Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Već sam pisao o tome.
Stajalište Karađorđev park je prvobitno zamišljeno kao ono kod Vuka, a trebalo je da se nalazi kod biblioteke. Na sreću, brzo su shvatili da nemaju dovoljno para, pa su odustali.
Prostor sadašnjeg stajališta je zapravo projektovan samo kao rasputnica za brzinu 80km/h u skretanju. Kasnije je rasputnica pomerena ka mostovima, a u tuneli je ostalo mesta za perone. Zbog toga su zidovi ostali takvi, mada su meni super. Tom stajalištu fali samo malo uređenja dole i nekakav objekat iznad.
 
Evo sve što je potrebno da stanica Karađorđev park više ne izgleda kao scena iz postapokaliptičnog horor filma nego pristojna stanica gradske železnice nadomak centra prestonice:

zid.jpg

plafon.jpg

masina.jpg

sijalica.jpg


Sad ne znam koliko bi to sve koštalo ukupno, ali siguran sam da nije više od jednog polovnog automobila.
Ali što se tehnologija tiče, eto, to je sve što je toj stanici potrebno za sada. A mnogo bi joj značilo.
 
Зато што ништа, или скоро ништа не кошта. Мени не сматра да такав буде цео метро ако ће то да скине цену. Па нека потомци раде ако им треба.

Го бетон или глатки бетон свуда можда фарба у раним нијансама да се станице визуелно разликују.
 
Ma sto se mene tice moze i bruseni beton. Mada mislim da su paneli ociglednije resenje jer danas dolaze u 100 varijanti, dimenzija, oblika i tekstura.

Da su "zidovi" od nekog upecatljivog kamena i/ili sa teksturama kamena pa i da razumem da se ostavi neobradjena povrsina kao estetski detalj. Ali ovako s ovim sivim grubim brazdama i golim betonom izgleda ko teska socijala.

Pride, metalni paneli metalik boje, iako ne bas raskosni, se lakse i brze ciste od grafiterskih svinjarija. I opet takvi smanjuju taj osecaj nedovrsenosti koja postoji kad je go beton.

Mene je stvarno sramota da ovako izgleda druga stanica nadomak centra. Razumem da je iznudjeno resenje, kao i da je vecito kuburenje s finansijama. Ali niti ovo iziskuje velike radove i pare, niti je normalno da ovako stoji. E sad, to sto birokratija i nebriga koce sve, to je druga prica.
 
Što se mene tiče, ne moraju ni šine da se postavljaju, ni da se buše tuneli, ni da se postavlja kontaktna mreža. Kome treba u budućnosti, neka odradi. Cena projekta skinuta za 100%. :D
 
Увек посматрамо ствари из техничког угла, а занемарујемо психолошки. Мени се другарица која живи у Раковици скоро жалила како је страх да иде БГ возом пошто се не осећа сигурно на станицама и у Раковици и Карађорђевом споменику.
 
Za manje od milion evra bi mogli da srede tu stanicu, ne zašto čekaju već 25 godina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831136#p831136:1g7uem3z je napisao(la):
Дошљак » Ned Mar 14, 2021 4:15 pm[/url]":1g7uem3z]Мени се другарица која живи у Раковици скоро жалила како је страх да иде БГ возом пошто се не осећа сигурно на станицама и у Раковици и Карађорђевом споменику.

Na železničkom stajalištu Karađorđev Park postoje kamere...Sa Rakovicom isto ne vidim u čemu je problem. Ako se tu ne oseća sigurno onda ne bi trebalo da se oseća sigurno svaki put kad izađe iz kuće...
 
Ja je razumem.
Ali nije problem u železničkoj infri već u okolini.
Karađorđev park - pešački tunel ka Čuburi, + prolaz ka stajalištu na autoputu za pravac ka NBG.
Rakovica - posle rekonstrukcije pešački tunel je odlično osvetljen,ali iz pravca doma zdravlja je jeziv. Ni strana ka bulevaru partijarha Pavla nije mnogo bolja, no nadam se da će rekonstrukcija to srediti.
 
Осећај је последица амбијента, то што има камера тешко може да отклони осећај нелагодности и страха. Девојка користи БГ воз, али увече ретко без момка који или путује с њом или је отпрати до воза. Морамо мало гледати ствари и из женског угла. Ја као мушко никада нисам имао страх да се крећем по разним запуштеним буџацима у било које доба дана и ноћи. Али из угла жена је неуређеност велико ограничење. Што и није страх без оправдања. Сетимо се нпр. манијака који је силовао жене на Мостарској петљи.
 
