Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=825822#p825822:2c02maw8 je napisao(la):
Užice » Uto Feb 23, 2021 8:35 pm[/url]":2c02maw8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=825741#p825741:2c02maw8 je napisao(la):
banjanin » Uto Feb 23, 2021 2:20 pm[/url]":2c02maw8]Hvala Boki.. Uh, na sat vremena?! To znači da je voz prepun ljudi, čitaj korone.. :roll:
Budi bez brige,druga linija BG Voza Ovča-Resnik nikada nije prepuna,čak ni tokom špica,uvek može komotno da se nađe mesto za sedenje. Pretrpana je samo prva linija do Batajnice,otkad su je redukovali na sat vremena zbog izgradnje novosadske pruge,nadam se da će se od novog reda vožnje 2021./2022. vratiti normalan takt od 15 minuta u špicu,i pola sata van špica. A linija za Resnik može i da ostane na sadašnjih sat vremena.

Naravno da linija za Resnik ne može da ostane na sadašnjih sat vremena jer to nije interval koji je konkuretan. Dok su polasci za Resnik bili češći, bilo je znatno više putnika. Dodatni problem je slaba povezanost stanica sas drugim linijama javnog prevoza u Rakovici.
 
Imajući u vidu da ne mogu i linija 1 i linija 2 da idu na 15 minuta, samo se postavlja pitanje da li obe osakatiti ili jednu vratiti na 15 minuta, a druga da ostane na 1h.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=826499#p826499:gnf8ybod je napisao(la):
beobike » Čet Feb 25, 2021 5:04 pm[/url]":gnf8ybod]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=825822#p825822:gnf8ybod je napisao(la):
Užice » Uto Feb 23, 2021 8:35 pm[/url]":gnf8ybod]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=825741#p825741:gnf8ybod je napisao(la):
banjanin » Uto Feb 23, 2021 2:20 pm[/url]":gnf8ybod]Hvala Boki.. Uh, na sat vremena?! To znači da je voz prepun ljudi, čitaj korone.. :roll:
Budi bez brige,druga linija BG Voza Ovča-Resnik nikada nije prepuna,čak ni tokom špica,uvek može komotno da se nađe mesto za sedenje. Pretrpana je samo prva linija do Batajnice,otkad su je redukovali na sat vremena zbog izgradnje novosadske pruge,nadam se da će se od novog reda vožnje 2021./2022. vratiti normalan takt od 15 minuta u špicu,i pola sata van špica. A linija za Resnik može i da ostane na sadašnjih sat vremena.

Naravno da linija za Resnik ne može da ostane na sadašnjih sat vremena jer to nije interval koji je konkuretan. Dok su polasci za Resnik bili češći, bilo je znatno više putnika. Dodatni problem je slaba povezanost stanica sas drugim linijama javnog prevoza u Rakovici.
Da imamo dovoljan broj ispravnih garnitura,trebale bi obe linije da idu na po 15 minuta. Međutim,dok još nije bila osakaćena linija do Batajnice,linija za Resnik je išla na sat vremena,pa jedno vreme na pola sata,a onda su obe linije skresali na po sat vremena. Mislim da Batajnica ima prioritet,jer se golim okom vidi da je tu dosta veći broj putnika i stajališta. Bilo bi dobro da i Resnik ima BG Voz barem na po pola sata,ali sa ovako malim brojem RVR garnitura na raspolaganju,teško.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=826571#p826571:1eb64fco je napisao(la):
Užice » 25 Feb 2021 09:12 pm[/url]":1eb64fco]
Da imamo dovoljan broj ispravnih garnitura,trebale bi obe linije da idu na po 15 minuta. Međutim,dok još nije bila osakaćena linija do Batajnice,linija za Resnik je išla na sat vremena,pa jedno vreme na pola sata,a onda su obe linije skresali na po sat vremena. Mislim da Batajnica ima prioritet,jer se golim okom vidi da je tu dosta veći broj putnika i stajališta. Bilo bi dobro da i Resnik ima BG Voz barem na po pola sata,ali sa ovako malim brojem RVR garnitura na raspolaganju,teško.
[/quote]
Već milion puta prežvakana priča o obe linije ka Ovči na 15 min. Jednostavno NE MOŽE.
 
