Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882197#p882197:1xvtgaic je napisao(la):
tragac » Uto Sep 21, 2021 5:07 pm[/url]":1xvtgaic]Danas sam po prvi put posle tri godine ušao u bg voz u park and ride varijanti. Oko Rakovice trenutno nije problem parkirati, čak većina nije parkirala na tramvajske šine bilo je preko 30 kola ispred stanice, sigurno i još u Viševačkoj sa druge strane. U odlasku do Prokopa voz oko 10h bio prazan možda petnaest ljudi. Prokop nedovršen, i ne znam dal ima brz prilaz na atranu ka pivari, otišao sam uz bici stazu ka Bulevaru Mira. Vratio sam se od Vuka, lazarevački voz bio dosta pun, dosta je izašlo u Rakovici ali je dosta i otišlo.
Najveći problem na rakovičkim linijama je naravno frekvencija. Ovde bi trebalo ići na 20 min plus šatl busevi kroz Rakovicu, kao i Cerak.

Без Линије 3, Раковица је одсечена од Београда.
 
Hoće Pančevci, traže Pančevci od lokalne vlasti... :x
kao što se vidi sve se to rešava veoma uspešno ... :bash:
 
Jeste, uradiće to isto kao što će nabaviti 11 garnitura do nove godine, kao što je Vesić rekao u 19. marta ove godine:

“Zatim ćemo raditi kompletno novu prugu između Zemuna i tako ćemo povezati Aerodrom „Nikola Tesla” i nacionalni stadion, odnosno centar Surčina. Osim toga, radimo nedostajući depo i kupujemo 31 novu garnituru, a do nove godine i 11 garnitura”, istakao je Vesić.

:kafa:
 
Ово није никакав детаљан нити прецизан план, већ мапа ЈП Београдски метро и воз од прошле године.
Дан за даном се на Б92 спинују рециклирани "шински" текстови, а све због примедби ГФ-а на план метроа.
 
Postoji i stanica Aerodrom , na onome nije postojala. Isprekidana linija trase oznacava tunel , izgleda da iz nekog razloga ne sme da ide ispod piste. I ne znam ko ce koristiti stanicu Autoput, mozda jedino ko preseda sa autobusa za Dobanovce, Ugrinovce itd.
 

Prilozi

  • 2081660414615db0ff8cf47989235249_640.png
    2081660414615db0ff8cf47989235249_640.png
    492,8 KB · Pregleda: 1.656
У "званичнијим" документима пише да треба размотрити могућности за ст. Аеродром, а постоји једино ст. Сурчин-Ледине, на овој мапи означено са Сурчин. Намена ст. Аутопут је парк-ен-рајд, а такође је, почетком градње војне фабрике Синофармових вакцина, отпочео и развој читаве будуће индустријске зоне на тој локацији.

Занимљиво је да на овој Кантаревој мапи није уцртано ст. Сајам - односно, предузеће Београдски метро и воз је имало образа да нацрта схему по којој метро пролази испод главне пруге у земљи без могућности преседања, а да не изврше сви у том ЈП колективни сепуку.
 
Mene najviše nervira što trasa krivuda toliko, prosto nije prirodno da bude toliki "S"
 
Inace nekome iz Rakovice treba dva presedanja do Aerodroma. Cemu onda cetiri koloseka od Prokopa do Zemuna? I linja NBG-Ikea takodnje nedostaje mnogo. Bitno je da ce nam dati liniju za internu upotrebu Karaburma-Makis.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887159#p887159:23b5rf1h je napisao(la):
spatiotecte » 07 Oct 2021 09:40 am[/url]":23b5rf1h]Mene najviše nervira što trasa krivuda toliko, prosto nije prirodno da bude toliki "S"
Тачно, посебно за Обреновац, који има аутопут.

Треба Тошин бунар - Б. коса (подземна) - Ледине, па рачвање за 1) Сурчин - Обреновац и 2) Аеродром НТ - кружна пруга (додавање колосека) - Батајница - НС.
 