Па јес, тема је (покојни) Беовоз, а стајалиште Стрелиште је једна од значајнијих
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831334#p831334:1dk93rpd je napisao(la):
WLABmz » 15 Mar 2021 10:58 am[/url]":1dk93rpd]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831136#p831136:1dk93rpd je napisao(la):
Дошљак » Ned Mar 14, 2021 4:15 pm[/url]":1dk93rpd]Мени се другарица која живи у Раковици скоро жалила како је страх да иде БГ возом пошто се не осећа сигурно на станицама и у Раковици и Карађорђевом споменику.

Na železničkom stajalištu Karađorđev Park postoje kamere...Sa Rakovicom isto ne vidim u čemu je problem. Ako se tu ne oseća sigurno onda ne bi trebalo da se oseća sigurno svaki put kad izađe iz kuće...
Malo to je neodgovorna izjava. Kamere ni u banci, pošti, prodavnici, pumpi, ne sprečavaju pljačke, pa tako neće ni kamere na stanici sprečiti manijake da napastvuju ljude. A znajući srpsko održavanje, pitanje je da li te kamere rade uopšte, i ako rade, da li su dobrog kvaliteta. Ako se neka osoba ne oseća sigurno negde, zbog ambijenta, odnosno izgleda, nepostojanja osnovnog uređenja, onda je tu vrlo jasno da nešto ne štima sa samom okolinom, a ne sa osobom. Drugo je kada je taj strah iracionalan, ili možda posledica prethodnog iskustva, odnosno traume.
 
Stanice Rakovica i P. Most se fakat nalaze u favelama, a stanica Karađorđev park iz voza izgleda kao da ulaziš u Mordor.. :roll:
Stanica @pančevo me podseti koliki smo ekonomski tigar, nisam čuo na TV-u celih 45min.. :|
 
Šta Rusi planiraju sa BG vozom? 39 novih kompozicija, više od 230 kilometara rekonstrukcije šina

Do leta bi trebalo da bude potpisan međudržavni sporazum između Srbije i Rusije koji će omogućiti učešće ruskih kompanija u projektu razvoja i modernizacije BG voza.
Izvor: Tanjug sreda, 17.03.2021. | 14:45 -> 14:58

To je rečeno danas u Moskvi na sastanku ministra zaduženog za inovacije i tehnološki razvoj Nenada Popovića i delegacije Beograda sa kompanijom "Sinara - Transportne mašine" koja je zainteresovana da učestvuje u tom projektu.

"Razgovarali smo o konkretnoj realizaciji ovog projekta. Prema planu koji je napravila ruska vlada, oni će u roku od dve do tri nedelje našoj vladi predložiti međudržavni sporazum. Kada prođe proceduru u Srbiji mi bismo već u maju ili junu mogli da potpišemo taj sporazum", preneo je novinarima nakon sastanka zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.


Naveo je da u Beogradu već sada, bez metroa i razvoja prigradske železnice, u javnom prevozu dnevno imamo oko 2,5 miliona putnika, da sva vozila u javnom prevozu pređu dnevno više od 460.000 kilometara, ali da je neophodno da se prevoz dalje razvija.

"Plan je da u martu 2023. godine počnemo saradnju u tri faze na izgradnji BG voza. Ukupno će biti 39 novih kompozicija, više od 230 kilometara rekonstrukcije šina, izgradnja skoro 80 kilometara novih koloseka. Kada sve to budemo završili, mi ćemo do 2030. godine imati dve nove linije metroa i potpuno urađen BG voz koji će pokrivati ne samo kao što sada pokriva, Batajnica do Ovče već i sve do Pančeva. Biće mnogo više kompozicija na potezima prema Lazarevcu, Barajevu, odnosno Mladenovcu i Sopotu i biće spojen centar Surčina i aerodrom, kao i Obrenovac, sa centrom grada", rekao je Vesić.

Tada ćemo, kaže, imati sjajan sistem i dodaje da će u narednih devet godina dominatni sistem prevoza u Beogradu postati šinski siatem.

To će, dodao je, omogućiti da se ljudi brže prevoze i da mogu da planiraju svoj život, kao i razvoj Beograda u delovima grada koji sada nisu zanimljivi investitorima.

"Sve tamo gde budemo imali stanice BG voza i metroa grad će se razvijati što se pokazalo i u Moskvi i svim drugim gradovima koji imaju ovakav sistem. Imaćemo mogućnost da konačno svi delovi Beograda budu povezani sa centrom grada i da ljudi zaista mogu da žive i po 30, 40 ili 50 kilometara od centra grada, a da mogu da planiraju svoj život i da ne izgleda kao da žive van Beograda", rekao je Vesić i dodao da je to velika i istorijska promena jer se to planira decenijama.

Vlasnik kompanije "Sinara - Transportne mašine" Dmitrij Pumpjanski rekao je da su na sastanku razmatrali perspektive razvija veoma ozbiljnog projekta za Beograd i Srbiju koji se zove "Beogradski dijametar" i koji se nalazi u fazi razmatranja.