А да имамо три линије на три крака па да се преклапају тако да на сва три крака буде такт воза на 15 минута?
 
Не ваља. Онда имаш воз из Земуна за Вуков споменик на пола сата, а морао би баш тај да буде дупло чешћи.
 
Значи ипак су требали да раде дуплирање колосека од НБГ до Батајнице?
 
Najavljeno je da će do 2025 raditi dupliranje koloseka NBGD do Batajnice, a da će posle da se radi most novi preko Save
 
Весић је нешто причао током посете Паризу, а и да ће пробати да то дају Французима на ЈПП.
 
Mislim da je to potpuno nepotrebno. Sadašnja može komotno da propusti 20 vozova u pravcu na sat.
 
Možda je sad nepotrebno, ali da li će biti tako za 5, 10, 15 godina?
Tad će se završiti pruga do Budimpešte i Zagreba, biće dosta regionalnih, brzih i lokalnih vozova
Isto će se do tad izgraditi i pruga do Aerodroma, znači tu će biti 2 linije na po 15 minuta. Da li će moći da stanu 2 linije BG:voza koje staju na dosta stajališta i još plus regionalni i brzi koji ne staju? Ja mislim da neće, ili će biti veoma napregnuto. Uostalom ovo proširenje je planirano odavno
 
Pa i biće nepotrebna za 15 godina, jer do tada će svi koji mogu da dignu ruke od BG: voza, a ostali korisnici pruge (međunaroni, teretni, međugradski) da potraže alternativne načine transporta i pruge, jer ćemo otprilike tada završiti aktuelnu rekonstrukciju i proširenje.
 
Sremskom deonicom trebaju proći BG voz za Batajnicu, BG voz za aerodrom, svi vozovi ka severu, sa severa, ka jugu, sa juga i sve tehničke vožnje. Kada se uzme u obzir da imamo putničke vozove i BG voz koji staju svugde, regio sa nekim preskakanjem stanica i još brze vozove, to se brzo zakomplikuje. Koliko minuta ranije moraš pustiti BG voz, da bi iza njega mogao pustiti brzi sa Prokopa, a da se ne sustignu do Batajnice? Može se organizovati i preticanje negde, ali sve to unosi novu konpleksnost u red vožnje. Samo na tom primeru pada u vodu teorijskih 20 vozova po času odnosno na 3 minute. To može samo ako bi svaki polazak bio istog tipa, na kratkoj trasi i uz veliku ozbiljnost železnica. Ta 2 koloseka će napraviti usko grlo uskoro.

Da se ne lažemo, naravno da se može iz 2 koloseka izvući mnogo kapaciteta uz dobru organizaciju saobraćaja, ali ta varijanta je izuzetno ranjiva na bilo kakav vanredni događaj. Pogotovo kod nas. Pre ili kasnije će biti vrlo korisno imati 4 koloseka. A potrebno je dosta godina da to pređe iz plana u stvarnost.
 
Боље онда да су одмах оравили нове колосеке поред постојећих без обустављања саобраћаја. Овако ће морати и да руше нова стајалишта на Тошином бунару.
 
Nema potrebe i neće biti potrebe za dodatnim kolosecima u narednih 20 godina sigurno, a to je ogromna investicija zbog mosta preko Save i bežanijskog tunela. Tako da nije postojao nijedan razlog za dogradnju novih koloseka. Sa dvokolosečnom prugom može se postići propusna moć 8-12 vozova na sat po smeru bez problema.
 
