Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821865#p821865:hc6aeb4h je napisao(la):
WLABmz » Wed Feb 10, 2021 10:12 am[/url]":hc6aeb4h]
NoLimit":hc6aeb4h je napisao(la):
Tako je oduvek trebalo, samo brinu njihove ideje za petu i šestu liniju.

U ovoj situaciji gde imamo 2 linije sa 2 produžetka, zaista ne znam na koje linije misliš kad napišeš linije 5 i 6.

BG voz 5 je Prokop/Ovča - Mladenovac, BG voz 6 je Prokop/Ovča - Lazarevac. To je zvanična nomenklatura koja se još uvek ne viđa često u praksi jer je premalo linija, ali će se koristiti u budućnosti aktivno. Piše u PGR šinskih sistema.

Hteo sam da kažem da bi bilo dobro da linije 5 i 6 ostanu kao produžeci druge u svim polascima, naizmenično jedan za Lazarevac, jedan za Mladenovac.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821989#p821989:398f0kwe je napisao(la):
NoLimit » Sre Feb 10, 2021 6:14 pm[/url]":398f0kwe]To je zvanična nomenklatura koja se još uvek ne viđa često u praksi jer je premalo linija, ali će se koristiti u budućnosti aktivno. Piše u PGR šinskih sistema.

Na to ću samo reći: HA HA!
 
WLABmz":39aufb7c je napisao(la):
Pa onda treba forsirati liniju iz Kneževca ka NBG preko mosta na Adi. Ionako je linija 3 od Sajma do Kneževca uvek bila jako slabo popunjena. Taman da se malo ta tramvajska deonica oživne. Ako bi se red vožnje konstruisao tako da je čekanje u Karađorđevom parku 5 minuta, moglo bi za 20 minuta da se stigne od Rakovice do NBG. Ne znam za koliko tramvaj može prevaliti tu deonicu svojom trasom.
Da nekih 20 min sa presedanjem, a direktno i manje od 15.
Sto se tice tramvaja za Novi Beograd, 20 minuta minimum zbog semafora i stanica, ali ako odrade kompletan bulevar BIG-a mozda bude i brze.
Svakako ta linija ne postoji, a pitanje je da li ce se neko setiti da je uvede.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822064#p822064:20b15rvy je napisao(la):
WLABmz » Wed Feb 10, 2021 8:33 pm[/url]":20b15rvy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821989#p821989:20b15rvy je napisao(la):
NoLimit » Sre Feb 10, 2021 6:14 pm[/url]":20b15rvy]To je zvanična nomenklatura koja se još uvek ne viđa često u praksi jer je premalo linija, ali će se koristiti u budućnosti aktivno. Piše u PGR šinskih sistema.

Na to ću samo reći: HA HA!

Šta je smešno u tome? Potpuno je logična numeracija. Pohvalno je što su odmah krenuli sa standardizacijom, čak i pre puštanja linija u pogon.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821811#p821811:2wwweszt je napisao(la):
NoLimit » Sre Feb 10, 2021 12:20 am[/url]":2wwweszt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821791#p821791:2wwweszt je napisao(la):
WLABmz » Tue Feb 09, 2021 10:20 pm[/url]":2wwweszt]Prokop se ne planira da bude terminalna stanica BG:voza, već samo prolazna. Isto tako, presedačka stanica između linija BG:voza treba da bude Karađorđev park, a ne Prokop.

Tako je oduvek trebalo, samo brinu njihove ideje za petu i šestu liniju. Obe su planirane prvo do Prokopa, i tako još uvek stoji u planovima. To što su za vreme radova ka Zemunu ih "spojili" sa drugom je dobar znak, ali pitanje je da li će i petu i šestu da zadrže kroz Vračarski tunel ili će preusmeriti jednu ka Zemunu kada se "dovrši čvor". Najbolje da taktno uklope naizmenično petu i šestu kao nastavak druge.

No... ima još puno vremena dok to postane aktuelno pitanje.