"Razmatra se da u tom projektu uzmu učešće različite kompanije iz raznih zemalja, uključujući ruske kompanije. Preneli smo informaciju srpskom rukovodstvu da kompanija ''Sinara'' ima sve kompetencije da učestvuje u tom projektu i u delu koji se tiče gradnje i u delu koji se tiče dopremanja kompozicija, njihovog servisiranja i održavanja", rekao je Pumpjanski.

https://www.b92.net/lokal/beograd/ekono ... na-1828380
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832184#p832184:24hb79f6 je napisao(la):
vucko » Sre Mar 17, 2021 5:42 pm[/url]":24hb79f6]Mi ćemo do 2030. godine imati dve nove linije metroa i potpuno urađen BG voz koji će pokrivati ne samo kao što sada pokriva, Batajnica do Ovče već i sve do Pančeva.

Kakvo lupendaranje...A šta ih sprečava sada da BG voz ide do Pančeva? Pruga je tu... :roll:

vucko":24hb79f6 je napisao(la):
više od 230 kilometara rekonstrukcije šina, izgradnja skoro 80 kilometara novih koloseka

Ovo kao da računaju svaku šinu posebno po dužini. :lol:
 
Sinara ima joint-venture sa Siemensom, proizvode Lastocku kao svoj najpoznatiji brend koji se i video u izvestaju RTSa. Prosle godine su potpisali ugovor o proizvodnoj linija za Sapsan2 za koga su opet izabrali Siemens kao svog partnera. Tih 39 novih EMV od Sinare bi bili neki Siemensovi. https://www.rts.rs/page/stories/sr/stor ... inara.html
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832249#p832249:36itmmp1 je napisao(la):
WLABmz » 17 Mar 2021 07:54 pm[/url]":36itmmp1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832184#p832184:36itmmp1 je napisao(la):
vucko » Sre Mar 17, 2021 5:42 pm[/url]":36itmmp1]Mi ćemo do 2030. godine imati dve nove linije metroa i potpuno urađen BG voz koji će pokrivati ne samo kao što sada pokriva, Batajnica do Ovče već i sve do Pančeva.

Kakvo lupendaranje...A šta ih sprečava sada da BG voz ide do Pančeva? Pruga je tu... :roll:

vucko":36itmmp1 je napisao(la):
više od 230 kilometara rekonstrukcije šina, izgradnja skoro 80 kilometara novih koloseka

Ovo kao da računaju svaku šinu posebno po dužini. :lol:

Tako je.

Celu deceniju ni jedan itinerer na ključnoj centralnoj trasi (duž koje je postavljena i nova glavna stanica) ne uspevaju da pokriju pristojnim baznim taktom. Privremeno zatvaranje pruge ka Batajnici nije opravdanje za izostavljanje preusmerenja unapređene usluge ka Resniku tokom izvođenja radova. Na takvu prevoznu uslugu bi se moglo osloniti mnogo više mogućih korisnika, koji trenutno sticajem okolnosti koriste druge vidove prevoza. Vožnja autobusom sa jednog kraja grada na drugi narod traje duže, no ne treba zaboraviti činjenicu da se na isti u proseku čeka manje tokom celog dana, uz dostupnost alternativnih trasa. Obzirom na izostanak robusne mreže, na takvom koridoru u sklopu železničkog čvora potrebno je obezbediti viši stepen upotrebljivosti prevozne usluge u smislu jačih fidera i takta same železnice. Navodno nema putnika za voz, ali ima za 94, 47 koji u odnosu na antibiotik od voza saobraćaju "svaki čas". Tu imamo i drugi problem, a to je patronaža generisana na posmatranoj deonici dovoljna za autobus, a nedovoljna za frekventnu železnicu. Dobro. Jel nemaš putnika? Pa šta koji đavo gradiš kuće i magacine kraj pruge (il držiš njive i vodoizvorišta) kad možeš lepo P+30 u krugu od 1km od stanice s molom i pomoćnim sadržajima? Nikad nisu imali stida ni srama, a posebno naprednacisti. Sve pametno što je predloženo odbijeno je. I tako sada sa jedne strane imamo prugu ka Pančevu koja prolazi kroz oranice, sa druge pola grada čestito ni zglobni autobus nema (neki ni solo, niti se komunalna vozila mogu probiti, a kamoli okrenuti na kraju slepe ulice).

Sva naselja pokriti preko reda osim onih koja će čekati decenijama na metro (recimo Vidikovac, Blokovi), pritom sve satelitske gradove spojiti sa centrom osim naravno Pančevostoka na drugom kraju transsibirske železnice posle Ovče. Zvuči poznato zar ne?
 
Vrh