To bi moralo da se ruši kako god odnosno to je najbolja opcija. Alternativna bi im bila da su tokom ovog projekta proširili deo nasipa, ubacili neplanirane skretnice i izveli šire stajalište sa 2 prolazna koloseka i sve suzili pred ulazak u tunel. To nema ni smisla ni opravdanja, mnogo bi koštalo a ne bi se ništa uštedelo. Lakše je i mnogo jeftinije jednog dana samo porušiti ono malo betona što zovemo stajalište i napraviti novo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=826787#p826787:34frpm0c je napisao(la):
WLABmz » Fri Feb 26, 2021 2:16 pm[/url]":34frpm0c]Nema potrebe i neće biti potrebe za dodatnim kolosecima u narednih 20 godina sigurno, a to je ogromna investicija zbog mosta preko Save i bežanijskog tunela. Tako da nije postojao nijedan razlog za dogradnju novih koloseka. Sa dvokolosečnom prugom može se postići propusna moć 8-12 vozova na sat po smeru bez problema.

Ako će biti potrebno za 20 godina, znači da treba početi polako sada sa planiranjem, da bi za 5 bio gotov projekat, za 10 finansiranje, za 15 da počne da se radi, za 20 da se završi. Tzv. srpski tajming. :D
 
Ако се планира пруга за аеродром и даље за Сурчин (Обреновац), потребно је одмах. Само БГ:возова би онда било 8 по смеру на сат. И то је итекако потребно, и ако би могло да иду и на 5, а не на 7,5 минута, било би још боље.

Није ми баш јасно како се не примећује да је Београд заправо имао среће, јер се пословни центар развио где није планиран - око пруге на НБ. То значи да фреквентне линије градске железнице могу да нам играју улогу метроа боље него у већини градова - готово у мери у којој РЕР то чини у Паризу. Не постоји ниједан други пројекат који може да делује и на смањење употребе аутомобила у шпицевима у тој мери: управо је саобраћај ка (изјутра) и из зоне пруге н НБ (увече) доминантан узрочник београдских колапса и чепова. Пруга на НБ је линијом БГ:воза директно повезна са насељима у којима живи највећи број људи који у пет сати закрче Бранков мост и Газелу (Врачар, Звездара, Палилула).

Дакле, ово је требало и пре метроа, и хвала Богу да је, макар то била и ВеУправа, неко сабрао 2 и 2 и закључио да то значи 4 колосека.
 
Колика је пропусна моћ пруге НБГ-Тошин бунар и Земун-Батајница са 4 колосека и тунелом са 2?
 
Isplati se svakako graditi novi tunel pored, em ne ometa saobraćaj em će značajno povećati kapacitete ove pruge
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=826802#p826802:2964eust je napisao(la):
Пантограф » Fri Feb 26, 2021 2:51 pm[/url]":2964eust]Ако се планира пруга за аеродром и даље за Сурчин (Обреновац), потребно је одмах. Само БГ:возова би онда било 8 по смеру на сат. И то је итекако потребно, и ако би могло да иду и на 5, а не на 7,5 минута, било би још боље.

Neka bude na sat i 10 BG ima još 10 slotova za ostale. APB pruga ima teorijski kapacitet od nekih 30 vozova u pravcu na sat. 20 je sasvim realna brojka. Radi se nova telekomda, koja valjda može to da podrži ako je mogla stara iz 1971. ili tako neke godine.
Tu nema teretnog saobraćaja, koji mnogo kvari matematiku.

Ja ne znam odale vam ideja da će i kad bude pruga za Budimpeštu IC vozovi ići svaki sat ili češće.

DaSeJaPitam, ja bi progurao jednu liniju preko starog mosta do Galerije. To sad sile veliku okretnicu.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=826816#p826816:2964eust je napisao(la):
Boki123 » Fri Feb 26, 2021 3:15 pm[/url]":2964eust]Isplati se svakako graditi novi tunel pored, em ne ometa saobraćaj em će značajno povećati kapacitete ove pruge
Taj tunel je delimično rađen cut and cover, a gore su kuće.
 
Nisam ni rekao da mora da se radi cut and cover, meni je nekako logično da tu prođe krtica
 
Vrh