Mislim da je to što su ih spojili sa linijom dva bila velika greška...a još veća bi bila da naizmenično idu za Mladenovac i Lazarevac, jer ne mogu da poštuju red vožnje. Ujutru dolaze dva voza iz Mladenovca i skoro svaki put kasne po 10 do 15 minuta. Sa lazarevačkim je bolja situacija...ali i on često kasni. Sa takvim kašnjenjem obesmišljava se Bg voz. Dok su polasci bili samo iz Resnika sve je bilo tačno u minut. Ovako, posle dva čekanja od 15 minuta mnogi će odustati od Bg voza.
 
To je operativno pitanje i može se rešiti. Ako nisu sposobni da reše, onda bolje da nameste presedanje u Resniku, pa da barem neka pouzdanost postoji.

Slažem se inače da je to ogroman problem i ako se to ne reši, mogu odmah da zaborave da će ljudi koristiti voz. BG voz je "proslavila" pouzdanost, bez toga nema ništa.
 
Meni je glupo što BG voz ima svoje brojeve linija, koje već postoje u GSP sistemu. Recimo neku slobodnu seriju, npr 901, 902 i tako.
Ako ništa, moglo je V1, V2 ili "BgVoz 1" ili tako nešto.
 
Ваљда су прво и хтели да нумеришу линије са 100 и 99 чини ми се.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822123#p822123:2hji5erz je napisao(la):
Pendolino » Wed Feb 10, 2021 10:40 pm[/url]":2hji5erz]Meni je glupo što BG voz ima svoje brojeve linija, koje već postoje u GSP sistemu. Recimo neku slobodnu seriju, npr 901, 902 i tako.
Ako ništa, moglo je V1, V2 ili "BgVoz 1" ili tako nešto.

Ne nose BG voz linije bukvalno ime "1", "2", "3", već BG voz 1, BG voz 2, itd., odnosno ne preklapaju se. A u praksi bi najbolje bilo da se koriste skraćenice poput V1 ili BGV1. V1 je nekako najbolje, s obzirom da ćemo imati i M1 jednog dana, pa da se odmah zna da li je metro, voz ili šta je.

Serija 9xx ne samo da nije slobodna, već ima skoro 60+ linija ako se ne varam. To su Obrenovačke linije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822112#p822112:2rcxnxeh je napisao(la):
NoLimit » 10 Feb 2021 22:17[/url]":2rcxnxeh]To je operativno pitanje i može se rešiti. Ako nisu sposobni da reše, onda bolje da nameste presedanje u Resniku, pa da barem neka pouzdanost postoji.

Slažem se inače da je to ogroman problem i ako se to ne reši, mogu odmah da zaborave da će ljudi koristiti voz. BG voz je "proslavila" pouzdanost, bez toga nema ništa.
Od kako su krenuli radovi ka NS i Subotici, tako sam batalio BG: voz. Em zna i da kasni do 1h (ne uvek, ali je bilo slučajeva), em ne može ni na stepenice da se stane.
 
Takođe. Ranije sam koristio prvu liniju redovno, od kako su krenuli radovi možda par puta godišnje i to baš ako mi se pogode svi uslovi. Razvučen takt, sporije ide, kasni, nepouzdan je, jedva ima mesta za stajanje... Nije to to. Jedva čekam da se vrati u normalu.
 
Od redovnog korisnika do nekog ko zaobilazi BG: voz, preko noći. Šta ti je SMART planiranje.
 
BG voz linije nemaju broj. Svaki polazak pojedinačno ima svoj broj. To što su tamo u nekakvim idejama, da ne kažem listi želja postojeće i potencijalne buduće linije obeležene nekakvim brojevima nema nikakve veze.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822154#p822154:3c1xj5xi je napisao(la):
WLABmz » Wed Feb 10, 2021 11:49 pm[/url]":3c1xj5xi]BG voz linije nemaju broj. Svaki polazak pojedinačno ima svoj broj. To što su tamo u nekakvim idejama, da ne kažem listi želja postojeće i potencijalne buduće linije obeležene nekakvim brojevima nema nikakve veze.

