Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Znači koplikovaniije nego što sam mislio :/ ond bolje da sačekamo Metro liniju od B.Brda koja bi vodila do Prokopa :kk:
 
Jeste, komplikovano je, nije sve tako lako kako mislite. Drugo, Duško je inžinjer železničkog saobraćaja, njegovo mišljenje ima nekog osnova. Siguran sam da bi moglo doći do zagušenja u tm slučaju. Možda je bolje da se pre gradi kao četvrta faza metroa deonica Prokop-Sajam.
 
D zapravo to je nastavak druge lnije Metroa koja u prvoj fazi vodi do Prokopa a posle preko Sajma nastavlja do B.brda(čuo sam da je ispod Prokopa napravljen tunel i priprema za stanicu ,na koji se kači linija do Prokopa i od njega prema Brdu)
 
Ispod Prokopa treba da se razdvajaju dve linije: Br. 2 prema Braće Jerkoviću i br. 4 za Kneževac. Prvo treba da se radi 2 za Autokomandu. Čuo sam i ja da je napravljena priprema ispod Prokopa, ali ne mogu da potvrdim.
 
Bas sam se pre neki dan vozio BeoVozom. Voz koji ide na svakih 60min je kasnio 40min :bash:
I onda voz koji treba da ide do Nove Pazove lepo stane u Zemunu, izbaci sve putnike i fora cekaj sledeći :blah:
To inače nije retkost :mad:
 
Zbog toga ga niko i ne koristi osim onih jadnih ljudi koji to moraju! Na kraju krajeva, i sa cekanjem od 40 minuta je ipak Beovoz brzi na relaciji Pancevac-Bezanija (sto je najcrnje u celoj prici).
 
Беовоз не касни више као пре, само што иде ретко и ка Панчеву споро. Није тачно да остали не користе Беовоз, онај за Ваљево је препун, а знатно је попуњен и крак ка Новој Пазови.
 
Skoro svaki put kad prolazim pored sajma (ne idem svaki put u isto vreme) vidim beovoz, to znaci da vec ima neki red voznje, ide brze preko mosta ili mi se samo cini zbog kolapsa u vojvode misica. Beovoz se polako popravlja, sa novim garniturama, popravljenom prugom i rekonstruisanim svim stanicama imacemo solidan sistem. Ako vlast uradi obecano onda smo bez brige, ali i to je uvek kod nas pod znakom pitanja, ali ipak sam optimista u svakom slucaju. ;)
 
У смеру ка Панчеву преко савског моста иде брже него раније.
 
Mislim da se zagrejavaju a i najavljeno je da će Beovoz imati zasebnu trasu ,tj.da će jedan tunel do Vuka biti ekskluzivno za Beovoz tako da nemora čekati druge vozove :kafa:
 
Pa upravo to koci beovoz, moze ici isatom trasom ali da ima sto ti kazes "ekskluzivno" svoje koloseke i to najmanje 2 za ne daj boze ako se 1 pokvari da drugi mogu da ga obidju ali to je retko ili npr ako se stave 4 koloseka onda 2 voza mogu istovremeno ici paralelno odnosno kad su demonstracije, utakmice itd, ljudi se lako "pociste" sa tih lokacija i odu gde zele i to bez dupliranja kompozicija po duzini jer ne bi mogli stati na svaku stanicu ako je voz duplo duzi od same stanice, ovako mogu stati istovremeno 2 voza iste duzine 1 do drugog ;) i zavrsio si poso u situaciji nedaj boze ;') to "sitnis" vozila tj busevi, trole i tramvaji nikad ali nikad nece postici jer ce im uvek neko zasmetati na ulici ;)
 
Ej nije mi palo napamet dupliranje :/ to je super ,recimo istovremeno staje voz na Vuku za Nbg i recimo Rakovicu :)
 
Jok, nisam na to mislio :laugh:
Mislio sam da 2 voza na jednoj liniji idu u sekund paralelno kada dodje do nepredvidjenih okolnosti tipa strajkovi, kolapsi, zatvaranje ulica, privremene pesacke zone, razne manifestacije. Ima tu mnogo faktora koji ometaju saobracaj. Tako npr kad sve trolejbuske linije sem 28,40 i 41 idu do slavije zbog pesacke zone u kralja milana one ne moraju ici samo dotle vec da budu bukvalno ukinute, a da vozovi pod zemljom idu paralelno 1 pored drugog, naravno malo e glupo jer sve te trolejbuske linije zajedno nemaju putnika ni za 1 voz po jedinici vremena (interval sledjenja, npr na 3 minuta) tj kad se saberu sve trole koje prodju kroz jednu stanicu na tom potezu u roku od 3 minuta ne mogu da napune ni pola voza a kamoli 1, a o 2 da ne govorim ;)

No, ja sam predvideo da stanice budu "zadebljane" odnosno upravo ono sto si ti kazao, samo ne da moze 1 za nbg a 1 za rakovicu, vec da mogu u gore pomenutim situacijama po 2 voza istovremeno da idu i na 1 i na drugu stranu sto znaci da se samo ako se duplira broj koloseka jedne linije, duplira se broj koloseka cele stanice, tj ako jedna linija ima 4 koloseka, a na stanicu staju 2 linije, ta stanica ima 8 koloseka. Racunica je prosta da prostija ne moze biti. No, ako se nema mesta onda mogu ici tunel preko tunela
pa da stanica ima i dalje istu duzinu ali i sirinu od 4 koloseka, jer joj se samo poveca visina tj dubina ;) to je sto se tice metroa, a sto se tice beovoza, isto samo sto bi 1 platforma sa 4 koloseka bila u nivou a druga podzemna, ili pak na spratu na stubovima ;)
 
Al si ga zakomplikovao! :o Zapravo morao bi da kupim u prodavnici igračaka komplet vozova sa stanicom (rođendan mi je 28.03) :D pa da pokušam da razrešim BGD čvor :lol: ovo što reče, ni Siemens ni Alstom ne bi uspeli da sprovedu u delo :laugh:
 
Ma oni rade samo vozila, ostalo treba da rade gradjevinske firme, Kontrolu sistema moze Siemens Automotive;)
Nije uopste komplikovano, samo treba imati u vidu sta se zapravo radi, a radilo bi se to da se sto vise ide na bezbednost, brzinu, efikasnost kao i fleksibilnost.

