beogradu" al koga briga kad de facto cela Srbija kaze "na Novom Beogradu". Dao sam hipoteticki primer, radi ilustracije. A tu je i realan primer da pola Srbije kaze "evo me kuci" iako treba "evo me kod kuce" ali prosto retko ko givz a fak oko toga. Ja se trudim da koristim "kod kuce" kad se setim, ali ne pravim frku ako neko kaze "kuci".

Garantujem ti, ni sami nasi lektori i profesori ne znaju da ti kazu za svaki primer koji ti moze pasti na pamet, kako se pravilno pise. 100 ljudi, 100 katedri, 200 pravopisa, 400 praksi. Corava posla i dokoni popovi.

Uostalom, sto mi rece jednom jedna profesorka engleskog sa faksa kad sam joj rekao da nikad za sebe ne kazem da znam sve od engleskog jer uvek ima nesto sto me iznenadi - "pa i u maternjem jeziku covek nikad ne nauci sve i uvek ima nesto da ga iznenadi, a kamoli u nekom stranom". Tako da kad ona kao filolog ima pravo i slucajeve da ponekad gresi u Srpskom, pa tek onda imamo i mi koji nismo filolozi i knjizevnici, kad se radi o sitnicama i trivijalnostima. Ne treba se uopste opterecivati time dokle god nisu neke zesce i greske koje paraju usi. Za to sluze katedre i karijeristi. 😄 Moraju i oni da zarade neku paru i opravdaju postojanje.

Inace, sto se ulica tice, ja pisem "Ulica vojvode Putnika" i "Bulevar Oslobodjenja". Posto se ne radi o bilo kom oslobodjenju.
 
Poslednja izmena:
Флирт је данас на Панвозу - дакле ето одговора зашто не може на пролазне пероне Панчевачког моста и Вуков споменик.
 
To sto mora da manevrom izadje iz stanice, predje skretnicku liru i promeni smer i vrati se u stanicu na drugi kolosek da bi mogao da se vrati nazad ka Pancevu je totalna glupost kako je Prokop projektovan i veliki propust.

Voz je morao sa istog koloseka da ima mogucnost da ide nazad ka Vracarskom tunelu.
Samo sto je Prokop projektovan da voz ide dalje bar do Zemuna, a projektanti jednostavno nisu imali u vidu SNS kada su ga projektovali.
 
Mnogi kritikuju, dosta ima kritika koja je razumna, ali malo ko sagledava širu sliku. Ajde da se vratimo na Pantransport kad je povećak cenu karte, krenuli su protesti ljudi su bili ogorčeni. Par dana posle javlja se ideja pokretanja Panvoza. Dakle očigledno je da je neko ovo pritisnuo od gore, vrlo verovatno i sam Vesić.
Srbija voz tad i sad se suočava sa problemom:
1) Nedostatak garnitura koji je izuzetbo izražen, otprilike se broje dani kad će nove garniture stići, a bojim se da će za koju godinu biti potrebno još
2) Suočavaju se sa ogromnim porastom tražnje na BG-NS, neki od dokaza da nisu očekivali ovoliki broj putnika su: prvobitni red vožnje koji je bio smešan da bi ga zamenili par meseci posle, stajalište tošin bunar koje nije projektovano za duže vozove, projekcije putnika koje je radio cip su prognozirale ovakav saobraćaj tek 2030te (ako se ne varam). Poenta priče je, sve garniture svi resursi (osoblje itd) se usmeravaju na BG-NS, ostalo se zapostavlja.

Neko je od gore pritisnu srb voz da otvori ovu liniju, oni uzeli iz rezervi bukvalno poslednje garniture i sklepali liniju kako znaju i umeju. Zbog toga ide do dunavskog koloseka jer su imali flirt na raspolaganju (stavili bi oni rvr samo da imaju), da su pustili do NBG, a da preskače Pančevac i Vuk nastalo bi ogromno nezadovoljstvo. Što ne saobraćaju vikendom? Nemaju kad da ih održavaju! Što ne saobraćaju preko dana? Možda služe kao rezerva za druge linije? Tako smo dobili liniju koja saobraća kada ima najviše ljudi, verujem da im je cilj da u narednih pola godine stvore određenu bazu putnika koji svakodnevno koriste voz i da se ljudi naviknu.
Šta lično očekujem da se desi, dosta je otišlo u promociju. Svi mediji su prenosili ovo i skoro svi su čuli, doći će masa ljudi na voz i neće gledati da li je Panvoz ili Regio. Cena neće biti faktor u odlučivanju već vreme polaska i dokle ide. Regio će da bude prepun u narednom periodu, marketinški su se privukli ljudi a nije se digao kapacitet na tim vozovima. Ovako će ostati situacija do avgusta, kad dođu novi flirtovi. Tada očekujem velike promene prvo na ovoj, a od decembarskog reda vožnje i na mnogim drugim linijama. Infra mora što pre da reši visinu perona, nek rade preko leta kad bude manje putnika!
 