Што не би смео испод писте? Ено на Шереметјеву иде пипл мувер испод писте
 
Ma moze ispod piste, ima primera koliko hoces.
Nego neznam kome pada na pamet produzetak ka Obrenovcu preko Srema. Zar nije logicnije ovde:

ka Obrenovcu.png
 
Oва пруга за аеродром, Сурчин и Обреновац како је предложио СМАРТ план је лоше осмишљена. Боље да се од обилазне пруге одвоји пруга ка аеродрому, и после да иде у Земун, па да међуградски возови стају на аеродрому и иду до Прокопа (као што предлаже andre). Тако би се добиле директне везе аеродрома са Шидом, Сремском Митровицом, Румом, Шапцем, Лозницом, Инђијом, Новим Садом, Врбасом и Суботицом, што је потенцијално већи број путника за аеродром у односу на градску железницу НБГ-Сурчин-Обреновац.

А за Сурчин и Обреновац би ваљало искористити обилазницу, и направити стајалиште Сурчин код железничког надвожњака после аутопута, затим стајалиште Јаково у висини гробља у Јакову, стајалиште Остружница између Обреновачког пута и државног пута 26, и после да се гради нова траса пруге ка Обреновцу између Велике и Мале Моштанице, Умке и Барича са два стајалишта на укрштањима са путевима Велика Моштаница-Умка и Мала Моштаница-Барич.
У Сурчину и Јакову би биле организоване линије за допуну, нпр. линије 601Л СРЦ Сурчин-железничко стајалиште Сурчин-Сурчин центар-Ледине, 603Л Добановци-Сурчин центар-железничко стајалиште Сурчин-Бечмен-Петровчић, затим 605Л Прогар-Бољевци-Јаково-железничко стајалиште Јаково, онда линија 551Л кружно између Велике Моштанице и Умке, и кружна линија 553Л Руцка-Мала Моштаница-Барич.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887163#p887163:2o09oawl je napisao(la):
spatiotecte » 07 Okt 2021 10:43[/url]":2o09oawl]Istočni krak fali najviše.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887164#p887164:2o09oawl je napisao(la):
tragac » 07 Okt 2021 10:46[/url]":2o09oawl]I kruzna linija Rakovica-Zemun-Surcin-Ostruznica-Rakovia, ali znam da bi to opterecivalo freight-only trasu.
Podsećanje na moj predlog:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883623#p883623:2o09oawl je napisao(la):
solecar » 26 Sep 2021 01:25[/url]":2o09oawl]U okviru prigovora na aktuelni plan šinskih sistema, uložio sam primedbe i dao predloge.

1. Допуне и измене постојећих предложених линија

Линија 4: Обзиром да је у плану спајање постојеће пруге која иде преко Новог Београда и Земуна са пругом која повезује Батајницу са Сурчином, преко Аеродрома „Никола Тесла“, предлажем претварање линије у кружну, која би од Националног стадиона постојећом пругом продужавала до Макиша, где би имала везу са првом линијом метроа, одакле би трасом предложене линије 3 саобраћала до скретања за Прокоп, одакле би преко Прокопа (где би чекала време до следећег поласка) продужава до ЖС „Нови Београд“. Линија би саобраћала и спољним и унутрашњим кругом. На овај начин би се покрио већи део Београда, плус би било лакше за преседање на и са међуградских линија воза.

Линија 5: Продужити је до ЖС Нови Београд, ради боље и лакше повезаности са НБГ и Земуном, обзиром да ни аутобуске линије не повезују Младеновац директно са поменутим деловима града. Уколико није могуће продужење до ЖС Нови Београд из техничких разлога, предлажем продужење до ЖС Земун.

Линија 6: Продужити је до ЖС Нови Београд, ради боље и лакше повезаности са НБГ и Земуном, обзиром да ни аутобуске линије не повезују Лазаревац директно са поменутим деловима града. Уколико није могуће продужење до ЖС Нови Београд из техничких разлога, предлажем продужење до ЖС Земун.

2. Предлог за додатне линије

Линија 7: Обзиром да постоји пруга која пролази кроз поједина Аваласка насеља, као и кроз насеља у јужном делу општине Гроцка, предлажем успостављање линије на релацији ЖС Нови Београд – Живковац. Уколико није могуће да линија саобраћа до ЖС Нови Београд из техничких разлога, предлажем или продужење до ЖС Земун или да линија саобраћа до Прокопа. Линија би користиласва постојећа стајалишта дуж трасе Прокоп – Кијево, која већ користе постојеће линије Бг: воза, одакле се се одваја и постојећом пругом саобраћа преко Авале и јужног дела Гроцке. Линија би користила постојећа стајалишта на новоуспостављеној траси, уз изградњу нових где је то потребно. На овај начин би се брзо и једноставно повезала са Новим Београдом, Земуном и центром, али и са Аеродромом, следећа насеља: Бели поток, Зуце, Врчин, Заклопача, Мала Иванча, Поповић, Мали Пожаревац, Дражањ, Умчари и Живковац, као насеља са потеза градских линија на 300 која имају везу са најјужнијим насељима општине Гроцка.