Jer ako odvojis linije u zasebne tunele, taj sistem kontrolisanja od Siemens Automotive-a bi mogao da izdrzi za ne daj boze i na 30 sekundi interval sledjenja, sto je sa ukrstanjem nemoguce jer je isuvise rizicno, naravno metro ne bi imao ni jednog jedinog vozaca jer se ne sme rizikovati ljudska greska pomnozena sa brojem svih vozova jer toliko bi imao vozaca ;)

Naime sistem sam kalkulise koliko se nepredvidjeno zadrzao na stanici, te ce brze ubrzati ukoliko je to moguce, a naravno da je moguce sa linearnim motorom, cak sta vise, sto jaci to bolji, ima vece ubrzanje. Treba da ima ekvivalent voza od 20mW power outputa, a da pritom trosi manje od 2mW, naravno takvi vozovi su skupi, ali ako ti traje 40 godina bez vecih popravki, samo redovno odrzavanje, vec u roku od 10 god ce se visestruko isplatiti.

Ja cuo da Djilas lupeta da ce stedeti na ceni vozova, mislim da je to katastrofalna greska, cak sta vise, ne sme se kupovati od aluminijuma, vec ili od nerdjajuceg celika ili kompozitnih materijala :kk: Voz ni u najgorem slucaju ne sme biti jeftiniji od 5 miliona evra. Treba da se dogovore, npr, gradjevinske radove radi Srbija, a sve elektronske sisteme ukljucujuci i vozila, kupuje Beograd. I to makar za prvu liniju :D

A ako ni sam grad ni za to nema pare, neka svi beogradjani daju odredjenu sumu doprinosa, i namusce se nekako, samo se strogo mora voditi racuna da pare na zavrse na pogresnom mestu kao sto se u proslosti desavalo ;)
 
E sad jos nesto :D
Sta mislite, koliko novi vozovi za beovoz treba da imaju vagona i vrata, i kako treba da budu postavljena sedista?

Ja bi uzo za pocetak sa 4 vagona od 20m (isto ko matori RVR) samo sto bi imali troje dvokrilnih vrata sirine 2m po strani odnosno 6 vrata po vagonu. Od same linije bi zavisilo kako bi bila postavljena sedista, da li "normalno" (napred-nazad) ili longitudinalno (sa strane da se gledaju jedna u druga) ili pak kombinovano ;)

Dakle, zavisilo bi od linije do linije, po stvarnim potrebama te da bi bilo nemoguce setati kompozicije s linije na liniju sto me uzasno nervira i kad su autobusi, trole i tramvaji u pitanju. 1 voz od datuma pocetka eksploatacije do datuma zavrsetka eksploatacije ne mrda s "njegove" linije i prema njenim parametrima je zaduzena ekipa za odrzavanje koja je odgovorna samo za vozove na doticnoj liniji ;) Samo tako bi izgledali cakum pakum ;)
 
ne znam kako se tačno zove ovo vozilo, mislim da je od siemensa a i jedno od boljih rešenja za Beovoz zbog visokog ubrzanja i sl.. Koristi se dosta aktivno u nemačkoj za S-Bahn mrežu

db_423304-5_1.jpg


i interijer
Modus_Int01.jpg


:vops:
 
Upravo sam na taj koncept i mislio ;)
Kompozicija od 4 vagona prvi i poslednji imaju kabine, 3 vrata po strani tj 6 po vagonu. bas to ;) u ovom je "normalna" konfiguracija sedista tj jedno ka drugom udvojeno tj 2x2 jedno ka drugom ;) Nije preterano natrpan ni enterijer ni eksterijer, vozovi su sasvim solidni, ako je potrebno povecanje kapaciteta, samo se udvoje kompozicije i dobije se konfiguracija od 8 vagona ;)
 
Da, ovo što je postovao Steva je odlično rešenje za Beovoz. :kk: U trenutnim RVR-vozovima nema toliko mesta u prostoru između klupa, jedva dva čoveka mogu da se mimoiđu koliko se sećam, a ovi Siemens-ovi deluju baš komotno! Da ne pričam da RVR nema ovoliko vrata po vagonu, pa je samim tim i gužva u njemu veća.
 
Haha, secam se ovih vozova... punih pijanih navijaca Werdera :D

nisu losi, posebno ovi na dva sprata ;)
 
S obzirom da je Sarkozi ,sa privrednicima najavio posetu Bg-u u februaru, mislim da će nam Alstom ponuditi dobru cenu za vozove, a i ovaj Nemački je idealan za BG deluje moćno i sigurno! :kk:
 
To za Alstom ne bi bila losa ideja jer bi oni dobili veci posao (posto nam trebaju vozovi za ceo sistem a to nije malo) a mi bi dobili jedne od najboljih vozova za tu svrhu po povoljnijoj ceni ;)
 
Ja više volim siemens ali i alstom je super.Ako izaberu nekog od ova dva proizvođača neće pogrešiti sigurno.
Ove stepenice su super skroz

 
Super!za one koji neznaju BG to je stanica Vukov spomenik :p Kada dođu ljudi
iz regiona koji nemaju podzemnu železnicu mogu doživeti Metro senzaciju ;)
 
Vrh