Zna li neko kakva je situacija u autobuskom saobraćaju između Beograda i Novog Sada od kako je puštena brza pruga? Jesu li proređeni polasci, pojeftinile karte nekim čudom?

Biće zanimljivo videti šta će se desiti sa Pantransportom ako se od jeseni znatno poveća broj polazaka Panvoza.. Za Pantransport je linija Pa-Bg zlatna koka.. Čini mi se da je povratna karta oko 500 din.. E sad, oni na toj liniji deru i krpe rupu koju prave na drugim linijama, npr. ka selima.. takođe, gradska vlast svim penzionerima na opštinskoj teritoriji daje besplatne godišnje karte Pantransporta itd.. ko to zapravo finansira, odakle se i kako presipa.. pitanje je.. ali ako bi se železnički saobraćaj omasovio, Pantransport će sigurno imati problema, dizaće cene na drugim linijama, proređivati veze ka selima itd.
 
Какви Флиртови у августу, одакле та информација? У августу евентуално може да дође први Флирт, а онда мора да се тестира, да дозвола, а затим уведе у саобраћај. Свих 18 Флиртова може дођи тек за годину ипо до две, не раније.
 
Какви Флиртови у августу, одакле та информација? У августу евентуално може да дође први Флирт, а онда мора да се тестира, да дозвола, а затим уведе у саобраћај. Свих 18 Флиртова може дођи тек за годину ипо до две, не раније.
Rečeno je da prvi flirt dolazi u avgustu, poslednji će doći do kraja godine. Info od direktora srbija voza na instagramu
 
Rečeno je da prvi flirt dolazi u avgustu, poslednji će doći do kraja godine. Info od direktora srbija voza na instagramu

Речено је и да ће доћи први у септембру ове године, па није. А уговор се крије боље него руски план инвазије на Украјину. Док не видим да се први саставља у фабрици у Сједлицама, ништа им не верујем.
 
(stavili bi oni rvr samo da imaju)
Danas je i išao RVR, izgleda da će saobraćati neka kombinacija dok se ne popravi situacija sa brojem voznih sredstava, a to neće skoro....

Zna li neko kakva je situacija u autobuskom saobraćaju između Beograda i Novog Sada od kako je puštena brza pruga? Jesu li proređeni polasci, pojeftinile karte nekim čudom?
Koliko primećujem sve normalno, autobusi na prosečno 15 minuta, uz neke izuzetke van vršnih sati kada dolazi do rupa od po 30 minuta, karta u jednom smeru izmedju 700-800 din...
Dok se Prokop ne završi u potpunosti, ne poveže sa auto putem i ne dovuče se neki ozbiljniji javni prevoz tako će i biti, a i potrebno je da RE vozovi krenu da saobraćaju na po sat vremena makar....
Oni sada uzimaju debelo kajmak izmedju Subotice i Novog Sada, kao što su pre radili izmedju Bg-a & Ns-a...
 
Потребне су две гарнитуре за одржавање реда вожње од ових 6 бесмислених полазака од Војловице до Панчевачког моста, што је потпуни идиотизам и неефикасно коришћење ресураса, јер су са две гарнитуре могли имати такт на сат времена Нови Београд - Војловица. Очигледно да су успели да нађу један слободан Флирт и један слободан Горбачов. Уосталом, тај један Горбачов су могли искористити за продужење око половине полазака Батајница - Овча до Војловице, а тај један Флирт за додатне поласке БГ-НС у шпицу. Али не, они су потпуни шампиони нерационалности. Из године у годину. Нема им равног!
 