Линија 8: Обзиром да је у плану изградња крака ка Винчи, предлажем успостављање линије на релацији Карабурма – Винча, која би саобраћала трасом линије 3 до одвајања за Церак винограде, а одатле трасом предложене линије 7 до одвајања за Винчу, до које би долазила новоизграђеном пругом. На овај начин би се добила не само боља веза северног дела Гроцке са центром, него и са северним делом града, што често истичу као недостатак становници општине Гроцка.

3. Предлози и измене постојећих и будућих стајалишта

Линија 3: Успоставити стајалиште Церак виногради, обзиром да пруга пролази испод истог, које би користила и предложена кружна линија 4

Стајалиште Др Агостина Нета: Обзиром да је предложено стајалиште, након померања стајалишта Тошин бунар, сувише близу поменутом стајалишту, али и стајалишту Нови Београд, не би се могао постићи оптималан рад воза. Таман што би воз убрзао по изласку из стајалишта Тошин бунар, морао би да започиње процес успоравања, ради уласка у стајалиште Др Агостина Нета, и исти тај поступак понови ради изласка из поменутог стајалишта и уласка у стајалиште Нови Београд. С тога предлажем избацивање истог из плана.

Стајалиште Сајам: Предлажем одустајање од изградње поменутог стајалишта, обзиром да би морали да се изграде додатни колосеци, плус простор за пероне, што је због велике висине на којој би се налазило, неисплативо и недовољно практично за двоколосечну пругу, обзиром да би успоравало међуградске и теретне возове. Једино у случају изградње додатна два колосека на потезу Батајница – Прокоп, стајалиште би имало смисла и могло би да оствари очекивани потенцијал.
 
Пантограф":a0mi8j5p je napisao(la):
Занимљиво је да на овој Кантаревој мапи није уцртано ст. Сајам - односно, предузеће Београдски метро и воз је имало образа да нацрта схему по којој метро пролази испод главне пруге у земљи без могућности преседања, а да не изврше сви у том ЈП колективни сепуку.

Naravno da nije ucrtano Sajam staj. kad ga neće ni biti, kao ni Makenzijeva staj.

Пантограф":a0mi8j5p je napisao(la):
Дан за даном се на Б92 спинују рециклирани "шински" текстови, а све због примедби ГФ-а на план метроа.

Upravo. Od kad je obelodanjena primedba GF odjednom svaki dan po novi reciklirani tekst. Severna Koreja bato...

Прле":a0mi8j5p je napisao(la):
Што не би смео испод писте? Ено на Шереметјеву иде пипл мувер испод писте

Tunel od 4 km u sred ravnice je ludilo. Ne verujem da su toliko nenormalni da kopaju krticom duboki tunel kroz ravnicu. Dakle, verovatno je ideja da se radi cut and cover metodom. U slučaju izgradnje cut and cover metodom ispod piste, morala bi da se prekine pista i zaustavi vazdušni saobraćaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887159#p887159:380zp77i je napisao(la):
spatiotecte » 07 Oct 2021 09:40 am[/url]":380zp77i]Mene najviše nervira što trasa krivuda toliko, prosto nije prirodno da bude toliki "S"

Mora. Reče već WLABmz zašto. To što kratkovidi komunisti nisu izgradili prvu pistu na praznom sanduku optimalnog šinskog koridora kad je građena prva faza aerodroma pre pola veka, već su mislili da će je zatvoriti kad dograde drugu i nove terminale već je posebna priča. Kad je trebalo širiti aerodrom partija im završila kao dinosaurus. Još su dobjali packe bombama.

Između te dve piste ima mesta za autoput s prugom po medijanu. A prema planu iz 1976 data je provizija širenja metro mreže ka aerodromu upravo kroz slobodan prostor između, kada se jednog dana kompletira aerodrom sa dve paralelne piste:


Iako tunel severno od aerodroma nije opravdan južno jeste, imajući u vidu stratešku poziciju stanice u čijem bi sklopu bio i autobuski presedački terminus. Obrati pažnju na putnu mrežu i ekspres autobuse. Lokali nisu ni ucrtani. Skroz od Surčina do Cara dušana sa hvatanjem po jedne stanice obe zemunske linije (M1 i M5). Železnički čvor delimično pokriven i regionalnim metroom na sremskoj strani nije pipan.