Ti pričaš iz perspektive železnica, ja pričam iz perspektive javnog prevoza grada Beograda. Svaki polazak ima broj u sistemu železnica kao što ima i svaki voz. To ne znači da Sekretarijat za javni prevoz i grad nemaju svoju nomenklaturu. Niko neće reći "koristim voz 8016" već "koristim BG voz 1". Sada će možda još ljudi reći "bg voz za Batajnicu" ili "bg voz za Lazarevac", ali uhvatiće se vremenom brojevi linija i u narodu kako se budu sve više pojavljivali na stajalištima, u informacionom sistemu i kada bude bilo više linija.
 
Baš tako, treba broj linije jer BG voz subvencioniše grad i za njega važi karta za gradski prevoz u Beogradu. Stoga treba imati broj linije kako bi i bio bliži putnicima.
 
Slažem se da treba da postoje brojevi linija BG voza i slovo ispred, pa recimo da metro bude M1, a voz S1, dok recimo produžeci varijante ne treba da imaju poseban broj, nego podbroj. Recimo Ovča - Resnik S2, Ovča - Resnik - Lazarevac S21, Ovča - Resnik - Mladenovac S22. Ali ti brojevi trenutno ne postoje! Odi na neko stajalište BG voza i čućeš na razglasu "BG voz za Batajnicu", a nećeš ćuti "BG voz linija 1 za Batajnicu".
 
Mogu metro Linije da imaju brojeve: 1, 2, 3, 4....
A linije gradske železnice slova: A, B, C, D...
I tako nema mešanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822204#p822204:30a7oa2n je napisao(la):
WLABmz » Thu Feb 11, 2021 10:17 am[/url]":30a7oa2n]Slažem se da treba da postoje brojevi linija BG voza i slovo ispred, pa recimo da metro bude M1, a voz S1, dok recimo produžeci varijante ne treba da imaju poseban broj, nego podbroj. Recimo Ovča - Resnik S2, Ovča - Resnik - Lazarevac S21, Ovča - Resnik - Mladenovac S22. Ali ti brojevi trenutno ne postoje! Odi na neko stajalište BG voza i čućeš na razglasu "BG voz za Batajnicu", a nećeš ćuti "BG voz linija 1 za Batajnicu".

Sve ovo stoji. I to da bi mogli imati podbroj, i to da se ne koristi trenutno.

Sa podbrojem je problem što oni nisu ustvari na početku planirali da ni linija za Resnik, ni Mladenovac, ni Lazarevac ide kroz Vračarski tunel i da idu zajedno. Ako se sećate, imali su onu suludu ideju da idu do Prokopa samo i da se preseda na drugu liniju. Radovi i višak vozova sa prve linije su onda dozvolili da Resničku liniju privremeno prebace na Ovču. Napominjem privremeno, jer je bilo u planu i govoreno da će biti vraćena na Prokop nakon završetka radova. Nakon što se to prebacivanje pokazalo kao uspešno, shvatili su da nema poente vraćati na Prokop i odustali od vraćanja na originalnu trasu. Dodali su posle i Mladenovačku i Lazarevačku liniju sa par polazaka. Ako se ne varam, prvo su i one bile samo do Resnika u tom RV uz "vezu" u Resniku, iako je to bio isti voz ustvari.
Sve je nekako improvizovano i menjano usput, da bi se na kraju ustalila i trasa kroz Vračarski tunel i to što ustvari u praksi sve 3 linije deluju kao jedna sa dve grane.
Zaključak je da je sve usput menjano u tim začecima kraka ka Resniku. Od iracionalnog početka sa Prokopom, preko prebacivanje ka Ovči do direktnih nastavaka dalje ka Mladenovcu i Lazarevcu. Zato i nije bilo podbrojeva i još uvek ih nema. Tek kada budu polasci na svakih 15-30 min će biti potrebno bolje to označiti i za javnost.