Ja ne mislim da si te dve garniture slobodne, vise mi deluje da su u rezervi ili je jedna slobodna pre podne, a druga popodne a u medjuvremenu rade na nekim drugim linijama
 
Samo sto je Prokop projektovan da voz ide dalje bar do Zemuna, a projektanti jednostavno nisu imali u vidu SNS kada su ga projektovali.
Ne znam koliko to moze biti relevantan faktor. SNS ili bilo koja druga politicka partija, voz je morao da ima mogucnost da ide u rikverc bez manevra.
Izem ti takvu centralnu stanicu sa ogranicenim kapacitetima.
Nista ne moze da opravda takav ogroman propust.
 
Ja ne mislim da si te dve garniture slobodne, vise mi deluje da su u rezervi ili je jedna slobodna pre podne, a druga popodne a u medjuvremenu rade na nekim drugim linijama

Морају обе да саобраћају у исто време и у јутарњем и у поподневном шпицу. Једна обави два круга, друга један ујутру, тако исто поподне. Не може једна да обави три круга, јер се преклапају. Сад, шта раде у међувремену не знам. Једна свакако мора изаћи са дунавског перона и отићи негде, а друга може и да стоји и да чека.
 
Потребне су две гарнитуре за одржавање реда вожње од ових 6 бесмислених полазака од Војловице до Панчевачког моста, што је потпуни идиотизам и неефикасно коришћење ресураса, јер су са две гарнитуре могли имати такт на сат времена Нови Београд - Војловица. Очигледно да су успели да нађу један слободан Флирт и један слободан Горбачов. Уосталом, тај један Горбачов су могли искористити за продужење око половине полазака Батајница - Овча до Војловице, а тај један Флирт за додатне поласке БГ-НС у шпицу. Али не, они су потпуни шампиони нерационалности. Из године у годину. Нема им равног!
E ovo je razuman komentar, ali imam odlične vesti od jutros. Naime, nas par ovde sa foruma koji smo osnovali dijagram.rs smo napisali komentar na objavu bulajića za Panvoz. Predložili smo dve stvari:
1) Produžetak linija Panvoza kroz beogradski čvor i povećavanje frekvencije na sat vremena
2) Produžetak linije Novi Sad-Beograd do Pančeva
Odgovoreno nam je da će se to desiti čim dođu novi flirtovi, dakle produžuju se linije i postojaće linija PA-NS što je on direktno potvrdio.
U međuvremenu će infra da tokom obnove eskalatora na vuku da spusti perone da može stati flirt
Takođe smo predložili da dijagram.rs ima sastanak sa predstavnicima Srbija voza, što nam je takođe rečeno da je moguće. Vrlo verovatno u drugoj polovini januara ćemo ići na sastanak i predložiti još neke stvari
 
Не верујем да ће продужавати Интерсити дo Панчева, нити има потребе и логике да гарнитура за 200 км/ч губи минимум сат и по у додатном обрту до Панчева да се таљига 50-100 км/ч. Од Војловице до Прокопа треба исто времена као Интерситију од Прокопа до Новог Сада, што би значило дупло мање полазака за НС кад би Интерсити продужавао до Панчева. Али рецимо да иде Регио ПА-БГ-НС на сваких сат времена, то би био пун погодак. Уз Интерсити БГ-НС на сваки сат да остане. Претпостављам и надам се да им је то и идеја.
 
Е сад, још да вратимо пругу до Тамиша и Бог да анс види!
 
Izgleda da samo Gagi prati rad PAN:VOZ-a, rekao bih da linija neće ići prazna, ali ne treba očekivati prepunjene vozove..


Inače, gde će biti terminarna stanica za taj direktni voz iz Pančeva za Novi Sad, nešto ne verujem da će ići do Vojlovice ili se varam?
 
Meni je ovo sa Panvozom baš nekako slika i prilika trulog sistema u kom živimo, jezive vlasti, zamazivanja očiju i presipanja iz šupljeg u prazno. Ne znam ni šta drugo da se očekuje u zemlji gde se železnički saobraćaj planski uništava, a plata od 600 evra se promoviše kao neviđeno dostignuće.
Ako ne postoji mesečna karta, ovaj voz definitivno nije za nekoga ko radi/studira u Beogradu a najviše su se takvi izborili za ovaj voz. Zaposleni i studenti će nastaviti da se voze autobusima i zna se vrlo dobro kog prevoznika, a profit ide vlasniku tog preduzeća i pančevačkim vlastima zahvaljujući kojim i drži monopol u toj vojvođanskoj varoši.
 
Vrh