Da se razmišljalo "out of the box" ne bi bilo dileme gde će pruga:


U stvarnosti bi tačna orijentacija aerodroma zavisila od procene uticaja vremenskih uslova na bezbdno odvijanje saobraćaja. Ovo rešenje bi železničkom vezom obuhvatilo dva aerodroma, uz direktniju autoputnu trasu ka Novom Sadu. Uz to, železnička devijacija bi bila znatno manja u odnosu da moguću optimizaciju postojećeg stanja tako da vozovi za Novi Sad prolaze kroz sadašnji aerodrom, a što je prikazano u nekom od prethopdnih postova. Komunisti su hteli da proteraju pravo ka Zagrebu, što sad nema baš smisla, pri čemu komplikuje nove prioritete. Sada se džabe plače za prosutim mlekom. Trebalo je ranije o tome razmišljati. Nešto ne vidim da se sada razmišlja srednjoročno, kamoli dugoročno. Sve to dovodi do komplikacija, overspendinga. Ispravke su skupe (novi aerodrom ili nova pruga) dok su prepravke dugoročno još i skupljemanje (krivudanje sa lošijim efektom).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887158#p887158:1uqvycwa je napisao(la):
Пантограф » Čet Okt 07, 2021 10:35 am[/url]":1uqvycwa]У "званичнијим" документима пише да треба размотрити могућности за ст. Аеродром, а постоји једино ст. Сурчин-Ледине, на овој мапи означено са Сурчин. Намена ст. Аутопут је парк-ен-рајд, а такође је, почетком градње војне фабрике Синофармових вакцина, отпочео и развој читаве будуће индустријске зоне на тој локацији.

Занимљиво је да на овој Кантаревој мапи није уцртано ст. Сајам - односно, предузеће Београдски метро и воз је имало образа да нацрта схему по којој метро пролази испод главне пруге у земљи без могућности преседања, а да не изврше сви у том ЈП колективни сепуку.

I ja sam mislio da je stanica Aerodrom za Park end Rajd (što je krajnje logično) ali nije tako! Kako mi je obajsnio inženjer nije praktično da tu bude Park end Rajd jer nema dobar prisutu autoputu (ljudi bi morali čak do Zemuna da idu pa nazad da bi došli do te stanice). Ta stanica je planirana za nove blokove koji će se graditi između autoputa i pruge Beograd-Novi Sad. Što nije planirana neka manja petlja tu stvarno ne znam.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887163#p887163:3ftaci9a je napisao(la):
spatiotecte » Čet Okt 07, 2021 9:43 am[/url]":3ftaci9a]

Istočni krak fali najviše.
file.php
тако је, без овог дела прокоп-икеа пожаревачка пруга је бесмислена за бг воз јер превише кружи преко раковице.
Пантограф":3ftaci9a je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887159#p887159:3ftaci9a je napisao(la):
spatiotecte » 07 Oct 2021 09:40 am[/url]":3ftaci9a]Mene najviše nervira što trasa krivuda toliko, prosto nije prirodno da bude toliki "S"
Тачно, посебно за Обреновац, који има аутопут.

Треба Тошин бунар - Б. коса (подземна) - Ледине, па рачвање за 1) Сурчин - Обреновац и 2) Аеродром НТ - кружна пруга (додавање колосека) - Батајница - НС.
од тошиног бунара до границе општине сурчин постоји нешто што се назива стрми одсек, косина која одваја нбг од горњег бежанијског платоа, то је практично чист коридор који би можда могао да се искористи за оне варијанте полутунел-полуотворене трасе. та косина је толико стрма да са оноликом дивљом градњом ни клизиште није искључено, полутунел би то стабилизовао.
ако је то сувише компликовано, онда неки плитки ископ грчка-сурчинска-војвођанска. све је боље од те серпентина кривудаве спрдње која осим тога нема чак ни нормалан прикључак ка НС и СМ.
 
Pogled iz ugla mašinovođe BG voza Zemun - Ovča - Resnik - Zemun:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=raJjSIkoeM4[/youtube]

Koliko se vidi da fale pružni radnici. Korov zaposeda pružni pojas i napada prugu, čak i na novoremontovanim deonicama.
 
Vrh