Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Ma i da ne bude rentabilna, opet treba da postoji. Jer ni GSP nije rentabilan, pa se održava. A Pančevo de facto jeste deo Beograda. I bliže je Trgu Republike nego mnoga, mnoga druga Beogradska naselja. Samo... pre će se Rusija i Amerika napraviti most preko Beringovog moreuza nego što će Beograd i Pančevo doneti pravni okvir za zajednički javni prevoz.
 
Sve je to meni jasno, ali je glup doskorašnji izgovor da lokalne samouprave neće da se dogovore.

Koliko opština ima između Beograda i Niša i da li je potrebna saglasnost svake da bi linija postojala? Da li tu vrlo nerentabilnu liniju finansiraju lokalne samouprave?
 
Ovo za rentabilnost sam naveo u slučaju lokalnih pruga koja država sufinansira kao i doslovno sve ostale u Srbiji..

Svi znamo da bi linija ka Pančevu bila rentabilna, to nije upitno, sad što se sve ovo pretvorilo u jedan lep rijaliti je slika ovog sistema u kome živimo..

A što se tiče dogovora lokalnih samouprava, neće da sarađuju, ne samo u Pančevu već i svuda..

Njima je lakše da puste 2 para Mini kombija dnevno ka selima, nego da lepo sufinansiraju železničku liniju sa barem 5 polazaka dnevno...

Ovo baš navodim iz iskustva Istočne Srbije gde ima nekoliko apsurda, pre svega u Negotinskoj opštini gde su glavešine odlučile da puste 2 kombija (koji su pre toga prevozili krompire u Francuskoj) i povezuju sva mesta i koje imaju prugu i koje nemaju i dok putovanje od Rajca vozom traje pola sata, mini kombijem traje sat vremena..

I tako opština baca pare na mini kombi, a država daje za voz, i ispada da se plaća duplo za istu relaciju, voz potroši 50 litara za relaciju Zaječar-Negotin-Zaječar, znači na ravne časti bi mogli da podele na 25 litara, uz povlašćenu cenu koju dobija SV ispalo bi banalno smešno cena za finansiranje 5-6 polaska dnevno...

Ostatak novca bi mogli da ulože u povezivanje sela koja nemaju prugu sa normalnim autobusima i redom vožnje, ali jok lepše je ovako..:rolleyes:

Već sam se bavio ovom tematikom i samo ću reći da su opštine i gradovi u unutrašnjosti toliko nezainteresovani za normalni javni prevoz da je to neverovatno, ovo sa Pančevom je vrhunac tog cirkusa..
 
A kako ide plaćanje za voz između Beograda i Požarevca, Beograda i Niša, itd? Za svaku liniju u unutrašnjem saobraćaju moraju da plate gradovi-odredišta?
То су линије по тарифи железница, тј. Србија воза. БГ воз је градска (приградска) железница са тарифом бус плус, где град плаћа Србија возу као оператеру.
Проблем је што Панчево није хтело да учествује у финансирању продужене градске линије. Зато је требало од старта увести обичан воз, Београд(Земун)-Панчево по тарифи железница, без бус плусу, као што имамо воз БГ-Вршац нпр. на истој прузи.
 
Uvešće NS-PA sa Regio tarifom pa neće biti problema. Uostalom potrebno je menjanje zakona kako bi javbi prevoz moga da ide do druge opštine. To je Vesić najavljivao od kad je bio u BG, ali je to bilo putanje Ministarstva. Sad kad je na čelu ministarstva on se pita i nadam se da će izgurati to. BGvoz je takođe projekat ministarstva i Beograd i Pančevo malo mogu da prigovaraju jer ministarstvo želi BGvoz do Pančeva
 
Имамо три типа уговора:
1. Самоуправа плаћа по километру Србија возу, самоуправа поставља тарифу, самоуправа врши наплату - пример је БГ воз
2. Самоуправа плаћа по километру Србију возу, самоуправа поставља тарифу, Србија воз врши наплату - пример је Панвоз
3. Самоуправа доплаћује губитке Србија возу, Србија воз поставља тарифу, Србија воз врши наплату - пример је Вршац

Због тих ситница могу политичари да кажу да је нешто "први пут".

А зачкољица у свему овоме је што може једна самоуправа да потпише уговор са Србија возом, али законски тренутно није могуће решити да више самоуправа то заједнички учини, због чега и тренутно није могуће вршње заједничке комуналне делатности јавног превоза Панчева и Београда, или било које две самоуправе које субвенционирају превоз.