U oba slučaja, da li sa podbrojem ili ne, biće jasno. Kao što pamtimo npr. tramvajske linije, upamtićemo i ove. Ako ideš od Vuka za Resnik hvataš V2/V5/V6 (V2/V21/V22). Ako ideš za Ralju hvataš samo V5 (V21). Samo nekako bez podbrojeva je manji prostor za grešku i da ljudi uđu u pogrešni voz.

I lepše je nekako V1 od S1. S nema nikakvo značenje u srpskom u ovom kontekstu. M za metro je svugde univerzalno, ali S i nije baš (iako se često koristi u inostranstvu).
M inače ima prednost što se isto piše i u ćirilici i latinici. V i S nemaju tu univerzalnost nažalost, ali i nemamo baš smisleno drugo slovo za prigradsku železnicu koje je isto u oba pisma.
 
Može i ovako:
P1 (П1), P2 (П2), P3 (П3)...P kao progradska železnica
G1 (Г1), G2 (Г2), G3 (Г3)...G kao gradska železnica (metro)
 
Može i tako. Dvoumio sam se da li gradsku železnicu zvati metro ili da gradska bude samo železnica koja koristi železničke koridore u granicama (više-manje) grada.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822101#p822101:2pkyqohm je napisao(la):
sudija » Sre Feb 10, 2021 10:02 pm[/url]":2pkyqohm]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821811#p821811:2pkyqohm je napisao(la):
NoLimit » Sre Feb 10, 2021 12:20 am[/url]":2pkyqohm]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821791#p821791:2pkyqohm je napisao(la):
WLABmz » Tue Feb 09, 2021 10:20 pm[/url]":2pkyqohm]Prokop se ne planira da bude terminalna stanica BG:voza, već samo prolazna. Isto tako, presedačka stanica između linija BG:voza treba da bude Karađorđev park, a ne Prokop.

Tako je oduvek trebalo, samo brinu njihove ideje za petu i šestu liniju. Obe su planirane prvo do Prokopa, i tako još uvek stoji u planovima. To što su za vreme radova ka Zemunu ih "spojili" sa drugom je dobar znak, ali pitanje je da li će i petu i šestu da zadrže kroz Vračarski tunel ili će preusmeriti jednu ka Zemunu kada se "dovrši čvor". Najbolje da taktno uklope naizmenično petu i šestu kao nastavak druge.

No... ima još puno vremena dok to postane aktuelno pitanje.

Mislim da je to što su ih spojili sa linijom dva bila velika greška...a još veća bi bila da naizmenično idu za Mladenovac i Lazarevac, jer ne mogu da poštuju red vožnje. Ujutru dolaze dva voza iz Mladenovca i skoro svaki put kasne po 10 do 15 minuta. Sa lazarevačkim je bolja situacija...ali i on često kasni. Sa takvim kašnjenjem obesmišljava se Bg voz. Dok su polasci bili samo iz Resnika sve je bilo tačno u minut. Ovako, posle dva čekanja od 15 minuta mnogi će odustati od Bg voza.
Red vožnje će se više poštovati kada bude konačno remontovana pruga između Resnika i Sopota,ali kada remont započne,skoro sigurno će zatvoriti tu deonicu i privremeno ukinuti BG Voz do Mladenovca. Mada tri polaska dnevno(vikendom dva) i ne znače nešto mnogo,daleko veći takt ima niški regio voz,a i autobus do Mladenovca vozi mnogo češće,mada cena karte nikada neće biti konkurentna sa faktički besplatnim BG vozom :) jedina stajališta gde BG Voz nije besplatan su Pančevački Most,Vukov Spomenik i Karađorđev Park,jer samo tamo postoje BusPlus validatori. Na svih ostalih skoro 30 stajališta BG Voza se vozi ko kako hoće,sa ili bez karte :lol:
 
Vrh