Желео бих и да истакнем да су они сами у својој стратегији још 2020. поставили као рок да се закон измени 2023., а да се интеграција самог јавног превоза између Београда, Панчева и Старе Пазове у почетном облику изврши у 2024. и 2025. Нећу коментарисати зашто су поставили тако дугачке рокове, али ћу истаћи да их се за сада држе и да сви позадински процеси који се дешавају за сада говоре да ће тако и бити.
 
Zar stvarno postoje gubici Železnica na liniji za Vršac? Da li lokalna samouprava doplaćuje i STUP-u?
 
Da Panvoz kreće iz Batajnice i staje na svim stanicama/stajalištima usput, do mosta bi već nakupio 350 putnika, a ne 35. Takva linija bi se isplatila svima, osim partijskim gazdama Pantransporta :mad::poop:
Da ide do Batajnice umesto 3 bi imao 2 polaska u najboljem slučaju. Uzeli su jedan flirt i gorbačov iz reserve. Kako flirt ne može da staje u tunelu (može al oni neće zbog perona), mogao bi da saobraća samo taj jedan gorbačov. Znači voz na 2 sata u špicu, umesto na 30 minuta (okvirno) kako je sad sa Vršačkim
 
Kako flirt ne može da staje u tunelu (može al oni neće zbog perona)
Da li su ti peroni baš toliko visoki, da fizički nije moguće ukrcavanje/iskrcavanje putnika na Vukovom Spomeniku i Karađorđevom Parku? Možda estetski ne izgleda lepo, ali ako je neka minijaturna razlika u visini onda nema opravdanja zašto Flirt ne ide dalje od Dunavskog Koloseka na Pančevcu.
 
законски тренутно није могуће решити да више самоуправа то заједнички учини, због чега и тренутно није могуће вршње заједничке комуналне делатности јавног превоза Панчева и Београда, или било које две самоуправе које субвенционирају превоз.
Koliko ja znam jedinice lokalne samouprave imaju mogućnost da osnuju zajedničko komunalno preduzeće ukoliko se tako dogovore. Mislim i da ima primera po unutrašnjosti. Prema tome, svi ti administrativni izgovori su farsa. Znamo šta je stvarno prepreka.

Uostalom, i peroni su debilan izgovor. Zar je to neki posao pa da ne može toliko dugo da se uradi. To je trebalo uraditi već prilikom naručivanja Flirtova.
 
Da li su ti peroni baš toliko visoki, da fizički nije moguće ukrcavanje/iskrcavanje putnika na Vukovom Spomeniku i Karađorđevom Parku? Možda estetski ne izgleda lepo, ali ako je neka minijaturna razlika u visini onda nema opravdanja zašto Flirt ne ide dalje od Dunavskog Koloseka na Pančevcu.
Razlika je 410 mm ili 41cm. Nije mala ralznika. Možda bi i moglo uz pomoć nekih stepenica u vozu. Ali je to sve vrlo komplikovano. Uostalom, prilikom renoviranja eksalatora će spuštati perone. To je ja mislim planirano za ovu godinu.
 
Flirt inače staje na nekim stanicama gde peroni uopšte ne postoje, kao što je na primer Voganj na šidskoj liniji. Tamo je i za mlađe putnike svojevrsni podvig popeti se u voz i skočiti iz njega, a za stariju populaciju gotovo nemoguće.
 
Meni se čini da je tih 41 cm manji izazov nego popeti se u Gošin vagon na stanici bez perona, ali i dalje je mnogo.
 
Zašto mediji uporno prenose laž od Vesica da je Beovoz ukinut pre 10 godina?

Sent from my Pixel 4a using Tapatalk
 
Zašto mediji uporno prenose laž od Vesica da je Beovoz ukinut pre 10 godina?

Sent from my Pixel 4a using Tapatalk
Zato što niko u tim medijima ne uzme da proveri činjenicu (koja je realno teže promeverljiva za nekoga ko ne zna gde da traži).
Neki od njih ne znaju da tramvaj saobraća preko mosta na adi već par godina.
 
Juče u vozu jedva 5 putnika od Pan mosta do Vojlovice :(
A baš lepo što Flirt ide ali eto ..

Sent from my Pixel 4a using Tapatalk
 
Njima je lakše da puste 2 para Mini kombija dnevno ka selima, nego da lepo sufinansiraju železničku liniju sa barem 5 polazaka dnevno...

зато што је власник комбија бата/кум/допишисам Миле, па може свашта да се добије. а од СВ може да добије само велико ништа
 
Od ovih 6 Panvoza dnevno, na kom polasku vozi Flirt, a na kom RVR ? Da li je tačno određeno koja garnitura je za koji polazak, ili se menjaju kako-kad ?
 
Вероватно оне гарнитуре које одмарају у том периоду на другим линијама.
 
Vrh